Soós Gábor fotó Soós Gábor naplója

Ugrás a versenyző adatlapjára


Köztes hetek 1967, Silverstone, 2. hely

2011. 10. 18.

Remek kis móka volt ez, minőségi csatározásokkal, nagyon nem vett vissza senki a pro mód miatt, és lám mégis beért mindenki, pedig volt pár three wide avagy két oldalról előzés is. Edzésen tudtam hogy nem sok esélyem lesz, nekem kell legalább 4 kör hogy bemelegítsem a gumikat, így egyedül Janit előztem meg, őt is csak az autókülönbség miatt. Futam elején óriási adok-kapokba kezdtünk ami körökig eltartott, mire kiküzdöttem magam tisztán a második helyre Tesómnak már 5 sec előnye volt, ezt nem is sikerült csökkenteni, így a mögöttem levő Convar-ra fókuszáltam figyelmemet, és sikerült is támadási távolságon kívül tartani, meg kell mondjam elég nagy sikerélmény ez nekem, hiszen egyenlő körülmények között gyűjtöttem be a tavalyi bajnok skalpját, igaz nem bajnokin. Bár most megbízhatónak bizonyult a Cosworth motor a dupla távú bajnokira nem tudom meg merjem-e kockáztatni, vagy a stabilabb talján lovacska mellett döntsek.


60fps kupa, Spa, 6. hely

2011. 10. 11.

Nem egészen ilyen bajnoki rajtot terveztem, dehát ahogy a népi bölcsesség is tartja a vásár után okos a paraszt. Utólag nem tűnik annyira bölcs döntésnek új kormánybeállítások applikálása a futam előtt minimális gyakorlással párosítva, elég idegenül éreztem magam az autóban, de ha sikerül megszokni a nagyobb kormány elfordulást azért látok benne potenciált még. Egyébként is kicsit kakukk tojásnak éreztem magam az egyszem Lotusomban a sok Eagle között, dehát ha egyszer kifejtük a tejet a tehén tőgyéből akkor azt már nem lehet oda visszatölteni. Az új kormánybeállítással végre sikerült megközelíteni a pb-met edzésen, ami a negyedik helyre volt elegendő, kiegyeztem volna a futamon is ezzel a pozícióval. Rajtnál Jani irányt vett balra a korlát felé, így harmadik helyre jöttem fel, a Malmedy-ig tudtam a lépést tartani a vezető duóval aztán lemaradtam. Később Jani megelőzött nem is volt ezen semmi meglepő az edzésidők alapján. A negyedik kör környékén a remek Cosworth motorom kilehelte a lelkét, belerobbant Gabó képébe aki igen közelről követett akkoriban. A reset miatt teljesen kizökkentem a ritmusomból, és igen eredményes visszaesést produkáltam, mivel hibát hibára halmoztam. Utolsó pár körre rendeztem soraimat és Benő hibája után őt még sikerült megelőzni.


Köztes hetek 1967, Spa, 6. hely

2011. 10. 04.

Jó volt újra nagyobb mezőnyben versenyezni, bár ez is relatív, de a nyári futamokhoz képest mégiscsak előrelépés. Edzésen a második mért körömben összetörtem a vasat, pedig éppen kezdtek bemelegedni a gumik, mivel 4 körre voltam tankolva egy újabb etapnak már nem kezdtem neki, így elég hátulról indultam. Rajtnál Gabó elég nehézkesen indult, rövid hezitálás után azért beszúrtam a “rúzs“ előtt, annak ellenére hogy tavaly megtanultam nem ez az ideális előzési hely. Az pálya első szektorában díszpáholyból figyeltem ahogy Jani nekiesett Convarnak, Jani látványos driftelésébe a Malmedy után annyira belefeledkeztem, hogy végül én pörögtem meg, összegyűjtve a mögöttem érkezők nagy részét. Jó 25 szekundumos hátrányból indultunk a mezőny eleje után, Benő hibázott, Gabó még az utolsó körben elkapta Tomit, nekem már nem sikerült.


Sportscar versenyek, Wiesbaden, 5. hely

2011. 06. 07.

Edzésen hoztam amit megkövetelt a haza, mivel Jani azt mondta 44-es kört illik futni így azt is futottam, a többiek már nem sokat adtak az illemre, mert mindenki jobbat ment. Elég ütős kis mezőny jött össze mégha kevesen is voltunk, ugyanis egész este én voltam a leglassabb, azért ilyenre gyalázatra korábban nem nagyon emlékszem, lenyeltem a békát, és böcsülettel küzdöttem. Igen kiváló rajtot fogtam, a hatodik helyről harmadiknak fordultam. Az elől lévő duóval nem bírtam tartani a lépést, így Janival keveredtünk parázs csatába, több helycserével eltöltött kör után ő is meglépett, vége felé becsúszott egy-két hiba, így Tomi és Gabó küzdelem nélkül hagyott ott, egy körrel a vége előtt meg a Chevy motor döntött úgy hogy neki mára ennyi elég volt. Versenyen hiába faragtam még egy másodpercet az edzésidőmből mivel a többiek is tovább gyorsultak. A mod igen tetszetős, mondjuk mókás volt ezekkel a nagy uszályokkal a szűk pályán tekeregni.


Köztes hetek 1967, Monaco, 6. hely

2011. 05. 24.

Edzésen 26-os kört nem sikerült összerakni, de mondjuk a 27.1 azért nem olyan rossz nekem. Futam elején szorosan tapadtam Gabóra aki nagyon csúszkált, a célegyenes ráfordítót többször driftelve vette be. Szóval itt még tartottam magam, aztán egy kisebb hibával lemaradtam Gabóról, majd egy nagyobbal elütöttem a futóművet, megpróbáltam továbbmenni de irányíthatatlan lett az autó, végül az alagút után padka, megforgás, korlátnak csapódás kombinációval sikerült teljesen menetképtelenné tenni. Ezután még 2 resetet sikerült összehozni, végül körhátránnyal értem be. Jövő hétre valamit ki kell találni, az a baj a legapróbb hibát is rögtön bünteti a pálya, aminek ugye korlát a vége, azt meg a futómű nem szereti.


Graham Hill Kupa, Spa, 7. hely

2011. 05. 17.

Edzésen az utolsó utáni pillanatban csak sikerült összerakni egy hibamentes kört, 3:18.1, új Ferraris pb, ötödik hely. Rajtot jó ütemben kaptam el, Tesómat hamar leelőztem, majd meglepődve tapasztaltam, hogy Gergőnél is gyorsabb vagyok, így elég gázos helyzet alakult ki a “rúzs“ előtt, ott voltam én Gergő mellett, jelentős sebesség előnnyel, ott volt Gergő akinek úgy látszik fogalma sem volt róla hogy mellette vagyok és rámhúzta a vasat, szerencsére legalább ő tovább tudott menni, viszont én a nagy pattogásban még talán Papdi Tomit is eltaláltam. Nálam akár még versenybaleset kategóriába is beférne a dolog, nagy tragédia nem történt, komolyabb hibát se vétett senki, szerencsétlen helyzet, dehát majd a vb kimondja a tutit. Itt még nem volt volna veszve minden, de a bajaim tovább fokozódtak az első kör végén, ugyanis elpukkant a motorom, nem bírta valami sokáig, nemigen fogják Maranellóban büszkén mutogatni a maradványait, bár én is ludas lehettem, nem kellett volna a stabil és megbízható Huttu setupot, az egy körön gyors Wilké-re cserélni. Ezután nem sokkal még volt egy hibám, ahol meg elütöttem a futóművet, így a maradék körök nagyrészt szenvedéssel teltek, végül a hetedik helyet sikerült megszereznem.


Köztes hetek 1967, Spa, 4. hely

2011. 05. 10.

Remek kis futam volt ez, csupa akció, előzések (nem kikerülések drs-sel), hibázások, ütközések, volt itt minden, egy percig nem unatkoztam, és reset nélkül végigértem, egyszer megpördültem miután Convart lenyomtam szélárnyékból, biztos túl nagy volt a lendület, egyszer meg Convar pályára visszacsapódó Brm-jét próbáltam kikerülni, tudjátok fejben gyors lehetséges röppályamegbecsülés az idevonatkozó fizikai törvények figyelembevételével, viszont közben a porfelhőben eltaláltam Ulrich Tomi Hondáját, aztán amíg hárman a megfelelő menetirányt próbáltuk helyre állítani Gabó tova suhant. Egyéb mellék körülmények például hogy szokás szerint jelentősen túltankoltam a Ferkát 67 literrel, meg elfelejtettem lelőni a torrentet, szerencsére letöltés nem ment.


Graham Hill Kupa, Rouen, 8. hely

2011. 04. 05.

Számomra a tegnapi nap tanulsága, hogy amíg monzában vagy silverstone-on jól tudok menni gyakorlás nélkül is, addig rouen már kifogott rajtam, kvázi nehezebb nekem mint a fent említett pályák.


Graham Hill Kupa, Monza, 5. hely

2011. 02. 22.

Well, mit is mondhatnék, rengeteg esemény fért ebbe a futamba számomra, tempó és köridők alapján, akár egy sima mester hármas is lehetett volna nekem, ehhez csak el kellett volna rajtolnom elsőnek, persze ilyenkor nem sikerült. Egyébként edzés nagyon jól sikerült, első kifutásra meglett a kapitális pb, éreztem hogy ennél, jobbat senki nem fut majd. Szóval t1 meg sűrű lett a rontott rajtom után, belső ívről átcsúsztam külsőre, ha jól emlékszem ott viszont már Gabó volt, forgás közben még tesómat is levadásztam, remélem nagyobb károkat nem okoztam a mezőnyben. Mezőny vége, előretörés lelkesen, előzések, majd Gabót megint megtaláltam egy gyors csattanó erejééig lesmo1-ben, bevártam, viszont nem reseteltem, így a 9.-től a 27-ig körig sérült futóművel mentem, többek között az lk.-t is így futottam. Szóval tovább lelkesedés, újabb előretörés, ötödik helyig, esély a dobogóra, már-már támadási pozícióban a 3.-4. Sziszka-tesóm pároshoz, de nem parában elpukkan a motor, újabb reset, becsorgás ötödiknek, csalódottság, megint nem sikerült, harmadik esély is elszalasztva. Legközelebb még nem tudom mikor tudok bajnokira jönni.


John Surtees Kupa, Mexikóváros, 4. hely

2010. 12. 07.

Kár hogy ilyen kevesen voltunk, el lehet veszni egy ekkora pályán, edzés megint nem ment, 47,8-as kört tudnék ideális esetben, de csak nem sikerült összerakni. Rajtot majdnem lekéstem addig tankolgattam, nem is sikerült túl jól, kis csata az elején BxL-el, majd Ricsi jött volna, de eldobtam t1-ben, így komolyabb közelharc nélkül darált be, újabb t1-es hiba után jött volna Jani hátulról, de ő meg eltűnt, még egy hiba a t1-ben, egyszer gumit is fogtam a jobb elsővel valahol, de csak behoztam egy darabban a taljánok büszkeségét a negyedik helyen. Silre megvan a Lotim, jó lesz.


John Surtees Kupa, Le Mans, 8. hely

2010. 11. 23.

Ezen a futamon igazából egyvalaminek tudtam örülni, hogy vége lett. De most komolyan tankcsapdának is megfelelő homokbuckák, miért könyörgöm, egy egyszerű kicsúszás, normál pályán pár másodperc veszteség, itt meg az egész mezőny elment mire visszakerültem a pályára. Persze ehhez az is kellett hogy a reset gombom valamiért nem működött, miután szétvertem a kormányt, végül bill.-ről sikerült. Első kör kalandos volt, hosszú egyenesben volt egy kis improvizatív vonatozás is, szerencsére a motor kibírta.


John Surtees Kupa, Watkins Glen, 7. hely

2010. 11. 09.

Nos az úgy volt hogy igazából sosem szerettem ezt a pályát, talán azért is mert sose volt rajta szerencsém. Majdhogynem gyakorlás nélkül érkeztem, még az előfutamon se voltam, csak legyünk túl rajta, lebegett a szemem előtt. Edzésen úgy jártam mint egy szétcsúszott rock-banda, sehogy se tudtam összeállni, fél sec-re voltam a pb-mtől. Verseny elején Captain beakasztotta a húskampót, és egy jó 40 körön keresztül gyilkolt váltakozó lelkesedéssel, mindezt úgy hogy igazából egyszer ha megtámadott. Rendesen elfáradtam a végére, olyan lett amilyen, már csak le manst kellene túlélni valahogy aztán végre három normális pálya következik.


John Surtees Kupa, Zeltweg 1971, 8. hely

2010. 10. 26.

Ahhoz képest hogy az előfutamra csak nagyon keveset tudtam készülni, most inkább teljesen ki is hagytam a gyakorlást a bajnokira, múlt hét óta az edzésen mentem először, hoztam is a kis 45-ös körömet, bár sokra nem mentem vele. Ilyen előzmények mellett még az is közrejátszott hogy nemigazán kedvelem a pályát, a setupom se olyan volt amilyet én szeretek, edzésen 1 kör után elpukkant a motorom, jöhetett megint a spórolós üzemmód, szóval úgy éreztem ez lesz nekem a tökéletes alibi futam, ahol csak végig kell mennem, hál égnek nem növeltetek körszámot. Végülis ez meg is valósult volna, gyakorlatilag hiba nélkül végigmentem, “sifterezni“ mégis kellett ugyanis BxL engem is megtorpedózott, később ugyan nagyon sportszerűen visszaengedett, de attól tartok meg kell óvnom az esetet, mert úgy érzem itt ment el a hetedik helyem.


John Surtees Kupa, Mosport, 2. hely

2010. 10. 12.

Először is gratulálok a győztesnek, csakhogy letudjam a kötelező köröket, mielőtt szabadjára engedem gyötrő kétségeimnek a hullámait. Ha futam előtt valaki felajánlja a második helyet gondolkodás nélkül belemegyek, de én is azt mondom hogy így utána... Négy év körüli gpl pályafutásom alatt bajnoki győzelemhez ilyen közel még nem álltam, és egy teljesen ártalmatlan szituációban kiúszott alólam a kocsi. Borzalmas pillanatok, mikor észreveszed hogy ez sok és megindul a kocsi, ellenkormányzok de hiába, csúszik tovább, már tehetetlen vagyok csak nézem utasként ahogy megpördül, valószínű egy ferkát még simán visszahoztam volna, de sajna a loti már csak ilyen szigorú. Egy piruett az aszfalton rögtön megyek tovább, de már késő, Jani közben elhúzott. Edzésen új pb, szenzációs harmadik hely, 2 zorro az első háromban, pribin már 21.0-ás kör. Rajt óvatosan, Convar kilő mellettem, innen vigyázás a mocira, felkészülésen rossz tapasztalat, 800-1000 fordulattal hamarabb váltás, lagymatag tempó, szerencse, egész első helyig fel, hibázás, befutás második helyen, továbbra is egyik kedvenc pályám, már-már silverstone-i magaslat, 3 bajnoki dobogómból kettő itt, nem piskóta, következő esélyre bajnoki győzelemhez van újabb négy évem.


Köztes hetek 1967, Mosport, 1. hely

2010. 10. 05.

Hohó, micsoda este, micsoda eredmények, minimális gyakorlás, maximális eredmény. Az esélyem megvolt mindkét futamon a győzelemre, csak rajtam múlott hogy a másodikat elbaltáztam, persze így sem panaszkodom 1 arany, 1 ezüst. Tényleg minden összejött, a pályát csipázom, a Lotus a kedvenc autóm, setup is jónak tűnt. Persze tudom én a bajnoki egy másik tészta lesz.


John Surtees Kupa, Bathurst, 7. hely

2010. 09. 28.

Nos megtört végre a jég, elkezdtem én is a pontgyűjtést ebben a szezonban, mégha enyhe fázis késéssel is, befejeztem egy futamot, mégha nem is teljesen, és reset nélkül végigértem, ahogy szeretem. Enyhén kaotikus körülmények között történt mindez, a tempóm borzalmasan lassú volt, ennek ellenére sikerült ráállni a pálya ritmusára és végignyomni a távot(majdnem). Nem hittem hogy valaha ilyet mondok de most már jobban szeretem a lassabb, technikás pályákat, mint az erőgépeknek való gyorsakat. Edzésen hoztam amire számítottam, nem túl fényes 11. helyre volt elég. Rajtom lehetett volna jobb is, t1 után Papdi Tomival akadtunk össze, szerencsénkre mindketten tovább tudtunk menni, komolyabb sérülés, és időveszteség nélkül, t3-4 környékén túl optimista voltam az első körhöz képest, a gumifal próbált a realitások felé terelni. Innen ütköző autók kerülgetése, autókázás, egyszer kirepültem az esses után, bóklászás a mezőn, végére utól ért Gergő aki gyorsabb volt nálam. Elnézést ha én tévesztettem meg, de kajakra azt hittem vége a futamnak, mivel ő is elvette, azért gondolom neki is ez jött le, tudat alatt már nagyon várhattam a futam végét. Ja sikerült végig 20 liter többlet benzint cipelnem, és évek óta újra lotiba ülhetek bajnoki futamon.


John Surtees Kupa, Monza, 14. hely

2010. 09. 14.

Na most van tele a tököm az egésszel, próbálok nem megbántani senkit de ami sok az sok. Meg van a véleményem egyébként a minimális gpl tapasztalattal rendelkezőket top autóba engedő szabályokról is, ez így nem színvonal hanem egy kalap fos, én csak nyugodt futamokat szeretnék, nem roncsderbiket, meg reset nyomogatást, nem hiszem hogy olyan nagy elvárás. Dehogy 20 kör kemény munkával visszahozott pozícióit egy visszatámadó lekörözött tegye tönkre, na én itt, és most fejeztem be.


Köztes hetek 1967, Spa, 6. hely

2010. 08. 31.

Well-well a jó öreg Spa, azt hiszem jelentős anyagi kárt halmoztunk fel, ha csak az összetört autókat nézzük is. Eddig általános tendencia volt nálam hogy évről-évre gyorsultam a pályákon, lehet ennek most vége szakad, még továbbra sem találok másfél másodpercet a pályán a korábbi pb-imhez képest, persze lehet a gyakorlás hiánya is közrejátszik. Szóval edzésen sikerült megszerezni a huszárosnak nem nevezhető 11. hely környékét. A rajt kiválóan sikerült, vagy 3-4 autót leelőztem, a kör további részén sikeresen kikerültem minden balhét így az ötödik helyig jöttem előre. Később ezt Jani elvette tőlem, de a hatodik hellyel is maximálisan elégedett voltam, bajnokin is elfogadnám. Második futamon is sikeresen átvészeltem az első kört 4. vagy 5. hely környékén, de már éreztem hogy erőt vesz rajtam a fáradtság, egy-egy szituációban bizony késve reagáltam. Aztán a második körben Gabóval fej-fej mellett érkeztünk a Mastához, egyikünk sem engedett, ebben nyilván benne volt az is hogy a bajnoki előtt senki sem akar gyengének mutatkozni, nehogy valaki azt gondolja, majd úgyis elveszi a gázt. Nahát mint tudjuk két autó nem tud átmenni ott, ütközés, úgyhogy itt véget is ért a futamom.


Köztes hetek 1965, Targa Florio, 4. hely

2010. 08. 03.

Nem is gondoltam hogy ekkora különbségek lesznek a modok között, ha ezt tudom 69-el jövök én is. Egyébként az a nem gyenge hogy egy 42 perces körön 1 másodperc volt köztem meg Convar között.


Köztes hetek 1967, Daytona, 6. hely

2010. 07. 06.

Well-well, nem megy ez nekem mostanában. Edzésen kihoztam a Lotusból amit ezzel a setup-al ki lehetett, talán valami négy századdal mentem jobbat mint Tesóm, de annyira azonos volt a sebességünk, hogy szerintem ugyanazt a setupot használtuk, és szerintem ennyi a max. ami elérhető volt. Kicsit bosszantott hogy Convar kétszer is engem használt a szélárnyékához, nem tudom ez véletlen volt-e, már azon gondolkodtam direkt elrontom a körét, de persze nem tettem semmi ilyesmit, megelégszem egy Muller-es, wtcc-s ejnye-bejnyével. Rajtom végülis nem volt olyan rossz, első kanyar felé közeledve Janit figyeltem hogy mindketten elférjünk, amikor a kanyar előtt nem sokkal megjelent Tesóm Lotusa kettőnk között, fogalmam sincs hogy került oda. Na lényeg hogy hárman sokan lettünk volna, így egy pillanatra elvettem a gázt. Tudjátok ez mit jelent, lemaradtam mint a borravaló az első négyestől, hihetetlen milyen szoros egy ovál futam. Jani megforgott a második vagy harmadik körben, megint csak gáz elvétellel tudtam kikerülni, még több lemaradás. Edzés alapján tudtam hogy egy p**a szőrszálnyival gyorsabb vagyok Tesómnál, és őrületes munkával és koncentrációval, ezredről-ezredre, századról-századra de utólértem igaz a fél futam ráment. Gyakorlatilag elsőre meg is előztem, aztán kénytelen voltam védekező álláspontra helyezkedni, tudtam hogy az ovál kulcsa a belső ív, ezt nem voltam hajlandó feladni, körökön keresztül gyilkoltuk egymást. Viszont így nem tudtam ideális tempót menni mivel nem tudtam külső ívről kezdeni a kanyarokat. Gondoltam egy merészet és feladva a belső ívet kimentem kívülre, na ezt nem kellett volna, itt ment el végleg a futamom. Tesóm visszaelőzött, és már tudta melyik ívet kell védenie. Itt sajnos lekoccoltam a falat, megint lemaradtam, komolyabb sérülést nem érzékeltem az autón. Kezdtem elölről, vagy 10 kör alatt megint utólértem, éppen beértem a szélárnyékába, megkezdtem a támadást, amikor egyszerűen kiúszott alólam a kocsi, már-már a fizikát figyelmen kívűl hagyva, nem is igazán értem, lehet mégis megsérült a futómű. Jó nagy sebességgel, jó nagyot estem, a reset után végül utolsó lettem, dehát ki nem próbálta volna megszerezni azt a dobogót legalább.


Jim Clark Kupa, East London, 7. hely

2010. 06. 01.

Well, most úgy értékelek hogy még nincs hivatalos végeredmény, lehet egy hellyel hátrébb kerülök majd. Edzésen hoztam az időmet amit tudok, valahogy nem fekszik nekem ez a pálya, így elég hátulról indultam. Rajtnál Gergő megtorpant előttem, én meg már nem tudtam kikerülni, így sajnos kiforgattam, mégegyszer bocsánat, restellem a dolgot. Ezek után sikerült hiba nélkül, bár nem a legjobb tempóban végigérni, Gergő gyorsabb volt mögöttem, kétszer is utólért, de hibázott is mindkétszer. Megint elég sok volt a kilépő, így lecsökkent a köztem és Benő között lévő versenyzők száma, ami a csapatbajnoki szempontjából volt kritikus, de úgy tűnik még a büntetéssel együtt is behúztuk. Grat tesómnak a betegen nyújtott teljesítményhez, kellett a címhez, grat a Slower Powernek is, eszméletlen mennyiségű pontot szedtek össze, izgalmas volt a vége. Grat Milánnak is, és egyáltalán mindenkinek, aki jelenlétével emelte a bajnokság színvonalát. Szezon végére kicsit megcsappant a létszám, remélem következő szezonra lesznek visszatérők, régi motorosok, és juniorok.Igazából elég egyhangú szezonom volt, kiemelkedő eredményt most nem sikerült hozni, lehet ehhez minimum egy Ferrari kell nekem, de az is igaz mióta win7 alatt tolom vhogy nem az igazi, még mindig nem találom magam. Ja és jöjjön mindenki funolni nyáron, jó kis programnak tűnik, még ovál is lesz, jee!


Jim Clark Kupa, Monaco, 6. hely

2010. 05. 18.

Nehéz volt, dehát erre számítottunk. Elég harmatos és visszafogott teljesítménnyel rukkoltam elő, semmi extra nem történt, kár hogy ilyen kevesen voltunk, így a középmezőny helyett a mezőny végén találtam magam, ez a létszám probléma végül még szorosabbá tette a csapatversenyt is, egyetlen pont előnyünk maradt, fel kell kötni a bugyogót, 0,4%-on múlott hogy nem mehetek majd Ferkával.


Köztes hetek 1967, Monaco, 7. hely

2010. 05. 11.

Nagyon örülök az előfutamoknak, talán itt a leghasznosabbak, teljesen más ugyanis egyedül az idő ellen harcolni, mint forgalomban védekezni, támadni. A sok ütközés ellenére szerintem mindenki értékes tapasztalatokat gyűjtött, nehéz előzni, kemény 50 kör vár ránk a bajnokin. Sajnos sokat hibáztam, jóval többet mint szerettem volna, egy reset is kellett, második futam már jobban ment, de az sem volt balesetmentes.


Jim Clark Kupa, Monza, 6. hely

2010. 05. 04.

Well, végre egy sima futam, már rám fért a sok zűr után, legnagyobb meglepődésemre a brabham-em egy darabban beért a célba, sőt nagyon stabilnak bizonyult egész futamon, pedig nem tudtam rá vigyázni ahogy terveztem. Edzésen hoztam a 29.6-ot amit tudok ezzel a vassal, nem tudom Gabó honnan szedi a többi tizedeket, de ez már legyen az én bajom. Rajtnál Gergőt lehagytam, majd Papdi Tomi leelőzött az első körben, Convar hibázott az elején, majd később kifékezett a parabolicában. Ekkor egy ideig szorosan követtem, de nem mertem bemenni a szélárnyékába, féltem hogy rögtön szétugrana a repco akkora sebességnél, így kerültem az ideális ívet. Tesóm hibázott, Majer Tomi is lehagyott, majd Benő követett szorosan 1 sec körül sokáig, végül a benzin fogyásával sikerült pár tizedet rávernem körönként, így 3-4 secre lemaradt, végül eltűnt. Convar megint hibázott, Majer Tomival is történt valami így hatodik helyen értem célba. A csapat pontversenyt végül egálra hoztuk a futamon, pedig menet közben volt olyan rész mikor igen gyatrán álltunk volna, izgi lesz a maradék két futam. Stratégiát jól elszúrtam, sikerült végig plussz 17 litert benzint cipelnem.


Jim Clark Kupa, Rouen, 6. hely

2010. 04. 13.

Először is majdnem lekéstem a rajtot Abban a tudatban ringattam magamat hogy 30 perces az edzés, ezt a marhaságot honnan vettem nem tudom, lehet a 30 kör zavart össze, nem akartam végigunatkozni az egészet, utolsó pár percig ráérek gondoltam naivan, hát egy paraszt hajszálon múlott a dolog. Meg persze tesóm időhúzásának köszönhetően No végül csak odakerültem a grid-re, a rajthoz nem sok közöm volt, Norbit figyeltem de ő még jobban bealudt mint én, így végül őt lerajtoltam. Első kör, hosszú egyenes vége, az autón minden hideg aminek melegnek kellene lennie, gondolatban valahol egész máshol jártam, szóval elszálltam mint a győzelmi zászló, kisebb fajta csoda hogy nem ütöttem ki senkit, volt autó bőven körülöttem, megúsztam. Az idő múlásával szépen araszolgattam előre, míg meg nem érkeztem Jani Hondája mögé, na ide szépen beragadtam, felvettem az egész futamos követő üzemmódot. Már kezdett kínos lenni a dolog eltelt a futam én meg még meg sem tudtam támadni, ezt nehezen tudnám megmagyarázni a csapatvezetésnek, úgyhogy végső rohamra indultam. Ekkor történt hogy 2 körrel a vége előtt véletlenül megelőztem. Igen véletlenül. Külső szemlélő számára egy erőszakos, már-már Mansell stílusát idéző manővernek tűnhet, de nem így volt. Tulajdonképpen csak azért húzódtam a belső ívre, hogy időben észrevegyem a fékezési pontom, utálom mikor az előttem levő kitakarja, aztán én döbbentem meg a legjobban mikor féktávon beestem Jani mellé, nem volt mit tenni, befejeztem a műveletet, valahogy elfordultunk. Most láttam a pillanatképen is megvan örökítve e remekbe szabott mozzanat. Úgy látszik Janit felzaklatták a történtek, addig nem tapasztalt sebességre kapcsolt, és az utolsó kör végén, a maga javára döntötte el a dolgot, lehet hogy védenem kellett volna a belső ívet, ezt már sose tudjuk meg, abban a pillanatban a külső ideálisabbnak tűnt. Utolsó rajthelyről hatodik hely nem olyan rossz, csak elég dekoncentrált voltam végig. Convarnak grat első bajnoki győzelméhezNekem még nem jött össze lassan már negyedik éve.


Köztes hetek 1967, Rouen, 2. hely

2010. 04. 06.

Hasznos előfutamok voltak ezek, jó csatákkal, sok tanulsággal, izgalmas jelenetekkel. Néha szűknek bizonyult a pálya, mondjuk amikor négyen is mehettünk volna egymás mellett, de csak kettőnek volt hely. A brabham jól bírta a gyűrődést, én sem hibáztam nagyot, két dobogós helyezés, csak a Convar-al történt incidenst sajnálom, bajnokin jobban kell majd figyelnem, főleg utolsó rajthelyről.


Jim Clark Kupa, Mosport, 6. hely

2010. 03. 30.

Na ez érdekes volt, pályafutásom egyik legmelósabb futama, itt most nem volt alibizés, nyomtam neki mint a meszes. Honnan jöttem vissza, utolsó helyről hámoztam át magam a mezőnyön, mondjuk egy u.r.-t összegyűjtöttem közeben. Edzésen brabham pb közeli idő, 2-3 tized még benne maradt, de nem nagyon erőltettem, hosszú az 45 kör gondoltam, bár sejtettem hogy előzni nagyon nehéz lesz. Futam elején jól mentek a dolgaim, Jani mögé kerültem, és úgy láttam gyorsabb vagyok, legalábbis a különbség csökkent, ezen úgy belelkesültem hogy el is dobtam az ugrató után. Jó pár pozíciót vesztettem, Papdi Tomi mögé kerültem, itt indultak rossz irányba a dolgok, akkora tempó különbség volt köztünk amire nem számítottam, egy kör alatt 3x-or kellett vészfékeznem hogy elkerüljem az ütközést, végül a negyedik annyira váratlanul ért hogy letoltam Tomit a pályáról, megvártam míg összeszedi magát aztán folytattuk. Ekkor másodszor is elrontottam az ugrató utáni féktávot, keresztben csúszva letaroltam Tomit, rosszkor volt rossz helyen. Reset után meg egymásra pakolt minket a drága progi. Itt kicsit elborult az agyam, ami a csövön kifért, végül meg sem álltam a hatodik helyig. Közben Majer Tomival volt egy kb. 10 körös magánszámunk, de ezúttal túl széles volt neki a brabham-em, nem tudott megelőzni. Végülis nem rossz a hatodik hely, mókás egy pálya ez, garantált az izgalmas futam.


Jim Clark Kupa, Silverstone, 5. hely

2010. 03. 16.

Ezúttal nem sikerült kiemelkedő eredményt elérni, de azért eddig ez a legjobb helyezésem a szezonban. Edzésen 28.1-et sikerült hozni, hatodik hely lett belőle. A rajtom rosszul sikerült, de legalább pozíciót nem vesztettem. Nagyon nehezen sikerült bemelegítenem a gumikat, 4-5 kör biztos elment ezzel. Közben tesóm megtámadott, jobbnak láttam ha nagyon nem tiltakozok, hiszen még magammal küzdöttem lelkesen. Később sem igazán találtam a versenytempómat, több kanyarban bizonytalan voltam, előbb Gabó, majd Jani szorongatott hátulról, utolsó 10 körre aztán magam maradtam, végre lazíthattam egy kicsit, hiszen addig végig nagy nyomás alatt voltam. Ötödik hely lett a vége, ebben most ennyi volt.


Köztes hetek 1967, Panchine, 2. hely

2010. 03. 09.

Na meg kellett néznem a repyt, ez hatalmas fun volt. Előzetes köridők alapján álmomban sem gondoltam volna hogy a győzelemért fogok harcolni, de így utólag nem sok kellett volna hogy behúzzam a futamot. Edzésen megfutottam a kis '50-es körömet, hetedik hely. Rajtnál jó ütemben indultam volna, de aztán szégyenszemre leejtettem a fordulatszámot, csúnyán megtorpantam, galiba szerencsére nem lett belőle, Papdi Tomi viszont lerajtolt. Innentől tulajdonképpen mentem a saját tempómat, közben az élmenők estek-keltek körülöttem, így egyszercsak az élen voltam. Az ötös fogat nagyon látványos (többek között), videóra kívánkozik. A győzelem az utolsó kanyarban dőlt el, nekem mondjuk eszembe se jutna ott előzni, sajna a kijárat szűk lett két autónak, így bizony repülés lett a mozzanat vége, próbáltam fékezni mikor láttam hogy baj lesz, de már késő volt. Megkockáztatom eddigi pályafutásom legszórakoztatóbb versenye volt.


Jim Clark Kupa, Pau, 8. hely

2010. 03. 02.

Edzésen futottam egy átlagos kört, nyolcadik helynél jobbra nem is nagyon számítottam, rajt sima volt, az első kör végén azonban nagyon akadozni kezdett a grafika, már majdnem diavetítés lett a dologból, ilyen késéssel a pályát is alig találtam. Később a forgalom csökkenésével azért normalizálódott a helyzet. Egy dolog azonban bizonyos, ezen a pályán gyakorlatilag lehetetlen előzni, a futam nagy része ugyanis azzal telt hogy feltartottam Janit és Convart, tudtam hogy több mint egy másodperccel is gyorsabbak lennének nálam, a lelkem mélyén még sajnáltam is őket, dehát nem engedhettem csak úgy el őket, mit szóltak volna a nézők, vagy a csapatvezetés, égető szükség lett volna a konkurenciától elrabolt pontokra. Na de a végére megint elfogytam, volt két- három olyan rövidzárlatos köröm, csak estem-keltem, volt ott minden, még egy szalmabálát is megmásztam, felakadtam rá, reset. Innentől már nagyon vártam a végét, végülis ott értem be ahonnan indultam, nyolcadiknak. Nem vagyok egy inkvizítor típus, de azért én tiltó listára tenném ezt a pályát a továbbiakban az akadások miatt. Sil-ben mostmár valamit villantani kellene, mert eddig ez a szezon csak olyan alibi eredményeket hozott nekem.


Jim Clark Kupa, Kyalami, 6. hely

2010. 02. 16.

Edzésen mentem egy kapitális új pb-t, benchmark áttörve, már csak a “zöld pokol“ maradt. Magamat leptem meg legjobban ezzel a körrel, nem gondoltam hogy ötödiknek indulok majd. Rajtnál Convar-t sikerült legyorsulni, VTomi viszont mindkettőnket lehagyott, viszont cserében én kimaradtam minden zűrből. A versenytempóm az sajnos siralmas volt, Norbi 3 kör alatt eltüntette 7 sec előnyömet, később Jani is hasonló ütemben közeledett 20 sec-ről. Féltávnál jöttek a szokásos hibák, egy kicsi, majd egy nagyobb, ezúttal legalább a reset-et megúsztam. Futam előtt gondolkodás nélkül aláírtam volna a hatodik helyet, így viszont, nem is tudom, akár még harmadik hely is benne lehetett volna. De ha meg azt nézem hogy sil-ben Ferrarival akartam indulni, még túl jól is sikerült a futam, ha így mennek tovább a dolgok addig még a Brabi-t is elveszítem.


Jim Clark Kupa, Zandvoort, 8. hely

2010. 02. 09.

Igazából elégedett a hetedik hellyel lennék, így inkább keserű szájízzel gondolok majd erre a futamra, bár sokkal több nem volt benne. Gyakorlatilag csak a versenytávra megtankolt autóval készültem, így az edzésen komoly problémát okozott a könnyű autóhoz alkalmazkodni, nem is nagyon dicsekedhetek majd a tizedik helyezésemmel. A rajt egész jól sikerült Norbit sikerült lerajtolnom. A kezdeti szakaszban már elég jól összebarátkoztam a hetedik hely gondolatával, kellőképpen lemaradtam az előttem levőktől, kiépítettem egy kis előnyt a mögöttem levőkhöz képest, unalmas körözgetést vízionáltam magamnak, lankadt a figyelem, naná hogy jött a hiba, célegyenes ráfordító részen bal első homokot fogott, megforogtam, szerencsére itt közel van a drótháló, visszapattantam, két pozíciót veszítve tovább. Nosza hirtelen lett motivációm, visszaszerezni a korábbi helyemet. Portiont sikerült pár kör alatt visszaelőzni, Norbi után vettetem volna magam, a nagy igyekezetben ott az egyik jobbosban sok volt, kifutottam a pályáról, bokor, domboldal, felborultam, pörögtem össze-vissza, reset. Így maradt a nyolcadik hely. Ja igen a lekörözések, lehet hogy már kijöttem az elengedés gyakorlatából, nem is emlékszem mikor voltam utoljára lekörözve, de azért pár dolgot tisztán kell látnia mindenkinek. Ezen a pályán nehéz előzni, ezért elengedni is nehéz komolyabb időveszteség nélkül. Én a célegyenest választottam erre a célra általában, itt minimális a kockázat is, nem beszélve arról hogy a lekörözendő versenyző is versenyben van, annál több nem hiszem hogy elvárható minthogy lemenekülök majdnem a boxba, még a gázt is elveszem, így is elveimmel ellentétes, tudnillik nem azért van ott az autóversenyző hogy a célegyenesben elvegye a gázt.


Köztes hetek 1967, Zandvoort, 6. hely

2010. 02. 02.

Nos ez még igen szezon eleji forma volt részemről, úgyis mondhatnám az eredmény erősen közelít a nullához. Első futamon a t1 előtt rövidebb lett a féktávom mint Norbinak, pedig még csak nem is gondoltam előzésre, szóval összeakadtunk, bevártam, mezőny vége, vagy ketten hibáztak később, hatodik hely. Második futamon Norbi revansot vett a korábban őt ért sérelmekért, most ő tarolt le a t1 féktávon. Ez még nem is okozott akkora riadalmat minthogy a medve meglátta ma az árnyékát, csakhogy fél percig nem tudtam visszavergődni arra a nyűves pályára, végül restel sikerült. Rögtön eszembe jutott miért nem ez a pálya a kedvencem, gyakorlatilag minimális az esélye hogy csak úgy szépen visszajöjjön a volánművész ha már befejezte a mezőgazdasági munkákat a szántásban. Na mindegy, Convar került mögém egyszercsak, 3-4 körön keresztül nyomás alatt tartott, míg végül szégyenszemre elrontottam egy kigyorsítást. Innentől kezdve a hűséges krónikások már csak azt jegyezhették fel a nevem mellé, hogy legalább böcsülettel végigküszködte magát, megint hatodik hely.


Köztes hetek 1967, Salzburgring (1976), 12. hely

2009. 12. 22.

Elnézést kérek mindenkitől akinek láb alatt voltam az első körben, nem lett volna szabad gyakorlás nélkül elindulnom. Kellemes ünnepeket mindenkinek


Denny Hulme Kupa, Silverstone, 2. hely

2009. 12. 15.

Ez most besikerült no, eddig harmadik volt a legjobb bajnoki helyezésem, most már ez a második hely, innen már csak egyet lehet fejlődni. Végülis ha úgy vesszük ez nekem amolyan hazai pálya, első hgplm futamom is itt volt, nem véletlenül persze, szeretem is, most már még jobban. Szabad edzésen nyomtam egy majdnem versenytáv szimulációt hiba nélkül, éreztem hogy jó formában vagyok, összeállt a csomag. Edzésen 2 tizedre elmaradtam a pb-mtől, de így se bánkódtam a negyedik hely miatt, Convar 27-es idejével nem kelhettem versenyre, mögöttem szorosan jött a két Cooper, azt hittem jó kis versenyünk lesz, közel azonos tempóval, nem így lett. Rajt elég jól sikerült, ha egy picit agresszívabb vagyok Convart megszoríthattam volna az első pár kanyarban, de nem kockáztattam, Jani viszont nagyon rám esett, remélem nem miattam ment ki a fűre, ahol megcsúszott. A helyére lépő Ferrariról pribi nélkül is tudtam hogy csak Papdi Tomi lehet a szokásos rajtjával. Annyira óvatos voltam, az Abbey után rám esett, onnantól a T1-ig fej-fej mellett haladtunk, ahol a belső íven jobb féktávot vettem, és megvédtem a pozíciómat. Innentől spórolás végig, Convar hibázott, nagyon féltem egy műszaki hibától, de most sem hagyott cserben a Ferka. Egyedül a versenytempóm bosszant kicsit, egyszerűen nem tudok, vagy nem akarok határon autózni versenyen, és rendre elmaradok a tét nélküli köridőimtől, lenne még hova fejlődni na.


Denny Hulme Kupa, Mexikóváros, 5. hely

2009. 12. 08.

Kellett már ez a jó eredmény a 2 előző bajnoki nullázás után, valahogy éreztem hogy most jó formában vagyok, főleg a múlt heti remek eredmények után, fekszik nekem ez a pálya, úgyhogy bekerült a kedvencek közé. Viszont ha Glen után leszóltam a Ferrarit mert cserbenhagyott, most kijár neki a dicséret kétszeresen is, a t1-ben ugyanis kétszer is odacsaptam a palánkhoz, amit zokszó nélkül elviselt, és behozott a célba, nem biztos hogy minden autó kibírta volna. Edzésen úgy mentem új Ferrari pb-t, hogy az első 2 szektorban már fél sec hátrányom volt magamhoz képest, aztán sikerült jól hajrázni, de így a pribin bizony már 47,5 -ös kör volt. De bőven elégedett voltam az idővel és a pozícióval is. A futam az nálam más tészta, mivel egy körös, edzés pilóta vagyok tudtam hogy ezt az iramot nem tudom versenyen is tartani, Convar meglepett a rajtnál, t1 szoros lett volna kettőnknek, így végül beengedtem, innentől kezdve Norbi szorongatott néha hátulról, meg magamat ijesztgettem, ha elrontottam a t1-et, de végül csak megláttam a kockás zászlót a remek ötödik helyen.


Köztes hetek 1967, Mexikóváros, 2. hely

2009. 12. 01.

Na ez aztán mozgalmas kis estére sikeredett, ez a hajtű többször megviccelt minket. Edzésen sikerült a tervem, megfutottam az első 47-es körömet, új pb-vel. Azt nem gondoltam volna hogy pole is lesz, dehát ha így alakult nem bánkódtam, úgyis ritkán kerülök oda. Rajtnál sikerült megőrizni az első helyet, Jani szorongatott hátulról, az edzés időmet megjavítva új pb-t hajtott ki belőlem. Na de gyerekek ilyen csúfság velem még nem esett meg, 100 hgplm futammal a hátam mögött (+gbgpl+groundhog), kevés benzinnel indultam, pedig meg mertem volna esküdi rá hogy feltankoltam a futamra, vagy csak akartam. Pont kapóra jött a hajtű, mondom minimális időveszteséggel resetelek, dehát nem lett ilyen sima, így bekisértem Janit a második helyen. A második futam is tartogatott meglepéteseket bőven, rendesen bedugultunk a hajtűbe. Mi ott a végén rendesen lemaradtunk egyébként, az eleje nagyon rohant valahova. No mindegy valahogy kiszabadultam a csapdából, több előzést bemutatva törtem előre, de tesómnak már volt vagy 10 sec előnye. Aztán Ricsi indult meg hátulról, így megint sikerült megjavítanom a pb-m, végül a loti fölényét kihasználva csak sikerült bezsebelni a győzelmet. Ez a lotus ez valami fenomenális autó, ahogy betapad a kanyarba, ahogy kigyorsul, vagy ahogy megkajálja a coop-okat az egyenesbe, zseniális.


Denny Hulme Kupa, Watkins Glen, 11. hely

2009. 11. 10.

Na én meg a Ferrarit gyilkoltam szét, ne vegyetek olasz autót! De kár érte, jó kis futam volt, megfogadtam verseny előtt hogy nem kezdek előzésbe a Loop előtt, csak belekezdtem, el is rontottam. Sajnos elfogyott a türelmem, Tesóm kezdett feltartani, lehet az ütés miatt ment tönkre, fenébe is inkább maradtam volna a helyemen.


Denny Hulme Kupa, Donington Park, 7. hely

2009. 10. 27.

Nos összességében jó kis futam volt ez, ahogy a pályától várható volt, felvonultattunk itt mindent amiért az autóversenyt szeretjük, csaták, tömegjelenetek, előzések, és igen sajnos ütközések, dehát ez benne van, ezt mindannyian vállaljuk amikor odaállunk a rajtrácsra, balesetekbe keveredhetünk, kilökhetnek minket, akaratlanul is kilökhetünk másokat. Edzésen hoztam egy pb közeli időt, nagyon nem is erőltettem, úgyis a versenyen dől el minden. Rajtnál Sziszka megtorpant, Robival meg beragadtunk mögé, majdnem mindenki elment, vesztettünk pár pozíciót. Első pár kör jó sűrű volt, Robival volt egy gyors ütésváltásunk, Gabó hátulról hatalmas nyomás alatt tartott, Sziszka többször hibázott, volt hogy félre kellett rántanom a kormányt hogy elkerüljem az ütközést, de nagyon vigyáztam rá, mégjobban magamra, ilyenkor mindig azt mondogatom, nincsen reset, ezt az autót kell bevinni a célba. Aztán a második körben a sikán féktávján hátulról megpöcköltem Sziszkát aki sajnos kiforgott, természetesen véletlen volt az eset, sok választásom nem volt, hátulról többen toltak előre, olyan féktávot vettem mint máskor, szerintem Sziszka egy kicsit hosszabbat, és túlzottan is lelassított, ettől persze a felelőség az enyém, a büntetésemet meg is fogom kapni, bocsánatot kérek az esetért, én hibáztam. Később Májer Tomi többször támadott de ez egy jól védhető pálya, így sikerült beérni a célba. Elégedett vagyok eddig az idei teljesítménnyemmel, nagyon szoros a bajnokság, -r-esek hihetetlen stabilak nem is kell nekünk az a reset, ja és a Brabham beelőzte a Hondát. Glen ur.-ből kemény lesz.


Köztes hetek 1967, Donington Park, 2. hely

2009. 10. 20.

Yes, ez az, ez már hiányzott. Jaj, még most is tele van adrenalinnal a fejem. Jó ez a pálya gyerekek, fantasztikus, az autó is, főleg a Ligier féle festéssel, mostantól ez a kedvencem. Egy első, meg egy második hely, hihetetlen. Edzésen új pb-t mentem egyébként, első futamon sajnos Gabóval ütköztünk, én úgy éreztem enyém a belső ív tisztán, Gabó lehet másképp gondolta, szerencsére nem bajnoki volt, amúgy meg versenybaleset szerintem, mindketten sértetlenül továbbmentünk. Második futam hihetetlen intenzív volt, felváltva támadott Jani, meg Convar, valamivel gyorsabbak is voltak, dehát egyszerűen nem hagyhattam ki egy ilyen lehetőséget, védekeztem ahogy tudtam. Második futam szerencsére megvolt hiba nélkül, már régóta várok egy ilyen futamra, viszont továbbra is jól elvagyok reset nélkül.


Denny Hulme Kupa, Rouen, 6. hely

2009. 10. 13.

Nem rossz, nem rossz ez a 6. hely de azért lehetett volna jobb is. Nahát az edzés az megint inkább a roncsderbi kategóriájába tartozott, volt itt minden ami látványos, mandínerből, fák mögül alattomosan, nagy sebességgel visszacsapódós, kikerülni nem túdós, levegőbe felrepülős, hosszú egyenes melletti megműveletlen földterületet kerék nélkül végigiszántós, vagy beláthatatlan kanyarban összeütközött, álldogálló autókba belecsattanós, szóval tiszta köröm nem sok volt, kisebb csoda hogy így is 59 alá tudtam menni. Valahonnan sejtettem hogy sok hiba lesz a futamon, így az egyetlen ütőképes fegyveremben, a stabilitásomban még bízhattam, persze nem sokáig, mert a futam elején picit elgurult a gyógyszerem, a nagy lelkesedésben meg elmértem a hajtű féktávját, itt buktam pár pozíciót. Azért az meleg volt mikor a hajtűben gyakokorolta valaki az y tolatást, megpróbáltam levágni a kanyart, de még így is koccantam a ferkával. Utánna sikerült lehiggadni, szerencsére a repco motor is elviselte a stílusomat, pedig sok volt a speedshift, szokni kell még, na. De azért tetszett ez a brabham, jó kis kocsi, sikerült felhozni a pontversenyben is, második legtöbb pontot szerezte a futamon. Jó sűrű a középmezőny a bajnokságban, bár Norbi négy pontra növelte az előnyét, Májer Tomival holtversenyben követjük, izgi lesz ez.


Denny Hulme Kupa, Monza, 7. hely

2009. 09. 15.

Edzés egy kínszenvedés volt, végig kint voltam, de csak egy 29.5-re futotta. Itt már éreztem hogy ez egy melós verseny lesz, nagyon formán kívül voltam, hiába ilyen a hangulatemberek sorsa. Viszont olyan rajtot fogtam mint még sose, 4 autót átugrottam, féltem is hogy nem-e ugrottam be, volt egy-két kieső, egész a hatodik helyig kúsztam előre, gondoltam itt már jól el leszek, erre persze hibáztam a lesmo1-ben, de a korlát segítségével összeszedtem a vasat. Kaptam viszont egy Gabót a nyakamba, megpróbáltam újra kiépíteni pár sec előnyt, erre beforogtam a lesmo2-ben. Gabó, Robi el, Janival meg össze-akasztottuk a bajszunkat. Egy kis erőfitogtatás után meggyőztem jó lesz nekünk ha ilyen sorrendben futunk be. Robival még vmi történt el-eltűnt a pályáról, aztán feltünt a korlátban, alig tudtam kikerülni. Végülis az edzés után nem olyan rossz ez, meg a -R-esek között is egész jól állok


Denny Hulme Kupa, Spa, 5. hely

2009. 09. 01.

Bajnokin ötödik hely az nagyon jó nekem, mégsem tudok teljesen örülni neki ugyanis Norbival voltunk végig nagy csatában, és sajnos nem fair körülmények között kerültem előre. Eau Rouge után szélárnyékot fogtam, aztán a jobbosban túl közel maradtam, és már nem voltam ura az autónak, letaroltam szegény Norbit a féktávon. Viszont a ferka egy karcolás nélkül megúszta, így tovább tudtam menni. Kár hogy Jani nem maradt velünk végig pedig úgy még izgalamasabb lett volna, már kezdtem megszokni a Hondáját mögöttem 1 sec-en belül. A hibámért várom a büntetést, ez a szezon is jól kezdődik.


Köztes hetek 1967, Spa, 2. hely

2009. 08. 25.

Nos összeségében elégedett lehetek a visszatérésemmel, lehetett volna rosszabb is. Első futamon nagyszerű lehetőségem adódott a futamgyőzelemre, sikerült kikerülni a balesetet az elején. Óvatosan körözgettem, láttam hogy Jani és Tomi nem gyorsabb annyival hogy veszélyesek legyenek rám. Nos később ez lett a vesztem, egyszercsak megjelent Tesóm a pribin, pár másodperccel Jani mögött, addig nem is mutatta a nyomorult, azt hittem valahol hátul van vagy fél percel lemaradva. Ekkor már tudtam hogy baj lesz, kár volt annyira spórolni, pár másodpercel több előnyöm van, még lehetett volna esélyem az utolsó körre, így azonban Tesóm útólért, persze többször hibáztam is a nyomás alatt, és meg is előzött. Második futamon nem jutottam volna messzire ha bajnoki, hamar resetelnem kellett ugyanis. Masta felé hárman közeledtünk egy honda, én a szélárnyékában, az enyémben meg Tesóm, gondoltam sokan leszünk így egy ilyen nehéz kanyarban, ezért elvettem a gázt, oldják meg magukat a többiek, sajnos így sem jutottam túl a kanyaron, Tesóm visszapattant a korlátról, nem volt hova mennem. Úgyhogy bajnokin nagyon figyeljünk az első körben, főleg a Mastában, elég sokan megyünk reset nélkül majd.


17. kupa, Roosevelt, 5. hely

2008. 09. 30.

Nem rossz ez az 5.hely, bár a negyedik jobb lett volna. Edzés jól sikerült, bajnokin még sose indultam ilyen elölről szerintem. Rajtnál picit talán beragadtam, utána meg megindult az autó jobbra, alig tudtam összeszedni, még szerencse hogy jó széles volt a grid. Szóval több helyet veszítettem, a t1-ben szerencsétlenül koccantam Tóvári Gyurival, az összeérő gumik hatására keresztbe repültem a falig, így utolsóként vettem fel a küzdelem fonalát. Ott akkor úgy éreztem kilöktek, de az ismétlést visszanézve inkább versenybalesetnek minősíteném. Innentől elég jó futamom volt, sokat előzve egész az 5. helyig jöttem előre, komolyan szerintem még sose előztem ennyit. A döntött kanyarban egy gyors jobb első futómű állítást is eszközöltem a palánk segítségével. Így a végén már sérült autóból figyeltem ahogy Vörös Tomi lopja a távot, utolsó kör remek volt, oda-vissza előzéssel. Szóval remekül indul ez a szezon, csak a kreditem fogy rohamosan, mintha direkt ellenem találtátok volna ki az új szabályt, hol vannak már a csupa Lotus futamok.


17. kupa, Zandvoort, 6. hely

2008. 09. 16.

Hát ezt magam sem gondoltam volna, micsoda szezonkezdet. A tavalyi pech szériám most a visszájára fordult. Gyakorlatilag semmit nem gyaktam a futamra, kora este mentem pár kört a Ferkával, meg a Brabyvel is, végül az utóbbi mellett döntöttem, mert stabilabban tudtam menni, és kredit barátibb is. Edzés vége felé csak vakargattam a fejem, hogy is lesz ez most majdnem tök utolsó hely, több mint egy másodpercre a pb-mtől, de több nem volt bennem hiába kínoztam. Ezt a pályát nagyon nem szerettem eddig, az eddigi futamokon többet voltam a homokban mint a pályán, ezért én lepődtem meg a legjobban, hogy 27 kör alatt egyszer sem hagytam el az aszfaltot, az autó is tökéletes volt, így egyetlen előzés nélkül egész a 6. helyig kerültem előre. Viszont vészesen csökken a kredit tartalékom.


17. kupa, Monaco, 7. hely

2008. 09. 02.

Nah remek kis szezonkezdet volt ez, nem is számítottam ilyen jóra. Ha figyelembe vesszük hogy múlt héten még gyakorlatilag körbe se tudtam menni a pályán csak küzködtem faltól-falig, ezért nem is indultam az előfutamon. Aztán hétvégén tesóm látva szenvedésem adott pár jó tanácsot, amik nagyon bejöttek, ezúton is köszi. Edzésen negyedik körömben futottam egy kapitális pb-t, sose mentem még 28 alatt, én lepődtem meg a legjobban. Rajtnál Jani picit beragadt előttem, így el kellett vennem a gázból, oldalra nem mertem manőverezni. Jól is ment minden a hajtűig, de ott Jani lecsúszott az ívről, én próbáltam belül maradni amennyire csak tudtam, de Jani mégis beforgott vhogy, mögöttünk jött Majer Tomi, azt hiszem ő terelhette a helyes irányba. Futam harmadánál volt egy kis koncentráció kiesés, shift-r, motor probléma, találkák a korláttal, de összeségében elégedett vagyok a hetedik hellyel. És egy futam alatt megvan a tavalyi pontjaim negyede.


16. kupa, Mosport, 3. hely

2008. 07. 01.

Óh hogy én mekkora egy ökör vagyok, 2 évben egyszer van esélyem egy ilyen kiugró eredmény elérésére, erre senkitől sem zavartatva eldobom az ugrató után. Szép az a 3.hely meg minden, főleg hogy első bajnoki dobogó dehát na. Edzésen nagyon szenvedtem, csak a 22. körre sikerült futni egy normálisat, igaz az új pb lett. Rajtnál egy Ferrari elment mellettem balról, aztán a t1-ben letisztult előttem az út, csak a 2 honda maradt állva. Pár körrel később felnéztem a pribire ahol látom második vagyok, na ezen úgy összezavarodtam, hogy a hajtű előtt korlátot fogtam, köv körben homokot, így Tomi kezdett rám esni. Végül ugye a bukkanó után eldobtam a gépet, tapostam a féket minnél kisebbet essek, de így is korlát lett szerencsére shift r nem kellet. Vörös Tomit üldöztem pár körig, de hibázott, egyszer Gabo belém csúszott a hajtűben, szerencsére mindketten továbbmentünk, sztem sima versenybaleset. Utolsó 3-4 körre Jani ért utól és jól meghajtott, de sikerült visszatartani a célig. Glenre két kredit maradt, hiába dobogós helyezéssel nem szoktam kalkulálni.


16. kupa, Monza, 9. hely

2008. 06. 17.

Hát igen a jó öreg Monza, azért akárki akármit mond én szeretem, igazi klasszikus, mintahogy Spa is. Ezen a versenyen két területen is debütáltam. Először is ez volt az első versenyem a G25-ömmel, ettől egy picit féltem is, még nem igazán tökéletesen van beállítva, meg nem is mentem annyit hogy magabiztosan tudjak körözni vele. Másodszor először mentem 60/60-as difivel, ettől még jobban féltem. Edzés jól sikerült, azt hiszem egy hajszálnyival a pb-m is megdöntöttem, remek 7. helyezés. Aztán a rajtnál csúnyán beragadtam, hiába szokni kell még a 3 pedált, t1 előtt mondogattam is magamnak, bal szélső a kuplung, bal szélső a kuplung, ugyanis eleinte mindig a kuplunggal akartam fékezni. Szóval vagy 3-an lerajtoltak, de a Lesmo körüli kavarodás után ismét 7. voltam tesóm mögött. Jani Robival bíbelődött és lemaradtak picit, én viszont egész jól tartottam tesóm tempóját, a lelkesedésem a 3. körig tartott, amikor is picit lecsúsztam a parában, de olyan hülyén van kialakítva, hogy a fű vagy sóder, rögtön berántott a sövénybe, amögött meg ott a korlát, szerencsére futómű nem sérült. Jani, Captain el, én vissza 9.-nek, amit több apró hibával meg is tartottam. Futam előtt elfogadtam volna ezt az eredményt, de az edzés után már többet szerettem volna.


16. kupa, Silverstone, 8. hely

2008. 05. 20.

Ez az, végre sikerült, bekerültem az első tízbe! Azt hiszem mutatja a bajnokság erejét, hogy így lehet örülni egy nyolcadik helynek, dehát ezt sem adták olyan könnyen. Persze ez nekem amolyan hazai pálya, muszály volt végre villantani vmit. A Lotust ezúttal lecseréltem Ferrarira, és bejött, megtört az átok, olyan sima versenyem volt, talán csak az első körös balesetnél kerültem kis veszélybe, ezúttal is köszönöm a versenytársaknak, nagyon fair volt mindenki. Edzésen hoztam egy átlagos kört, cél a tízbe kerülés volt. Rajt után meglepődtem, hogy Szeglet mögöttem fordult a t1-ben, baleset tesómat megakasztotta, mi Szeglettel jobb oldalon el, hosszú egyenes végére lenyomott mint a bélyeget, nem kérdezett semmit. Ez még többször előfordult velem, Milán kétszer előzött meg, tesóm is, meg Captain is különösebb erőlködés nélkül hagyott le, dehát mint tudjuk én inkább a stabilitás híve vagyok. A statisztikák szerint én voltam a legtöbbet a pályán, csak azt sajnáltam, hogy Ádám egy hajszállal stabilabb volt.


16. kupa, East London, 11. hely

2008. 05. 06.

Well, még nem láttam a replayt, majd talán belepislantok. Azt hiszem fejlődésnek nevezhető a részemről, hogy most nem hisztizek, és nem követelem senkinek az azonnali felkoncolását, pedig azt hiszem lenne rá okom. Elég morcosan kellett befejeznem ugyanis a futamot, végre elég jó esélyekkel vághattam volna neki a távnak, utolsónak se kellett indulnom, de a magas röptű reményeim mindössze a t1-ig tartottak, ott ugyanis az aszfaltcsík elhagyására lettem kényszerítve. Utána is történtek érdekes dolgok, a lényeg hogy az első három kör megtétele után már elég közel voltam hozzá hogy körhátrányba kerüljek. Viszont hiába ütöttem-vágtam a lotit, sőt mások is besegítettek, egyszerűen nem lehetett elpusztítani. Na lényeg a lényeg nem tudom mivel haragítottam magamra Fortuna Istenasszonyt, de rendesen ellenem dolgozik az idén, ha valaki tudja hogy lehet megbékíteni, várom a tippeket. Persze remélem nem kell leölni egy tehenet, és meginni a vérét.


16. kupa, Rouen, 10. hely

2008. 04. 22.

Nos megint utolsó helyről kellett indulnom, ami nem a legkellemesebb edzés nélkül rögtön odaállni a rajtrácsra. Így két célom volt, nehogy megint büntetést kapjak, illetve nehogy megint kilépjek. A rajt az egy vicc volt, eleve vagy két sorral hátrébb kerültem mint az előttem lévő, a zászlóst embert egyáltalán nem láttam, így már csak azt vettem észre, hogy egyedül álldogálok a rajtrácson. Hajtűnél volt valami csoportos megmozdulás az első körben, de olyan szinten hogy nem jelenítette meg nekem az összes autót, így talán megpöcköltem egy BRM-et, de addig nem is láttam, míg elém nem rakta. Később túl óvatos és lassú voltam, nem tudtam felvenni a versenytempót, kétszer elmértem a hajtűt, a mögém került gyorsabb versenyzőket szinte ellenállás nélkül elengedtem. Ez végül a 10. helyre volt elég, de a két célom sikerült elérni, hátha beindul lassan az a szekér.


16. kupa, Albi, 13. hely

2008. 04. 08.

Múlt heti előfutam után már azt hittem kilábaltam a gödörből, dehát csaknem akar ez nekem összeállni. Persze nem számítottam könnyű futamra az utolsó rajthelyről, az első kör feléig úgy nézett ki még jól is kijöhetek a dologból, aztán abban a bizonyos balosban, ahol úgy látom több probléma is volt féktávon ráestem Captain-re, ezért bocs, védelmemre annyit tudok felhozni, hogy sztem elég korán fékeztél. Persze ettől még én leszek elmeszelve, rouen megint U.R. Bár az is lehet a probléma abban a kanyarban ha szorosan üldözöl vkit nem veszed időben észre a féktávot, mert az előtted levő autó pont kitakarja. Szóval utolsóként eredtem a mezőny után, becsületesen küzdöttem, stabil, tűrhető tempóval, aztán még féltáv se volt mikor eldurrant a motor, vele együtt meg elfogyott a türelmem, már nem láttam értelmét újra kezdeni a küzködést, telitankkal, hideg gumikon. Azért bosszantó hogy mondjuk monzán végigmegyek GP-távon Lotus-al, ilyen rövid távon meg eldurran, persze a tesztek alatt semmi előjele nem volt.


16. kupa, Spa, 16. hely

2008. 03. 25.

Ezúton kérek elnézést a tegnapi ámokfutásomért, főleg a rajtért Brixel Lacitól, nem direkt volt, a masta után történtekben azért Captain is benne volt szerintem, már ami a mi ütközésünket illeti, persze nekem is illett volna jobban lelassítani sárga zászlónál, de már azt hittem átértem a veszélyes zónán, amikor elém gördült és lezárta az utat.


16. kupa, Zandvoort, 10. hely

2008. 03. 11.

Well, ez a pálya továbbra sem fog a kedvenceim közé tartozni, nagyon rosszindulatú egy track ez, elég egy aprócska hiba, csak egy picit érjen le a kerék a homokba, máris indul a repkedés. Addig semmi baj nincs ha az aktuális volántekergetőművész az aszfalton tud maradni, de ha egyszer bekerül a homokba, onnan egy örökkévalóságnak tetszik mire kikecmereg, legközelebb hozok ásót is, hátha hamarabb kijutok a vendégmaraszataló, hollandus, homokkal gazdagon fűszerezett, talajszerkezetből. A másik véglet meg, ahol nem homok van, valami fűféle növényzetre emlékeztető vegetáció, amit a jég tulajdonságaival ruháztak fel, olyan csúszós, hogy órákig pöröghet rajta az ember mire visszatalál a helyes irányba. Az edzés olyan lett amilyen, megint unatkoztam fél órát, szerintem bőven elég lenne 20 perc edzés, úgysem a rajtsorrend dönt. A rajtot majdnem elaludtam, valamiért feltételeztem, hogy a bal oldalon fog feltünni a zászlós manuszka, aztán mivel sokáig nem történt semmi, mondom átpillantok a jobb oldalra, hát pont akkor csapódott lefelé, így még sikerült időben elindulni. Versenyen egyébként majdnem kiléptem pár körrel a vége előtt, az utolsó komolyabb hibámnál, de pörgés közben még felpillantottam a pribire, és úgy ítéltem meg még Májer Tomi elé visszajöhetek, így levettem gondosan odakészített újjacskámat az esc feliratú billentyűről. Nem igazán tudom eldönteni mi a mostanában tapasztalható formahanyatlásom oka, de továbbra is a kormányszerkezet az első számú gyanúsítottam, nem ártana beszerezni egy magasabb kategóriásat, ha szeretnék még előrébb kerülni.


15. kupa, Mexikóváros, 6. hely

2008. 01. 29.

Elég bosszús vagyok magamra, hiszen papírforma szerint a negyedik helyen kellett volna végeznem mint az edzésen. Dehát ez a szezon már csak ilyen volt nekem, ez sem jött össze. Az idény során háromszor kerültem olyan versenyhelyzetbe, hogy gyakorlatilag gyorsabb voltam mint az előttem haladó, de inkább kivárásra játszottam, majd végül mindent egy lapra feltéve próbáltam előzni a futam vége felé, de ez egyik esetben sem sikerült, sőt további pozíció vesztéssel jártak. Legaláb ütközés és shift r nélkül végigmentem, illetve Norbival csatáztunk jó sokat. Az utolsó másfél kör kemény volt, főleg hogy Ádám is beszállt harmadiknak nagy nyomást gyakorolva rám. Végül annyira rákészültam az utolsó kanyarra hogy a palánkról visszapattanva megpördültem, és további két helyet buktam. Persze ha a futam középen nem rontom el a t1-et, csak be kellett volna gurulnom.


15. kupa, Watkins Glen, 11. hely

2008. 01. 01.

Hát az úgy volt, hogy tulajdonképpen elég jól szórakoztam, ez ugyan furcsának tűnhet egy 11. hely után, dehát így alakult. Végülis az eredmény nem minden, csak jól érezzük magunkat közben. Talán először a szezonban nem volt semmi külső zavaró tényező, most tényleg magamnak harcoltam ki eme nagyszerű eredményt. Azt ugyan sajnáltam hogy nem kedvenc Lotusom-al jöhettem, de a stabilitás megőrzése érdekében, maradtam a szigetország egy másik versenyautójánál. Stabilitással nem is volt baj, inkább a sebességgel, legyünk önkritikusak, úgy autókáztam mint vmi dzsentlemanus vasárnap délutáni kocsikázása közben. Edzésen jó nagy volt a forgalom, azért sikerült egy átlagos kört összekaparnom, a végére meg is szerztem az igen előkelő utolsó előtti helyet. Legalább egyenesből indulhattam, bár olyan hátulról igencsak mereszetettem a szememet hol lehet a zászlós manusz, már épp távcsőért akartam kiabálni a nézőkhöz, amikor végre felemelkedett 1 zöld pixel a távolban. Remek ritmusban sikerült elindulni, aztán ezzel a lendülettel meg is álltam, ugyanis Benő még mindig ott parkírozott előttem dacára a tova haladó versenytársaknak, vagy ő se látta a zászlót, vagy túl nagy volt a benzingőz, nem tudom. Első tíz körben úgy alakult minden ahogy terveztem, egészen a szenzációs 9. helyig felküzdöttem magam, aztán mikor már majdnem vállon veregettem magam ketten visszaelőztek. Végül a 11. helyre volt elég ez a nem mindennapi teljesítmény, de legalább kreditjeim számát sikerült ötre emelni. Itt kívánom még megjegyezni, hogy a szezon elején csatlakozó versenytársak egyre több borsot törnek az orrom alá, meglátásom szerint egyre erőssebb a középmezőny, brávó fiúk csak így tovább.


15. kupa, Mosport, 13. hely

2007. 11. 13.

Körülbelül azt kaptam a futamtól, amire számítottam, inkább mennék minden futamon Monacóban, mint itt egy kört megtenni. Még nem láttam replayt, de már a rajtnál összeakadtam Pápa Ádámmal, nem tudom mi történt. Lassan kezdtem felküzdeni magam egy normális pozícióba, amikor az ugrató elő a kormány kirántotta a kezemből a vasat. Megint feljebb kúsztam, amikor BxL flikk-flakozott vmit előttem lezárva az út 90 %-át. Majd mikor saját hibámból is eldobtam a gépet, úgy döntöttem elég volt a szenvedésből. Ja és Szeglet Isten hozott a 2x-esek klubbjában.


15. kupa, Nürburgring, 9. hely

2007. 10. 30.

Hát az úgy volt, hogy már edzésen se nagyon voltam formában, első körben 2x megpördültem, másodikon össze is törtem a verdát, így nem erőltettem tovább, tudtam hogy nem a rajtsorrend dönti el az eredményt. A rajtot egész jól kaptam el, viszont nem volt hova mennem kialakult előttem 1 hármas sorfal, ami teljesen lezárta ezt a szűk pályát, t1 féktávot csúnyán elnéztem, Portoint megböktem háturól, ő meg kiütötte a két oldalán lévő Coop.-okat. Mégegyszer bocs, főleg Gabótól, és Vörös Tomitól, ők jártak a legrosszabbul. Első kör nagyrészét Jani mögött tettem meg, a végén meg is lepődtem, hogy kerültem az 5. helyre, aztán hátulról jöttek előre a kollégák, Ricsi, Ádám, Gabó, Tomi is megelőztek, később Tesómmal volt pár helycsere, majd becsorogtam a 9. helyen. Egyetlen pozítívum, hogy shift r nélkül célbaértem, igaz az ugratókat el kellet spórolnom, mert Cosworth-ék nem tudták garantálni hogy úgy is kibírja a motor.


15. kupa, Spa, 10. hely

2007. 09. 18.

Hát hol is kezdjem? Mondjuk a lényegnél: a rajt. Szépen óvatosan, nyugodtan indulok egyszercsak, mint derült égből a villámcsapás oldalról Portion kolléga megtorpedózott, égszakadás-földindulás, tömegkarambol, repkedő Ferrarik. No komment, nem jutok szóhoz, második futam a szezonban, másodszor jönnek belém oldalról a rajtnál, ez most mi? balszerencse? vagy valami átok? nem értem, hogy? miért? Ezek után Laci, mint aki jól végezte dolgát a boly élén távozik a helyszínről, ami nemcsak nem szabályos, hanem egyenesen sportszerűtlen, unfair, ha hibázol és másokat is belekeversz az a minimum, hogy visszaengeded őket magad elé. Igazad van Laci a versenybírók majd megnézik az esetet és biztos jól meg is büntetnek, ne adj Isten még figyelmeztetést is kaphatsz, és akkor én biztos visszakapom az elvesztegetett pontokat, meg egyből elégedett leszek, hogy ez igen, ez egy jó futam volt, külső, zavaró tényezők nélkül, a saját tempómban végig mentem. Részemről téma lezárva. Az Ádámmal való két ütközés szerintem egyértelműen versenybaleset volt, leginkább magunkkal toltunk ki, jól lemaradtunk a mezőnytől. A futam hátralévő részét pörgő-forgó autók kerülgetésével töltöttem kisebb-nagyobb sikerrel. Közben verseny mérnökömmel már a következő futam stratégiáján dolgozunk, eddig ott tartunk, hogy nem megyek mért kört az edzésen, így utolsónak indulva talán megúszom a rajtot, de biztosabb a hatás, ha adok fél kör előnyt a mezőnynek, így kimaradva a futam elejei húsdarálóból. És elnézést kérek a magas hangszintemért, de már nem bírom.


15. kupa, Monaco, 9. hely

2007. 09. 04.

Well, azt hiszem kihoztam a max.-ot ebből a futamból, érdekes volt hogy egész héten brabyvel készültem, mégis 1 órával a futam előtt kipróbáltam a Ferrarit és 4. körömben új pb-t mentem, innentől nem volt kérdés mivel indulok. Edzésen tovább javítottam a pb-men, így sikerült Monacót is bezöldíteni a rankon, már alig várom Nürby-t, ha ott sikerülne javítani elérhető közelségbe kerülne a negatív. Ja igen a futam, rajtot ritka jól kaptam el, aztán összeakadtam tesómmal, aki kicsit kersztebe indult, nem volt vészes, sőt még jól is jött hogy utolsóként indultam a mezőny után, így kimaradtam a tűzijátékból, és 6.-ként zártam az első kört. Pár körön kersztül vonatoztunk kicsit, lévén 3 gyorsabb versenyző szorult mögém. Én tudom, hogy Vörös Tomi sokkal gyorsabb volt, és feltartottam, dehát ilyen az autóverseny, számtalan példát látunk ilyenre, de ilyenkor nem az a megoldás hogy letoljuk a lassabbat, kétszer is! Miután helyre állt az erősorrend, már csak be kellet gurulnom a 9. helyen, értékes pontokat szerezve a csapatnak. Megint sikerült shift r nélkül végig menni pedig az autó tele volt sérüléssel, mint a szerelők elmondták futam után. Összeségében sokat fejlődtem Monacó-n a nyári tutam óta, 3 sec javulás, és most 1 körrel kevesebbet kaptam.


Grand Prix versenyek, Albi, 9. hely

2007. 07. 24.

Bocs, hogy kiléptem, már a délutáni gyakon éreztem, hogy baj lesz, megint elkezdett oldalra rángatni a kormányom, versenyen is 2 kör alatt vagy 3szor szálltam el miatta, nem láttam értelmét folytatni. Mérges vagyok, nem kicsit, nagyon. Jó kis futam lehetett volna, első hgplm futamom, amit feladtam. Mivel egy világszínvonalú Logitech kormányom van, megpróbálom, majd amit Szeglet javasolt a másik topikban, kikapcsolom a centering springet, meg a dampert, ha az sem segít nemtudom mi lesz.


Kiss Zoltán Emlékkupa, Brands Hatch, 6. hely

2007. 06. 19.

Ellentmondásos futam volt ez számomra. Ott kezdődött az egész, hogy fél nyolc magasságában megszünt létezni az internetkapcsolatom. Már le is mondtam magamban a versenyzésről, amikor egy fertályórával este tíz előtt a visszatérő élet jeleit fedeztem fel az engem a világhálóval összekötő kapcsolatban. Gyorsan csatlakoztam a stopperóra mutatója ellen küzdő többi kollégámhoz, és 8 kör alatt futottam egy számomra majdnem elfogadható kört. A rajtnál megőriztem előkelőnek nem nevezhető pozíciómat, de lelki szemeim előtt már láttam, hogy a t1-et vagy t2-őt nem úszom meg kocc nélkül. Miután sértetlenül átjutottam a t1en, t2ben beteljesült rémálmom, hiszen mielőtt Portion sporttárs füstölő kerekkel átvágott volna bátyám előtt, engem hatásosan eltávolított az útból. A versenyrendezvény hátralévő tetemes hányadát unalmas körözgetéssel töltöttem, persze kisebb-nagyobb hibák közbeiktatásával. Viszont az események ismert és furcsa alakulása miatt, ez a 6. hely nemcsak ebben a szezonban elért legjobb helyezésem, hanem egész pályafutásom során elért legelőkelőbb pozíció bajnoki futamon. Örömmel nyugtáztam hogy csapatunk nem kicsi előnyre tett szert a nem egyéni trófeáért folytatott ádáz küzdelemben, persze szórakoztatóbb lett volna ezt nem ilyen körülmények között elérni, hanem az aszfaltcsíkon, versenyben, dehát még semmi sem dőlt el, hiszen mint tudjuk az ördög sosem alszik.


Kiss Zoltán Emlékkupa, Monza, 7. hely

2007. 06. 05.

Ebben a szezonban eddig ez volt a legjobb futamom, és jól is szórakoztam végig. Edzésen futottam egy számomra átlagos kört, aztán majdnem utolsó lettem vele, na mondom nem baj, nem lesz ez ilyen sima futam. Mivel tipikusan rossz rajtoló vagyok ezért eléggé meglepődtem, hogy 2 embert is lerajtoltam, ahogy megindult a 2 oszlop, a Janiéké egy picit megtorpant, így t1 előtt befurakodtam elé. Aztán elég keskenynek találhattam a Lotusomat, mert elkezdtem kiszélesíteni. Mint kiderült számomra elég jól védhető pálya ez, csak a belső ívre kell vigyázni, ezzel a taktikával jó 6 körön keresztül tartottam magam mögött az egyébként gyorsabb Janit. Végül kifegyelhette a gyenge pontomat, és szégyenszemre kívülről körbeautózott. 12. körben hibáztam a parabolicában, és megint elmentek 2-en. 13. kör elején a t1ben rámásztam a padkára, ami továbbdobott egyenesen a korlátba, akkorát zakkant a kocsim azt hittem szétesik, végülis úgy döntöttem továbbmegyek sérült autóval, úgyhogy a futam jelentős részén, bibis bal oldali szerkezettel küzdöttem. Nem is volt más válsztásom hiszen közeledett Brixel Laci a rivális Fácán csapat versenyzője. Futam előtt egyértelmű utasítást kaptam, a csapat bajnoki címre való tekintettel nem fordulhat elő, hogy előttem végezzen, úgyhogy foggal-körömmel ragaszkodtam a 7. helyhez, de sajnos így is tovább csökkent az előnyünk. Ki tudja mi lett volna ha nem amortizálom le az autó bal oldalát? Ja és szerencsére a moci is kibírta.


Kiss Zoltán Emlékkupa, Nürburgring, 9. hely

2007. 05. 22.

A versenyidők alapján reálisnak tünik az eredmény, mégis csalódás volt számomra, hogy 3 helyet visszaestem a futamon. Vagy csak a kollégák ültettek fel az edzésen. Vagy megint beigazolódott, hogy 1 körös pilóta vagyok könnyű kocsival, igaz edzésen bennmaradt 4 sec legalább, versenyen nem tudtam megfutni ezeket a köröket. Amúgy sima verseny volt, vigyáztam magamra és a mocira főleg, nem mertem padlót nyomni a hosszú egyenes végén, ugratókon is elvettem a gázt, és láss csodát kibírta az 5 kört, kissebb hibák voltak, ill. az ucssó körben megforogtam 1x, de nem kellett shift r. Megmondom őszintén sunyi módon arra számítottam 1-2 moci eldurran előttem de nem nagyon tapasztaltam ilyesmit.


Köztes hetek 1967, Panchine, 8. hely

2007. 03. 20.

Végülis első BRM-es futamom (lehet hogy lesz több is?) nem sikerült olyan rosszul, a szabadedzésen ugyan sikerült 51.6-ot kinyüstölni belőle, edzésen ezt már nem tudtam megközelíteni, így csak Sanyi volt mögöttem a rácson. A rajtom elég óvatosra sikerült, meg amúgy se egyszerű lendületbe hozni a “tankot“, de így legalább elkerültem a gubancokat az első körben, volt pár belőlük. Nem igazán voltam versenyképes a többiekkel szemben, hiszen mindenki gyorsabb autóban ült, így egyetlen fegyverem a stabilitás maradt, sikerült is hiba nélkül végigmenni, ez a 8. helyre volt elegendő, ami nem olyan rossz ilyen népes mezőnyben.


Kiss Zoltán Emlékkupa, Hockenheim, 9. hely

2007. 03. 13.

Elég bosszantó és kiábrándító, ha az ember végig gürizi a versenyt, 6 körrel a vége előtt stabil 4. helyen helyen halad, aztán az átkozott kormány miatt dobja el a gépet, persze 320-nál féktávon, olyan düh öntött el hirtelen, hogy már nyúltam az esc felé, csak azért mentem tovább, mert ott akartam lenni a végén a tiszteletadásnál. A verseny közepén nagyon tetszett mikor Janival csatáztunk 4-5 körön keresztül, féktávon nem mertem előzésbe kezdeni, így 2-3 kör megfigyelés után úgy döntöttem az Ostkurve után a szélárnyékot kihasználva előzök, sikerült. Vörös Tomival is volt több izgalmas csatám a verseny alatt ( Tomi nem gond, ha hibázol és kilöksz valakit, bárkivel előfordulhat, de sztem az a minimum, hogy lelassítasz és visszaengeded magad elé).


Köztes hetek 1967, Hockenheim, 5. hely

2007. 03. 06.

Jó kis móka volt ez szerintem, nagyon tetszett végig. Ezért érdemes gyors pályákon menni, amúgy pb az edzésen, megismételtem eddigi legjobb rajthelyem, valamint legjobb eredmény a futamon. Persze sokat hibáztam, szóval jobb is lehetett volna. A szélárnyék megviccelt párszor, főleg féktávon igencsak taposni kellett a féket. Az elején Vörös Tomit próbáltam előzni, de mivel még nem sok előzésem volt, főleg nem szélárnyékból, így rutintalanságom miatt csúnyán elszálltam féktávon, majd Brixel Lacival is hasonlóképpen jártam. Nem baj legközelebb majd jobban megy.


Kiss Zoltán Emlékkupa, Zandvoort, 11. hely

2007. 02. 28.

Összeségében pocsékul sikerült a versenyhétvégém. Az edzésem olyan lett amilyen, bár 4 tizeddel elmaradtam a pb-mtől, a pribi szerint majdnem 1 másodperccel jobbat is tudtam volna. A rajtnál sikerült beragadnom, majd hátulról belémszálltak a t1-ben, össze se merem számolni hanyadik balesetem zsinórban a rajt után. Majdnem utolsóként indultam a mezőny után, majd nem gyors de stabil vezetéssel, sokáig a 9. helyen autóztam, amit szerettem volna megtartani. 5 körrel a vége előtt kezdődött a rémálom számomra, amikor is technikai okok miatt a célegyenes féktávján eldobtam az autót, shift r után pont Szabi elé kerültem, akit a hajtűben próbáltam elengedni nem a legnagyobb sikerrel. Ezután már csak bukdácsoltam a pályán, bár többet voltam az átkozott homokban, ahonnan sehogyan se lehet kijönni, majdnem mindenki megelőzött, majd becsorogtam a célba. Bár a Tornádó Team jobb eredményre számított, ezt csak Szabinak sikerült leszállítani, de a csapat megigérte hogy Hockenheimbe megkétszerezett erővel érkeznek :)


Kiss Zoltán Emlékkupa, Kyalami, 9. hely

2007. 02. 14.

Én rendesen a rajtrácsról rajtoltam, csak annyira szarul voltam (ez az influenza teljesen levert a lábamról), hogy csak vánszorogtam a páylán, Ádám majdnem meg is előzött a végén, ha van még 1-2 kanyar simán lenyomott volna, sokáig nem is értettem mi van, azt hittem BxB van mögöttem aztán a vége felé mégis Ádám jött egyre közelebb, csak futam után tudtam meg mi történt velük. Egyébként ilyen állapotban örülök, hogy egyáltalán végigmentem, sajnos ezzel kisebb hátrányba hoztam a Tornádó Team-et, de még visszavágunk :)


Köztes hetek 1967, Kyalami, 8. hely

2007. 02. 07.

Gabor Soos - spotters reporting: medium problems with left front tire. medium problems with right front tire. minor problems with left front suspension. medium problems with right front suspension. the car has an engine problem. - Ezért nem tudtam hát rendes versenytempót menni, de azért 24 kört végigmentem ilyen autóval shift r nélkül, sőt tovább rongáltam. Ezt leszámítva, azt hiszem az eddigi futamaim alapján meg kell állapítanom, hogy 1 körös (vagy edzés) pilóta vagyok, hiszen a jól sikerült edzésidőket, általában meg se tudom közelíteni a versenyen.


13. kupa, Mexikóváros, 9. hely

2007. 01. 24.

Edzésem jól sikerült, új pb-t futottam. A rajtom elég gyengén sikerült, nemigazán tudok még a braby-vel rajtolni. Aztán jött a T1, ahol a fél mezöny összegabalyodott. 5. helyen mentem tovább, a 2. körben Ricsi könyedén lenyomott, majd Brixel Laci ütött meg hátulról és mind2en kipördültünk. A következő körökben kis csatározás után Szabi előzött meg, majd Jani körbeautózott a célegyenesben, végül 10 kör üldözés után Brixel Laci is megelőzött. Nem tudom az autó volt-e sérült, de egyszerűen nem tudtam felvenni a ritmust, meg se közelítettem az edzés tempómat. Végül is shift r nélkül végigmentem, pedig sokat kapott az autó, úgyhogy köszönet blackjack-nek és csapatának a jó autóért.


13. kupa, Monza, 9. hely

2006. 12. 27.

Hát ez valami egészen kivételes futam volt, igaz titokban jobb eredményre számítottam. Azt tudtam, hogy én minimális hibával végig tudok menni, de arra nem számítottam, hogy mindenki más is. A rajtnál óvatosra vettem a figurát, nehogy belekeveverdjek valami csetepatéba. Én lerajtoltam Lacit, a bátyám meg mindkettőnket . Az első pár körben éreztem, hogy Laci gyorsabb nálam, így a parabolicában különösebb ellenállás nélkül elengedtem. Miután Balázs eltünt mögülem, már attól féltem utolsó leszek, de Zolee hibázott és mögém került. Mikor megközelített és szorongatni kezdett persze megpördültem a parában, én se bírom, ha hátulról támadnak, sokkal jobb vadásznak lenni . Az utolsó körökben aztán rákapcsoltam, elég könnyűnek találtam már az autót, és megközelítettem bátyámat, akit addig hiába üldöztem. Közben Jani is mögénk került, meg tesómat is megelőztem a célegyenesben, azt hiszem több volt az erő a Lotusomban.


Köztes hetek 1967, Mosport, 6. hely

2006. 12. 06.

Eddigi legjobb eredményem értem el, 6. hely az edzésen, és a versenyen is. A futam eleji kavarodásban még 4. is voltam, majd Jani kezdett szorongatni hátulról, én meg jól elszálltam. Utána ő is hibázott így megint elé kerültem, a végén nagyon bezavartak a zászlós emberek, hiszen én még a köröm felénél se tartottam, amikor Zoli megnyerte a futamot, utána minden kanyarban sárga, vagy fehér zászló fogadott én meg nem tudtam mi van. Viszont én se lettem lekörözve!


13. kupa, Nürburgring, 10. hely

2006. 11. 29.

Nos megvolt az első bajnoki futamom, az eddigiekhez képest egész sokan gyültünk össze, jó kis mókának igérgezett. Az edzésem jól sikerült, 2. körömben megfutottam az eddigi pb.-met, tovább nem is erőltettem. A futam is majdnem jól kezdődött, hiszen eddigi rövid pályafutásom legjobb rajtját sikerült összehoznom, kár hogy pár pillanattal később ez lett a vesztem. Először csak 1 robbanást láttam, aztán repkedő tengely darabokat, majd hirtelen szétnyíltak előttem az autók, még így is elkerülhettem volna az ütközést Ricsi lángoló Cooper-jával, de az előttem levő Ferrari pont elém fordította az elejét, így én is beleszálltam. Az első kör elején megint nagy volt a tülekedés, majd utána magamra maradtam, nem is találkoztam senkivel a futam alatt. Mielőtt eluntam volna magam, felrobbant a motorom, a hosszú egyenesben, majd a hideg gumikon még megpördültem 1x. Sajnos megint nem tudtam megközelíteni se az edzésidőm a futamon, lassan olyan leszek, mint Trulli.


Köztes hetek 1967, Nürburgring, 7. hely

2006. 11. 22.

Gondoltam, hogy nem lesz egyszerű verseny itt a zöld pokolban, már az edzésnek is sajátos feeling-je van hiszen ha hibázol, legközelebb 8-9 perc múlva javíthatsz. Mikor sikerült futnom 9:00-át tovább nem is erőltettem, így is 3-an mögülem indultak. A rajtnál 2-en le is rajtoltak, még sokat kell fejlődnöm ezen a téren is. Az első kanyarban sikeresen átverkedtem magam az összegabalyodott autókon, és hirtelen a középmezőnyben találtam magam. Ennek az lett a következménye, hogy nálam gyorsabb autók kezdtek el útól érni, én pedig elég gyakran elvétettem a kanyarokat. Többször csatáztam Brixel Lacival, azt hiszem Porzció Lacival is találkoztunk, de a legjobban az tetszett, amikor Janit sikerült magam mögött tartani 1 ideig, kár hogy utána elmértem azt a féktávot. Az utolsó köröm unalomba fulladt, így el is dobtam még 1x utoljára az autót. Összeségében nagyon tetszett a futam, szerintem páratlan élmény itt versenyezni, csak a jövő héten kevesebbet kell hibáznom.


Köztes hetek 1967, Silverstone, 7. hely

2006. 11. 08.

Nos megvolt az első futamom, bár szerencsére nem bajnoki futam volt. Az edzés viszonylag jól sikerült, hiszen megfutottam eddigi legjobb köröm cooper -al. A szerelőim kicsit megvicceltek hiszen az eddig mindig zöld cooperem kékre festették át. Aztán a rajtnál kezdődtek a problémáim, valamiért nem akart 1-esbe kapcsolni, már mindenki mozgásban volt mire sikerült elindulnom, így Jani is megelőzött. A futam elején még kitünően működött a taktikám. Vagyis szépen nyugodtan autózgatva a többiek hibáit kihasználni. Először Vörös Tomi borult egyet a célegyenesben, majd Janit is a pálya szélén pillantottam meg, így már 2-en is voltak mögöttem. Aztán Tomi elég gyorsan utólért és nyomást kezdett gyakorolni rám. Ennek meg is lett az eredménye, a hosszú egyenes előtt ráhajtottam a szegélykőre, az megdobott, és fel is borultam, úgyhogy shift+r után utosóként eredtem a mezőny után. Ezután semmi érdekes nem történt, a lekörözéseknél figyeltem nehogy én döntsem el a csatát az élen. Végülis a taktikám nem jött be, egyrészt az nem volt bele számolva, hogy én is hibázok, másrészt nem tudtam 32 alá menni. Jövő hétig még sok tennivaló van, az sem biztos még, hogy marad ez az autó. Remélem már bátyám is ott lesz, és nem kell unatkoznom hátul


http://hgplm.gtr-masters.hu/