Krajsek Mil√°n fotů Krajsek Mil√°n naplůja

UgrŠs a versenyzű adatlapjŠra


John Surtees Kupa, Watkins Glen, 14. hely

2010. 11. 09.

Sokkal t√∂bbet nem v√°rtam sem magamt√≥l, sem a futamt√≥l, mit ami lett belőle. A komplett felk√©sz√ľl√©sem olyan 4 k√∂rből √°llt. A 3.-ban r√° kellett √©brednem, hogy a setup amivel valaha 4,7-et tudtam, tot√°lisan alkalmatlan versenyz√©sre (???). Az edz√©s fele elment az √ļj AM set betanul√°s√°ra, a m√°sik fele meg egy minim√°lis finomhangol√°sra √©s m√°r j√∂tt is a z√∂ld z√°szl√≥... A koccan√°s ut√°n olyan √©rz√©sem volt, mintha a kasztni megcsavarodott volna, az első loopban be is dobtam a g√©pet a bokorba.


John Surtees Kupa, Zeltweg 1971, 2. hely

2010. 10. 26.

Maxim√°lisan el√©gedett vagyok az eredm√©nnyel, mostan√°ban nem siker√ľlt versenyem ilyen j√≥l. Gyakorolni term√©szetesen most sem volt időm, ez√©rt a felk√©sz√ľlő futam tapasztalatai alapj√°n vakon lőttem k√©szre a setupot... edz√©sre. Valamit betal√°lhattam, mert szinte k√∂r√∂nk√©nt √ļjabb pb.-k j√∂ttek. Ennek ellen√©re a 2. hely bor√≠t√©kolva volt. A rajtom jobban siker√ľlt mint Ricsi√© de nem mertem erőszakoskodni T1-ben. Viszont j√≥ el√°lltuk az utat a t√∂bbiek elől. Az első 3-4 k√∂r azzal telt, hogy megszokjam a neh√©z vasat, mire r√°√©reztem, Ricsi m√°r pont el√©g messze volt ahhoz, hogy ne tudjam ijesztgetni. F√©l t√°v k√∂r√ľl megpr√≥b√°ltam robbantani de Ricsin√©l t√∂bb volt a puskapor. Kicsit m√©g tov√°bb forsz√≠roztam a temp√≥t, amitől az aut√≥ a szok√°sos piros sz√°mokkal v√°laszolt √©s Ricsi t√°volodott. A t√ļlzott Izgalmak elker√ľl√©se √©rdek√©ben √©s a 115¬į-os olaj miatt, ink√°bb visszavettem. Convar szerencs√©re nem volt lőt√°volban, k√ľl√∂nben el√©gg√© megizzadtam volna. Az utols√≥ k√©t k√∂rben lehűt√∂ttem a gumikat is √©s r√°hajtottam a FL-ra, nem sokon m√ļlt, de a mi kis k√ľl√∂n verseny√ľnket legal√°bb megnyertem. K√∂sz a versenyt √©s Grat mindenkinek!


Köztes hetek 1967, Daytona, 8. hely

2010. 07. 06.

Nem a győzelemre akartam hajtani. Az√©rt v√°lasztottam a ferk√°t, mert Szeglettel ezt besz√©lt√ľk meg, √©s m√©gis csak az a kedvencem. Tudom, hogy nem szeretem ezekkel a vasakkal az ov√°lt, valszeg tehets√©gem √©s idegrendszerem sincs hozz√°, nem hogy “brilli√°ns vezet√©si tud√°som“. Az√©rt legal√°bb egy √ļjabb pr√≥b√°t tettem. Arra m√°r nem eml√©keztem, hogy dayton√°t v√©gig lehet tolni padl√≥n, akkor eleve el sem indulok Szeglet n√©lk√ľl. Am√ļgy is a kis ov√°lokat szeretem ink√°bb, valami dobozossal, amivel lehet tolongani...


Jim Clark Kupa, East London, 1. hely

2010. 06. 01.

Erre a versenyre sem tudtam tisztess√©gesen felk√©sz√ľlni, ez√©rt kedden igyekeztem p√≥tolni a hi√°nyoss√°gokat, aminek megint a verseny setup itta meg a lev√©t. Az edz√©s a felk√©sz√ľl√©shez k√©pest j√≥l siker√ľlt, a v√°rakoz√°somnak megfelelően a 2. helyre ker√ľltem. Ricsi rajtn√°l valami√©rt rond√°n beragadt, √©s ezzel az √∂lembe hullott az első hely. Ez az√©rt igaz√°n kellemetlen, mert messze f√∂ld√∂n h√≠res első k√∂r√∂ket fut. Megtankolva eleinte csak olyan f√©kt√°vokat tudtam venni, hogy az aut√≥ sz√©less√©g√©nek 2x bej√°rtam oldal ir√°nyban, k√∂sz√∂nhetően a pocs√©k verseny setupnak. Előfordulhat, hogy Ricsit emiatt fel is tartottam n√©h√°ny helyen, de egy√°ltal√°n nem volt sz√°nd√©kos. Izgalmasra sikeredett √≠gy az eleje, sosem tudtam pontosan, hogy √©pp melyik BRM akar letolni a p√°ly√°r√≥l. Sajnos Ricsi valami fura ind√≠ttat√°sb√≥l ki√°llt a boxba, amiből csak annyit l√°ttam, hogy eltűnik a pribiről. Azt hittem v√©gleg kisz√°llt a bulib√≥l. Visszavettem a temp√≥b√≥l √©s Szeglettel pr√≥b√°ltam funolni egy kicsit, de am√≠g elől voltam nem nagyon “mert“ t√°madni, gondolom v√©letlen√ľl sem szeretett volna ki√ľtni. Az utols√≥ kanyarban előre engedtem, azt√°n t√∂bb kevesebb sikerrel kergetni pr√≥b√°ltam. Annyira lelassultunk a v√≠v√°st√≥l, hogy sz√©p lassan fel√©rt r√°nk a mezőny. Szeglet kicsit hib√°zott, meg akartam v√°rni, de a pribin √ļjra megl√°ttam Ricsit. Tal√°n mondnom sem kell, hogy veszett sebess√©ggel k√∂zeledett. Fun/off. √ćgy hogy egyed√ľl maradtam, nagyj√°b√≥l siker√ľlt konzerv√°lnom a t√°vols√°got k√∂zt√ľnk. Az utols√≥ harmadban, belefutottam egy akkora lagba, hogy a korm√°nyt is majdnem kitekerte a kezemből. A tov√°bbiakban nem sz√°molta a k√∂reimet a szerver, √©s csak rem√©nykedhettem, hogy nem v√°g ki v√©gleg. A legv√©g√©re felforr√≥sodott a helyzet, k√©t k√∂rrel a v√©ge előtt Ricsi m√°r lőt√°volban volt. Az mentett meg, hogy a sik√°n előtt val√≥sz√≠nűleg f√ľvet fogott az első kereke, ez√©rt a l√°tv√°nyos befut√≥ elmaradt, 10 k√∂r virtu√°lis h√°tr√°nnyal kocogtam be a c√©lba. Az id√©nyről: ehhez a c√≠mhez el√©g sok szerencs√©s t√©nyező kellett, kezdve Szeglet m√°s ir√°ny√ļ elfoglalts√°gait√≥l, Ricsi motor hib√°in √°t, az 1200-as indul√≥ kreditig bez√°r√≥lag. A k√∂zelj√∂vőben val√≥sz√≠nűleg nem ad√≥dik ilyen kedvező helyzet, ez√©rt √∂r√ľl√∂k, hogy siker√ľlt kihaszn√°lnom a lehetős√©get. Mindenkinek k√∂sz√∂n√∂m a gratul√°ci√≥kat, √©s a versenyeket! Nagy grat a ZORRO-nak az aranyhoz! Gyul√°nak k√ľl√∂n elismer√©sem az√©rt mert betegen is v√©gignyomta, √©s √ļjra győztes csapatot hozott √∂ssze!!


Jim Clark Kupa, Monaco, 3. hely

2010. 05. 18.

Az előfutam ut√°n egy szabad percem sem volt gyakorolni. Este 7 k√∂r√ľl vad√°sztam magamnak egy √ļj setupot, amivel p√°r k√∂r ut√°n 25,3-at tudtam menni. Gondoltam enn√©l jobb m√°r √ļgyse lesz, de versenyre m√©g komoly finomhangol√°st ig√©nyelt a be√°ll√≠t√°s, √≠gy h√°t azzal k√∂r√∂ztem tov√°bb. Ennek az lett v√©ge, hogy a rajtr√°csra √ļgy √°lltam, hogy egy m√©tert se mentem megtankolva. A rajt j√≥l siker√ľlt, n√©h√°ny tapogat√≥z√≥s k√∂r ellen√©re nem szakadtam le Ricsi√©ktől t√ļls√°gosan. Az 5. k√∂r t√°j√°n el√©rkezettnek l√°ttam az időt arra, hogy temp√≥t aut√≥zzak, de erősen t√ļlbecs√ľltem a k√©pess√©geimet. T2-ben forg√°s, Convar beelőz√∂tt. Sajnos a jobbos hajtű f√©kt√°vj√°t ben√©ztem. Convar aut√≥j√°t fel√∂kletem, majd kicsi a rak√°st j√°tszottunk. Nagyon sajn√°lom az esetet, eln√©z√©st k√©rek √©rte! A felz√°rk√≥z√°s √©s a f√©l √©lmezőny kisz√°ll√°sa ut√°n, Gab√≥val v√≠vtunk a 2. hely√©rt. Majd 10 k√∂rig kellett t√ľrelmesen v√°rnom mire Gab√≥ hib√°zott, elf√©kezte mag√°t ugyanott ahol előtte Convart kiv√©geztem. L√°ttam ahogy nekimegy a b√°l√°knak, a k√∂vetkező pillanatban egy kis l√∂k√©st √©reztem balr√≥l, majd villant egy kereke a t√ľk√∂rben. A Replayt megn√©ztem √©s kider√ľlt, hogy visszadobta a b√°la, √©n pedig nem hagytam aut√≥nyi helyet. Az eset nem annyira egy√©rtelműen mint Convarn√°l, de mindenesetre ez√©rt is sűrű eln√©z√©st k√©rek! Az utols√≥ k√∂rben az alag√ļt kij√°raton feln√©ztem a pribire, ami szerint az addig vezető Jani 1-1,5 sec.-re előttem van, √©s kb. √°ll. Mondani is felesleges, hogy egyből lepadk√°ztam, keresztben cs√ļszva meggyőződhettem r√≥la, hogy Jani val√≥ban √°ll. El is csaptam, ahogy azt illik. M√©g k√©t pont m√≠nusz, de legal√°bb visszaadtam Convarnak amit előtte elvettem tőle. Az id√©nyt szerencs√©mre East Londonnal z√°rjuk, oda megpr√≥b√°lom hozni az add-on form√°mat.


Köztes hetek 1967, Monaco, 1. hely

2010. 05. 11.

A tizen√∂t perc felk√©sz√ľl√©s m√©g nem okozott k√ľl√∂n√∂sebb probl√©m√°t az első futamon. K√©tszer az√©rt elsz√°moltam a sebess√©g fokozatokat, mondjuk nem lepődtem meg. 6-b√≥l lehet v√°lasztani, de egyik se volt j√≥ sehova. Mindenhol leh√∂rg√∂tt ahol nem kellett volna, azt√°n meg egyszerre 3-at kellett volna felv√°ltani. Jani ragadt r√°m v√©gig, ez√©rt j√≥l telt az első 15 k√∂r. A m√°sodik futamon m√°r ki√ľtk√∂z√∂tt a felk√©sz√ľletlens√©g, ennek ellen√©re eg√©sz j√≥kat tudtam előzni. Sajnos Gab√≥t kiforgattam a hajtűben, a sik√°nn√°l pedig Jani p√∂rg√∂tt miattam. Eln√©z√©st k√©rek √©rte. Mindkettőj√ľket visszaengedtem magam el√©, + Convar is bepof√°tlankodott, de őt lenyomtam az√©rt a v√©g√©ig! Rem√©lem a netem ac√©losabb lesz a j√∂vőh√©ten.


Jim Clark Kupa, Monza, 4. hely

2010. 05. 04.

A “kedvenc“ p√°ly√°m, a “kedvenc“ aut√≥mmal. Ebben a futamban az volt a legjobb, hogy t√ļl vagyok rajta.


Köztes hetek 1967, Rouen, 4. hely

2010. 04. 06.

Elősz√∂r is meglepett, hogy ma kedd van... F√©l√≥r√°t mentem a hond√°val, de nem k√∂t√∂tt√ľnk bar√°ts√°got. Kipr√≥b√°ltam a WR setupot, de az valami rossz vicc, kb a guminyom√°sokat hagytam meg. Az első versenyen 1,5 k√∂r alatt √∂sszehoztam 4-5 sec előnyt, ez nem tűnt t√ļl izgalmasnak a h√°tral√©vő 6 k√∂rre. Mondom laz√≠tok, √©s kipr√≥b√°lom mit √©r a honda egy cooper ellen. Sajnos Convar kip√∂rg√∂tt előttem, √©n pedig rettentő amatőr m√≥don el√ľt√∂ttem. Azt√°n a fut√≥művel k√ľzd√∂ttem meg, eg√©sz a v√©g√©ig. A m√°sodik futamon, So√≥s Gabin akadtam fenn, nem b√≠rtam a brabhammal egyenesben, csak olyan jap√°nos bevetőd√©ssel siker√ľlt legyűrni, sportszerűtlennek √©reztem a dolgot, √©s ink√°bb visszaengedtem. Zűrzavarosra sikeredett futamok voltak, rem√©lem a j√∂vő kedd √©rtelmesebben siker√ľl majd.


Jim Clark Kupa, Mosport, 1. hely

2010. 03. 30.

Az edz√©s izgalmas volt, a pb-m ellen√©re Ricsi majdnem bedar√°lt. A rajt k√∂zepesen siker√ľlt, a T1-ben egym√°s mellett fordultunk, azt√°n a T2 m√°r nekem kedvezett, ez√©rt elől maradhattam. Nem tartott sok√°ig, mert annak setupnak amit t√∂bbsz√∂r lepr√≥b√°ltam a hajtű előtti dombon, √©les helyzetben első dolga volt j√≥l odaverni az aut√≥ alj√°t. Mentettem a helyzetet, de az egyenes v√©gre m√°r m√°sodik voltam. A 6. k√∂rben megint be√ľt√∂tt, de Szeglet addigra nem volt lőt√°volban. Ricsi majdnem √∂sszeakasztotta a bajsz√°t egy leh√ļz√≥d√≥ ferrarival, ezt kihaszn√°lva siker√ľlt p√°r m√°sodperc előnyt szereznem, amit a v√©g√©ig siker√ľlt megtartani. K√©t kisebb p√°lya sz√©les√≠t√©st kiv√©ve, hiba n√©lk√ľl mentem v√©gig. Pedig nem add-on volt, nem is √©rtem... A lek√∂r√∂z√©sek nagy r√©sz√©rt a hajtűben voltam k√©nytelen elk√∂vetni, ami a legalkalmatlanabb hely a feladatra. Mindenki nagyon √ľgyes volt, hiba n√©lk√ľl megoldottuk a helyzeteket. Az utols√≥ k√∂r, utols√≥ kanyarkombin√°ci√≥ja előtt viszont levert a v√≠z, amikor Portion kikecmergett el√©m a dombok k√∂z√ľl. Elker√ľlni ott es√©lyem sem volt, kicsit tudtam csak lass√≠tani. Szerencs√©re egyszerűen kip√∂ck√∂ltem a p√°ly√°r√≥l, az aut√≥nak nem lett baja. Persze ha kellett volna, azt a k√©t kanyart m√°r h√°rom ker√©kkel, f√©ll√°bbal tolva is megcsin√°lom. Egy b√°natom van csak, hogy a v√©g√©re vissza kellett kicsit venni a temp√≥b√≥l, mert a motor kezdte √©getni a h√°tam, √©s Ricsi megint elvitte a leggyorsabb k√∂rt. Az√©rt majdcsak t√ļl√©lem valahogy... Grat mindenkinek, aki v√©gig√©rt!


Jim Clark Kupa, Silverstone, 2. hely

2010. 03. 16.

A felk√©sz√ľl√©sem kor√°nt sem volt olyan erős, mint Pau-ra. Az az egy edz√©s amit m√ļlth√©ten elk√∂vettem, biztat√≥ volt, de legk√∂zelebb kedd d√©lut√°n √ľltem aut√≥ba, akkor is csak fogyaszt√°s m√©r√©sre, meg p√°r gyors k√∂rre futotta. 26 k√∂zepe est√©re, ettől m√©g sima √ľgynek tűnt. Az időm√©rőre sajnos m√°r √©n is f√°radtan √ľltem le. El is rontottam rendesen, nem volt semmi zavar√≥ k√∂r√ľlm√©ny, egyszerűen nem √°llt √∂ssze a k√∂r. Ezzel a lend√ľlettel rajtot is eltoltam, majd nekem is j√≥ p√°r k√∂rbe ker√ľlt, mire a gumik √ľzem melegre hev√ľltek. Miut√°n √∂sszeszoktunk a g√©ppel, t√∂bb√©-kev√©sb√© r√° tudtam m√°szni az elh√ļz√≥tt p√°rosra. Szeglet kisz√°ll√°sa ut√°n, erőltetett temp√≥val kb 1 mp.-re meg tudtam k√∂zel√≠teni Ricsit, majd amatőr m√≥don raktam egy egyest f√©kt√°von, term√©szetesen piruett lett a v√©ge, j√≥ piros h√°ts√≥gumikkal. Az √∂sszeszedett 4 sec h√°tr√°ny nem tűnt tragikusnak, ez√©rt tov√°bb erőltettem a temp√≥t, ez √ļjabb k√©t p√∂rg√©shez vezetett. Gumihűt√©s ut√°n feltettem mindent egy lapra, sok es√©lyt am√ļgy nem l√°ttam a felz√°rk√≥z√°sra, hacsak Ricsi nem hib√°zik, ami csak akkor fordulhat elő ha nem hagyom aut√≥k√°zni. Nem hib√°zott, faragtam a t√°vols√°gb√≥l k√∂r√∂nk√©nt max. f√©l m√°sodpercet, de ennyi. A h√°ts√≥ egyenesben len√©ztem p√°rszor a motorhőfokra, √°ltal√°ban 100 fok volt, majd 102-103, v√©g√ľl 104-n√©l a motort elsz√°llt (lehet, hogy minden cooperes robbantott?). Shift-r ut√°n az √ļjra neh√©z aut√≥val nem tal√°ltam a p√°ly√°t, csak t√©nferegtem rajta. Szerencs√©re a FL-ot m√°r j√≥ előre bebiztos√≠tottam, az m√°r j√°rt nekem! igaz√°n j√≥ verseny lehetett volna, ha nem csak p√°r k√∂rt tudok egyhuzamban koncentr√°lni. Mosportra megint r√°fesz√ľl√∂k, azt hiszem az lesz id√©n az egyik utols√≥ cooperes versenyem... Grat mindenkinek, k√∂sz az edz√©sen √©s a lek√∂r√∂z√©sekn√©l mutatott előz√©kenys√©get!


Köztes hetek 1967, Panchine, 7. hely

2010. 03. 09.

Az edz√©sre nem nagyon siker√ľlt √∂sszerakni a setupot, a verseny előtt m√©g jav√°ban fabrik√°ltam. Ennek az lett az eredm√©nye, hogy elsőre nem tudtam vezetni az aut√≥t. A verseny k√∂zep√©re belej√∂ttem, fel√©rtem az elej√©re (a t√∂bbiek biztos kimentek ker√©kcser√©re)?! K√∂zben 10 perecenk√©nt lekapcsolt a monitor (√ļj vin√≥z ), ami marha sz√≥rakoztat√≥ volt. Az erőltetett temp√≥ miatt t√ļlhev√ľltek a gumik, ez elsők is meg a h√°ts√≥k is, ez√©rt el√©g hamar hib√°ztam, azt√°n volt egy gruppen előttem, amibe belekeveredtem. Egy sz√©p nagy kupacban ment√ľnk tov√°bb, √©n főleg kilinccsel előre. Szeglettel t√©pt√ľk egym√°st p√°r k√∂rig, ami nagyon durva volt, de t2-ből kifel√© megint s√∂t√©t lett, s√∂v√©nyt fogtam. Shift-r ut√°n m√°r semmi es√©lyem nem volt √©rtelmesen k√∂zlekedni, meg az idegeim sem b√≠rt√°k m√°r tov√°bb a kik√©pz√©st, kil√©ptem ink√°bb. Eg√©sz vicces verseny volt, pedig az elej√©n m√©g a pokolba tudtam volna k√≠v√°nni...


Jim Clark Kupa, Pau, 1. hely

2010. 03. 02.

Elősz√∂r is: Ricsi nev√©ben is k√∂sz√∂n√∂m az előz√©kenys√©get, a lek√∂r√∂z√©sek sor√°n! Volt p√°r meglepő mozzanat, de az ijedts√©gen k√≠v√ľl senkinek sem esett baja. M√°r ez is egy kisebb csoda ezen a p√°ly√°n. Az edz√©s, egy PB-vel 100%-osra siker√ľlt. A rajtn√°l abban a pillanatban, amikor a z√°szl√≥s ember megmoccant, asszonypajt√°s l√©pett be a szob√°ba. Ez m√©g nem lett volna akkora baj, b√°r m√°r ezzel is buktam p√°r tizedet, de azt is gondolta, hogy besz√©lgetni fogok vele... mire elhajtottam, elment 3-4 kanyar √ļgy, hogy azt se tudtam √©n hol j√°rok a p√°ly√°n, nem hogy a t√∂bbiek. Valami csoda folyt√°n m√©gis elől maradhattam. Innen nem volt m√°s feladat, mint a magammal előre let√°rgyalt strat√©gi√°t betartva, 22 k√∂zep√©ket menni. Se t√∂bb se kevesebb nem f√©rt bele a dologba, mert ha lassabb voltam, Ricsi r√°m j√∂tt, ha odal√©ptem, akkor n√©ha a BH, n√©ha BE kezdett lassan pirosodni. Maga a verseny gyorsan elment √©s v√©gre nem is hib√°ztam k√∂zben. Az utols√≥ra tartogattam a top k√∂rt, a pribi szerint m√©g 2 lett volna vissza, k√∂zben a p√°ly√°n m√°r minden versenyb√≠r√≥ vadul integetett. Ricsi √≠gy megint elhal√°szta a leggyorsabb k√∂rt. Grat mindenkinek, aki t√ļl√©lte!


Jim Clark Kupa, Kyalami, 14. hely

2010. 02. 16.

Az edz√©s Ricsi√©hez hasonl√≥an siker√ľlt, pedig rengeteg √∂nzetlen emberrel tal√°lkoztam. Valahogy nem √°lltak √∂ssze sosem az ide√°lis felt√©telek. Az utols√≥ percben siker√ľlt egy “csak legal√°bb tiszta legyen“ t√≠pus√ļ k√∂rrel, nem felt√©tlen√ľl meg√©rdemelten megszerezni az pole-t. A sorsom ettől f√ľggetlen√ľl meg volt pecs√©telve Szeglet (rajt)technik√°ja miatt, T1-T2ben m√©g egym√°s mellett fordultunk, azt√°n T3-ban m√°r k√≠v√ľlre k√©nyszer√ľltem, ami teljesen vert helyzet. Ezzel m√©g nem lett volna am√ļgy baj, de Szeglet egy p√°r pillanata eltűnt, ettől bepar√°ztam, amit V√∂r√∂s Tomi √©s Ricsi is √ľgyesen kihaszn√°lt. F√©l k√∂rrel k√©sőbb Tomit visszaelőztem, azt√°n kezdőd√∂tt a h√°rmas adok-kapok. A 15. k√∂rben Siker√ľlt f√©lig meddig Ricsi sz√©l√°rny√©k√°ba ker√ľln√∂m, amivel annyira el√©gedett voltam, hogy elfelejtettem bekalkul√°lni, hogy p√°r m√©terrel előbb kezd majd f√©kezni a traktorral. A szitu√°ci√≥t csak a zandy-s m√≥dszerrel tudtam menteni, vagyis kir√°ntottam jobbra, √©s a kanyart lev√°gva a betonfalnak csattantam, de legal√°bb Ricsi meg√ļszta. J√≥ p√°r m√°sodpercig nem tudtam resetelni a forgalom miatt, ez√©rt ink√°bb hagytam a fen√©be. Persze √≠gy ut√≥lag, marha nagy hiba volt. Mindenesetre az ut√≥bbi idők legjobb 15 k√∂re volt! K√∂sz mindenkinek, √©s grat annak aki meg√©rdemli!


Jim Clark Kupa, Zandvoort, 12. hely

2010. 02. 09.

Eln√©z√©st k√©rek Tomit√≥l, a T1-√©rt. Sajnos azut√°n, hogy elhagytuk a z√°szl√≥t, folyamatosan a holtteremben volt√°l, ettől f√ľggetlen√ľl vastagon az √©n hib√°m az eset. Rem√©lem nem rontottam el teljesen a versenyed! Amikor a 1x. k√∂rben majdnem megtorped√≥ztam egy ferk√°s koll√©g√°t, akit m√©g csak előzni sem √°llt sz√°nd√©komban, akkor jobbnak l√°ttam ha kil√©pek. Tőle is eln√©z√©st, ha megijesztettem. Valami nem √°llt √∂ssze setup √ľgyben, pedig a szabadedz√©sen m√©g olyan j√≥nak tűnt. A versenyre kital√°lttal mentem az edz√©sen is, persze kider√ľlt, hogy nem j√≥, versenyre m√°sra v√°ltottam, ami meg szokatlan volt. A k√∂vetkező futamra felk√©sz√ľl√∂k, mert ez √≠gy trag√©dia.


Black Jack Kupa, Laguna Seca (1967), 2. hely

2010. 01. 19.

Valami nem stimmel itt... Pont mint legut√≥bb, a m√°sodik futamon m√°r nem tudok ki√°llni a rajtr√°csra. Nagyon k√°r √©rte! Legal√°bb felk√©sz√ľl√©sre nem pazaroltam az időt.


Denny Hulme Kupa, N√ľrburgring, 10. hely

2009. 12. 29.

Az edz√©s ideje alatt nem siker√ľlt hib√°tlan k√∂zeli k√∂rt menni. A setupom sajnos √ļgy siker√ľlt, hogy megtankolt √°llapotban aut√≥ finoman beverte az orr√°t a betonba (ki kellett volna legal√°bb 1x pr√≥b√°lni...). Az első k√∂rben kit√©pte a korm√°nyt a kezemből, amikor lejtőn kellett f√©kezni. Utols√≥ k√∂r√ľli helyen tudtam visszam√°szni a p√°ly√°ra. T√∂bbsz√∂r bajba ker√ľltem, hol az aut√≥ miatt, hol ezerrel p√∂rgő ferrarikat kellett ker√ľlgetni. a 2. k√∂rben kezdtem megszokni, hogy markolni kell a korm√°nyt, a 3.-ban m√°r eg√©sz j√≥l ment. Janit siker√ľlt letudni k√∂zben, a benzin sz√©pen fogyott, √©s a g√©p kezdett norm√°lisan √ľzemelni. A 4. k√∂rt kezdtem volna kb. 20sec h√°tr√°nnyal, amikor a c√©lvonal ut√°n p√°r m√©terrel felrobbantottam a motort. Val√≥sz√≠nűleg nem a v√©letlen műve volt... A marad√©k k√©t k√∂rben a tv-n k√∂vettem a k√©t √©llovas k√ľzdelm√©t √©s nagyon j√≥ volt a műsor! Gratul√°lok esősorban Tominak az első bajnoki győzelemhez, Gabinak a sz√©p k√ľzdelemhez a v√©g√©ig, v√©g√ľl pedig Szegletnek, a m√°r nem is sz√°moljuk h√°nyadik bajnoki c√≠mhez!


Köztes hetek 1967, Salzburgring (1976), 2. hely

2009. 12. 22.

Megint nem siker√ľlt időben kezdeni a felk√©sz√ľl√©st. Az edz√©sre az előtte futott 10 k√∂rre alapozva vakt√°ban √°ll√≠tottam setupot, bej√∂tt. A 3.-n√°l előr√©bb √ļgyis es√©lytelen volt ker√ľln√∂m. A rajt j√≥ volt, de az első j√≥p√°r kanyart t√ļlv√°llaltam a neh√©z kocsival, r√°ad√°sul j√≥l meg is pakoltam, mert majd 20L maradt a v√©g√©re. Am√≠g b√©n√°ztam, Szeglet elh√ļzott, majd 10 k√∂r ut√°n l√°tv√°nyosan lassulni kezdett, lehet hogy a gumik miatt, mert el√©g furcs√°n sz√©les√≠tette a kanyarokat. Az is lehet hogy szimpl√°n megv√°rt, mindenesetre sok j√≥ nem sz√ľletett a dologb√≥l, mert helycsere volt ugyan, de csak amikor felv√°ltva hib√°ztunk. Kicsit lemaradt, gondoltam cser√©be √©n is megv√°rom, h√°t helyette egy m√°sik G√°bor j√∂tt a brabhamj√©vel. Kezdtem izzadni előtte, valszeg az√©rt is mert a BRM olajhőfoka is emelkedett egy t√≠zest. Valami balh√© kerekedett előtt√ľnk amiben Convar sajnos lez√ļzta mag√°t, √©n “nagy rutinnal“ meg√ļsztam. El√©g unalmasra sikeredett a v√©ge, addigra a chater Gyula a ferk√°ban m√°r h√°tulr√≥l k√∂zelebb volt mint előről. Az eddigiekhez k√©pest j√≥l siker√ľlt futamom volt, csak k√°r hogy Ricsi nem j√∂tt ki a z√∂ld pokolb√≥l. J√∂vőre t√°rgyal√°sokat folytatok majd egy jobb csapattal, h√°tha valamelyik hajland√≥ eleget fizetni. A szok√°sos j√≥k√≠v√°ns√°gokat mindenki k√©pzelje ide! K√ľl√∂n grat j√°r viszont Nibinek a gyors k√∂r√©rt, a l√°nyos zavar meg majd elm√ļlik!


Denny Hulme Kupa, Mexikóváros, 2. hely

2009. 12. 08.

A versenyen pontosan az t√∂rt√©nt amit Szeglet √≠rt, se t√∂bb se kevesebb. √Čn is 8 k√∂r√ľl kezdtem a felk√©sz√ľl√©st, de nekem volt egy kiindul√≥ setup-om a cooper-hez. Viszont 9-re az √ľlve elalv√°s √°llapot√°ba ker√ľltem. Gyula javaslat√°ra elk√∂vetett friss√≠tő zuhany ut√°n, az edz√©st m√°r √ļj pb.-vel z√°rtam, Ricsit csak a kicsit halv√°ny első szektor mentette meg. T1 bej√°raton elengedtem Szegletet, jobb a b√©kess√©g alapon, mert n√°lam itt mindig kritikus az első kanyar. Volt k√©t-h√°rom k√ľzdős k√∂r, de a coopb√≥l mindig rosszkor fogytak el a lovak. Szeglet a saj√°t biztons√°ga √©rdek√©ben ink√°bb engedett , kicsit sajn√°ltam mert am√ļgy j√≥l sz√≥rakoztam. Ricsi 16 m√°sodperces előnnyel m√°r a k√∂dbe veszett előttem, ez√©rt ink√°bb pr√≥b√°ltam egy erős √°tlagot menni, viszonylag kis kock√°zatot v√°llalva, az√©rt 3x m√©g √≠gy is levert a v√≠z. V√©g√ľl, r√°m nem jellemző m√≥don nem hib√°ztam v√©gzeteset, √©s a motorral is k√≠m√©letesen b√°ntam. A 2. hellyel maxim√°lisan el√©gedett vagyok! Gratul√°ci√≥mat k√ľlden√©m Ricsinek, √©s mindenkinek aki szereti!


Denny Hulme Kupa, Watkins Glen, 14. hely

2009. 11. 10.

T√∂m√∂ren: nem k√©sz√ľltem semmit, az edz√©s fel√©t elkaj√°ltam, 2 pb gyan√ļs k√∂rt eldobtam, rajtot elk√ļrtam, a verseny setup rossz volt, √©n meg b√©na. A fel√©ig b√≠rtam c√©rn√°val.


Denny Hulme Kupa, Donington Park, 4. hely

2009. 10. 27.

R√©g volt m√°r hogy v√©gig√©rtem egy futamon, √©s egy√©bk√©nt is ennyire sűrű lett volna. Este hat √≥r√°t√≥l a saj√°t be√°ll√≠t√°som megalkot√°s√°val szenvedtem, de alig siker√ľlt bef√©rni vel√ľk 9 al√°. Az edz√©sen viszont bej√∂tt egy h√ļz√≥s pb, amit Szeglet setupj√°nak k√∂sz√∂nhettem. L√°tszik, hogy √©rt hozz√° na... Azt mondjuk √°lmomban se gondoltam, hogy (m√°kkal de) lenyomom vele. A pole-b√≥l indul√°s kb. semmit se √©rt, mert Szeglet lerajtott (mint mindig) √©s mindj√°rt bel√ľlre is pof√°tlankodott. Azonnal l√°nyos zavarba estem att√≥l, hogy m√©gis √©n megyek elől. Nem is tudtam egy √©rtelmes k√∂rt menni am√≠g Szeglet ott erőszakoskodott m√∂g√∂ttem. Ment rendesen a v√≠v√°s, hogy a bej√°rat hol a kij√°rati √≠veket kellett fognom. Majd hirtelen eltűnt √©s k√©t centire m√∂g√∂ttem jelent meg, amikor a hossz√ļ egyenesre ford√≠t√≥ jobbos f√©kez√©si pontja k√∂vetkezett. Illletve csak k√∂vetkezett volna, m√°r ha f√©keztem volna. A BRM terep k√©pess√©gei h√°t, hogy is mondjam... Mire kim√°sztam a homokb√≥l m√°r a 10. voltam. K√©ts√©gbe nem estem az√©rt, mert az eleje a cooperes be√°ll√≠t√°saim k√ľl. verzi√≥ival ment, csak nem lehetnek olyan gyorsak! Mindenki nagyon előz√©kenynek tűnt, mintha k√∂r√∂zn√©m őket. Azt√°n megint feltűnt m√∂g√∂ttem a erőszakos BRM (de hogy ker√ľlt ez ide???), √ļjabb p√°r k√∂r kakaskod√°s ut√°n v√©gre feladta a motorja! Egyed√ľl √∂sszeszedettebb tudtam lenni, rep√ľltem a dobog√≥ √©s Jani fel√©. K√©t k√∂r volt vissza, amikor megpr√≥b√°ltam kif√©kezni a sik√°n előtt. Egy kicsit sok lett, nem mertem beford√≠tani, mert akkor mindketten ott maradunk volna. Mentem tov√°bb egyenesen, Jani pedig ahelyett hogy megijedt volna, a r√° jellemző higgadts√°ggal sz√©pen kiker√ľlt. Maradt √≠gy a 4. hely, ennek ellen√©re nagyon √©lveztem az eg√©sz futamot. K√∂sz√∂n√∂m sz√©pen mindenkinek az √©lm√©nyt! K√ľl√∂n k√∂ssz Szegletnek a nem t√ļl minős√©gi, de baromi izzaszt√≥ csat√°kat. Nagy gratula a h√°rom Cooperesnek! Gyul√°m nincs mese, meg√©rdemled te m√°r azt a BRM-et!


Denny Hulme Kupa, Monza, 15. hely

2009. 09. 15.

Az edz√©sen nem tudtam hib√°tlan k√∂rt menni, kellett egy restart is, mert valami nem klappolt √©s az eső 10 percben, √∂ssze-vissza t√∂rtem z√ļztam mindent. A marad√©k időt azt√°n v√©gig g√∂rcs√∂ltem, h√°tha siker√ľl egy 27-es, persze nem. A v√©geredm√©ny pont az amit legink√°bb nem akartam, h√ļs lettem a BRM dar√°l√≥ban. Sok√°ig nem kellett ebben a kellemetlen poz√≠ci√≥ban tart√≥zkodnom, mert ahogy t√∂bben √©szrevett√©k el√©g rosszul siker√ľlt a rajt. Egyr√©szt f√©ltettem a Honda √©rz√©keny lelk√©t, m√°sr√©szt nem csin√°ltam egy darab rajtpr√≥b√°t se, sőt megtankolva sem volt az aut√≥ a start előttig. T1-ig visszaestem 5.-nek, √©s p√°r k√∂rig k√∂vettem Captain-√©ket. N√©zegettem hol tudok majd kezdeni vel√ľk valamit, de alapvetően j√≥l elvoltam, Gyula szerencs√©re a Lesmokban lemaradozott. Tibi√©k √∂sszecsaptak az Ascarib√≥l kifel√©, kaptam től√ľk egy kis sz√©l√°rny√©kot, majd amikor Parabolica f√©kt√°vj√°t elsokallt√°k, egyszerre tudtam megelőzni őket. Igaz Captain majdnem f√∂lkent a pal√°nkra, de nem vagyok ijedős . Szeglet√©k elkezdt√©k k√∂zben p√ľf√∂lni egym√°st, √©s tudtam hogy ez nekem csak j√≥t jelent, k√∂zepesen gumi k√≠m√©lős temp√≥ban tizedenk√©nt k√∂zeledtem. 7. k√∂rben messziről is l√°tszott, hogy a T1 h√ļz√≥s lesz a fi√ļknak, feln√©ztem a pribire √©s mire kapcsoltam, Ricsi előttem pol√≠rozta a korl√°tot. Kezdtem magamban mosolyogni, erre 5 m√°sodperc m√ļlva 4. padl√≥n felrobbant a Honda , pedig az olajhőfokra v√©gig figyeltem. 129-130 k√∂z√∂tt ingadozott, √©s volt m√°r olyan Spa futam amit 134 fokkal teljes√≠tettem. Pech... Cser√©be kaptam egy Brabhamet, amit szerintem soha sem fogok felhaszn√°lni... Grat Captainnak a győzelemhez!!


Köztes hetek 1967, Spa, 10. hely

2009. 08. 25.

Tyűű ez egy rosszul siker√ľlt kedd este volt, megint. Az edz√©sen mentem egy pb.-t ugyan, de azt√°n egy laza t√ľsszent√©s k√∂vetkezt√©ben letaroltam Gyul√°t. A m√°sodik versenyem meg ő rep√ľlt el a mast√°ban, m√©g √°tf√©rtem alatta, de p√∂rg√©s lett belőle. Azt√°n felrobbant a Honda...


19. kupa, Watkins Glen, 11. hely

2009. 05. 19.

Sajna a 2. k√∂rben felrobbant a motor. Nekidur√°ltam magam m√©g egyszer √©s m√°r Jani lett volna a c√©lkeresztben. Helyette: Captain elleni harcban megt√©p√°ztam m√°r a gumikat + valszeg kicsit k√©sőn is f√©keztem, szok√°s szerint loop-> b√°l√°k. M√©g egyszer nem volt √©rtelme belekezdeni.


19. kupa, Mosport, 13. hely

2009. 04. 21.

Sajnos a mostan√°ban szok√°sos szintet hoztam a versenyen. M√°r az edz√©s se volt 100-as, nem nagyon tudtam koncentr√°lni, nem siker√ľlt a c√©lul kitűz√∂tt 20-as idő. Az igazs√°ghoz hozz√°tartozik, hogy m√©g pribiben sem. Az időm√©rő utols√≥ 10 perc√©ben versenyre tankolva mentem, direkt r√°j√°tszottam de egyszer se √ľt√∂tt be az alja. A versenyen meg viszonylag nyugodt temp√≥n√°l a m√°sodik k√∂rben lekoppant a betonra. Utols√≥ helyre ker√ľltem. Nem sokkal k√©sőbb a m√°sodik ugyanilyen esetn√©l m√°r nem nagyon volt kedvem √ļjra neki√°llni a felz√°rk√≥z√°snak. A k√∂vetkező kics√ļsz√°somig b√≠rtam c√©rn√°val √©s kil√©ptem. A t√∂bbiek idegeivel sem szerettem volna tov√°bb j√°tszani, akiknek k√∂sz√∂n√∂m az előz√©kenys√©get b√°r igaz√°n nem kellett volna! A p√°r hetes kihagyogat√°s nem tesz nekem j√≥t, felk√©sz√ľl√©sn√©l is valszeg t√°vokat kellene mennem, nem gyorsk√∂r√∂zni. Nagyon nem tetszik a helyzet... Grat a dobog√≥nak!


17. kupa, Mexikóváros, 6. hely

2008. 12. 30.

Nem komment√°ln√°m a versenyen ny√ļjtott teljes√≠tm√©nyemet, ink√°bb csak eln√©z√©st k√©rek az √∂sszes √©rintettől. A pontokat m√©g ne nagyon sz√°molgass√°k akik m√∂g√∂ttem √©rtek be, mert egy +30sec minimum hozz√°j√∂n m√©g. Az időm√©rő m√©g ok volt, de a versenyre csak a 19. k√∂rben elk√∂vetett pb. maradt mint pozit√≠vum. Nem is nagyon √©rtem hogyan siker√ľlt, mert az √∂sszes ker√©k m√°sfel√© √°llt m√°r mint eredetileg. Grat mindenkinek aki meg√©rdemli!


Köztes hetek 1966, Salzburgring (1976), 6. hely

2008. 12. 23.

Az edz√©s fel√©ről megint lemaradtam, pedig most nem is kaj√°ltam. Eg√©sz nap nem mentem egy m√©tert se, csak m√©g vas√°rnapr√≥l derengett a peches vb.-meccs, idegbaj levezet√©sre elk√∂vetett n√©h√°ny k√∂r. Beugrottam a g√©pbe, 15 perc van vissza, akkor 12 k√∂rre el√©g a benzin meg√°ll√°s n√©lk√ľl. El√©g is lett, gyan√ļsak voltak kicsit a fokozatonk√©nti v√©gsebess√©g √©rt√©kek, de eg√©sz stabil volt az aut√≥. Idő nem j√∂tt, de ut√°lom az ilyen r√°hangol√≥d√°s n√©lk√ľli nekiugr√°sokat, biztosra vettem hogy szimpl√°n balf*sz vagyok. Versenyre tankol√°s akkor legyen 32 k√∂rre, baloldalra n√©zek default-default, hogyaza... Elindultunk, kupungos r√°seg√≠t√©ssel majdnem j√≥l siker√ľlt a rajt. T√∂meg volt t1-ben, k√≠v√ľlre szorultam, itt √©rt az első meglepet√©s, a saj√°t setup egy√°ltal√°n nem mondhat√≥ stabilnak, elmentem √©rintő √≠r√°nyban. Kb. 5.-re asszem m√°r bevettem csont n√©lk√ľl a t1-et. Azt√°n voltak valami csata szerű dolgok ! Mindenki aki m√∂g√©m ker√ľlt, tolt 1000-el befel√© az első kanyarba, Szeglet sz√≥szerint. A f√©kt√°vok se stimmeltek, nem csak a v√©gsebess√©gek. Janit sajnos √©n megtoltam meg, mert az utols√≥ kanyarok előtt a pribit n√©ztem, nem a p√°ly√°t, √©s eccer figyelmetlen√ľl j√∂ttem vissza valaki el√©! Ezek√©rt bocsi! A Szegelttel t√∂rt√©nt kontakt ut√°n, a loti leadott m√©g p√°r lovat zaciba az egy√©bk√©nt se sokb√≥l, + l√©g√ľres t√©rbe is ker√ľltem, ez√©rt a v√©ge kicsit unalamas volt. V√°rtam a sorsomat a m√∂g√∂ttem sz√°guldoz√≥ Tomi szem√©ly√©ben, de valamit nagyon elsp√≥rolt, mert meg√ļsztam a lek√∂r√∂z√©st. T√∂k j√≥ volt, √©lveztem hogy nem d√∂gunalom van! Csaphatn√°nk itt egy visszafogott 67-mod os versenyt is valamikor!


17. kupa, N√ľrburgring, 5. hely

2008. 11. 18.

√ögy volt, hogy nem tudok j√∂nni a versenyre, ez√©rt egy√°ltal√°n nem k√©sz√ľltem. Kedd este olyan nyolc √≥ra magass√°g√°ban, Szeglet cseszeget√©s√©nek engedve, r√°pr√≥b√°ltam m√©gis. Mentem 2x f√©l k√∂rt Ricsi valami r√©gebbi setup-j√°val, ami nem fek√ľdt, de annyit el√©rtem p√°r kattint√°ssal, hogy k√©nyelmes legyen ha gyors nem is. Az egyetlen eg√©sz k√∂r 8:20 lett, amit eg√©sz versenyk√©pesnek √≠t√©ltem. Ezzel v√©ge is lett a gyakorl√°snak, az edz√©sre is k√©sve √©rkeztem, ott is csak egy √≥vatos gyors f√©rt bele. A rajt kimondottan j√≥l lett, az √°tlag BRM-es teljes√≠tm√©nyemhez k√©pest √©s 4.-nek fordultam t1-be. A m√°sodik k√∂rig minden ok volt, √Ād√°m hol r√°m j√∂tt, hol kicsit lemaradt att√≥l f√ľggően √©pp gyors vagy lass√ļ szakaszn√°l tartottunk. Ricsi r√°m hozta a fr√°sz azzal, hogy az egyenesben az ugrat√≥ előtt pr√≥b√°lt √ļj rajtot venni a ferk√°val √©s gyakorlatilag egy aut√≥ helyet se nagyon hagyott, szerintem t√©ptem p√°r ezer levelet a boz√≥tosb√≥l... K√©sőbb feltolta m√∂g√©m az addigra kicsit leszakad√≥ √Ād√°mot, aminek egy√°ltal√°n nem √∂r√ľltem. Amikor Ricsit előz√©kenyen elengedt√ľk v√©gre , √Ād√°m r√°m ragadt √©s a c√©legyenesben meg is fogott. Hamarosan hib√°zott, azt√°n √©n is (bocs Tomi). V√©g√ľl Tomi t√°rsas√°g√°ban elh√ļztak a messzes√©gbe. Azt√°n a r√≥kalyukn√°l odavertem a h√°tulj√°t √©s mire r√°j√∂ttem, hogy nagy baj van az aut√≥val, m√°r a s√∂v√©nyes r√©szn√©l tartottam, m√∂g√∂ttem j√∂ttek Gyul√°√©k kb. k√©t m√°sodpercre. Resetelni nem volt idő, el nem nagyon f√©r√ľnk ott t√∂bben, ez√©rt ki szerettem volna h√ļzni addig, am√≠g ki√©rek ny√≠lt terepre. Sajnos nem siker√ľlt, mert a f√©lkeresztben √°ll√≥ JH kigyorson bev√°gott a bokorba. Az ide√°lis √≠vről akartam eltűnni legal√°bb, de Gyula addigra m√°r megpr√≥b√°lt kiker√ľlni, term√©szetesen telibe kapott. Eln√©z√©st k√©rek, esk√ľsz√∂m j√≥t akartam... Gyul√°t v√©g√ľl visszaelőztem (na az is necces eset volt) √©s utols√≥ k√∂r elej√©n Captaint is elkaptam. Annyira j√≥l ment a k√∂z√©pső k√©t szektor, hogy kin√©zett egy 10 alatti idő, ez√©rt kock√°ztattam egy kicsit. Az utols√≥ sik√°n f√©kt√°vja azonban megtr√©f√°lt, bele√°lltam a korl√°tba, Captain elment, maradt az 5. hely. Nem terveztem, hogy ennyire megizzadok majd, de nagyon j√≥ kis verseny volt, asszem az első ezen a p√°ly√°n amit √©lveztem is! K√ľl√∂n grat Tominak a sz√©p eredm√©nyhez!


17. kupa, Rouen, 11. hely

2008. 10. 14.

Nos, elősz√∂r is eln√©z√©st szeretn√©k k√©rni azokt√≥l, akikhez b√°rmif√©le k√∂z√∂m volt a versenyen. Komoly stabilit√°si probl√©m√°kkal k√ľzd√∂m az ut√≥bbi időben, √©s perpillanat nem nagyon l√°tom a kiutat belőle. Az egyetlen pozit√≠v t√∂rt√©n√©s a √ļj pb. volt az időm√©rőn, volt m√©g benne egy kicsi, de ink√°bb a versenyre gyakoroltam. Sajnos hi√°ba. Az alapkoncepci√≥m az volt, hogy vagy nyerek, vagy be sem futok ink√°bb, de semmik√©pp sem akarok galib√°t! Ennek szellem√©ben √©s mert nem tudtam Szeglet hol tart m√∂g√∂ttem, a t1 extra √≥vatos lett, a Brabham hideg első gumikkal am√ļgyis tolta csak az orr√°t. Persze ettől Szeglet v√©rszemet kapott (plusz Ricsi is nyomta előre, gondolom sz√©les vigyorral az arc√°n), a t2 ben m√°r egym√°s mellett voltunk centikre. A visszaford√≠t√≥ előtti balos √≠vig k√≠v√ľl mentem √©s annyira szűken pr√≥b√°ltam maradni, hogy lepadk√°ztam. √Čreztem, hogy baj lesz, nem mertem teljes erőből r√°f√©kezni nehogy keresztbe v√°gjam a g√©pet. Persze ettől t√ļl gyorsan √©rkeztem a visszaford√≠t√≥ba. Azt hittem Szeglet m√©g mellettem van, ez√©rt be sem pr√≥b√°ltam ford√≠tani, ink√°bb egyenesen belementem a gumikba. A replayből kider√ľlt, hogy Szegletet j√≥ p√°r m√©terrel előbb kitettem egy j√≥ m√©teres laggal. Megv√°rtam amire mindenki elmegy, annak √∂r√ľl√∂k hogy legal√°bb senki sem akadt fent rajtam. Itt kellett volna kil√©pnem, mert v√©gig √°mokfutottam a teljes h√°ts√≥ traktust. Annyi volt a hib√°m mint √©gen a csillag, nem tudtam felvenni az √©pp előttem halad√≥k ritmus√°t, m√°r nem is tudom kinek mentem neki √©s kinek nem. Nem eml√©kszem egy olyan k√∂rre sem ahol sim√°n k√∂rbe√©rtem volna. Az utols√≥ k√∂r√∂mben v√©gre tiszta volt a terep: csin√°ltam z√∂ld 1.-2. szektort, gondoltam akkor legal√°bb egy rohadt 54 √∂sszej√∂hetne, term√©szetesen az utols√≥ kanyarban elsz√°lltam. Elegem lett az eg√©szből, ink√°bb az esc-et nyomtam. Eln√©z√©st m√©gegyszer mindenkitől, √©s v√°rom a meg√©rdemelten nagy sz√°m√ļ F.-em kioszt√°s√°t a vb. t√∂bbi tagj√°t√≥l.


17. kupa, Monaco, 15. hely

2008. 09. 02.

Egy hete int√©ztem ezt a k√©rd√©st a csapat√°rsamnak miut√°n egy m√©tert sem tudott megtenni az előfutamb√≥l: Ma megkaptam a v√°lasz saj√°t magmat√≥l, illetve a leg√ļjabb nVidia drivertől! Mco-n a jobb oldali sor bizony belel√≥g a boxba! . Hogy lehet valaki ekkora h√ľlye??? Mostan√°ban nem nagyon √©rtem r√° semmire, de ha m√©gis akkor a “konkurenci√°t“ gyeng√≠tettem (iRacing). Szal ma este 7 fel√© l√°ttam elősz√∂r viszont a p√°ly√°t, a m√ļlt h√©ten megtett 15 k√∂r ut√°n. Ez√©rt gondoltam, hogy jobb lesz a Cooper, Ricsi-Szeglet lenyom √ļgyis. F√©l √≥ra ut√°n kider√ľlt, hogy stabilan nem tudok menni, de meglepően hamar visszaj√∂ttek az eml√©kek a vezet√©stechnik√°r√≥l, egy pole el√©g sim√°nak tűnt. Viszont √©reztem, hogy max. 1,5 k√∂rt tudok hiba n√©lk√ľl megtenni, semmi √©rtelme nem lett volna előr√∂l indulnom, csak t√∂megbalesetet csin√°ltam volna. Edz√©sen 40 k√∂rre tankolva gondoltam m√°r el√©g lomha lesz az √∂reg coop! H√°t el√©g necces lett √≠gy is, kolleg√°k kicsit alulm√ļlt√°k a v√°rakoz√°saimat ! V√©g√ľlis pont az lett amit akartam: 3. starthely, kis szerencs√©vel balesetmentes első n√©h√°ny k√∂rre √©s egy kis levegőre sz√°m√≠thattam magamk√∂r√ľl. Na akkor nyomtam egy a z√∂ld gombot, √©s ezzel v√©ge is lett a futamnak, a k√©p vibr√°lt, semmit se tehettem. Az 1.-2. √ľld√∂z√©ses jelenet√©t n√©ztem √©lőben. Nem volt rossz, de az√©rt a versenyz√©st is ink√°bb csin√°lni j√≥. Tal√°n majd egy h√≥nap m√ļlva √ļjra megpr√≥b√°lhatom √©s esetleg k√©sz√ľl√∂k is! Rem√©lem!


16. kupa, Mosport, 13. hely

2008. 07. 01.

Nos: ez egy rosszul siker√ľlt nap volt. A net egyszerűen haszn√°lhatatlan lett amikor t√∂bben lett√ľnk a szerveren. 5 m√°sodpercenk√©nt akadt a k√©p meg a hang, k√©sett a korm√°ny. Egy 20-as k√∂rt k√©ptelen voltam √∂sszerakni nem hogy egy 19-est. Otthonr√≥l ez sima lett volna, √≠gy meg bebuktam a bajnoks√°got. Ez van, majd megbar√°tkozom vele. A k√∂vetkező szezonokban meg megint csak n√©ha j√∂v√∂k, mert ez √≠gy t√∂bbe van m√°r mint egy iracing √©ves tagd√≠j... A l√©nyeg: Grat Szeglet!!!


16. kupa, Monza, 3. hely

2008. 06. 17.

H√°t elősz√∂r is, nagyon ut√°lom Monz√°t! Nem sokat k√©sz√ľltem r√°, √©s abb√≥l is az idő nagy r√©sz√©ben, a mostanra k√©nyelmetlen, r√©gi setupomat pr√≥b√°ltam helyretenni. A Szabadedz√©st v√©gig szenvedtem, a be√°ll√≠t√°sokat a v√©g√©re az√©rt eltal√°ltam, √©rz√©sre minden ok volt, de csak nem j√∂tt 27,2-n√©l jobb √©s mindig a 3. szektor volt nagyon rossz,. Este 8-ra egy√©rtelműen √©reztem, hogy valami g√°z van, illetve pont hogy nincs. (DXtweakben r√°n√©ztem: ha a padl√≥t nyomtam n√©ha elakadt olyan 90-95% k√∂r√ľl, √©s beh√ļzott p√°r oszt√°st a f√©k is. Szerencs√©re ezzel a programmal ki tudtam venni a hiba nagy r√©sz√©t, csak arra kellett odafigyelni, hogy a ped√°l k√ľlső √©l√©t tapossam. M√°sf√©l √©v alatt gyakorlatilag siker√ľlt t√∂nkretennem a momo minden fontos funkci√≥j√°t.) Idegesen v√°rtam az időm√©rőt, nem tudtam, hogy siker√ľlt-e v√©glegesen megoldani a probl√©m√°t. Elsőnek l√©ptem p√°ly√°ra, √©s az 5. m√©rt k√∂rben √∂sszej√∂tt egy halv√°ny kis PB. Szeglettel nem volt √©rtelme k√ľzdeni, Ő a Monzai boxutc√°ban sz√ľletett. Mertem rem√©lni, hogy Szabi nem v√°g ki a ferk√°b√≥l egy WR-0,1-et, nyugodtan v√°lthattam verseny be√°ll√≠t√°sra. A versenyre az volt az egyetlen rem√©nyem, hogy ha r√° tudok ragadni az elej√©n Szegletre, kih√ļzom a futamot a sz√©l√°rny√©k√°ban √©s ideges√≠tem amennyire csak lehet. Na ez a m√≥dszer mindj√°rt a rajtn√°l megbukott, kicsit beragadtam. Szabi √ļriember volt T1-ben, k√∂sz√∂net √©rte. A m√°sodik k√∂rben m√°r ki is ment a fejemből, hogy-hogy kell nyomni a ped√°lt, Szabi r√°m j√∂tt. 6-7 k√∂rig √ļjra j√≥ temp√≥t mentem a Ferrari kicsit lemaradt, Szeglet k√∂zelebb ker√ľlt, de tudtam, hogy m√°r r√©g takar√©kra tette a Lotust. 8. k√∂rben megint nem figyeltem, az Ascariban 10km/h-val lassabban fordult az EAG, mint ahogy szokott. Szabi a k√©t egyenes alatt visszahozta a lemarad√°s√°t. Gyors√≠tottam. M√°r 27 elej√©ket ment√ľnk, de 1,5s-n√©l jobban csak nem akart lemaradni a ferka. Nem tudom Szabi mit tankolt a g√©pbe, de rendesen kellemetlen volt hogy ennyire j√∂n. K√∂zben Tvr koll√©ga kicsit megtr√©f√°lt, nem k√∂r√∂z√©s lett a v√©ge, hanem szab√°lyos kif√©kez√©s, de meg√ļsztuk. 18. k√∂rben meg√©rkeztem k√©t egym√°ssal harcol√≥ aut√≥ m√∂g√© a parabolica k√∂zep√©n, gondoltam hogy nem a t√ľkr√∂t n√©zik. Mik√∂zben kerestem a helyet, ahol bef√©rhetn√©k harmadiknak, az egyik g√°zfr√∂ccs nagyra siker√ľlt, dobtam egy 360-at. Szabi sz√©pen k√∂rbeker√ľlt. Lement a f√ľgg√∂ny, ahogy ilyenkor szokott, m√°r nem √©rdekelt milyen hőfok mennyi, csak a piros p√∂ttyre koncentr√°ltam előttem. A k√©t h√°tral√©vő k√∂r sajnos kev√©s volt a jav√≠t√°sra a leggyorsabb k√∂r ellen√©re. H√°t √≠gy siker√ľlt nem t√ļl nagy √∂r√∂m√∂mre az első bronz√©rmet begyűjteni. Szegletnek √©s most elsősorban Szabinak nagy grat, a sz*rt is kihajtotta a g√©pből! Kicsit most felborult a tervezett taktika a k√∂vetkező versenyekre, -2 pont + 1 kerdit miatt. Nem √°llok valami f√©nyesen. Mosport: Balaton, laptop, mobil net, √©s lehet egy kis s√°mlin √ľlve, √©rdekes lesz.


16. kupa, Silverstone, 6. hely

2008. 05. 20.

H√°√°√°t, t√∂rt√©nt velem n√©h√°ny dolog ezen a futamon, az is j√≥l mutatja hogy az eddigi nyilatkozatok j√≥r√©sz√©ben szerepel a nevem ! Az edz√©sig minden rendben volt, 3. helyn√©l jobb nem is kellett (modjuk ez nem teljesen igaz, aljas m√≥don mindent megpr√≥b√°ltam, hogy legal√°bb egy egyenesben Jani sz√©l√°rny√©k√°ba ker√ľlhessek, de nemhagyta ), Szabit√≥l √≠gy is kevesebbet kaptam mint amire sz√°m√≠tottam. A rajtn√°l az eddigi √∂sszes pocs√©k rajtomat messze alulm√ļltam, pedig a pit betonj√°n m√©g j√≥l ment a pr√≥ba. Annyira meg√°llt a g√©p, hogy h√°rom helyet is buktam 2 m√°sodperc alatt, szeg√©ny Gyula teljesen beszorult m√∂g√©m => hazatettem a Zorro Team startj√°t . Sz√©p lassan csak elindultam az√©rt, met√ľnk is a T3-ig sz√©pen egy√ľtt. A t√ľk√∂rben m√°r akkor gyan√ļsan sok ferrari volt l√°that√≥ ez√©rt a lehető leghamarabb szerettem volna visszaszerezni p√°r pozici√≥t. Szűken pr√≥b√°ltam előzni, azt hittem nem maradtam el√©gg√© bel√ľl √©s √∂sszeakadtam valakivel, mert hirtelen rep√ľl√©sbe v√°ltottam. Csak a replayen l√°ttam, hogy Captain v√°llata t√ļl a kigyorsot √©s tőle kaptam egy j√≥kora pofont. Shift+r ut√°n azt se tudtam kit kellene elengedjek, de mire v√©gig gondoltam m√°r teljesen mindegy volt, majdnem a legv√©g√©re ker√ľltem. A BRM korl√°tozott lehetős√©geit kihaszn√°lva a 6.-ig m√°sztam vissza. Az √∂t√∂diken Gyula volt olyan t√≠z m√°sodpercre előttem, amikor a gumiknak, meg nekem is sok lett, bemutattam egy p√∂rg√©st. Onnant√≥l sok√°ig nem volt meg a ritmus, csak a legv√©g√©re szedtem √∂ssz√©bb magam, de előr√©bb m√°r nem jutottam. Rem√©lem m√©g lesz jobb futamom enn√©l, mert minden szerencs√©mre sz√ľks√©g lesz ezek ut√°n.


16. kupa, East London, 1. hely

2008. 05. 06.

A p√°lyacsere betett a megszokott felk√©sz√ľl√©si időrendnemnek. East London-on a GP futam √≥ta nem j√°rtam, viszont az eml√©kek nagyon hamar visszaj√∂ttek, ez√©rt szerencs√©re nem is kellett olyan sokat gyokorolni. Az edz√©s ide√°lisan siker√ľlt: az 5. k√∂rben meglett az idő amit c√©lul tűztem ki. Hagytam benne ugyan kb. 3 tizedet, amikor az edz√©s v√©gefel√© az addig ide√°lis k√∂rben, a c√©lvonal előtt elf√ľst√∂lt a motor (most tuti az √©n hib√°m volt), de Szabi sem hozott jobbat. A rajt k√∂zepesen ment, de el√©g lett egy norm√°lis T1 kezd√©sre, meg egy nagyon kis mozg√°st√©rre. A setup nagyon rosszul viselte a hideg gumi+megtankolt √°llapotot, ideges lett az eleje √©s plusszban alulkorm√°nyzott is. Ennek k√∂sz√∂nhetően az első k√©t k√∂rben p√°r helyen elhagytam az ide√°lis √≠vet, amivel magamra h√ļztam Szabit. Azt√°n a gumik felmeleged√©s√©vel magamra tal√°ltam √©s 4. k√∂rben j√∂tt is egy 21,7 amitől őszint√©n megijedtem! J√≥darabig pislogtam az √ľzemanyag szint jelzőre, mert biztosra vettem, hogy az edz√©s setuppal indultam el... Nagyon megk√∂nnyebb√ľltem amikor kider√ľlt hogy m√©gsem. A verseny k√∂zep√©re √∂sszehoztam olyan 5 mp előnyt, amit a lek√∂r√∂z√©sekn√©l egyes√©vel le is adtam (nem hib√°zott senki, egyszerűen csak rosszul j√∂ttek ki). Szabi megint megnőtt a t√ľk√∂rben, √ļgyhogy odal√©ptem egy kicsit, szerencs√©re √≠gy nem ker√ľlt lőt√°volba. Az utols√≥ előtti k√∂rben valami gondja lett, ez√©rt azt m√°r el tudtam sp√≥rolni. Grat mindenkinek, k√ľl√∂n√∂sen Janinak a dobog√≥hoz! Szegletnek pedig k√≠v√°njunk egy√ľtt kicsit t√∂bb szabadidőt!


16. kupa, Rouen, 8. hely

2008. 04. 22.

A qual nekem is hihetetlen tr√© volt! Semmi sem j√∂tt √∂ssze, vagy a benzin fogyott el az utols√≥ szektor v√©g√©n, vagy elmentek a BRM-lovak legelni, vagy forgalomba keverdetem, de legt√∂bbsz√∂r egyszerűen sok lett (plusz ezek k√ľl√∂nb√∂ző kombin√°ci√≥i)! A rajt v√©gre √©rt√©kelhetően siker√ľlt ezzel az √≥cskavassal is, de nem mentem vele sokra. Szeglet, √Ād√°m el√© teleport√°lt, ahogy szokott. √Ād√°m, ahogy azt kell, sz√©p √≥vatosan vette a visszaford√≠t√≥t, amitől √©n is, amitől kigyorson sz√©pen lemaradtam a ferrarit√≥l. Megpr√≥b√°ltam volna a felz√°rk√≥z√°st, de a kocsi nem akarta ezt el√©gg√©, felrobbant a m√°sodik k√∂r elej√©n. A szok√°sos idegbaj miatti hib√°k j√∂ttek: forg√°s, gumifalba √°ll√°s stb... Mire √ļjra tudtam koncentr√°lni, m√°r t√∂k utols√≥ voltam. Bocs√°natot k√©rek azokt√≥l, akikkel szembe ker√ľltem ! A verseny k√∂zep√©n meg√©rkeztem Jani lotusa m√∂g√©, aki valami elk√©pesztően m√°shogy ment mint √©n. F√©kt√°von, egyenesben, kigyorson kaptam sz√©pen, csak a kanyarok k√∂zep√©n voltam gyorsabb valamivel, ami √©deskev√©s volt. Jani csak apr√≥kat v√©tett, √≠gy helyzetbe ker√ľlni se siker√ľlt a 8 k√∂r alatt amit m√∂g√∂tte voltam k√©nytelen elt√∂lteni. Nagyon szeretem ezt a p√°ly√°t, de azt hiszem ez nem k√∂lcs√∂n√∂s ! Majd tal√°n legk√∂zelebb... Pontok: 51-50-49 Kreditek: 5-4-3! Nagy show lesz itt m√©g!


16. kupa, Albi, 1. hely

2008. 04. 08.

Azt kell √≠rjam, igaz√°b√≥l nem sok minden t√∂rt√©nt velem! Szeglet discoj√°val szertefoszlott a motiv√°ci√≥ nagyr√©sze. Az utols√≥ 5 k√∂rben megpr√≥b√°ltam magamhoz t√©rni a k√°bulatb√≥l, megnyomtam p√°r k√∂rt (csak a statisztika kedv√©rt), v√©g√ľl siker√ľlt √©rintőt vennem egy szalmab√°l√°n. A k√∂r√∂z√©sekn√©l k√∂sz√∂n√∂m a k√∂zreműk√∂d√©st mindenkinek! Grat Gab√≥nak, hogy lenyomta Szegletet! Gyul√°nak pedig, hogy ilyen √ľgyesen tolja a Zorro szeker√©t!


16. kupa, Spa, 2. hely

2008. 03. 25.

Nem szeretem Spat. Ennek ellen√©re a Honda csapat t√°mogat√°s√°val egy tűrhető pb. sikeredett az edz√©sre, am√ļgy nem volt k√∂zel sem 100%, de 3 perc hossz√ļ p√°ly√°n nekem belef√©r ha marad benne 3-4 tized. A l√©nyeg, a pole meglett. Azt m√©g megem√©sztettem volna, hogy m√°r megint lefulladtam a rajtn√°l √©s most m√©g csak a BRM-re se foghatom. Amikor a m√°sodik sor k√©pviselet√©ben Szabi mellett V.Tomi is bevetőd√∂tt T1 k√ľlső √≠v√©n, az m√°r viszont megviselt. Asszem gyakorolnom kellene a startol√°st, egyp√°rsz√°zszor. Az első h√°rom k√∂r j√≥l ment. Visszaszereztem k√©t poz√≠ci√≥t, √©s amikor zavartalanul tudtam haladni, Szeglet addigra 5 m√°sodperces előny√©t siker√ľlt kb. 2-ig faragni. Val√≥sz√≠n√ľleg k√∂zrej√°tszott a f√°radts√°g is abban, hogy amikor igaz√°n k√∂zel ker√ľlhettem volna, abban a pillanatban hib√°ztam egyet. Elj√°tszottam ezt m√©g k√©tszer. Szeglet k√©pes √©lete legjobb form√°j√°t hozni ha egy ilyen műkedvelő amatőr √ľld√∂zi (egyel magasabb kateg√≥ri√°j√ļ aut√≥val), sz√≥val nem tette meg azt a sz√≠vess√©get, hogy eltoljon ak√°r egy kanyart is. A Honda motor legal√°bb beton stabilan tartotta a 134 fokot, ami√©rt k√ľl√∂n k√∂sz√∂net a szerelőknek . M√°shogy alakulnak a dolgok ha el tudok indulni, de ugye “ha“-val kezdődő mondat... Eg√©sz picit csal√≥dott vagyok, hogy az egy √©ves Hgplm-es √©vfordul√≥mat nem siker√ľlt győzelemmel √ľnnepelni, az√©rt a bajnoki m√°sodik hely (m√©g ha nem is fog sok√°ig tartani) k√°rp√≥tolt!


Köztes hetek 1966, Le Mans Bugatti, 2. hely

2008. 03. 18.

Tegnap este valahogy nem voltam k√©pben... Kezdőd√∂tt azzal, hogy rosszkor indultam az időm√©rőn (a karmester g√©pe lefagyott, √©n meg ben√©ztem ki melyik k√∂rben van). M√°k, de nem lett belőle baj. A rajtn√°l, √ļgy igaz√°n BRM-esen lefullasztottam a g√©pet, √≠gy Szeglet beelőz√∂tt. Tal√°n a negyed√≥r√°s felk√©sz√ľl√©se miatt, azonnal hiba is lett belőle (ezt t√∂bben testk√∂zelből megfigyelhett√©k), nem baj, √©n m√©g kiker√ľltem . Gyula ut√°n indultam, p√°r k√∂r ut√°n meg√©rkeztem. √Ėsszeakadtunk, mert T2-ben mindketten el√©g alternat√≠van v√°lasztottunk √≠vet. √Čn voltam h√°tr√©bb, h√°t bocs√°natot szerettem volna k√©rni, de nem műk√∂d√∂tt a szok√°sos gomb (nem raktam gplshift-et a 66 al√°) Nem baj, majd legk√∂zelebb. Kicsit matattam m√©g a gombokkal, k√∂zben √ľgyesen kigurultam a homokba. Nem tal√°ltam az egyest(display modifier sincs), de amikor meglett akkor sem akart elindulni. Le√©gett a kuplung, mire kik√°sz√°l√≥dtam onnan. Nem baj mert, Gyul√°t Szeglet v√°ltotta. versenynek nem mondhat√≥an kergett√ľk egym√°st k√ľl√∂nb√∂ző hib√°kba, √©s viccnek is rossz jellegű előz√©sekbe. A 2. shift+r ut√°n ler√°ztam, √©s siker√ľlt √ļjra temp√≥t menn√ľnk . Gyula szer√©ny 50mp-re, de nem baj, ut√≥l√©rj√ľk ! Sajna szok√°sos kedd esti diszk√≥ Szeglettől, f√©kt√°v k√∂zep√©n kimarad a k√©pből 3 m√°sodperc. Nem baj, szedtem m√°ln√°t! Gyula k√©ken ki√≠rva, hirtelen 25mp-re k√∂zeledett, √©rtetlen√ľl n√©ztem a pribire. Hirtelen azt hittem lek√∂r√∂z√∂tt am√≠g nem figyeltem... Sz√©p lassan megsz√ľntek a zavar√≥ k√∂r√ľlm√©nyek, lesz√°m√≠tva az elbalt√°zott, pontosabban nem l√©tező verseny setupot. Nem baj mert k√©sőbb, a benzinfogy√°ssal ez is megold√≥dott. Az utols√≥ 15 k√∂r, az √©n szemsz√∂gemből m√°r majdnem komolynak l√°tszott, csak j√≥p√°rszor besokalltam. Az utols√≥ k√∂rben megl√°ttam azt, ami√©rt v√©gig hajtottam, Gyula h√°ts√≥fel√©t! Megelőzni term√©szetesen es√©lyem se volt, de legal√°bb a c√©l ut√°n, j√≥l oldalba l√∂khettem az aut√≥j√°t ! Sz√≥val m√°sodik lettem, de nem baj mert v√©g√ľlis √©lveztem! Grat Gyul√°nak a meg√©rdemelt győzelemhez √©s Norbinak az első dobog√≥j√°hoz!


16. kupa, Zandvoort, 4. hely

2008. 03. 11.

Az időm√©rő kifog√°stalan volt: 7. k√∂rben k√©t tizedet jav√≠tottam, a pb.-men. Szabi f√©ny√©vekre, nem volt √©rtelme tov√°bb erőlk√∂dn√∂m, versenyre tankoltan k√∂r√∂ztem tov√°bb. A verseny elej√©n m√©g √ļgy n√©zett ki, es√©lyes lehetek a BRM-ekkel szemben. Szeglet a rajt ut√°n, T1 f√©kt√°von befurakodott. P√°r k√∂rrel k√©sőbb kicsit hib√°zott (vagy a v√°lt√≥ja), beszorultam m√∂g√©, amitől Ricsi is a nyakunkra m√°szott. A BRM szendvicsben nem hallottam a saj√°t motorhangomat (ha tud erre valaki megold√°st, sz√≥ljon legyenszives, Solitude √≥ta szenverdek ettől). Volt p√°r poz√≠ci√≥ csere, n√©mi laggal fűszerezve. Ricsi kil√©pett a tri√≥b√≥l . Szegletet k√∂vettem 2-3 mp h√°r√°nnyal. √Čszrevettem, hogy nem forul a g√©p jobbra, koppan√°sig tekerve sem. Sorra buktam a tizedeket az első meg az utols√≥ kanyarban. M√°r sejtettem, hogy gond lesz. Feladtam az √ľld√∂z√©st, pr√≥b√°ltam becsorogni, 5 k√∂rt kellett volna m√©g kih√ļznom. A korm√°ny hirtelen olyan 45 fokn√°l gondolta j√≥nak az egyenes √°ll√°st, amivel nem tudtam mit kezdeni, mentem a dombok k√∂z√©. A p√°lya fel√© vettem az ir√°nyt, ahol pont √Ād√°m h√ļzott el, persze vissza is kellett r√°ntanom a fűre, hogy ne legyen gond. Ideges lettem, √ļjrakalibr√°ltam √©s √ľld√∂zőbe vettem √Ād√°mot. Egy koll√©ga megp√∂rd√ľlt előttem √©s a kiker√ľl√©si manőver megadta a kegyelemd√∂f√©st a Momo-nak, meg a dobog√≥nak is. Azt is csak a szerencs√©nek k√∂sz√∂nhetem, hogy a 4. hely megmaradt. Volt m√°r jobb futamom is, de legal√°bb megint tele vagyok kredittel.


16. kupa, Kyalami, 4. hely

2008. 02. 26.

Ennyire keveset m√©g nem k√©sz√ľltem bajnokira mint erre. Az edz√©sben a pribi szerint t√∂bb mint f√©l m√°sodperc maradt, de val√≥sz√≠nű k√©t h√©t alatt se futottam volna meg. √ćgy az 5. hely nagyj√°b√≥l re√°lis volt. A rajtpr√≥b√°k ellen√©re, az indul√°st megint elk***am! Gyula ell√©pett mire T1-hez √©rt√ľnk. Ez első k√∂r√∂kben 3mp k√∂r√ľli előnye volt, a c√©legyenesben j√≥ nagyot kaptam tőle, a kanyarg√≥s r√©szen kb. visszahoztam, de enn√©l t√∂bb nem siker√ľlt. A motor kezdett forrni, nem tudom hol robban a BRM de a 115 fok soknak tűnt, ez√©rt feladtam ink√°bb az √ľld√∂z√©st. K√©sőbb megforogtam a visszaford√≠t√≥n√°l (ahogy Szeglet, egy fokozattal feljebb kezdtem), mert sp√≥rolni akartam a motorral. A 3. hely es√©lye is elsz√°llt ezzel. Portion el√© keveredtem akit alig b√≠rtam ler√°zni, majdnem sz√©l√°rny√©kot fogott az egyenesben Lotival, sz√≥val izzadtam egy kicsit. V√©g√ľl lett egy kis hely k√∂r√ľl√∂ttem, a fel√©től m√°r csak kocsik√°ztam. Helyez√©s szempontj√°b√≥l sokkal jobb versenyem lett, mint amit rem√©lhettem, de nem vagyok el√©gedett magammal. Kev√©s volt a gyakorl√°s nincs mit sz√©p√≠teni rajta! Az√©rt nagyon √∂r√ľl√∂k, hogy a Zorro Team hozta a HGPLM15-√∂s form√°t ! Grat Szegletnek! R√©szv√©tem Szabinak, Ricsinek √©s a k√©t √Ād√°mnak, t√∂bb szerencs√©t Zandvoort-ra! Ui.: Gyul√°hoz m√©g lesz p√°r szavam! Nem r√©mlik, hogy ezt a csapattaktik√°t besz√©lt√ľk volna meg!


15. kupa, Watkins Glen, 9. hely

2008. 01. 01.

Pocs√©k versenyem volt, √©s nem az első v. m√°sodik a sorban, de legal√°bb a g√©pem valahogy kib√≠rta a v√©g√©ig (k√∂sz a stabil √°ram√©rt a l√©pcsőh√°znak).


15. kupa, Mosport, 6. hely

2007. 11. 13.

Az egyik legmunk√°sabb versenyemen vagyok t√ļl. Az edz√©sen 5.-nek sz√°moltam magam, ez√©rt 4. hely t√∂bb mint j√≥ volt. A rajtn√°l rossz √ľtemben engedtem vissza a g√°zt a padl√≥r√≥l √©s rond√°n beragadtam, ketten is lel√©ptek. A hajtű tetej√©n BxL kisodr√≥dott, gondoltam megy sz√°ntani, de valahogy m√©gis visszar√°ntotta a g√©pet a p√°ly√°ra. Gy√∂kketővel haladtam, m√©gsem tudtam reag√°lni √©s megp√∂ck√∂ltem (eln√©z√©st k√©rek!). Ahogy illik, megv√°rtam am√≠g visszak√°sz√°l√≥dik a betonra, uh. f√©l k√∂rig m√©g 15. is voltam. “Hideggumis hajr√° temp√≥“-nak k√∂sz√∂nhetően, m√©g egy forg√°s is √∂sszej√∂tt, azt√°n a v√∂lgyben be√©keltem a g√©pet a korl√°t √©s a fasor k√∂z√©. Na mondom, most lesz ebből el√©g, ny√ļltam az esc fel√©...de meggondoltam magam...shift+R. Ink√°bb j√≥l kitapostam a BRM padl√≥lemez√©t a h√°tralevő huszonvalah√°ny k√∂rben. Annak ellen√©re, hogy sokan cs√ļsztak ki előlem √©s volt p√°r vad helyzet Gab√≥val, meg a v√©ge fel√© √Ād√°mmal, innentől hiba n√©lk√ľl v√©gigmentem. A teljesen elbalt√°zott rajt ut√°n, azt hiszem maxim√°lisan el√©gedett lehetek a 6. poz√≠ci√≥val. Egy meccset m√©g bev√°llaltam volna VTomival az 5.-√©rt, de nem volt t√∂bb k√∂r...


15. kupa, Silverstone, 5. hely

2007. 10. 16.

Az edz√©semről csak annyit eml√≠ten√©k meg, hogy siker√ľlt egy kicsit faragni, a pb-men egy n√©gy z√∂ld szektoros idővel, de az utols√≥ egyenesben picit leizzadtam. A rajtn√°l előttem Szabi nagyon beragadt, mire k√∂rben√©ztem merre is menek√ľlhetn√©k, m√°r jobbr√≥l Jani, balr√≥l gyula szorongatott. El kellett venni a g√°zt, leesett a fordulat, √©s ilyenkor a BRM-n√©l sz√©tszaladnak a lovak. Az elej√©n t√©pt√ľk kicsit egym√°s idegeit Janival, azt√°n t√ļlv√°llaltam n√©h√°ny kanyart, √≠gy 2-3 m√°sodperc előnyh√∂z jutott. Gondolom ennyi el√©g is volt, hogy felvegye a versenytemp√≥j√°t, mert nem tudtam hozni rajta gyakorlatilag a legv√©g√©ig. Az egyik lek√∂r√∂z√©sből kiv√©telesen √©n j√∂ttem ki jobban, m√°r kezdtem lőt√°volba √©rni, amikor Benő előttem megh√ļzta a T1-ben a falat √©s kicsit √∂sszekoccantunk. Jani megl√≥gott, a h√°tral√©vő n√©h√°ny k√∂rt a BRM t√∂nkret√©tel√©vel pr√≥b√°ltam t√∂lteni, de √©n az elpuszt√≠thatatlan fajt√°b√≥l kaptam. Az 5. hely nem volt ide√°lis a taktik√°m szempontj√°b√≥l, de h√ļz√≥s verseny volt megint, nagyon √©lveztem.


Grand Prix versenyek, Albi, 2. hely

2007. 07. 24.

Elősz√∂r is gratul√°lok Captain, az első győzelmedhez! Azt √©szrevettem a replayek elemz√©s√©n√©l, hogy Tomi teljesen m√°s setup-al megy mint √©n (el√∂l 12, h√°tul 14-es sz√°rny√°ll√°s), az egyenesekben kb. 10 t√∂bbet ment a Matra mint a Ferrari. Arra sz√°m√≠tottam, hogy megtankolva kisebb lesz a k√ľl√∂nbs√©g, √©s t√∂bbet tudok hozni a kanyarokban. Nem j√∂tt be, a taktika teljes csőd volt? Tomi elf√ľst√∂l√©se ut√°n az √©lre ker√ľltem, de a 3. k√∂rben kics√ļsztam. P√°r k√∂rre beragadtam Captain m√∂g√©, hi√°ba voltam kanyarban l√°tv√°nyosan gyorsabb, az egyenesekben akkor is t√°volodott, amikor √©n voltam sz√©l√°rny√©kban. A nagy rohan√°sban megint hib√°ztam, visszaestem 4.-nek. Itt j√∂tt a verseny egyik legjobb r√©sze, hol √Ād√°mmal, hol pedig Tomival gyep√°ltuk egym√°st. Azt√°n csak Tomi maradt előttem, j√≥ hossz√ļ vonatoz√°s k√∂vetkezett (j√≥t harmonik√°ztunk az idővel a kanyar/v√©g sebess√©g k√ľl√∂nbs√©g miatt). Amikor a Lotusa megadta mag√°t, meg√∂r√∂k√∂ltem az első helyet. Kezdtem egyre jobban √©lvezni a k√∂r√∂zget√©st, ahogy fogyott a benzin, de f√©lt√°vn√°l az √©n motorom is feladta. Am√≠g a lomha aut√≥val k√ľzd√∂ttem, Captain sim√°n utol√©rt, √©s egy m√©g hosszabb √ľld√∂z√©s kezdőd√∂tt. Nagyon ragaszkodtam az első helyhez, de csak √ļgy tudtam tartani, ha maximumon haszn√°ltam az aut√≥t. Meg is lett az eredm√©nye, p√°r k√∂rrel a v√©ge előtt, a motorb√≥l megint elrep√ľlt p√°r alkatr√©sz. Pechem volt a v√©g√©n, de ettől f√ľggetlen√ľl az egyik legjobb versenyem volt. Az elej√©n a k√©t elf√©kez√©st lesz√°m√≠tva, nem sokat hib√°ztam, ez nagy dolog az √©n esetemben, pl√°ne hogy ut√°lom ha √ľld√∂znek. √Ėr√ľltem, hogy ilyen sokan voltunk √©s ilyen szoros volt a verseny GP t√°vhoz k√©pest. Gratul√°lok mindenkinek, nagy √©lm√©ny volt!


Kiss Zoltán Emlékkupa, Brands Hatch, 4. hely

2007. 06. 19.

Edz√©s: eddigi legrosszabbul siker√ľlt edz√©sem volt, benne maradt t√∂bb mint f√©l m√°sodperc. Azon is l√°tszik, hogy az edz√©s időm kb. 0,1-el volt csak jobb a versenyben futottn√°l, f√©l tank benzinnel. Verseny: Tulajdonk√©ppen m√©g √∂r√ľltem is neki, hogy a bajnoks√°g szinte teljes √©lmezőnye, - miut√°n Ricsi a rajtn√°l otthagyott ? m√°r a t2-ben előttem volt. Mert semmik√©pp nem szerettem volna galib√°t okozni. Siker√ľlt egy j√≥ verseny setup-ot kre√°lni, de lassan melegedtek fel a gumik ez√©rt √≥vatosan kezdtem. Azt√°n Szabit √ľld√∂ztem j√≥-p√°r k√∂r√∂n kereszt√ľl, k√©tszer pr√≥b√°ltam valami előz√©sszerűt bemutatni, de Szabi kem√©nyen v√©dekezett. Ezut√°n nem akartam az egyik bajnok es√©lyest kitenni a p√°ly√°r√≥l, ez√©rt ink√°bb csak t√°volr√≥l k√∂vettem. Valaki hib√°zott a visszaford√≠t√≥n√°l, √©s annyira megn√©ztem a s√°rga z√°szl√≥t mintha m√©g nem l√°ttam volna olyat, nem raktam kettest? Szabi√©k ell√©ptek, √©s Janit kellett valahogy ler√°znom, ami nem volt egyszerű. Lassan megint kezdtem k√∂zelebb ker√ľlni az előttem halad√≥khoz akkor m√°r a 3. helyen, mert sajnos Szeglet meg √Ād√°m akkor m√°r nem volt a mezőnyben. A nagy igyekezetben megint eltoltam a T2 f√©kt√°vj√°t, de m√©g Jani előtt el tudtam √ļjra indulni, azt√°n m√©g ebben a k√∂rben cs√ļny√°n megh√ļztam az alj√°t abban a kis v√∂lgyben, √©s nagy cs√∂r√∂mp√∂l√©ssel beestem a szemben l√©vő bokorba. Hallottam, hogy a Ferrari elh√ļz. Megpr√≥b√°ltam a neh√©z aut√≥val meg hideg gumikkal utol√©rni, de k√©t k√∂rrel a v√©ge előtt csak egy √ļjabb hiba lett ez eredm√©nye (megint a visszaford√≠t√≥). Nagyon rossz edz√©s ut√°n v√©g√ľl, egy izgalmas versenyem volt. Sajn√°lom, hogy √Ād√°m √©s Szeglet nem √©rt c√©lba, akkor is, ha csak ennek k√∂sz√∂nhetem a 4. helyet. Gratul√°lok mindenkinek! Csak a T2 ne lett volna?


http://hgplm.gtr-masters.hu/