Watkins Glen GP eredmények

15. kupa, Watkins Glen, 2008. 01. 01.


részletes nézet

A 2008. 01. 01.-n rendezett Watkins Glen-i viadal győztese Kis Richard lett. A „15. kupa” versenyén a második helyet Szegletes Gábor, a harmadikat Posta János szerezte meg. A leggyorsabb versenykört szintén Szegletes Gábor futotta.


logo


Verseny (33 kör, 122 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Kis Richard / ZSÍR Cooper T81B 36:05.164s
2. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 +0.925s
3. Posta János / Historic Ferrari 312 +15.918s
4. Balog Szabolcs / Tornádó BRM P115 +38.661s
5. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 +48.597s
6. Fejes Gábor / 2 Laps Ferrari 312 +53.548s
7. Brixel László / Fácán Lotus 49 +1:03.157s
8. Vörös Tamás / Mad Eagle BRM P115 1 kör
9. Krajsek Milán / ZORRO BRM P115 1 kör
10. Majer Tamás / Junior Eagle T1G 1 kör
11. Soós Gábor / Tornádó Cooper T81B 1 kör
12. Szeredi Norbert / 2 Laps Ferrari 312 1 kör
13. Tyukodi Zoltán / Lotus 49 2 kör
14. Csomor Benö / Ferrari Ferrari 312 3 kör
Pápa Ádám / ZSÍR Lotus 49 19 kör
Sárai Róbert / Brabham BT24 28 kör
Porczió László / Historic Ferrari 312 30 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:04.526s
2. Kis Richard / ZSÍR Cooper T81B 1:04.673s
3. Balog Szabolcs / Tornádó BRM P115 1:04.875s
4. Krajsek Milán / ZORRO BRM P115 1:05.163s
5. Posta János / Historic Ferrari 312 1:05.238s
6. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 1:05.306s
7. Fejes Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1:05.374s
8. Brixel László / Fácán Lotus 49 1:05.672s
9. Vörös Tamás / Mad Eagle BRM P115 1:06.021s
10. Szeredi Norbert / 2 Laps Ferrari 312 1:06.026s
11. Tyukodi Zoltán / Lotus 49 1:06.287s
12. Majer Tamás / Junior Eagle T1G 1:06.591s
13. Porczió László / Historic Ferrari 312 1:06.925s
14. Csomor Benö / Ferrari Ferrari 312 1:06.978s
15. Sárai Róbert / Brabham BT24 1:07.121s
16. Soós Gábor / Tornádó Cooper T81B 1:07.320s
17. Pápa Ádám / ZSÍR Lotus 49 1:08.416s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:04.908s
2. Kis Richard / ZSÍR Cooper T81B 1:05.056s
3. Balog Szabolcs / Tornádó BRM P115 1:05.381s
4. Posta János / Historic Ferrari 312 1:05.447s
5. Krajsek Milán / ZORRO BRM P115 1:05.491s
6. Fejes Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1:05.630s
7. Brixel László / Fácán Lotus 49 1:05.664s
8. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 1:06.201s
9. Vörös Tamás / Mad Eagle BRM P115 1:06.340s
10. Szeredi Norbert / 2 Laps Ferrari 312 1:06.551s
11. Majer Tamás / Junior Eagle T1G 1:06.566s
12. Tyukodi Zoltán / Lotus 49 1:06.710s
13. Csomor Benö / Ferrari Ferrari 312 1:07.362s
14. Soós Gábor / Tornádó Cooper T81B 1:07.466s
15. Sárai Róbert / Brabham BT24 1:07.620s
16. Porczió László / Historic Ferrari 312 1:07.700s
17. Pápa Ádám / ZSÍR Lotus 49 1:09.894s




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Kis Richard
Összejött amit szerettem volna, igaz a kelleténél több szenvdéssel. Időmérő volt pár incidensem, többnyire saját csapattársammal akadtuk össze... persze mindig mikor kezdtem volna a mértet, szal picit ideges voltam, de az első sor így is meglett, szal így nem olyan érdekes... A verseny tudtam hogy nem lesz egyszerű és végig annyi volt a célom, hogy még véletlen se idegeskedjem el mint pl Doningont, tudtam hogy gyorsabb vagyok Szegletnél Coopal és hogy csak a megfelelő pillanatot kell kivárnom, aztán gyorsan meglépni tőle, 1-2 secre, hogy ne tudjon szélrányékot fogni kb ennyi volt a tervem... A rajt jól összejött, Szabi nem jött annyira mögöttem mint elözőleg vártam... így már csak Szeglettel kellett tartani a lépést, aki jól meglepett eszméletlen gyors volt az első 4-5 körben, alig tudtam felzárkozni...Aztán arra gondoltam hogy biztos be fog lassulni, mint gyakolrásokon, gumijai nem sokáig birják ezt a tempót, kb 8-9 körig erőssen nyugtatgattam magam hogy már nem kell sok és belassul. Na, ekkor megint elfogyott a cérna, Szeglet még mindig jóval előttem és alig birok közelebb érni hozzá, odaléptem neki. Ebből aztán az lett hogy a 11. körben a loop bejáratot elmértem, és mm-ek hiányzotak hogy meg ne forogjak, kocsi baloldala leért a fűre is, igaz szépen felzárkoztam közbe, de hiába kezdhetem előről az egészet. Valahogy innéttől már könynebben ment a felzárkozás, lehet Szeglet gumijai miatt(?!), 17dik körig volt pár gyengébb kisérletem az előzésre, de az egyenesek végére BRM-m mindig erőssebb volt, és nem akartam túlvállani egy féktávot sem, vártam inkább. 17 kört ismét végig csatáztuk de most Szeglet picit elmérte a “90“-et én pedig mellé értem, a “Esses“-ben már sikerült elé kerülnöm, de még mindig túl közel volt hozzám, próbáltam az egynesben trükközni és belül maradtam hátha szerzek némi előnyt, de persze a Loopig megint utolért, a Loop kijáraton ismét együtt fordultunk, fej-fej mellett, aztán a hátsó egyenesben BRM-megint megint lenyomta a Cooper-t. Fej-Fej mellett érünt Big Band-hez Szeglet belül próbálkozott, egymás mellett haladtunk a “90“ felé közben felütün elöttünk egy Lotus, a belső íven. Nekem kapóra jött a szitu, engem nem akadályozott, gondolom ő (Loti) sem hitte hogy egymás mellett érjük utol. Végülis lehúzodott egész a pitbejáratig (én ennyit láttam). Viszont cseppet tétovázhatott mert Szeglet lemaradt. A “90“ után a célegyeneben már mögöttem volt, igaz nem sokkal lemaradva... Végre Szeglet elött voltam, a lehető legjobb helyen, 1 Sector kedvezett leginkább a Cooper számára, a kanyargos részen tudtam szerezni annyi előnyt végre hogy ne tudjon visszatámadni az egynesben... Ezután már csak tartani kellett az előnyt, ami néhol hatalmas beválalásokhoz vezetett. pl Benőt a “Loopban“ muszály volt kívülről köröznöm, lesz ami lesz alapon, még szerencse hogy észrevette, aztán Sz. Norbi-nál is leizzadtam, őt a “Big Band-nél“ belről 4 kerékkel csúszva köröztem, nagy mákom volt hogy utána Szegletet feltartotta egy pillanatra. A utolsó körök már nem voltak olyan nehezek, figyelgettem a visszapillantóba a BRM-et és vártam a kockás zászlót. Tökéletes verseny volt ez nekem, tele izgalommal, Szegletnek ismét nagyon küzdöttünk!!!

Szegletes Gábor
Jó sokan voltunk, úgyhogy volt forgalom a pályán, boxkijáratnál én is okoztam egy kis kalamajkát : (. Nem mutatta valamiért Milánt nekem, kihajtottam, és megjelent a tükörben, pedig nem álltak mögöttem szerintem annyian... Mindegy, kevés körből is sikerült értékelhetőt menni, kis szerencsével ez is elég lett a pole-hoz. Ahogy vártam, a beállítás miatt első körökben jobban tudtam menni, mint a többiek, de Ricsi azért be-be nézett már ekkor is. A minden kockázatot kerülő modorából tudtam, hogy lesz még benne tartalék. Beálltam egy olyan tempóra, amivel a gumikat próbáltam kímélni, de azért a mezőny többi része szakadt le. Ricsi a 17. körben előzött meg talán, előtte csináltunk kb. 3 oda-vissza előzgetős kört, jól fel is jöttek a többiek ránk, kb. 5 mp-re. Végül úgy ment el annyira, hogy nem tudtam szélárnyékot fogni, hogy a 90-ben be akartam mellé szúrni, de megijedtem, hogy túlvállalom, és leesett a fordulat, közvetlen kigyorson... ekkor már tudtam, hogy rövidebb harmadik kellett volna futamra, de csak a 4-est vettem rövidebbre a Loop miatt... Mindegy, 05,3-akat mentem ez után, ő pedig (talán lekörözések miatt) nem igazán távolodott. A gumikímélő 05,3-azásból 4 körrel a vége előtt robbantottam, mentem gyors két 04,9-et, amire nem tudott igazából válaszolni. Utol is értem annyira, hogy az Esses után már szélárnyékot foghattam volna, de nagy izgalmamban megint lefullasztottam a Loopnál... A gumik pedig persze még ezt a 4 kört se bírták, a végén így lett 05,4 és 05,2... Kevéssel kaptam ki, és ha jobban tudtam volna koncentrálni, vagy ügyesebben setupolok, talán meglehetett volna a győzelem. : S VB-re ez kevés lesz. Grat Ricsinek, ma ő volt a jobb, bár nem hiszem, hogy ő is jó formában lett volna, ennél teszteken keményebben is ment.

Posta János
Jó kis verseny volt. Az időmérőn stresszeltem picit, hogy nem sikerül Gyula és Gabó elé kerülnöm, de aztán összejött egy elfogadható 05.2-es kör. A végén pedig nem bántam, hogy Milán bejött elém a BRM-mel, mert így legalább megvolt az ideális külső ív. A rajtot jól kaptam el, Milán pedig szépen feltartotta a többieket, így kellemes kis tér alakult ki mögöttem mire a Loophoz értünk. Szabi mögött autókáztam pár kört, egyelőre csak igyekeztem tempót találni. Aztán ahogy megkezdődtek a lekörözések, valahogy mindig nekem jött ki jobban a lépés, így a 10. kör tájékára már egész közel voltam egy előzéshez. Kinéztem egyszer a Big Bend előtt, és látám, hogy ez így jó (lesz). Haha! Pechemre a köv kombinációban komoly balesetet kellett kikerüljünk és ismét 1,5 mp lett a különbség. Viszonylag hamar fel tudtam zárkózni, de előzni már nem kellett, mert Szabi kiszállt a Loop megállónál. Ezután már csak arra kellett figyeljek, hogy hozzam a biztonságos 05-ös köröket. Ricsiék utolérését inkább nem erőltettem... Örülök, hogy ennyien voltunk. Inkább csak az időmérőn volt zavaró a tömeg. Versenyen minden lekörözött jól viselkedett. Köszi :)

Balog Szabolcs
Hát az első versenyem G25 - tel nem úgy sikerült ahogyan terveztem de élveztem és végülis ezért mentem be a serverre így volt egy kellemes estém. Időmérőn voltak incidensek mert állandóan dugig volt a pálya és nem nagyon tudtam jó kört menni ha meg nem volt előttem senki akkor én hibáztam. Szerencsére azért sikerült egy 1:04 - es kört menni amivel úgy éreztem megvan a 3. rajthely (második rajthelyre rá se próbáltam mert nem lett volna esélyem és inkább a versenybeállításon végeztem az utolsó simításokat). Rajtom jó volt de nem voltam elég aggresszív és kicsit kényelmesen autókáztam első néhány körben Ricsiékhez képest. Valójában a gumikra szerettem volna vigyázni de sajnos elmelegedtek és Janival rendesen tele volt a tükröm. Aztán kialakult előttünk egy baleset a “90“ előtt így lélegzethez jutottam de sajnos a Loopnál (nem először) melléváltottam és úgy elszálltam mint annak a rendje! 3. helynek ezzel annyi volt mögöttem Gyula kényelmes távolságban így autózgattam a vége fele már egészen jó tempóban de a kerekek végig pirosak voltak ritkábban sárgák...Aztán jött a Loop és másodszor is mellényúltam....újabb 15másodpercet bukva ezzel... Összességében elégedett vagyok mert sokkal rosszabb is lehetett volna de kíváncsi lettem volna hogy Janival milyet meccselünk ha nem hibázom!

Soós Gyula
Úgy ültem le versenyezni, hogy 2 napja nem mentem, és 20 perccel az edzés előtt értem haza. Nem is igen voltak elvárásaim, csak hogy hiba nélkül végig tudjak menni. Az itt nagyon fontos. Aztán az edzésen nem is tudom mi történt. Nagyon sokan voltunk, ezért igyekeztem az elején megfutni a körömet, és utána feltankolva tesztelgetni az autót. Így hát kimentem, bemelegítettem a gumikat és 2. körben futottam egy 1:05.3-at. Paff, nem értettem mi van, vagy hogy ki vezetett helyettem. 1:05.72 volt addig a pb-m, de még tavalyról, Ferrarival most a felkészülés alatt akárhogy erőlködtem nem tudtam 05.9 alá menni. Innentől én letudtam az edzést, felkészültem a versenyre. Rajtom nem volt jó, de legalább baj sem volt, mentem a 7. helyen, előttem Milán és Gabó nagy harcban. Mögöttem ekkor VTomi iparkodott. A duó előttem annyira serénykedett, hogy számítottam valami afférra, ami a célegyenesre fordulva meg is történt, Gabó ráfutott Milánra. De a lehetőség annyira megzavart, hogy nem normálisan fékeztem, hanem satuval, így orral belecsúsztam talán a Brm-be, repültek a darabkák, de reméltem, hogy az orr sérülés nem okoz gondot, mentem tovább, immár az 5. helyen. Aztán némi mozgás mögöttem, majd BxLaci stabilizálta a 6. helyét. Na innen egy nagyon hosszú vadászat vette kezdetét, tizedről tizedre jött közelebb. Természetesen tudtam volna gyorsítani én is, de nem mertem. Már jó ritmusban mentem a 06 alja vagy 06.5-ös körökkel, és igyekeztem max sárgán tartani a gumikat. De mikor 3 mp alá ért nem volt mese, rákapcsoltam, ami kevés volt, mert tovább közeledett, viszont a gumijaim pirosodtak, és kétszer ugyancsak leizzadtam amikor a Loop-ban sodródva a bal oldali kerekek port vertek fel a pálya szélén. Még 1-2-szer megúsztam hogy teljesen felzárkózzon, mert aprókat ő is hibázott, de az utolsó körben nem volt mese, Loop felé szélárnyékot fogott a Lotussal, nem tudtam elbújni. Na gondoltam soha jobbkor nem támadhat meg, de nekem is volt egy tervem, ami bejött. Teljesen kívül maradtam, hagytam belülre menni, és stabilan, időben fékeztem, ő pedig ahogy én is sokszor jártam már, belül elmérte. Így megmaradt az 5. hely nekem, ami amellett, hogy minden várakozáson felüli, azt jelenti, hogy Solitude-on mehetek Cooperrel...

Vörös Tamás
Közel 2 hónap kihagyás után jó dolog volt újra versenyezni, és a BRM-et is ideje volt már kipróbálni . 1:06-nál jobb kört nem sikerült kihozni belőle, ami csak a 9. rajthelyre volt elég. A verseny viszonylag jól indult, sikerült feljönni a 6. helyre, de nem sokkal később a BRM motorja megadta magát. Kár, mert jó kis meccs lehetett volna Brixel Laciékkal az 5-6. helyért, így viszont csak 8.-nak sikerült beérnem.

Krajsek Milán
Pocsék versenyem volt, és nem az első v. második a sorban, de legalább a gépem valahogy kibírta a végéig (kösz a stabil áramért a lépcsőháznak).

Soós Gábor
Hát az úgy volt, hogy tulajdonképpen elég jól szórakoztam, ez ugyan furcsának tűnhet egy 11. hely után, dehát így alakult. Végülis az eredmény nem minden, csak jól érezzük magunkat közben. Talán először a szezonban nem volt semmi külső zavaró tényező, most tényleg magamnak harcoltam ki eme nagyszerű eredményt. Azt ugyan sajnáltam hogy nem kedvenc Lotusom-al jöhettem, de a stabilitás megőrzése érdekében, maradtam a szigetország egy másik versenyautójánál. Stabilitással nem is volt baj, inkább a sebességgel, legyünk önkritikusak, úgy autókáztam mint vmi dzsentlemanus vasárnap délutáni kocsikázása közben. Edzésen jó nagy volt a forgalom, azért sikerült egy átlagos kört összekaparnom, a végére meg is szerztem az igen előkelő utolsó előtti helyet. Legalább egyenesből indulhattam, bár olyan hátulról igencsak mereszetettem a szememet hol lehet a zászlós manusz, már épp távcsőért akartam kiabálni a nézőkhöz, amikor végre felemelkedett 1 zöld pixel a távolban. Remek ritmusban sikerült elindulni, aztán ezzel a lendülettel meg is álltam, ugyanis Benő még mindig ott parkírozott előttem dacára a tova haladó versenytársaknak, vagy ő se látta a zászlót, vagy túl nagy volt a benzingőz, nem tudom. Első tíz körben úgy alakult minden ahogy terveztem, egészen a szenzációs 9. helyig felküzdöttem magam, aztán mikor már majdnem vállon veregettem magam ketten visszaelőztek. Végül a 11. helyre volt elég ez a nem mindennapi teljesítmény, de legalább kreditjeim számát sikerült ötre emelni. Itt kívánom még megjegyezni, hogy a szezon elején csatlakozó versenytársak egyre több borsot törnek az orrom alá, meglátásom szerint egyre erőssebb a középmezőny, brávó fiúk csak így tovább.

Pápa Ádám
Sajnos rögtön az elején a rajtnál nemtudom miért de Benő behajtott elém és rámhúzott, összementünk...innentől kezdve nem lehetett versenyezni...inkább feladtam de azért amíg bennvoltam elengedtem akit tudtam...lásd SZegleték..(lementem a pitbe)..na ennyi...

Porczió László
Jól indul az évem! Először is elfelejtettem ,hogy ma futam van, aztán mikor mégis eszembe jutott elfelejtettem, hogy utolsó helyes rajtbüntetésem van, és vígan részt vettem az edzésen és a 12. helyet értem el. Már jópár kört lefutottam a versenyben mikor végre ez utóbbi is eszembe jutott , akkor aztán jobbnak láttam kilépni. Valaki szólhatott volna Most akkor mi lesz, marad a bünti vagy tiszta lappal indulhatok a következő futamon?


http://hgplm.gtr-masters.hu/