Kyalami GP eredmények

Grand Prix versenyek, Kyalami, 2006. 08. 22.


részletes nézet

A 2006. 08. 22.-n rendezett Kyalami-i viadal győztese Rajnóki Tibor lett. A „Grand Prix versenyek” versenyén a második helyet Kiss Zoltán, a harmadikat Balog Szabolcs szerezte meg. A leggyorsabb versenykört szintén Kiss Zoltán futotta.



Verseny (80 kör, 328 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Rajnóki Tibor Brabham BT24 109:26.163s
2. Kiss Zoltán Eagle T1G +8.329s
3. Balog Szabolcs Brabham BT24 +16.515s
4. Kis Richard BRM P115 +55.719s
5. Varga Ádám Honda RA300 1 kör
6. Babinszki Gábor Ferrari 312 2 kör
7. Posta János Cooper T81B 2 kör
8. Brixel László Lotus 49 4 kör
9. Porczió László Lotus 49 7 kör
Juhász Tamás Brabham BT24 45 kör
Szegletes Gábor BRM P115 73 kör
Czene Miklós Ferrari 312 77 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Rajnóki Tibor Brabham BT24 1:20.651s
2. Kis Richard BRM P115 1:20.791s
3. Szegletes Gábor BRM P115 1:21.088s
4. Kiss Zoltán Eagle T1G 1:21.147s
5. Balog Szabolcs Brabham BT24 1:21.242s
6. Juhász Tamás Brabham BT24 1:21.928s
7. Porczió László Lotus 49 1:22.945s
8. Babinszki Gábor Ferrari 312 1:23.903s
9. Posta János Cooper T81B 1:25.334s
10. Varga Ádám Honda RA300 1:30.653s
11. Brixel László Lotus 49 1:33.129s
12. Czene Miklós Ferrari 312 1:33.608s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Kiss Zoltán Eagle T1G 1:20.558s
2. Rajnóki Tibor Brabham BT24 1:20.569s
3. Balog Szabolcs Brabham BT24 1:20.919s
4. Kis Richard BRM P115 1:21.024s
5. Babinszki Gábor Ferrari 312 1:21.299s
6. Juhász Tamás Brabham BT24 1:21.785s
7. Varga Ádám Honda RA300 1:21.980s
8. Szegletes Gábor BRM P115 1:22.602s
9. Brixel László Lotus 49 1:22.688s
10. Posta János Cooper T81B 1:23.381s
11. Porczió László Lotus 49 1:24.056s
12. Czene Miklós Ferrari 312 1:25.345s




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Rajnóki Tibor
2 hónap kihagyás után tértem végre vissza kicsit a játékhoz egy könnyű kis 80 körös GP gondoltam jó lesz hozzá! :) Mentem is napközben 20-15 kört brabival, mert azt mondta a Szeglet! Egyébként kegyetlenül fájt a hasam már vasárnap óta, hétfőn meg f...m egész nap, szóval kétséges volt, hogy egyáltalán végigmegyek a futamon, vagy 10 körönként kiszaladok ágytálazni... GH2 45/60-ra módosítottam és nagyon hamar ráéreztem a pályára szerencsére. A kormányommal is baj volt, nem örült a kihagyásnak :) . Szóval az időmérő nagyon tetszett, éreztem mindenki vizslató tekintetét, hogy mikor szúrja már el ez a barom! Igazából csak látványosan akartam menni, hogy mindenki élvezze, tudtam a rajtpozíció nem igazán fontos most, de azért nem haragudtam a pole-nak... :p A rajt jól sikerült, azt hittem Ricsi az, de nem, Szeglet küzdött mögötten, nagyon jó tempót jött. Hamar el is vesztettem a pozíciómat kis bénázás miatt, de ez így jobban is tetszett. Feszkót akartam kelteni a srácban, de sajnos hamar betoljt a kormánya :( Aztán jött a szokásos hibázásom - sajnos a futóművem is kapott rendesen a falon -, de nem ilyedtem meg, szépen feljöttem Juháékra, de kicsit aggasztó volt, hogy Zolee a villámgyors sassal kezdett elhúzni. Sikerült a 2. helyig feljönnöm, majd szépen lassan kezdtem belassulni. Minden versenyen van egy ilyen periódusom és nagyon utáááálom. Az utolsó 20-25 körre találtam rá a ritmusra, de akkor már olyan fáradt voltam, hogy mindig elkúrtam, de csak kicsit. Egy valamiben viszont biztos voltam: egy iylen futamon mindenki hibázik! És így is lett, Zolee elhantolta a sast és átengedte nekem a győzelmet! KÖSZI! Gratulálok mindenkinek, remek csata volt, nem is gondoltam, hogy ilyen szoros lesz!

Kiss Zoltán
Nekem nagyon jól sikerült a verseny, annak ellenére, hogy nem különösebben szeretem Kyalamit. Időmérőn megszereztem a negyedik pozíciót. A rajt nem jól sikerült számomra, T1-ig megtartottam a pozíciómat de T1-ben Ricsi annyira belassított előttem, szinte megállt én meg hátulról lekoccoltam, így mindketten a fűben végeztük, az első és a második kör végén forgatókönyv-szerűen ugyanez történt, egyszer Leót koccoltam meg utána meg Mikit, bocsika érte, de egyszerűen szinte megálltatok a kanyarban, azt a kanyart gyorsabban is lehet venni, de én jöttem hátulról ugyhogy nekem kellett volna jobban vigyázni így én vagyok a hunyó, Bocsesz! :( Szabival nagyon jót csatáztunk a 19. kör elején T1 és T2-ben végig egymás mellett, aztán sikerült leelőznöm és átvettem a vezetést. A vezető pozíciómat a 19. körtől sikerült megtartanom egészen a 48. körig, amikor is a motorom felrobbant és Shift+R-t kellett nyomnom :(. Itt Yoda meg tudott sajnos előzni, aztán még mentem utána 32 körön keresztül, hol közelebb, hol távolabb kerültem tőle, a végén 8mp hátránnyal befutottam mögötte a második helyen. Kár a motorom felrobbanásáért, mert anélkül megnyertem volna a versenyt, Yoda nem tudott volna megelőzni, dehát ilyen a verseny. Gratula a győztesnek és minden indulónak, jó verseny volt!!

Balog Szabolcs
Először is gratulálok minden résztvevőnek és köszönöm a versenyt. Az időmérő köröm szörnyen sikerült pedig aznap délelőtt hamar ráéreztem GS setupjara....A rajtom katasztrófa volt, már az első kanyarban kiütött valaki, de nem jártam olyan rosszul, mint ilyenkor szoktam :D (a rajt utani helyezkedés nekem nem szokott menni:) ). A szerencsémnek köszönhettem azt, hogy első futamomon vezethettem, de aztán a motorom cserben hagyott, és összesen háromszor kellett resetelnem az autót. Zoleeval is és Ratesszal is nagyon jót küzdöttünk, köszönöm ezeket a csatákat. Mindent egybevetve elégedett vagyok ezzel a doboós hellyel :D Még egyszer köszönöm a versenyt és gratulálok mindenkinek!

Kis Richard
Az elsőkörös T1 es incidensről csak annyit, hogy szeretném kérni a kedves kollegákat, hogy az ilyen esetek elkerülése végett, fokozott ovatossággal tessék a köv. futamokon az első kanyart abszolválni... Szerintem nem az a fontos hogy ki fordul el elösször egy GP távú futamon, én legalábbis így probáltam meg befordulni, ami úgylátszik túl lassunak bizonyult, de gondoljatok csak vissza az időmérőre hány ember elszurta már a felvezető körén a T1et ! Ahhoz hogy valaki rendes versenytempóban el tudjon ott fordulni (föleg hogy tele tankkal mentük) legalább 2, de inkább 3 kör szükséges ahhoz hogy a gumik is felmelegedjenek... 22 fokos gumikkal ez kizárt... Szal nyugi az első kanyarnál.... Az időmérővel kapcsolatban lenne egy ötletem, mi lenne ha az 1 körös időmérő helyett a Gp futamkon is a szokásos időmérő rendszert alkalmaznák??? 25-30percig tartana úgy ahogy az 1körös rendszer is szokott, főleg ha ilyen sokan vagyunk... Mindenféle fennakadás nélkül meg lehetne oldani, pláne annak fényében ahogy a futam közben tapasztaltam hogy milyen jól és tisztán el tudnak engedni a többiek... És biztosra igérem én se tartanék fel senkit... de ez az 1 kör sokaknak nem volt elég... A futam kb 3/4 nél valaki keresztben állt a T1 nél mikor odaértem, és pont akkor indult el mikor kikerültem és mellette voltam... persze hogy nekem jött, picit felidegesített a dolog, mert megint a füvön találtam magam... Ilyen estekben mikor valaki keresztben áll a pálya közepén és nem látja, de bizt. hallja és a Pribin is látja hogy veszettül jön egy másik autó, várja már meg míg kikerülik... a legrosszabb dolog amit ilyekor tehet hogy elindul!!!!!!!! Sztem ilyekor senki nem áll meg mert keresztbe állnak elötte, én bizt. nem...... B. Szabinak külön gratulálok, 3dik helyéért!!! Remélem jön a bajnokságba!!

Varga Ádám
Számomra izgalmas és érdekes verseny volt. Az időmérő körömet csúnyán elrontottam, mivel megpördültem, mentségemre szóljon hogy az öcsém pont a gyors köröm elején ült le mellém, hogy “Hanyadik vagy? Hány kör van még? Ez már a verseny?“. A rajtom pocsék volt, de tudtam hogy így lesz, mivel nagyon hosszú volt az egyes fokozatom, így állva hagyott a mezőny, igaz az 1. kanyarban törént balesett miatt 4-5 helyet javítottam. Néhány körrel később sajnos meglöktem Brixel Lacit, a kanyar bemenetnél kicsit megcsúszott az autója, és amire összeszedte tőlem kapott egy újjabb lökést, ami igaz hogy nem volt nagy, de ebben az esetben elég volt, hogy újra elveszítse az uralmat az autó fölött, mégegyszer elnézést kérek Laci. Ezen az eseten kívül még volt vagy 3 piruettem az aszfalton, egyszer felrobbant a motorom, ami miatt Shift-R-t használtam, és utánna rögtön a következő körben elbambulva kicsúsztam a hideg gumikkal, újjabb Shift-R. Jobban örültem volna ha nem robban fel a motorom, mivel az ezt megelőző körökben Ricsi megelőzött, de nem tudott lehagyni, mivel tartottam az 1mp-t, kár érte. Mivel a Shift-R a verseny felén jött a teli tankal nem bírtam tartani a lépést Ricsivel, Gabival azonos köröket futottam. A verseny végéig tartottam a 7-12mp-s előnyömet amíg az a bizonyos gumiprobléma nem jelentkezett. Erről csak annyit mondanék hogy nem nekem hanem a bátyáméknak volt szükségük új gumira, és még azt is elárulom hogy nem Pirelli gumikra. Nekem ennyi volt a Kyalami GP, lehetett volna jobb de rosszabb is, most ez van

Babinszki Gábor
Örülök, hogy megint sokan voltunk. Az időmérőm szokás szerint pocsék volt, nem megy nekem ez az egykörös lebonyolítási rendszer. Nem hibáztam nagyot, de így is csak a 8. lettem. Egyik legjobb rajtomat produkáltam, de Czene Miki az utolsó sorból valami brutálisat indult, mint kés a vajon úgy ment át rajtunk, pici füstölős fék T1 előtt, majd látom hogy a belső ív szabad, bebújtam, centiken múlott, de sajnos Porczió Úrral összeértek a kerekeink és megdobott minket. Az első néhány kanyarban a T1-ben történt incides élmenő áldozatai próbáltak előre kerülni, ez okozott némi izgalmat, mellettem simán elment Zolee és Szabolcs is, Ricsinek ez néhány körbe telt Utána Brixel Laci üldözött, és egymás hibáit kihasználva cserélgettük pozícióinkat jópár körön keresztül, Jani meg a nevető 3. volt többnyire. A verseny ezen szakaszában volt pár szerencsés kicsúszásom, de megúsztam shift-r nélkül. A verseny közepén egyedül autóztam, előttem Ádám jó messzire, mögöttem Jani folyamatosan szakadt le. Remélem senkinek nem okoztam gondot a lekörözéseknél. Az utolsó 20 kör már nagyon nehéz volt, iszonyatosan elfáradtam. Egy kis izgalmat hozott a végére hogy - mint utólag kiderült Ádáméknál “gumiproblémák“ adódtak így hirtelen előttem támadt, az utolsó pár körben játszottunk egy kis üldözősdit. Ekkor futottam a leggyorsabb körömet is. Janit köröztük le a végén mindketten, amikor Jani és az én verdám koccant, az én hibám volt, a nagy izgalmamban visszaváltottam 1-be, és egyből rádfordította az orrát, bocsi érte! Sajnos az utolsó körre elfogyott a benzinem, így megint elúszott a lehetősége hogy Ádámot a finishben esetleg elkapjam. Kösz mindenkinek!

Posta János
Időmérőn a gyors körömbe csúszott egy kis hiba, de a hosszú táv miatt nem nagyon számított, hogy honnan indulok. Azt hiszem a második kör elején (T1) volt, hogy Zolee lekoccolt féktávon, sőt inkább már a kanyarban, úgyhogy mehettem a fűre, a mezőny meg el mellettem... Még majd visszanézem, de úgy érzem ez a te bakid volt, Zolee és jó lett volna, ha az íratlan szabályok szerint megvársz és visszaengedsz magad elé... A versenyben amúgy hamar megtaláltam a helyem. Amikor hibátlanul mentek, akkor nem sokat tudtam szólni a Babinszki-Brixel kettőshöz, hátul meg Portion kolléga igencsak küzdött a Lotusszal. A két motorcserés shift-R sajnos erősen rontott a versenyélményen. Csak 30-35 kört bírt a Maserati, pedig nem mondhatnám, hogy szét szoktam hajtani az autóimat... Az újratankolás miatt 73 körre elegendő üzemanyaggal fejeztem be a versenyt... Örülök, hogy ilyen sokan indultunk és értünk végig. Légyszi maradjon mindenki az őszi bajnokságra is! Külön gratula Szabinak a szép bemutatkozásért! És respekt Porczió Lacinak, hogy betegen is végignyomta ;)

Porczió László
Ez nem az én versenyem volt, bár furcsamód nem rontottam el az időmérőt, ezért sikerült a 7 helyről rajtolnom. Aztán elszabadult a pokol többször átgázoltak rajtam, de nem hibáztathatok senkit, mert nagyon sokat bénáztam, 69-es kocsihoz szokva a 67-es valami irgalmatlan durva volt, ja és előjött a lázam is ami még a múltheti betegségemből maradt meg. Nagyon korán elkezdtek lekörözni és emiatt sosem sikerült hosszabb ideig jó ritmusban autóznom, sajnos hiába próbáltam elengedni a lekörözőket, ez nem mindíg sikerült és persze ők sem voltak túl toleránsak többször kilöktek :D a végére 7 kör hátrányt sikerült összeszednem de az már télleg kinlódás volt. Minél hamarább szeretném túltenni magam ezen a versenyen. Most elmegyek felejteni.

Juhász Tamás
Én sajnos technikai gondokkal küzdöttem, no meg a brabham-et se szoktam meg. (GH2 setup nagyon instabil volt nekem) Eddig mindig Ferkával mentem, viszont azzal még szarabb volt a hang :( Valamit kitalálok a bajnokságra....

Szegletes Gábor
A jó kis piros Wingmanan beesett a felváltás gombom... az eredeti fül már rég tönkrement. Kegyetlenek a felváltásaim? :) ...

Czene Miklós
Az én versenyemről röviden annyit hogy az időmérő pocsékul sikerült, az utolsó helyről kellett rajtolnom. A rajtot nagyon jól elkaptam, de ezután 1,5 körön belül 2-szer lettem kirakva a fűre, Shiftr-elni is kellett úgyhogy inkább feladtam a versenyt. Gratulálok a győztesnek és minden célba érkezőnek.


http://hgplm.gtr-masters.hu/