Watkins Glen GP eredmények

13. kupa, Watkins Glen, 2007. 01. 10.


részletes nézet

A 2007. 01. 10.-n rendezett Watkins Glen-i viadal győztese Szegletes Gábor lett. A „13. kupa” versenyén a második helyet Kiss Zoltán, a harmadikat Fejes Gábor szerezte meg. A leggyorsabb versenykört szintén Kiss Zoltán futotta.


logo


Verseny (33 kör, 122 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Szegletes Gábor Honda RA300 36:23.084s
2. Kiss Zoltán Ferrari 312 +12.996s
3. Fejes Gábor Ferrari 312 +17.367s
4. Varga Ádám Honda RA300 +32.929s
5. Balog Szabolcs Honda RA300 +47.035s
6. Posta János BRM P115 1 kör
7. Vörös Tamás Ferrari 312 1 kör
8. Porczió László Ferrari 312 1 kör
9. Brixel László Eagle T1G 1 kör
10. Soós Gyula Ferrari 312 2 kör
Kis Richard Honda RA300 22 kör
Brixel Balázs Eagle T1G 33 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Szegletes Gábor Honda RA300 1:04.680s
2. Kis Richard Honda RA300 1:04.739s
3. Balog Szabolcs Honda RA300 1:04.866s
4. Kiss Zoltán Ferrari 312 1:04.923s
5. Fejes Gábor Ferrari 312 1:05.150s
6. Varga Ádám Honda RA300 1:05.505s
7. Vörös Tamás Ferrari 312 1:05.657s
8. Brixel László Eagle T1G 1:06.320s
9. Posta János BRM P115 1:06.486s
10. Porczió László Ferrari 312 1:06.626s
11. Soós Gyula Ferrari 312 1:06.630s
12. Brixel Balázs Eagle T1G 1:07.799s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Kiss Zoltán Ferrari 312 1:04.882s
2. Szegletes Gábor Honda RA300 1:05.225s
3. Kis Richard Honda RA300 1:05.523s
4. Fejes Gábor Ferrari 312 1:05.579s
5. Vörös Tamás Ferrari 312 1:05.659s
6. Varga Ádám Honda RA300 1:05.786s
7. Balog Szabolcs Honda RA300 1:05.892s
8. Posta János BRM P115 1:06.652s
9. Soós Gyula Ferrari 312 1:06.702s
10. Brixel László Eagle T1G 1:06.812s
11. Porczió László Ferrari 312 1:06.892s
Brixel Balázs Eagle T1G köridő nélkül




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Szegletes Gábor
Edzés jó volt, sokan összegyűltünk, talán 7-en 1 mp-en belül. Jó az autószabály, azt mondom. : ) A rajtot jól elkaptam, csak utána az első részt elrontottam a hegyre fel, Ricsi már ott is volt mögöttem, a Loopban szépen meg is előzött, tiszta volt. Rögtön meg is kaptam Zoleet, akivel bírtuk az első kör végéig, utolsó kanyarban összeakadtunk, ez sajnos inkább az én hibám mint az övé. Ricsinek itt már volt jó 4 mp előnye ennek köszönhetően. Aztán egy kör Ádámmal a hátam mögött, aztán jött Zolee, fetámadt poraiból (egyikőnk sem pördült ki szerencsére), és egy körig újra élvezhettem a teltgázos visszaváltásait, borsózott a hátam! Így kell ezt, ha bírja a kocsi : D. A Loopban aztán bevágott, kb. ott fékezett, ahol ideális íven kéne, ki is sodródott a kanyar külső felére, közben én hátulról megtámaszkodtam rajta (!), aztán jött a kigyorsítás ahol el is dobta. Ezt a jelenetet csatolom, azt hiszem mindenkinek érdemes (kötelező) megnézni, csak az Ulrich Toto féle Watkins csata.rpy magasságához tudom mérni : ). Ezzel Ricsinek már körülbelül 6-7 mp előnye lett. Iszonyú milyen köröket futott, felment a különbség 9-re vagy 10-re. Aztán kiállni kényszerült : (. Innentől mögöttem senki, előttem senki, és a sárga balhátsó gumi ellenére szépen róttam a köröket, nem éppen gyorsan, de biztosan. A végére Zolee nagyon belehúzott, pont utolért volna, csak nem tanult elég matekot az iskolában : D. Hát ennyi körülbelül, nem könnyen, de itthon tartottam a 3 pontot a hazai pályámon. : ) Azért Ricsi jobban megérdemelte volna az alapján amit mutatott amíg talpon volt.

Kiss Zoltán
Gyerekek, soha ne legyen rosszabb futamom!! Zsííííír volt! A rajtot jól elkaptam, sikerült egyből Szabit lerajtolnom, az első kör végén az uccsó kanyarban lekoccoltam Szegletet, ezért bocs .. ugyan Ő tovább tudott menni gond nélkül, én vesztettem azt hiszem három pozíciót. Majd pár kör alatt visszaelőztem a srácokat, és ismét Szeglet mögött autóztam, akit a Loopban sikeresen megelőztem majd sajna a kigyorsításon sok gázt adtam, és kipördültem. Itt megint elment 3-4 pilóta, majd ismét visszaelőztem őket, és innentől kezdve kezdtem a felzárkózást Szegletre, aki ekkor az első helyen volt, én a másodikon és volt köztünk 20 mp. Kb féltáv után voltunk és zárkóztam föl folyamatosan, az utolsó körre feljöttem egészen 1,7 - 2 mp-re, de az utolsó körben kifogyott a benga, és nyomnom kellett Shift+R-t .. A végére megmaradt a második helyem. Nagggyon jó verseny volt, különösen mert stabilan gyorsan tudtam menni, és tele volt szinte minden kör valami akcióval, izgalommal. Remélem Mexikó is hasonlóan jó lesz. Gratu Mindenkinek!!

Varga Ádám
Az időmérőn meglátszott a gyakorlás hiánya, sajnos a bajnoki pont 2 viszgám közé esett, így nem nagyon gyakoroltam rá. Az időmérőn összességében elégedett voltam, hogy sikerült Vörös Tomi el kvalifikálnom magamat. A rajtom nagyon jól sikerült, Gabót sikerült lerajtolni, és Szabi kis koccanásának köszönhetően majdnem ő is megvolt. Amennyire visszaemlékszem, a verseny első felében Gabó volt a nyakamon 1-1,5 mp-re, majd valahol hibázott mert eltűnt a tükrömből. Innentől kezdve nagyon próbáltam vigyázni a váltásoknál a kocsira, mert már az időmérőn is sikerült kétszer elfüstölnöm a Honda motort. Amikor már kezdtem azt hinni, hogy végigbírja a versenyt, végül megadta magát 12 körrel a vége elött. Ekkor Gabo véglegesen elment, meg Szabi is ha jól emlékszem. Aztán Szabi szintén motorhiba miatt ismét a hátam mögé került, és ez így is maradt a verseny végéig. Összességében elégedett vagyok a 4. hellyel, és mivel túl vagyok a vizsgáimon, lesz időm Mexikóra gyakorolni, szóval rettegjetek.

Balog Szabolcs
Nagyon rossz verseny volt röviden és tömören. Az időmérőn összejött az új PB aminek nagyon örültem de ezen kívül nemsok jó történt velem a versenyen. A Zoleeval és később Jánossal vívott csatámról csak annyit hogy eléggé agresszívan szoktam védeni helyem és ugyanolyan agresszióval küzdök az ötödik helyért mintha az első helyet kéne megtartanom. Agresszív volt elismerem de versenyben voltunk. Kérlek mindkettőtöket ha úgy érzitek hogy sportszerűtlen voltam mondjátok meg nekem hogy miért hogy később ehhez tarthassam magam. Tisztellek benneteket mindannyiótokat agresszív vagyok tudom de ha sportszerűtlennek éreztek akkor tényleg kérem hogy mondjátok el miért és akkor megpróbálok változni. Köszönöm és gratula mindenkinek!

Posta János
Úgy volt, hogy Brabhammel indulok, de egész héten nem tudtam egy kört sem menni vele, a BRM meg egyébként is bevált az előző futamon, így aztán maradtam az utóbbinál. Az edzésen ezúttal összejött egy tetszetős 1:06.5, ami után már nem is nagyon erőltettem magam, hiszen az eleje (de még az 1:05 is) elérhetetlen volt számomra. A rajtot óvatosra vettem, kaptam is hátulról egy kis “biztatást“... Szerencsére hamar összeszedtem magam és felzárkóztam Porczió kollégára, akivel jónéhány remek kört sikerült autózni. Aztán jött Tomi, megelőzött és leradírozta előlem Lacit... Pár kör nyugi után Tomi ismét a nyakamon volt, és ismét előzött - sajnálatos módon sárga zászló alatt... Szerencsére nagyon hamar visszakaptam a pozíciót és folytathattam Brixel Laci üldözését. Épp csak egy picivel voltam gyorsabb, ha Laci nem hibázik, nem lett volna egyszerű előzés. Így viszont a verseny felénél a hatodik helyen találtam magam, meglehetősen egyedül. Pár kör után ismét Tomit írták mögém a pitboardra, és elég ijesztően fogyott az előnyöm... Már éppen kezdtem matekozni, hogy kitart-e a 10 mp a célig, amikor elém csöppent Szabi. Én lendületben voltam, ő pedig shift-r után, úgyhogy az a furcsaság állt elő, hogy én voltam a gyorsabb - sajnos Szabi ezt nem tudta feldolgozni magában és mindkét előzési kísérletemnél leszorítósdit játszott. Aztán ahogy “rendbe jött“ az autója, persze simán lemaradtam. Semmi szükség nem volt a sportszerűtlen viselkedésre... Eléggé felzaklatott a dolog, az utolsó előtt körömben sikerült is beleállítanom a BRM-et a szalmabálákba a hármas kanyarban. Mire kitolattam és visszamentem a pályára, Szeglet lekörözött, de közben valamikor Tomi is hibázott, így pozíciót nem vesztettem. Azért jó futam volt, a két Lacinak külön köszi

Vörös Tamás
Hát nem alakult valami jól a futam, időmérőn is csak 7. tudtam lenni, aztán a rajtnál a motor megadta magát, így utolsóként jöttem el, majd felküzdöttem magam a 7. helyre, de a motor megint bemondta az unalmast, így újra a mezőny végén találtam magam. Mindenképpen szerettem volna ledolgozni a hátrányomat, és a nagy igyekezetban volt egy-két afférom Porczió Lacival és Brixel Lacival is. Szeretnék tőlük elnézést kérni, hogy egy kissé agresszív voltam, és várom a versenybíróság döntését.

Porczió László
Nekem nagyon tetszett ez a verseny, habár nem lett igazán jó az eredményem és némi negatív élmény is ért közben. Az edzésen nem tudtam teljesen koncentrálni mivel szobámban átjáróház alakult ki. Az edzés végén sikerült végre összehozni három szektorban is pb-t de az utolsó szektorra kifogyott a benzin, pedig 1:06 alá mehettem volna, így a 10 helyről rajtolhattam. A rajtot szokás szerint elég jól elkaptam és mivel Janival történt egy kis gebasz elég könnyen előbbre kerültem a 7. helyre. Az elején nem igazán éreztem a gépet Brixel Laci hamar utólért, csatázgattunk és végül meg is előzött, aztán Jani jött nagyon jókat csatázgattunk vele is mikor egyszercsak feltünt Vörös Tomi és kiütött a poziciómból, szerintem azért ennél óvatosabban kellett volna közelítenie. Ezután csak az utolsó helyre sikerült visszakanyarítanom magam. Gyulát vettem üldözőbe és mikor hibázott meg is előztem, aztán Brixel Laci is mögém került, és Vörös Tomi is aki ezután még kétszer előzött meg amiből egyszer megint kicsúsztam A vége felé kezdtem érezni a kanyarokat így sikerült kordában tartanom a bal első gumi hevülését, magamhoz képest viszonylag keveset hibáztam, de azok a hibák elegendőek voltak, hogy az eleje lekörözzön. A végén a 8. helyen értem be ami kábé a szintemet tükrözi.

Brixel László
Az edzésen mentem egy PB-t, aminek örültem, utána kipróbáltam a versenysetupot, hogy ne bénázzak az első körökben a 38 körre töltött tankkal. A rajt aránylag jól sikerült, és 17 kör után még mindig tisztán mentem, és a mezőnnyel sem volt semmi gondom. Aztán utolért Vörös Tomi, és a Loopban előbb Porczió Lacival, majd egy körrel később velem koccant. Ott úgy éreztem, hogy rámhúzott, de visszanéztem a replayt, és asszem el lehet fogadni versenybalesetnek, bár én nem próbálkoznék a Loopban ilyen előzéssel, pont a veszélyessége miatt... A lényeg hogy én kívülről mentem középre, ő meg belülről középre, és én szívtam meg. Utána hoztam a formám, kisebb hibákkal meg elfüstölt motorokkal sajnos csak a 9. helyre jöttem be. Gratulálok a többieknek.

Soós Gyula
Először is elnézést kérek tőletek, hogy bunkó módon köszönés nélkül távoztam. De annyira ideges voltam magamra, hogy, hogy, hogy... Az edzésre késve érkeztem, de a héten alakítgatott setup-al így is pb-t mentem, sőt pribi szerint 1:06.0 is összejöhetett volna, de nem erőltettem. Aztán az edzés végén a nagy chat-elésben nem állítottam át a versenysetup-om. Persze erre csak később jöttem rá, mert vezethetőségben különbség alig érezhető. A rajt miatt elnézést kérek Janitól, de el nem tudtam képzelni mi történt, 2-ben gurultam alapjáraton, és mikor végre azt érzékeltem, hogy megindul gázt adtam, és belementem hátulról. Nem látam előtte mi történik. Hát kábé az 5. körben meg beütött a gebasz: 140 fok fölé ment a bal első, és a hátsó is 135 körül járt. Na innentől rémálom volt a verseny, több ponton majdnem kiléptem, de azt mondtam becsületből végigmegyek, de nem sok értelme volt, talán egy normális köröm nem volt, annyira nem bírtam a kocsival.

Kis Richard
Verseny egész jól alakult, Szegletet még a Loop elött sikerült megelözni, és minden tökéletes volt addig amig a Honda motorja mint már annyiszor most is cserbenhagyott.... Mivel itthon öcsém gépén játszottam akinek a régi billentyűjén nem jó a balos Shift, nem tudtam Shift R nyomni, így feladtam.... A mai verseny tanulsága az volt a számomra hogy az életbe többet Honda volánja mögé nem ülök....


http://hgplm.gtr-masters.hu/