Nürburgring GP eredmények

15. kupa, Nürburgring, 2007. 10. 30.


részletes nézet

A 2007. 10. 30.-n rendezett Nürburgring-i viadal győztese Balog Szabolcs lett. A „15. kupa” versenyén a második helyet Szegletes Gábor, a harmadikat Varga Ádám szerezte meg. A leggyorsabb versenykört szintén Balog Szabolcs futotta.



Verseny (5 kör, 114 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Balog Szabolcs / Tornádó Ferrari 312 40:08.751s
2. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 +34.536s
3. Varga Ádám / Ferrari Ferrari 312 +1:34.775s
4. Kis Richard / ZSÍR BRM P115 +1:35.350s
5. Posta János / Historic Ferrari 312 +2:07.977s
6. Vörös Tamás / Mad Eagle Cooper T81B +2:30.008s
7. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B +2:57.946s
8. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 +3:00.948s
9. Soós Gábor / Tornádó Lotus 49 +3:37.332s
10. Brixel László / Fácán Lotus 49 +4:22.257s
11. Porczió László / Historic Ferrari 312 +4:57.002s
12. Majer Tamás / Junior Cooper T81B +5:19.285s
Csomor Benö / Ferrari 312 2 kör
Pápa Ádám / ZSÍR Ferrari 312 5 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Balog Szabolcs / Tornádó Ferrari 312 7:57.092s
2. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 8:01.636s
3. Varga Ádám / Ferrari Ferrari 312 8:03.831s
4. Kis Richard / ZSÍR BRM P115 8:05.480s
5. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B 8:17.465s
6. Vörös Tamás / Mad Eagle Cooper T81B 8:18.732s
7. Posta János / Historic Ferrari 312 8:21.151s
8. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 8:31.194s
9. Porczió László / Historic Ferrari 312 8:33.960s
10. Soós Gábor / Tornádó Lotus 49 8:39.430s
11. Majer Tamás / Junior Cooper T81B 8:42.092s
12. Brixel László / Fácán Lotus 49 8:55.690s
13. Csomor Benö / Ferrari 312 10:20.841s
14. Pápa Ádám / ZSÍR Ferrari 312 köridő nélkül


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Balog Szabolcs / Tornádó Ferrari 312 7:55.700s
2. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 8:03.980s
3. Varga Ádám / Ferrari Ferrari 312 8:05.075s
4. Kis Richard / ZSÍR BRM P115 8:08.252s
5. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B 8:19.681s
6. Posta János / Historic Ferrari 312 8:20.065s
7. Vörös Tamás / Mad Eagle Cooper T81B 8:23.557s
8. Brixel László / Fácán Lotus 49 8:26.570s
9. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 8:27.952s
10. Soós Gábor / Tornádó Lotus 49 8:36.445s
11. Porczió László / Historic Ferrari 312 8:45.914s
12. Majer Tamás / Junior Cooper T81B 8:51.119s
13. Csomor Benö / Ferrari 312 9:43.142s
Pápa Ádám / ZSÍR Ferrari 312 köridő nélkül




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Balog Szabolcs
Hát tegnap én is kissé idegesen ültem le a gép elé mert cirka 3órával a verseny előtt elment az áram...Mondom menjünk a biztosra és mindent bedugtam a szünetmentesembe. Időmérőm nem volt rossz de éreztem hogy még bőven volt abban a körben de nem akartam elhajítani az volt a célom hogy legyen egy 8perc alatti köröm. Ez sikerült és utána rápróbáltam még egyszer a végén de ott a második szeki vége után nemsokkal eldobtam a Ferrarit és annak a körnek ott vége is volt. A rajt: háááát...nem úgy sikerült ahogyan terveztem és Szeglet simán elvert (ahogy éreztem). Nagyon vigyáztam rá és az első körben nem akartam belemenni a csínybe csak túl akartam élni az első kört (tényleg elspóroltam kicsit de nem akartam kockáztatni). Szerencsémre sikerült megelőzni Szegletet kör vége előtt és onnantól nyomtam neki ami a csövön kifért de sok volt a hiba (hideg gumi, teletank). Ezt látva visszavettem a tempóból és biztonsági körözgetésre kapcsoltam (persze azért volt hiba ezekben a körökben is jócskán de a célnak megfeleltek). Az utolsó körre pedig megint megtaláltam a ritmust és egy nagyon jól összerakott kört sikerült futnom (7:55.7 új Ferrari PB). Azért a végére maradt egy poén...jövök kifele a sikánból utolsó körben váltom a fokozatokat 2,3...(már bőven láttam a csórikámat ahogy kalimpál a zászlóval...) 50méter lehet már csak hátra...váltanám a negyediket....PAFFF! Ferrari megadja magát...Bevallom rendesen elnevettem magam hogy “jól van itt már elpukkanhatsz!“ Begurultam vidáman és nagyon boldog vagyok hogy megszereztem az idei szezonban az első győzelmem. Hosszú még a szezon de lassan elérünk a féltávhoz így ideje rákapcsolni ha még Szegletéket be akarom fogni és harcolni akarok a címért! Nehéz versenyek következnek úgy érzem!

Szegletes Gábor
Hm... Szabi-Ricsi-Szeglet-Ádám volt az eszmény, a cél, a terv. Ez több okból is nem jött össze. Futam előtt meglehetősen indiszponált voltam, szinte nem is gyaktam erre a futamra, kedvem se nagyon volt jönni. A tavalyi két kifagyásom azonban arra bíztatott, hogy mindig el kell indulni, amikor a feltételek adottak műszaki részről, és még arra, hogy levegyem a gép oldalát... Edzésen rögtön az első körben éreztem, hogy egy óvatosabb tempóval is lehet itt keresnivaló, ha nem kockáztatok, akkor 8:00 és 8:03 közé tudok lőni. Ádám jól meglepett az első körben futott 8:03,8-ával, ekkor még 9 századdal lemaradtam tőle, mert kiestem az első teknőből, és Benőt pont rossz helyen értem utol, a teknő utáni tempós dobós balosban, és kanyarbejáraton félig az ideális ívet takarva tudott csak elengedni. Szóval kb. 300 méteren sikerült eldobnom másfél-két másodpercet a huszonakárhány kilóméteres pályán. Ezek után erőltettem, hogy akkor legyen 8:00, mert még Ricsi is bejöhet, és csak az utolsó pillanatban értem körbe, 8:01,6 lett talán. Ebből következik, hogy verseny setuppal pontosan nulla kört mentem a rajt előtt. Ricsi végig verseny beállítással mehetett, mert csak a negyedik helyre hozta be a BRM-et. Rajtnál faképnél hagytam Szabit, T1-nél ráhagytam kb. 5 métert a féktávra, az igazat megvallva fogalmam nem volt, hol kell igazából fékezni a tankolt BRM-mel. Szerencsére nem lett ebből galiba. A hurkában Szabi követlen mögöttem volt, talán rá is kellett fékeznie, a T3 felé vezető úton már némi előnnyel és biztos fékponttal repültem. Mögöttem elég nagy kalamajka keveredett, amiből én csak annyit észleltem, hogy Ricsi kimegy a fűre, azt hittem, simán elfékezte (Ő???). Szabival helyenként tudtam tartani a lépést (mögöttem jött), helyenként azonban annyira rámjött, hogy félelmetes. Jött az első teknő, már megint, felnéztem a pribire, mondom “Ricsi???“, és a jobbelső már ki is ment belőle, győztem összeszedni. Szabi mellém ért, és kigyorson épp befért előttem, rá is kellett fékezzek, majdnem ráfutottam, annyira vigyázott rám kigyorson, hogy kicsit lassú volt. : ) Szóval az edzés után másodszor hibáztam el ezt az egyszerű kanyart. Tavaly is itt estem ki Ricsi elől, nagy “kedvencem“ tehát. Ricsi változatlanul sehol. Első kör végén Szabi végighúzta a korlátot a nagy egyenesre kigyorson, majdnem utol is értem, de nem lett végül szélárnyék. Az utolsó sikán féktávján bediszkult alatta a Ferrari, már láttam az árokban, és csattanni a korláton, de valahogy csak befordította. : ) Innentől kaptam körönként vagy 7 mp-et, kisebbeket hibázgattam. Igazából tudtam volna 2, esetleg 3 mp-et gyorsulni körönként, de nem lett volna semmi értelme kockáztatni, és mondjuk felakadni a Rókalyuk tetjére aljas módon külső ívre ültetett fán, ezért inkább csak utaztam. Negyedik köröm horror, rátettem 4 mp-et a köridőre, az utolsó szektoros levágós-ugratós balosban kimentem egyenesen, annyira rosszul érkeztem le. Jelentősége ennek is semmi volt persze. Figyeltem a Ricsi-Ádám csatát a 3. helyért a pribin, 1 perccel mögöttem, utóbb kiderült, hogy nem volt csata, csak mindig kicsúsztak egymás elől. Utóbb kiderült, hogy Ádám és Ricsi az utolsó két helyről jöttek fel a T3 után, Szabi pedig lenyomott, mint a bélyeget. Gyakorlatilag már az első körben eldőlt, hogy második leszek. Ha én is hibázok a legelején, akkor lehetett volna csak itt izgalom. Megjegyzem, hogy bár már másodszor végeztem a második helyen, ami a kreditrendszer szempontjából talán a legrosszabb, egyre jobban tetszik ez az autóhasználat. 5 futam után Ricsivel gyakorlatilag egyforma mennyiségű pontunk van, a krediteink is egyformák, ez így jó. Sőt, mezőny további részének leosztása is jó, innen nézve.

Varga Ádám
Az időmérő elején összejött egy PB 8:03-al, majd a tovább próbálkoztam, sajnos egy 8:02-es időt egy kigyorsításon eldobtam, vagyis egész pontosan nem pörögtem meg, csak nagyon össze kellett szednem az autót, és elég sok idő ottmaradt. De mivel a végén láttam hogy Szegletnek összejött egy 8:01, már nem is bántott annyira az a kör. A rajtom nem volt a legjobb de legalább a féktávom jó volt a T1-ben (ezt gyakoroltam verseny elött a gép ellen). A T3-ban azonban sajnos meglöktem Ricsit. Szabi mintha korábban fékezett volna, mert hirtelen elfogyott a távolság, ráadásul hátulról nézve Ricsi és Szabi kerekei takarták egymást, ösztönösen beleugrottam a fékbe, és vártam hogy szétrepülnek elöttem Ricsiék, de nem ez történt. Hideg gumikon, blokkoló fékkel, fogcsikorgatva néztem, ahogy csökken köztünk a távolság, és kicsit csapdában éreztem magam, mert teljesen bennt voltam a falnál és még oldalra sem tudtam kimenekülni, így maradt a reménykedés. Végül mégiscsak megtoltam Ricsit, pedig már kezdtem úgy érezni, hogy talán megússzuk. Aztán megvártam amíg Ricsi lejön a töltésről, és a mezőny után eredtem. Az első körben sok roncsot kellett kerülgetni, és végülis mostmár kijelenthetem, hogy úgy jöttem végig a mezőnyön, hogy egyet nem előztem, csak a roncsokat kerülgettem, vagy végignéztem ahogy elmérik elöttem a féktávot. A végén Ricsivel adogattuk egymásnak a 3. helyet, Szeglet a pribiből azt hitte csata folyik, de csak hol az egyikünk csúszott ki, hol a másikunk. Az utolsó elötti körben, a nagy egyenesre fordítóban megpörögtem, és Ricsi elment. Nem akartam veszni hagyni a 3. helyet, így Ricsi után eredtem. Az utolsó körben nyomtam ahogy bírtam de csak nagyon lassan csökkent valamelyest a távolság, végül Ricsi elmért 1 kanyart, innen márcsak be kell gurulnom, gondoltam. Meg is ijedtem amikor a nagy egyenes elött néhány kanyarral meghallottam a BRM-et, majd a tükörben is megjelent. Ekkor megint elkezdtem taposni, és szerencsére nem tudott szélárnyékba kerülni az egyenesben Ricsi, és engem intettek le a 3. helyen.

Posta János
A tegnapelőtti új PB bizakodóvá tett ezzel a versennyel kapcsolatban. Aztán a napom úgy alakult, hogy igen rossz hangulatban tudtam csak leülni az időmérőhöz. A 8:21 ezzel együtt egészen elfogadható eredmény lett - hetedik rajthely, és a mezőnyben pontosan a várt helyen. A rajtom remekül sikerült: jobbról megelőztem Gabót (és vele együtt Vtomit is) T1-be pedig Gyulával (te hogy kerültél oda???) egymás mellett mentünk be. Kicsit sodródott kifelé, úgyhogy el kellett vegyem a gázt, aztán besoroltam vonatozni. Bő egy körön át loholtam Gyula nyakában mire hajlandó volt hibázni egyet. Ezzel harmadik lettem, de nem nagyon értettem, hogy hová tűnt Ricsi és Ádám. Aztán persze hamar előkerültek. A második kör végén egy kis hibámat kihasználva Ricsi elsuhant. A harmadik kör közepére Ádám is utolért. Nem akartam stresszelni magam, gondoltam elengedem - ennek sajnos az volt a következménye, hogy kiestem a ritmusból és a domboldalos lejtő beleakadtam a sövénybe... Egy kurta káromkodás és egy gyors shift-r után összeszedtem magam, és igyekeztem biztonságos távolban tartani Gabót és VTomit. A negyedik és ötödik körömet tök egyedül futottam, és mindkettő a tervnek megfelelően sikerült (két 20-as). Ezúttal majdnem egy teljes perccel sikerült gyorsabban teljesíteni a távot mint legutóbb a BRM-mel, a befutónál pedig ötödikként intettek le, ami szintén passzol az elvárásaimba. :P

Vörös Tamás
Nem sokat gyakoroltam a futamra, időmérőn is csak 3 kört mentem, de végül összejött egy 8:18 a Cooper-el, ami a 6. helyre volt elég. A rajt viszonylag jól sikerült, viszont a T1 előtti féktávon eltaláltak hátúról, majd egy pörgés és végül a kerítés fogott meg. Hirtelen még a hátramenetet sem találtam a kocsiban, úgyhogy csak a mezőny után tudtam elindulni. A T3-nál Ádámék ütköztek, majd az első körben páran még kicsúsztak előlem, volt 1-2 meleg helyzet is, de a kör végére sikerült a 7. helyre felérnem, viszont Ádám szorosan a nyomomban volt már, majd a T4-ben elmértem a féktávott és sikerült megelőznie. A 3. körben beértem Soósékat, előbb Gábort, majd Gyulát sikerült megelőzni. A 4. körben az Arenberg kanyar előtt megindult a Cooper hátulja, de sikerült megfognom, viszont Gabó megelőzött, majd a Bergwerk után ő hibázott és visszavettem a helyem. Jani már túl messze volt előttem, viszont Gabó lemaradt, így az utolsó kör már nyugodtabban telt, végül begurultam a 6. helyen.

Fejes Gábor
A rajtnal a fekezesi ponthoz kozelitve, egy Ferrari kb 50km/h-val gyorsabban elhuzott a lassulo autok mellett, igy biztos voltam a tomegkarambolban, ezert korabban kezdtem fekezni (ha jol emlekszem Gyula volt a Ferrarival, es a kesoi fekezeshez kepest, bevette a kanyart, szoval felesleges volt aggodnom). Hogy a korai fekezesem miatt e, azt nem tudom, de tenyleg jott a tomegkarambol, mogottem. Shift+R, utolso elotti hely. Kb itt lett elegem a versenybol. Aztan rogton magamtol is megpordultem, minden elottem megporduloben megakadtam, szoval az elso kor vegen kb 4 forgason voltam tul... Ezutan minden mindegy alapon eszetlen modon elkezdtem nyomni neki. Janit mar lehetetlen volt elkapni (kb 40 mp elonye volt az elso kor utan), Voros Tomit uldoztem, majd 2 korrel a vege elott sikerult is elkapnom. Aztan jott meg egy pordules, itt lelekben befejeztem a versenyt, a hatralevo masfel korben korbetotyogtam a palyan, hogy azert ertekelheto legyek (majdnem sikerult meg egy poziciot vesztenem ezzel). Sokkal jobb eredmenyre szamitottam, ennek ellenere van pozitivum is, vegre sikerult kilabalnom a Cooper kreditpont csapdabol :)

Soós Gyula
Nekem, hogy őszinte legyek semmilyen elvárásom nem volt a versennyel kapcsolatban, úgy ültem le, hogy majd kisül valami. Nagyon rég volt ilyen, de egy off játék teljesen lekötött az utóbbi napokban, így asszem múlt szerdán mentem (kétszer) körbe utoljára a ringen. Edzésen elsőre futottam egy 8:37-et, amiben forogtam is, így nem tetszett, majd sikerült kijavítani egy 8:31-re, amire azt mondtam, hogy okés. A rajtom valami egész meglepően sikerült: az előttem álló piros autót (azt hittem Ferrari, de elvileg az nem lehet - Tomi Cooperje??) balról simán lehagytam, előttem mindenhol autók, így jó korán fékeztem, így mellém ért valaki. Semmit nem láttam belőle, igazából a sok motorhang miatt nem is hallottam, de tudtam, hogy ott kell legyen valahol Mint kiderült Jani lehetett. Szóval balos résznél igyekeztem belül maradni, hogy legyen helye, ha nem sorol be, de aztán jött jobbra a hurok, és még mindig nem láttam. Hideg gumik, teletank, nem biztos, hogy sikerült legkívül maradni, és a kigyorson végre megláttam a magam mögé besoroló Ferrarit. T3-ban satuznom kellett, csak a kikerülő manőver előtt engedtem fel a féket, így megúsztam. Ezután több mint egy kör a 3. helyen, jó volt. Sajnos jött egy apró füvezés, Jani elment, majd így jártam Ricsivel és Ádámmal is. Aztán Tomi és Gabó, sőt tesóm is lehagyott 1 kör erejéig. Őt érdekesen sikerült visszaelőzni, a 2. szektorban, a második sövényes balos hajtű után a dombnak fel kigyorson. De annyira vigyáztunk egymásra, hogy ő is alig mert gázt adni, de én is. Azért valahogy csak elé kerültem. 1-2-szer még helyet cseréltünk, de innen már enyémnek éreztem a nem túl előkelő 8. helyet, vártam, hogy történjen valami. Aztán a finish előtt a nagy egyenesben megláttam Gabó Cooperjét, 2-3 mp lehetett a különbség. Nosza mondom megpróbálom, először küldtem át padlóval minden bukkanón, sikerült is egész feljönnöm rá. Aztán kicsit elrontotta a sikánt, 1 mp-en belül voltam, mondom lesz egy érdekes kigyors. Annyira érdekes lett, hogy alig tudtam összeszedni a gépet. Túl hamar nyomtam padlót egyesben, így elment. Tényleg alapigazság, hogy itt mindenki a helyére kerül a versenyben, talán ugye Ricsiék a kivétel most.

Soós Gábor
Hát az úgy volt, hogy már edzésen se nagyon voltam formában, első körben 2x megpördültem, másodikon össze is törtem a verdát, így nem erőltettem tovább, tudtam hogy nem a rajtsorrend dönti el az eredményt. A rajtot egész jól kaptam el, viszont nem volt hova mennem kialakult előttem 1 hármas sorfal, ami teljesen lezárta ezt a szűk pályát, t1 féktávot csúnyán elnéztem, Portoint megböktem háturól, ő meg kiütötte a két oldalán lévő Coop.-okat. Mégegyszer bocs, főleg Gabótól, és Vörös Tomitól, ők jártak a legrosszabbul. Első kör nagyrészét Jani mögött tettem meg, a végén meg is lepődtem, hogy kerültem az 5. helyre, aztán hátulról jöttek előre a kollégák, Ricsi, Ádám, Gabó, Tomi is megelőztek, később Tesómmal volt pár helycsere, majd becsorogtam a 9. helyen. Egyetlen pozítívum, hogy shift r nélkül célbaértem, igaz az ugratókat el kellet spórolnom, mert Cosworth-ék nem tudták garantálni hogy úgy is kibírja a motor.

Porczió László
Durva volt ez a verseny, főleg az eleje. Az időmérőn sikerült magamhoz képest elfogadható időt menni ezzel a 9. rajt hely lett meg. A rajt után elszabadultak az indulatok én is nyomtam neki de azért próbáltam vigyázni, ennek az lett az eredménye, hogy az egyik féktávon belelöktek az előttem haladóba, egy másikon meg ki is pördítettek. Aztán többen is ki csúsztak előttem így előrébb jöttem de ez sem tartott sokáig mert hibáztam és sorozatosan előztek vissza. Brixel Laci a nagy egyenesben ért utól erre el durrant a motrom. Ezután próbáltam nem le maradni de nem igazán sikerült. Így sajnos nem sikerült még a rajt poziciómat se megtartani és csak a 11. hely jött össze.

Majer Tamás
Az első kör megint izgis volt, az elején szinte minden kanyarban elmentem valaki mellet. Amíg volt közvetlen elöttem valaki, addig nagyon óvatos voltam, de amikor egy kicsit lemaradtam, elkezdtem egyre jobban taposni a gázpedált, aminek meg is lett az eredménye. Odacsaptam a gépet a korláthoz, és a futómű, vagy valami egyből elállítódott. Próbáltam így tovább menni, de természetesen pördülés lett a vége. Ezután következett a rémálom: az első két körben kb 10-szer pörögtem meg, csúsztam ki, vagy pusziltam meg a korlátot. Elnézést kérek mindenkitől, akinek kerülgetni kellett engem. A 3. 4. és az 5. kör eseménytelenül telt, esélyem sem volt behozni a lemaradásom.


http://hgplm.gtr-masters.hu/