Kyalami GP eredmények

Jim Clark Kupa, Kyalami, 2010. 02. 16.


részletes nézet

Szegletes Gábor bizonyult a legjobbnak a „Jim Clark Kupa” sorozat 2010. 02. 16.-n rendezett Kyalami-i futamán. A második helyen Vörös Tamás futott be, míg a harmadik pozíciót Szeredi Norbert szerezte meg. A leggyorsabb versenykört szintén Szegletes Gábor futotta.


logo


Verseny (40 kör, 164 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 54:47.759s
2. Vörös Tamás / Mad Eagle Brabham BT24 +5.511s
3. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 +7.980s
4. Posta János / S/Power Cooper T81B +18.489s
5. SoĂłs Gyula / ZORRO Honda RA300 +19.665s
6. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 +31.102s
7. Szabó Szilárd / RRR Eagle T1G +31.407s
8. Fejes Gábor / 2 Laps Honda RA300 +1:19.788s
9. Sárai RĂłbert / SF Brabham BT24 1 kör
10. Oláh Gábor / IMAS BRM P115 1 kör
11. PorcziĂł LászlĂł / Tireburner Ferrari 312 1 kör
12. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 3 kör
Kis Richard / BRM Only BRM P115 25 kör
Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B 26 kör
Petra Gergely / IMAS Ferrari 312 30 kör
Sándor Tibor / Ferrari 312 36 kör
Csomor Benö / S/Power Brabham BT24 40 kör
Görömbei Lajos / RRR Cooper T81B 40 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B 1:19.504s
2. Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 1:19.791s
3. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:19.801s
4. Oláh Gábor / IMAS BRM P115 1:20.502s
5. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 1:20.771s
6. Vörös Tamás / Mad Eagle Brabham BT24 1:20.799s
7. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 1:20.907s
8. Sándor Tibor / Ferrari 312 1:21.056s
9. Posta János / S/Power Cooper T81B 1:21.056s
10. SoĂłs Gyula / ZORRO Honda RA300 1:21.090s
11. Szabó Szilárd / RRR Eagle T1G 1:21.248s
12. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 1:21.689s
13. Petra Gergely / IMAS Ferrari 312 1:21.902s
14. Sárai Róbert / SF Brabham BT24 1:21.920s
15. Fejes Gábor / 2 Laps Honda RA300 1:21.990s
16. Porczió László / Tireburner Ferrari 312 1:22.200s
17. Csomor Benö / S/Power Brabham BT24 1:22.760s
18. Görömbei Lajos / RRR Cooper T81B 1:31.344s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 1:20.246s
2. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:20.426s
3. Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B 1:20.443s
4. Szabó Szilárd / RRR Eagle T1G 1:20.691s
5. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 1:21.054s
6. SoĂłs Gyula / ZORRO Honda RA300 1:21.107s
7. Posta János / S/Power Cooper T81B 1:21.195s
8. Vörös Tamás / Mad Eagle Brabham BT24 1:21.328s
9. Fejes Gábor / 2 Laps Honda RA300 1:21.476s
10. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 1:21.554s
11. Oláh Gábor / IMAS BRM P115 1:22.126s
12. Sárai Róbert / SF Brabham BT24 1:22.272s
13. Porczió László / Tireburner Ferrari 312 1:22.676s
14. Petra Gergely / IMAS Ferrari 312 1:23.027s
15. Sándor Tibor / Ferrari 312 1:23.067s
16. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 1:23.140s
Csomor Benö / S/Power Brabham BT24 köridő nélkül
Görömbei Lajos / RRR Cooper T81B köridő nélkül




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Szegletes Gábor
Beugrottam, Ricsi valamiĂ©rt mögĂ©m qualizott, Milán pedig a Cooper miatt verve volt, első helyre tudtam előre ugrani az első körben. Volt pár előzĂ©si kĂ­sĂ©rlete Ricsinek, őt pedig Milán támadta. Mindketten gyorsabbak voltak nálam. Aztán Ricsi T1 előtt benĂ©zett, nekem pedig leĂ©rt fĂ©ktávon a balhátsĂłm, tudtam menteni, de Ă­gy is kisodrĂłdtam a fűre, elment Ricsi Ă©s Milán is. Maradtam szĂ©pen lefele, aztán előbb Milán, majd 1-2 kör mĂşlva Ricsi kocsija mellett is elmentem a T1-ben. Innentől csak sĂ©takocsi, egy-kĂ©t kört megnyomtam, kb. kĂ©tszer kicsĂşsztam. UtolsĂł körben azon gondolkodtam, hogy vajon melyik szezonban lehetett az a jĂł kis hosszĂş teljes fordulatom Kyalami futam vĂ©gĂ©n.

Szeredi Norbert
A T2-ben több autĂłval is koccantam, de valahogy sikerĂĽlt kikeveredni shift-R nĂ©lkĂĽl. AmĂşgy egĂ©sz jĂł volt, először SoĂłs Gabival csatáztam, majd Vtomit sikerĂĽlt utolĂ©rnem 1x, de hibáztam. JĂł ez a 3. hely.

Posta János
Na, ez nem volt egyszerű. Az időmĂ©rőn hoztam ugyan az elvárt 21.0-t, de mĂ©g azzal is csak a kilencedik kockát szereztem meg a rácson. A rajt közepes volt, T1 Ăłvatos, T2-ben pedig kĂ©nytelen voltam lemenni a fűre, hogy kikerĂĽljem a baleseteseket. De nem Ăşsztam meg meg balrĂłl csak belĂ©m forgott valaki... Kicsit paráztam, hogy sĂ©rĂĽlt-e az autĂł, de volt annyi mákom hogy nem. Ráadásul a kör vĂ©gĂ©n, köv kör elejĂ©n el is mĂ©rtem a T1 fĂ©ktávot, Ă­gy tovább romlott a morál... Lassan azĂ©rt belerázĂłdtam, Ă©s az ötödik körben már jött is a 21.6, kezdtem megnyugodni. Gyula mondjuk erősen hajtott, de sikerĂĽlt kontroll alatt tartanom. Aztán vĂ©gĂĽl csak befĂ©rt mellĂ©m T1 előtt, Ă©n meg szĂ©pen lecsĂşsztam... :argh: Köv körben nagy meglepetĂ©semre Gyula visszaengedett, de mivel nem rögtön az előzĂ©s után volt, inkább Ăşgy sejtettem, hogy valami helyi zavarĂł tĂ©nyezője lehetett (telefon?). Lett egy kis előnyöm, amit Ăşgy dĂ©delgettem, hogy biztonságban maradjak. Sajnos ezt a lekörözöttek nem igazán könnyĂ­tettĂ©k mĂ©g - Portion Ă©s Convar is elvett egy kicsit, Gyulának meg Ă©ppen jĂłl jött ki minden, Ă­gy aztán a vĂ©gĂ©re ismĂ©t csak meleg lett a pite. Az előzĂ©si kĂ­sĂ©rlet azonban nem jött össze, utána pedig már nem volt Ăşjabb lehetősĂ©g, Ă­gy maradtam a helyemen. Az előttem haladĂłkhoz nem nagyon tudtam szĂłlni. Grat a győztesnek, dobogĂłsoknak!

SoĂłs Gyula
JĂł társaságban repĂĽl az idő - szokták mondani. Megint hamar elröppent a 40 kör. Hát mĂ©g az edzĂ©s! Ă“riási forgalom volt, alig volt tiszta köröm, mikor letettem a verdát a 21.0-mal elĂ©gedett voltam, Ă©s a 6. helyen álltam. MĂ­g a versenysetupot prĂłbálgattam, a kollĂ©gák nem lazsáltak, visszaestem egĂ©sz a 10. helyig, amit azĂ©rt nem vártam na. Ráadásul a rajtot sem prĂłbáltam el a 90 literrel töltött Hondával, szinte lefulladtam, valaki el is ment. Ezen alig tettem tĂşl magam, máris láttam a repĂĽlő autĂłkat a T2-ben - sikerĂĽlt belekeveredni. Bár nekem is resetelnem kellett, viszonylag korán távoztam a helyszĂ­nről, Ă©s rögtön Jani nyomába eredtem. Kergettem-kergettem, de mindig jobban csinálta a kigyorsĂ­tást a cĂ©legyenesre, nem tudtam megközelĂ­teni. Aztán egyszer hibázott, mellĂ© mentem, sikerĂĽlt is megelőznöm, de nagyon sodrĂłdtam kifelĂ©, ahol ő volt, Ă©s a tĂĽkörben csak annyi látszott, hogy megbicsaklik a kocsija, Ă©s kicsĂşszik. Gondoltam a bal hátsĂłm megpöckölte. Először bevártam, majd el is engedtem - mint utĂłlag kiderĂĽl feleslegesen... Ezután kábĂ© megint 30 körig ĂĽldöztem, de mindig volt 2-3 sec előnye. Aztán Portion Ă©s Convar lekörözĂ©se hozta meg az esĂ©lyemet, mire rajtuk Jani átjutott, megint 1 secre voltam. IsmĂ©t volt egy jobb kigyorsom, ismĂ©t bementem, Ă©s bár előtte körökig a satuközeli fĂ©ket gyakoroltam a T1-nĂ©l, nem sikerĂĽlt megállni, lesodrĂłdtam. Már letettem az előzĂ©sről, erre az utolsĂł körben a hajtűben teljesen ráestem Janira. Ezen annyira meglepődtem, hogy elszĂşrtam a következő balost, Ă­gy nem lett szoros finish. A rajthelyemet, Ă©s a rajtbalesetet is nĂ©zve ugyancsak jĂł ez a 5. hely, persze ketten megint kilĂ©ptek az elejĂ©ről...

Soós Gábor
EdzĂ©sen mentem egy kapitális Ăşj pb-t, benchmark áttörve, már csak a “zöld pokol“ maradt. Magamat leptem meg legjobban ezzel a körrel, nem gondoltam hogy ötödiknek indulok majd. Rajtnál Convar-t sikerĂĽlt legyorsulni, VTomi viszont mindkettőnket lehagyott, viszont cserĂ©ben Ă©n kimaradtam minden zűrből. A versenytempĂłm az sajnos siralmas volt, Norbi 3 kör alatt eltĂĽntette 7 sec előnyömet, kĂ©sőbb Jani is hasonlĂł ĂĽtemben közeledett 20 sec-ről. FĂ©ltávnál jöttek a szokásos hibák, egy kicsi, majd egy nagyobb, ezĂşttal legalább a reset-et megĂşsztam. Futam előtt gondolkodás nĂ©lkĂĽl aláírtam volna a hatodik helyet, Ă­gy viszont, nem is tudom, akár mĂ©g harmadik hely is benne lehetett volna. De ha meg azt nĂ©zem hogy sil-ben Ferrarival akartam indulni, mĂ©g tĂşl jĂłl is sikerĂĽlt a futam, ha Ă­gy mennek tovább a dolgok addig mĂ©g a Brabi-t is elveszĂ­tem.

Szabó Szilárd
Nos, összessĂ©gĂ©ben elĂ©gedett vagyok a tegnapi teljesĂ­tmĂ©nnyel. ElĂ©g sokat sikerĂĽlt kĂ©szĂĽlni rá Ă©s hát ugye vagyok abban a szerencsĂ©s helyzetben, hogy TOP autĂłval mehetek, a pályára is elĂ©ggĂ© jĂłl ráéreztem - a magam bĂ©nácska mĂłdján - nomeg a hĂ©tfői gyakorlás is elĂ©g sokat lendĂ­tett rajtam, mert elleshettem pár kanyarvĂ©teli technikát. A kvalit nem erőltetem tĂşlságosan 2x ugrottam neki Ă©s messze elmaradtam a saját legjobbamtĂłl, de gondoltam mindegy is, mert a rajt nem (sem?) az erőssĂ©gem Ă©s a kivárásra játszok inkább. Futam alatt igazábĂłl sok minden nem törtĂ©nt velem. T2-ben a fĂĽlemig Ă©rt a szám mikor szĂ©pen elhussantam a szanaszĂ©t repkedő autĂłk között, aztán egyszer csak előttem termett a semmiből egy autĂł - lagg? - amin felkenődtem Ă©s meg is forogtam. sokadik helyen folytattam, de szĂ©pen haladtam felfelĂ©, Ă©lőben láttam a Sándor Tibi - GabĂł előzĂ©si manővert, tanulságos volt, PorcziĂł Lacival is volt egy emlĂ©kezetes viadalom, aztán kapaszkodtam felfelĂ© SĂłs Gyulára, azonban mikor utolĂ©rtem a sodrĂłs jobbos - Sunset bend? - kissĂ© elhagyta a hátsĂł fertályomat a tapadás, nem tĂşl nagy idővesztesĂ©ggel visszajöttem a pályára Ă©s Laci a ferkával ismĂ©t elĂ©m kerĂĽlt. Megelőztem Ă©s folytattam Gyula ĂĽldözĂ©sĂ©t, de nem tudtam már felkapaszkodni rá, pedig időközben megfutottam a legjobb körömet is. HátulrĂłl SoĂłs Gábor kezdett ekkor közeledni aki vĂ©gĂĽl is egy megforgásomat követően a cĂ©legyenesre fordĂ­tĂłban elment mellettem, elĂ©g szorosan mentem mögötte az utolsĂł pár körben de előzĂ©sre már nem volt lehetősĂ©gem. Ă­gy megismĂ©teltem eddigi legjobb helyezĂ©semet egy 7. helyet. Élveztem a futamot, nem is nagyon fáradtam el, Ă©s ismĂ©t sikerĂĽlt Shift-R nĂ©lkĂĽl abszolválni a versenyt stabil 21 körĂĽli időkkel legtöbbször - nĂ©ha kicsit felette nĂ©ha kicsit alatta - Ă©s a pribi szerint az elmĂ©leti legjobbam már 19 vĂ©ge volt a futam vĂ©gĂ©re.

Oláh Gábor
Ne haragudj Tibi (nomeg mindenki, aki belekeveredett) az 1. kör T2-Ă©rt, Ă©n voltam a ludas. Nem tudtam hogy mellettem vagy. A T1-et is már egyĂĽtt vettĂĽk be, Ă©s mivel a kijárat után besorolt mőgĂ©m egy Ferka, azt hittem te vagy az. Hát, mint azĂłta visszanĂ©ztem, tĂ©vedtem, az egy másik Ferka volt A tisztelt versenybĂ­rĂłságtĂłl kĂ©rem az eset kivizsgálását, Ă©s várom a bĂĽntit...

Porczió László
Kyalamit valahogy nem Ă©rzem igazán, de ez a verseny sem hozott hozzá közelebb. Gondoltam most kihagyom a szeszĂ©lyes Lotust Ă©s inkább Ferrarival indulok, stabilabban tudtam vele menni de lassabban is ezĂ©rt az időmĂ©rőn csak a 16. hely jött össze. A rajtnál a zöld zászlĂłbĂłl semmit se láttam, emiatt jĂłkora fáziskĂ©sĂ©ssel indultam el, a lemaradás miatt viszont sikerĂĽlt megĂşsznom a nagy balhĂ©t, bár a vissza támolygĂł autĂłk egyikĂ©be azĂ©rt sikerĂĽlt belekoccolnom. Ezután a 9.-10. hely környĂ©kĂ©n autĂłztam, majd az előlről kiesők rĂ©vĂ©n a 9. helyre kerĂĽltem. Viszonylag stabilan mentem kb. 10 körön át, aztán a gumik felhevĂĽlĂ©se miatt valamellyest lassultam Ă­gy mögöttem, Oláh Gabi egyre jobban jött fel, majd meg is előzött, gondoltam nagyon nem harcolok vele mert Ăşgyis gyorsabb, na erre pár kanyarral kĂ©sőbb keresztbe fordulva az ideális Ă­ven találtam, sajnos nem tudtam se elkerĂĽlni se igazán lelassulni Ă­gy jĂłl bele rongyoltam. Reset nĂ©lkĂĽl mentem tovább de valami gebasz csak törtĂ©nt, mert a motor nem pörgött fel mindenkĂ©pp resetelnem kellett, ennek hatására 3 helyet estem vissza, majd pár körrel kĂ©sőbb eldurrant a hidegen hajszolt motorom, a sokk hatására a lekörözĂ©sek se jöttek ki tĂşl jĂłl ezĂ©rt bocs az Ă©rĂ­ntettektől, a vĂ©gĂ©re csak a 11. hely jött össze.

Papdi Tamás
IdőmĂ©rőn egy egĂ©sz jĂł 21.6-os kört sikerĂĽlt mennem,a verseny már pocsĂ©kabb volt. T2-ben volt nĂ©mi hepaj, a nagy Ăłvatoskodásban convarba sikerĂĽlt ktĂ©szer is beleakadnom, mire elĂ©ggĂ© távol kĂĽzdöttem magam a pályárĂłl menetiránynak háttal. Utána gyorsan visszaelőztem őt, majd valamelyik körben kicsĂşsztam, a kerĂ­tĂ©sről pedig elĂ© pattantam vissza, a motor itt meg is köszönte az estĂ©t. Utána csetlettem-botlottam, volt mĂ©g shift+r, meg számtalan lekörözĂ©s, remĂ©lem nem tartottam fel senkit. Pau talán jobb lesz.

Kis Richard
IdőmĂ©rő:, 2 felfutásbĂłl (2x5-6 kör, ebből kivezető meg első 1-2 kör nem számĂ­t, lagymatag gummák miatt), nem volt tiszta köröm, legjobb mĂ©rten is 2 keresztben állĂł autĂłt kerĂĽlgettem. Verseny: RĂ©gĂłta nem kellett folyamatosan ennyit előre Ă©s hátra is figyelni, nagyon bejött. Milán gyorsabbnak tűnt Cooperre, Szegletet meg mĂ©g mindig nehĂ©z megelőzni hiába nem gyak. mostanában. Verseny első nĂ©hány körĂ©ben volt pár hajmeresztő visszaváltásom, gondolom ez tett be BRM mocijának, vĂ©gĂĽlis jĂłl szĂłrakoztam.

Krajsek Milán
Az edzĂ©s RicsiĂ©hez hasonlĂłan sikerĂĽlt, pedig rengeteg önzetlen emberrel találkoztam. Valahogy nem álltak össze sosem az ideális feltĂ©telek. Az utolsĂł percben sikerĂĽlt egy “csak legalább tiszta legyen“ tĂ­pusĂş körrel, nem feltĂ©tlenĂĽl megĂ©rdemelten megszerezni az pole-t. A sorsom ettől fĂĽggetlenĂĽl meg volt pecsĂ©telve Szeglet (rajt)technikája miatt, T1-T2ben mĂ©g egymás mellett fordultunk, aztán T3-ban már kĂ­vĂĽlre kĂ©nyszerĂĽltem, ami teljesen vert helyzet. Ezzel mĂ©g nem lett volna amĂşgy baj, de Szeglet egy pár pillanata eltűnt, ettől beparáztam, amit Vörös Tomi Ă©s Ricsi is ĂĽgyesen kihasznált. FĂ©l körrel kĂ©sőbb Tomit visszaelőztem, aztán kezdődött a hármas adok-kapok. A 15. körben SikerĂĽlt fĂ©lig meddig Ricsi szĂ©lárnyĂ©kába kerĂĽlnöm, amivel annyira elĂ©gedett voltam, hogy elfelejtettem bekalkulálni, hogy pár mĂ©terrel előbb kezd majd fĂ©kezni a traktorral. A szituáciĂłt csak a zandy-s mĂłdszerrel tudtam menteni, vagyis kirántottam jobbra, Ă©s a kanyart levágva a betonfalnak csattantam, de legalább Ricsi megĂşszta. JĂł pár másodpercig nem tudtam resetelni a forgalom miatt, ezĂ©rt inkább hagytam a fenĂ©be. Persze Ă­gy utĂłlag, marha nagy hiba volt. Mindenesetre az utĂłbbi idők legjobb 15 köre volt! Kösz mindenkinek, Ă©s grat annak aki megĂ©rdemli!

Petra Gergely
Bocs mindenkitől, akit esetleg akadályoztam a lekörözĂ©seknĂ©l. 1xerűen nem tudtam ezt a lomha, dagadt dögöt a pályán tartani. Nem volt időm megszokni az irányĂ­tását. Gumik állandĂłan tĂşlmelegedtek, segge folyamatosan kitört...ahhh... Ráadásul mĂ©g a belĂ©pĂ©st is elb....tam a rajtnál, Ă­gy helyből +1 kör.

Görömbei Lajos
Nos nem tudom miĂ©rt de egĂ©sz este a laggal kĂĽzdöttem ne is tudtam hozni semmilyen Ă©pkĂ©zláb időt. Nem egĂ©szen Ă©rtem mi volt e gond a netemmel soha nem laggolt mĂ©g a GPL. Bocsánat ha az időmĂ©rőn valakinek el..tam a körĂ©t esetleg de nem volt szándĂ©kos. MĂ©g a bemelegĂ­tĂ©ssen letettem a ferkárĂłl mert Ă©reztem hogy a mozgása miatt felejtős. A coopert meg csak most, hogy nĂ©zelődtem a versenyen vettem Ă©szre hogy Defaultal Ă©s agyig tankolva prĂłbáltam körbezavarni az időmĂ©rőn. Az se volt egy sĂ©tagalopp.


http://hgplm.gtr-masters.hu/