Versenyzői nyilatkozatok
Szegletes Gábor
Beugrottam, Ricsi valamiĂ©rt mögĂ©m qualizott, Milán pedig a Cooper miatt verve volt, első helyre tudtam előre ugrani az első körben. Volt pár előzĂ©si kĂsĂ©rlete Ricsinek, őt pedig Milán támadta. Mindketten gyorsabbak voltak nálam. Aztán Ricsi T1 előtt benĂ©zett, nekem pedig leĂ©rt fĂ©ktávon a balhátsĂłm, tudtam menteni, de Ăgy is kisodrĂłdtam a fűre, elment Ricsi Ă©s Milán is. Maradtam szĂ©pen lefele, aztán előbb Milán, majd 1-2 kör mĂşlva Ricsi kocsija mellett is elmentem a T1-ben. Innentől csak sĂ©takocsi, egy-kĂ©t kört megnyomtam, kb. kĂ©tszer kicsĂşsztam. UtolsĂł körben azon gondolkodtam, hogy vajon melyik szezonban lehetett az a jĂł kis hosszĂş teljes fordulatom Kyalami futam vĂ©gĂ©n.
Szeredi Norbert
A T2-ben több autĂłval is koccantam, de valahogy sikerĂĽlt kikeveredni shift-R nĂ©lkĂĽl. AmĂşgy egĂ©sz jĂł volt, először SoĂłs Gabival csatáztam, majd Vtomit sikerĂĽlt utolĂ©rnem 1x, de hibáztam. JĂł ez a 3. hely.
Posta János
Na, ez nem volt egyszerű. Az időmĂ©rőn hoztam ugyan az elvárt 21.0-t, de mĂ©g azzal is csak a kilencedik kockát szereztem meg a rácson. A rajt közepes volt, T1 Ăłvatos, T2-ben pedig kĂ©nytelen voltam lemenni a fűre, hogy kikerĂĽljem a baleseteseket. De nem Ăşsztam meg meg balrĂłl csak belĂ©m forgott valaki... Kicsit paráztam, hogy sĂ©rĂĽlt-e az autĂł, de volt annyi mákom hogy nem. Ráadásul a kör vĂ©gĂ©n, köv kör elejĂ©n el is mĂ©rtem a T1 fĂ©ktávot, Ăgy tovább romlott a morál... Lassan azĂ©rt belerázĂłdtam, Ă©s az ötödik körben már jött is a 21.6, kezdtem megnyugodni. Gyula mondjuk erősen hajtott, de sikerĂĽlt kontroll alatt tartanom. Aztán vĂ©gĂĽl csak befĂ©rt mellĂ©m T1 előtt, Ă©n meg szĂ©pen lecsĂşsztam... :argh: Köv körben nagy meglepetĂ©semre Gyula visszaengedett, de mivel nem rögtön az előzĂ©s után volt, inkább Ăşgy sejtettem, hogy valami helyi zavarĂł tĂ©nyezője lehetett (telefon?). Lett egy kis előnyöm, amit Ăşgy dĂ©delgettem, hogy biztonságban maradjak. Sajnos ezt a lekörözöttek nem igazán könnyĂtettĂ©k mĂ©g - Portion Ă©s Convar is elvett egy kicsit, Gyulának meg Ă©ppen jĂłl jött ki minden, Ăgy aztán a vĂ©gĂ©re ismĂ©t csak meleg lett a pite. Az előzĂ©si kĂsĂ©rlet azonban nem jött össze, utána pedig már nem volt Ăşjabb lehetősĂ©g, Ăgy maradtam a helyemen. Az előttem haladĂłkhoz nem nagyon tudtam szĂłlni. Grat a győztesnek, dobogĂłsoknak!
SoĂłs Gyula
JĂł társaságban repĂĽl az idő - szokták mondani. Megint hamar elröppent a 40 kör.
Hát mĂ©g az edzĂ©s! Ă“riási forgalom volt, alig volt tiszta köröm, mikor letettem a verdát a 21.0-mal elĂ©gedett voltam, Ă©s a 6. helyen álltam. MĂg a versenysetupot prĂłbálgattam, a kollĂ©gák nem lazsáltak, visszaestem egĂ©sz a 10. helyig, amit azĂ©rt nem vártam na.
Ráadásul a rajtot sem prĂłbáltam el a 90 literrel töltött Hondával, szinte lefulladtam, valaki el is ment. Ezen alig tettem tĂşl magam, máris láttam a repĂĽlő autĂłkat a T2-ben - sikerĂĽlt belekeveredni. Bár nekem is resetelnem kellett, viszonylag korán távoztam a helyszĂnről, Ă©s rögtön Jani nyomába eredtem. Kergettem-kergettem, de mindig jobban csinálta a kigyorsĂtást a cĂ©legyenesre, nem tudtam megközelĂteni. Aztán egyszer hibázott, mellĂ© mentem, sikerĂĽlt is megelőznöm, de nagyon sodrĂłdtam kifelĂ©, ahol ő volt, Ă©s a tĂĽkörben csak annyi látszott, hogy megbicsaklik a kocsija, Ă©s kicsĂşszik. Gondoltam a bal hátsĂłm megpöckölte. Először bevártam, majd el is engedtem - mint utĂłlag kiderĂĽl feleslegesen...
Ezután kábĂ© megint 30 körig ĂĽldöztem, de mindig volt 2-3 sec előnye. Aztán Portion Ă©s Convar lekörözĂ©se hozta meg az esĂ©lyemet, mire rajtuk Jani átjutott, megint 1 secre voltam. IsmĂ©t volt egy jobb kigyorsom, ismĂ©t bementem, Ă©s bár előtte körökig a satuközeli fĂ©ket gyakoroltam a T1-nĂ©l, nem sikerĂĽlt megállni, lesodrĂłdtam. Már letettem az előzĂ©sről, erre az utolsĂł körben a hajtűben teljesen ráestem Janira. Ezen annyira meglepődtem, hogy elszĂşrtam a következő balost, Ăgy nem lett szoros finish.
A rajthelyemet, Ă©s a rajtbalesetet is nĂ©zve ugyancsak jĂł ez a 5. hely, persze ketten megint kilĂ©ptek az elejĂ©ről...
Soós Gábor
EdzĂ©sen mentem egy kapitális Ăşj pb-t, benchmark áttörve, már csak a “zöld pokol“ maradt. Magamat leptem meg legjobban ezzel a körrel, nem gondoltam hogy ötödiknek indulok majd. Rajtnál Convar-t sikerĂĽlt legyorsulni, VTomi viszont mindkettőnket lehagyott, viszont cserĂ©ben Ă©n kimaradtam minden zűrből. A versenytempĂłm az sajnos siralmas volt, Norbi 3 kör alatt eltĂĽntette 7 sec előnyömet, kĂ©sőbb Jani is hasonlĂł ĂĽtemben közeledett 20 sec-ről. FĂ©ltávnál jöttek a szokásos hibák, egy kicsi, majd egy nagyobb, ezĂşttal legalább a reset-et megĂşsztam. Futam előtt gondolkodás nĂ©lkĂĽl aláĂrtam volna a hatodik helyet, Ăgy viszont, nem is tudom, akár mĂ©g harmadik hely is benne lehetett volna. De ha meg azt nĂ©zem hogy sil-ben Ferrarival akartam indulni, mĂ©g tĂşl jĂłl is sikerĂĽlt a futam, ha Ăgy mennek tovább a dolgok addig mĂ©g a Brabi-t is elveszĂtem.
Szabó Szilárd
Nos, összessĂ©gĂ©ben elĂ©gedett vagyok a tegnapi teljesĂtmĂ©nnyel. ElĂ©g sokat sikerĂĽlt kĂ©szĂĽlni rá Ă©s hát ugye vagyok abban a szerencsĂ©s helyzetben, hogy TOP autĂłval mehetek, a pályára is elĂ©ggĂ© jĂłl ráéreztem - a magam bĂ©nácska mĂłdján - nomeg a hĂ©tfői gyakorlás is elĂ©g sokat lendĂtett rajtam, mert elleshettem pár kanyarvĂ©teli technikát. A kvalit nem erőltetem tĂşlságosan 2x ugrottam neki Ă©s messze elmaradtam a saját legjobbamtĂłl, de gondoltam mindegy is, mert a rajt nem (sem?) az erőssĂ©gem Ă©s a kivárásra játszok inkább.
Futam alatt igazábĂłl sok minden nem törtĂ©nt velem. T2-ben a fĂĽlemig Ă©rt a szám mikor szĂ©pen elhussantam a szanaszĂ©t repkedő autĂłk között, aztán egyszer csak előttem termett a semmiből egy autĂł - lagg? - amin felkenődtem Ă©s meg is forogtam. sokadik helyen folytattam, de szĂ©pen haladtam felfelĂ©, Ă©lőben láttam a Sándor Tibi - GabĂł előzĂ©si manővert, tanulságos volt, PorcziĂł Lacival is volt egy emlĂ©kezetes viadalom, aztán kapaszkodtam felfelĂ© SĂłs Gyulára, azonban mikor utolĂ©rtem a sodrĂłs jobbos - Sunset bend? - kissĂ© elhagyta a hátsĂł fertályomat a tapadás, nem tĂşl nagy idővesztesĂ©ggel visszajöttem a pályára Ă©s Laci a ferkával ismĂ©t elĂ©m kerĂĽlt. Megelőztem Ă©s folytattam Gyula ĂĽldözĂ©sĂ©t, de nem tudtam már felkapaszkodni rá, pedig időközben megfutottam a legjobb körömet is. HátulrĂłl SoĂłs Gábor kezdett ekkor közeledni aki vĂ©gĂĽl is egy megforgásomat követően a cĂ©legyenesre fordĂtĂłban elment mellettem, elĂ©g szorosan mentem mögötte az utolsĂł pár körben de előzĂ©sre már nem volt lehetősĂ©gem. Ăgy megismĂ©teltem eddigi legjobb helyezĂ©semet egy 7. helyet.
Élveztem a futamot, nem is nagyon fáradtam el, Ă©s ismĂ©t sikerĂĽlt Shift-R nĂ©lkĂĽl abszolválni a versenyt stabil 21 körĂĽli időkkel legtöbbször - nĂ©ha kicsit felette nĂ©ha kicsit alatta - Ă©s a pribi szerint az elmĂ©leti legjobbam már 19 vĂ©ge volt a futam vĂ©gĂ©re.
Oláh Gábor
Ne haragudj Tibi (nomeg mindenki, aki belekeveredett) az 1. kör T2-Ă©rt, Ă©n voltam a ludas. Nem tudtam hogy mellettem vagy. A T1-et is már egyĂĽtt vettĂĽk be, Ă©s mivel a kijárat után besorolt mőgĂ©m egy Ferka, azt hittem te vagy az. Hát, mint azĂłta visszanĂ©ztem, tĂ©vedtem, az egy másik Ferka volt
A tisztelt versenybĂrĂłságtĂłl kĂ©rem az eset kivizsgálását, Ă©s várom a bĂĽntit...
Porczió László
Kyalamit valahogy nem Ă©rzem igazán, de ez a verseny sem hozott hozzá közelebb. Gondoltam most kihagyom a szeszĂ©lyes Lotust Ă©s inkább Ferrarival indulok, stabilabban tudtam vele menni de lassabban is ezĂ©rt az időmĂ©rőn csak a 16. hely jött össze. A rajtnál a zöld zászlĂłbĂłl semmit se láttam, emiatt jĂłkora fáziskĂ©sĂ©ssel indultam el, a lemaradás miatt viszont sikerĂĽlt megĂşsznom a nagy balhĂ©t, bár a vissza támolygĂł autĂłk egyikĂ©be azĂ©rt sikerĂĽlt belekoccolnom. Ezután a 9.-10. hely környĂ©kĂ©n autĂłztam, majd az előlről kiesők rĂ©vĂ©n a 9. helyre kerĂĽltem. Viszonylag stabilan mentem kb. 10 körön át, aztán a gumik felhevĂĽlĂ©se miatt valamellyest lassultam Ăgy mögöttem, Oláh Gabi egyre jobban jött fel, majd meg is előzött, gondoltam nagyon nem harcolok vele mert Ăşgyis gyorsabb, na erre pár kanyarral kĂ©sőbb keresztbe fordulva az ideális Ăven találtam, sajnos nem tudtam se elkerĂĽlni se igazán lelassulni Ăgy jĂłl bele rongyoltam. Reset nĂ©lkĂĽl mentem tovább de valami gebasz csak törtĂ©nt, mert a motor nem pörgött fel mindenkĂ©pp resetelnem kellett, ennek hatására 3 helyet estem vissza, majd pár körrel kĂ©sőbb eldurrant a hidegen hajszolt motorom, a sokk hatására a lekörözĂ©sek se jöttek ki tĂşl jĂłl ezĂ©rt bocs az Ă©rĂntettektől, a vĂ©gĂ©re csak a 11. hely jött össze.
Papdi Tamás
IdőmĂ©rőn egy egĂ©sz jĂł 21.6-os kört sikerĂĽlt mennem,a verseny már pocsĂ©kabb volt. T2-ben volt nĂ©mi hepaj, a nagy Ăłvatoskodásban convarba sikerĂĽlt ktĂ©szer is beleakadnom, mire elĂ©ggĂ© távol kĂĽzdöttem magam a pályárĂłl menetiránynak háttal. Utána gyorsan visszaelőztem őt, majd valamelyik körben kicsĂşsztam, a kerĂtĂ©sről pedig elĂ© pattantam vissza, a motor itt meg is köszönte az estĂ©t. Utána csetlettem-botlottam, volt mĂ©g shift+r, meg számtalan lekörözĂ©s, remĂ©lem nem tartottam fel senkit. Pau talán jobb lesz.
Kis Richard
IdőmĂ©rő:, 2 felfutásbĂłl (2x5-6 kör, ebből kivezető meg első 1-2 kör nem számĂt, lagymatag gummák miatt), nem volt tiszta köröm, legjobb mĂ©rten is 2 keresztben állĂł autĂłt kerĂĽlgettem.
Verseny: RĂ©gĂłta nem kellett folyamatosan ennyit előre Ă©s hátra is figyelni, nagyon bejött. Milán gyorsabbnak tűnt Cooperre, Szegletet meg mĂ©g mindig nehĂ©z megelőzni hiába nem gyak. mostanában. Verseny első nĂ©hány körĂ©ben volt pár hajmeresztő visszaváltásom, gondolom ez tett be BRM mocijának, vĂ©gĂĽlis jĂłl szĂłrakoztam.
Krajsek Milán
Az edzĂ©s RicsiĂ©hez hasonlĂłan sikerĂĽlt, pedig rengeteg önzetlen emberrel találkoztam. Valahogy nem álltak össze sosem az ideális feltĂ©telek. Az utolsĂł percben sikerĂĽlt egy “csak legalább tiszta legyen“ tĂpusĂş körrel, nem feltĂ©tlenĂĽl megĂ©rdemelten megszerezni az pole-t.
A sorsom ettől fĂĽggetlenĂĽl meg volt pecsĂ©telve Szeglet (rajt)technikája miatt, T1-T2ben mĂ©g egymás mellett fordultunk, aztán T3-ban már kĂvĂĽlre kĂ©nyszerĂĽltem, ami teljesen vert helyzet. Ezzel mĂ©g nem lett volna amĂşgy baj, de Szeglet egy pár pillanata eltűnt, ettől beparáztam, amit Vörös Tomi Ă©s Ricsi is ĂĽgyesen kihasznált. FĂ©l körrel kĂ©sőbb Tomit visszaelőztem, aztán kezdődött a hármas adok-kapok.
A 15. körben SikerĂĽlt fĂ©lig meddig Ricsi szĂ©lárnyĂ©kába kerĂĽlnöm, amivel annyira elĂ©gedett voltam, hogy elfelejtettem bekalkulálni, hogy pár mĂ©terrel előbb kezd majd fĂ©kezni a traktorral. A szituáciĂłt csak a zandy-s mĂłdszerrel tudtam menteni, vagyis kirántottam jobbra, Ă©s a kanyart levágva a betonfalnak csattantam, de legalább Ricsi megĂşszta. JĂł pár másodpercig nem tudtam resetelni a forgalom miatt, ezĂ©rt inkább hagytam a fenĂ©be. Persze Ăgy utĂłlag, marha nagy hiba volt.
Mindenesetre az utĂłbbi idők legjobb 15 köre volt! Kösz mindenkinek, Ă©s grat annak aki megĂ©rdemli!
Petra Gergely
Bocs mindenkitől, akit esetleg akadályoztam a lekörözĂ©seknĂ©l. 1xerűen nem tudtam ezt a lomha, dagadt dögöt a pályán tartani. Nem volt időm megszokni az irányĂtását. Gumik állandĂłan tĂşlmelegedtek, segge folyamatosan kitört...ahhh...
Ráadásul mĂ©g a belĂ©pĂ©st is elb....tam a rajtnál, Ăgy helyből +1 kör.
Görömbei Lajos
Nos nem tudom miĂ©rt de egĂ©sz este a laggal kĂĽzdöttem ne is tudtam hozni semmilyen Ă©pkĂ©zláb időt. Nem egĂ©szen Ă©rtem mi volt e gond a netemmel soha nem laggolt mĂ©g a GPL. Bocsánat ha az időmĂ©rőn valakinek el..tam a körĂ©t esetleg de nem volt szándĂ©kos.
MĂ©g a bemelegĂtĂ©ssen letettem a ferkárĂłl mert Ă©reztem hogy a mozgása miatt felejtős. A coopert meg csak most, hogy nĂ©zelődtem a versenyen vettem Ă©szre hogy Defaultal Ă©s agyig tankolva prĂłbáltam körbezavarni az időmĂ©rőn. Az se volt egy sĂ©tagalopp.