Versenyzi nyilatkozatok
Szegletes Gábor
Az edzés elejéről egy vihar miatt lemaradtam, de szerencsére kicsi késéssel be tudtam csatlakozni. Milánnak gondolatban gratuláltam a 26,8-as időhöz, aztán szerencsére sikerült kiautózni a Lotusban lévő potenciált, gyorsabb voltam annyival, amennyivel az autó az, már a legelső sorozat végén kijött a 26,64 körüli idő. Jó volt a setup, és annak ellenére, hogy ma 18:00-kor ültem le gyakorolni, ott villogott egy 26,4 legvégének lehetősége, de 3 mértkörsorozat után inkább feladtam, és a versenyre hangolásba kezdtem. A Lotus mint egy angyal, egykét katt, és már olyan is volt amilyennek szerettem volna, így a rövidített programban is tudtam kicsit pihizni.
A rajtot nagyon jól elkaptam a kuplunggal, ez Monzán különösen fontos. Ellenben Milán és Szabi kicsit civakodtak, így kaptam egy kis előnyt, nem kellett tartanom attól, hogy Milán szélárnyékba kerül a Sassal. Első 7-8 kört megnyomtam, jött a kocsik közti különbség, meg kicsit még azon felül is. Arra jöttem rá, hogy keveset tankoltam, a sok egyenesben újra átszámoltam, és kevésnek ítéltem, amit választottam... Ezért a Lesmo1-et szinte mindig 3-asban csináltam, és nagyon hamar fel is váltottam mindig, végül még az 545 kPa sem kezdett el csökkenni, viszont a 7. vagy a 8. köröm lett a leggyorsabb. Behoztam az autót különösebb izgalom nélkül, meg is lepődtem, hogy nem hibáztam. A lekörözések jól sikerültek, köszönöm az érintetteknek.Talán 1-szer fékeztem el a Lesmo1-et és egyszer a Grandét, de a palánk lehetősége itt sem vetődött fel. Valamit csak ért a nyári rengeteg kör itt, meg a VB felkészülés is, ha nem is jöttek az igazán jó idők. Van még 10 pálya, kicsit összetettebb vonalvezetéssel, ott is hasonló magabiztosságot kellene szerezni. : )
Balog Szabolcs
Hááát utolsó versenyem volt HGPLM16 - ban. Összességében egy remek szezont zártam le tegnap előtt és köszönöm Mindenkinek hogy itt lehettem és küzdhettem ameddig lehetett!
Ami a versenyemet illeti az abszolut esélytelenek nyugalmával álltam rajthoz mert Milán és Szeglet autóválasztása miatt a tavalyi győzelem megismétlése nem volt lehetséges hiába a hazai pálya, hazai autó és a közönség bíztatása. Edzésen mindent megpróbáltam amíg Milán nem került túl messze Tőlem és elérhetetlenné tette a jobb rajthely megszerzését, így feladtam a reményt és inkább a racesetupot csiszolgattam.
A verseny már nem volt ilyen egyszerű. Úgy döntöttem hogy kedvenc pályámon a hazai autóval megpróbálom kiszolgálni a publikumot és minden mindegy alapon feltekertem a kormányon mindent ('67 ben azé figyelitek?) és úgy terveztem hogy úgy nyomom a gépnek hogy vagy belehal vagy nagyon nagy verseny lesz. Volt okom a reménykedésre hiszen egy hasonló felfogású versenyt - ami hosszabb is volt - kibírta a Ferrari! Rajtom jó volt de nem akartam Milán versenyét hazavágni egy esetleges merész de végül katasztrófális kimenetelű előzéssel, így 3. helyen fordultam és végig Milán mögött autóztam és tényleg minden kör olyan volt hogy vagy leggyorsabb köröm lesz vagy nagy bukás! Ami bennem és az autóban volt az szólt nem számított semmi! Amikor Milán hibázott felharsantak a tifosik dudái és az örjöngő tömeg bíztatására még egy utolsó rohamra vittem vörös lovamat miután sikerült az előzés. Az utolsó kör kezdetén azonban rémes hírt láttam a kijelzőmön: rohamosan esik az üzemanyag nyomása (230Kpa körüli nyomással estem be az utolsó kör elejére)! Szugeráltam hogy ki kell bírnia! Végül csak a Parabolica bejáratánál kezdett el dadogni és szerencsére bementettem az autót a 2. helyre.
Azt hiszem amit lehetett kihoztam az autóból és magamból egyaránt, köszönöm a Scuderia Ferrarinak hogy egy remek autót biztosított számomra köszönöm a tifosiknak a bíztatást és Mindenkinek a versenyt!
Krajsek Milán
Hát először is, nagyon utálom Monzát! Nem sokat készültem rá, és abból is az idő nagy részében, a mostanra kényelmetlen, régi setupomat próbáltam helyretenni. A Szabadedzést végig szenvedtem, a beállításokat a végére azért eltaláltam, érzésre minden ok volt, de csak nem jött 27,2-nél jobb és mindig a 3. szektor volt nagyon rossz,. Este 8-ra egyértelműen éreztem, hogy valami gáz van, illetve pont hogy nincs. (DXtweakben ránéztem: ha a padlót nyomtam néha elakadt olyan 90-95% körül, és behúzott pár osztást a fék is. Szerencsére ezzel a programmal ki tudtam venni a hiba nagy részét, csak arra kellett odafigyelni, hogy a pedál külső élét tapossam. Másfél év alatt gyakorlatilag sikerült tönkretennem a momo minden fontos funkcióját.)
Idegesen vártam az időmérőt, nem tudtam, hogy sikerült-e véglegesen megoldani a problémát. Elsőnek léptem pályára, és az 5. mért körben összejött egy halvány kis PB. Szeglettel nem volt értelme küzdeni, Ő a Monzai boxutcában született. Mertem remélni, hogy Szabi nem vág ki a ferkából egy WR-0,1-et, nyugodtan válthattam verseny beállításra.
A versenyre az volt az egyetlen reményem, hogy ha rá tudok ragadni az elején Szegletre, kihúzom a futamot a szélárnyékában és idegesítem amennyire csak lehet. Na ez a módszer mindjárt a rajtnál megbukott, kicsit beragadtam. Szabi úriember volt T1-ben, köszönet érte. A második körben már ki is ment a fejemből, hogy-hogy kell nyomni a pedált, Szabi rám jött. 6-7 körig újra jó tempót mentem a Ferrari kicsit lemaradt, Szeglet közelebb került, de tudtam, hogy már rég takarékra tette a Lotust. 8. körben megint nem figyeltem, az Ascariban 10km/h-val lassabban fordult az EAG, mint ahogy szokott. Szabi a két egyenes alatt visszahozta a lemaradását. Gyorsítottam. Már 27 elejéket mentünk, de 1,5s-nél jobban csak nem akart lemaradni a ferka. Nem tudom Szabi mit tankolt a gépbe, de rendesen kellemetlen volt hogy ennyire jön. Közben Tvr kolléga kicsit megtréfált, nem körözés lett a vége, hanem szabályos kifékezés, de megúsztuk. 18. körben megérkeztem két egymással harcoló autó mögé a parabolica közepén, gondoltam hogy nem a tükröt nézik. Miközben kerestem a helyet, ahol beférhetnék harmadiknak, az egyik gázfröccs nagyra sikerült, dobtam egy 360-at. Szabi szépen körbekerült. Lement a függöny, ahogy ilyenkor szokott, már nem érdekelt milyen hőfok mennyi, csak a piros pöttyre koncentráltam előttem. A két hátralévő kör sajnos kevés volt a javításra a leggyorsabb kör ellenére. Hát így sikerült nem túl nagy örömömre az első bronzérmet begyűjteni. Szegletnek és most elsősorban Szabinak nagy grat, a sz*rt is kihajtotta a gépből!
Kicsit most felborult a tervezett taktika a következő versenyekre, -2 pont + 1 kerdit miatt. Nem állok valami fényesen. Mosport: Balaton, laptop, mobil net, és lehet egy kis sámlin ülve, érdekes lesz.
Fejes Gábor
Ezen a versenyen az volt a celom, hogy motordurranas nelkul vegigmenjek. Nagyon finoman mentem az elso 5 korben, de ennyi eleg is volt ahhoz, hogy elegem legyen a totyogasbol. Tobbet nem kimelem a motort ennyire, nagyon unalmas elfoglaltsag ez egy autoversenyen. Aztan elkezdtem nyomni, de mar nem tudtam normalisan felporogni, egy nyanvadt kis 27-es korom sem volt se az edzesen, se a versenyen.
Posta János
Nagyon sokat gondolkoztam az elmúlt egy hétben, hogy melyik autót válasszam. Aztán úgy alakult, hogy egy kört sem tudtam gyakoroltni a versenyre, a BRM-mel meg egyébként is sokat bajlódtam legutóbb a briteknél, ezért inkább a Ferrari mellett döntöttem. Ismerve a határaimat, és látva a mezőny teljesítményét a hatodik helyet céloztam meg.
Az időmérőn még nem voltam toppon, csak a tizedik hely jött össze. A rajtnál kicsit óvatos voltam, de bal oldalról egyébként se lehet csodát művelni. Az első két-három kör elég parázs volt. Első körben a Lesmo 1-es balesetnél Robi elém került és egész jó kis csatát vívtunk. Aztán Gabi következett volna, de ha jól emlékszem hibázott a Parabolicában, így megörököltem a helyét.
A negyedik körben megkezdődött a szokásos monzai verseny. Előttem X (ez esetben Gyula), mögöttem Y (most Captain), a különbség 2-2 mp. Körönként tizedeket hoztam Gyulán, Captain körönként tizedeket hozott rajtam. Nagyon nem tetszett a helyzet : D
Azért kitartottam, és kierőszakoltam magamból még egy új egyéni csúcsot is. A 17. körben pedig kellően közel kerültem Gyulához és lenyomtam mint a bélyeget : D Addigra már kiderült, hogy Captainből kifogyott a szusz, Gyula kis piruettjénél pedig további tizedeket vesztett. A maradék néhány körömet így már felszabadultan tehettem meg és boldog hatodikként értem célba.
Monzát továbbra sem szeretem. Ez a verseny ismét egy feszült rohanás volt. Akkor már inkább jöjjenek a trükkös pályák, Mosport, Rouen, Monaco. Bármi csak ne a Monza/Spa-feeling.
Grat minden célbaérőnek! Nagy köszi Benőnek és Gyurinak a szép elengedésért!
Babinszki Gábor
Az edzéseredményemmel maximálisan elégedett vagyok, lett volna még benne 2-3 tized, de előrébb nem jutottam volna a rajtrácson így inkább a versenysetupot próbálgattam. Mint utólag kiderült, kicsit túlszámoltam a benzint, vagy 7 körre valót cipeltem végig feleslegesen... Jó rajtom volt, picit a T1 előtt el kellett vegyek hogy helyet hagyjak Gabónak aki húzódott be elém. Sajnos mindkét Lesmo-ban koccantam egyet, de nem volt komoly, tudtam folytatni egy-egy pörgés után. Amíg tartottak a gumik egész jó tempót mentem, megérkeztem Janiék nyakára, de igazából támadó pozícióba nem tudtam kerülni. Főleg a Lesmo 2-ben voltam nagyon lassú részben a túlhevült bal hátsó miatt. Gratulálok Szegletnek és mindenkinek!
Soós Gyula
Egyre keményebb a mezőny. Rajtnál feljöttem a 9.-ről 6.-nak, tartottam is Jani előtt a táv 2/3-áig, majd egy apró hiba, mellém ért, még egy apró féktávon, és ketten meg is előztek. Legalább újra futja Ferrarira.
Soós Gábor
Hát igen a jó öreg Monza, azért akárki akármit mond én szeretem, igazi klasszikus, mintahogy Spa is. Ezen a versenyen két területen is debütáltam. Először is ez volt az első versenyem a G25-ömmel, ettől egy picit féltem is, még nem igazán tökéletesen van beállítva, meg nem is mentem annyit hogy magabiztosan tudjak körözni vele. Másodszor először mentem 60/60-as difivel, ettől még jobban féltem. Edzés jól sikerült, azt hiszem egy hajszálnyival a pb-m is megdöntöttem, remek 7. helyezés. Aztán a rajtnál csúnyán beragadtam, hiába szokni kell még a 3 pedált, t1 előtt mondogattam is magamnak, bal szélső a kuplung, bal szélső a kuplung, ugyanis eleinte mindig a kuplunggal akartam fékezni. Szóval vagy 3-an lerajtoltak, de a Lesmo körüli kavarodás után ismét 7. voltam tesóm mögött. Jani Robival bíbelődött és lemaradtak picit, én viszont egész jól tartottam tesóm tempóját, a lelkesedésem a 3. körig tartott, amikor is picit lecsúsztam a parában, de olyan hülyén van kialakítva, hogy a fű vagy sóder, rögtön berántott a sövénybe, amögött meg ott a korlát, szerencsére futómű nem sérült. Jani, Captain el, én vissza 9.-nek, amit több apró hibával meg is tartottam. Futam előtt elfogadtam volna ezt az eredményt, de az edzés után már többet szerettem volna.
Porczió László
Monza nem tartozik a kedvenc pályáim közé, amit ez a verseny ismét igazolt. A szabadedzésen nem tudtam részt venni, így az időmérőn kellett pár kör míg belejöttem, a végére a 12. hely jött össze. A rajtot nem kaptam el valami fényesen, majd próbáltam óvatosan menni aminek köszönhetően megúsztam a lassú részeken történt megforgásokat. Már a 10. helyen autóztam Jani mögött, mikor ha minden igaz Sárai Robi került elénk és Janival egyszerre, szélárnyékban próbáltam megelőzni a célegyenesben, sajnos a látóterem túl kicsinek bizonyult és összekadtunk, a replayen megnézve úgy tűnik, hogy mindketten közelítettük a másikat, a jobb elsőm elszállt, mire összeszedtem magam már jócskán lemaradtam és a következő körök bénázása ismét kicsúszást eredményezett így a 13. helyen folytattam egészen a 19. körig amikor Robi hibázhatott és utólértem majd meg is előztem. A végeredmény maradt a 12. hely.