Donington Park GP eredmények

Denny Hulme Kupa, Donington Park, 2009. 10. 27.


részletes nézet

SoĂłs Gyula bizonyult a legjobbnak a „Denny Hulme Kupa” sorozat 2009. 10. 27.-n rendezett Donington Park-i futamán. A második helyen Oláh Gábor futott be, míg a harmadik pozíciót Posta János szerezte meg. A leggyorsabb versenykört Krajsek Milán futotta.


logo


Verseny (30 kör, 94 km)


# versenyző autó versenyidő
1. SoĂłs Gyula / ZORRO Cooper T81B 35:24.357s
2. Oláh Gábor / ZORRO Cooper T81B +0.777s
3. Posta János / S/Power Cooper T81B +9.510s
4. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 +10.547s
5. Babinszki Gábor / 2 Laps Ferrari 312 +35.841s
6. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B +38.862s
7. Soós Gábor / Brabham BT24 +52.556s
8. Majer Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 +54.223s
9. Szabó Szilárd / RRR Lotus 49 +54.779s
10. Sárai Róbert / SF Ferrari 312 +1:08.535s
11. PorcziĂł LászlĂł / Tireburner Ferrari 312 1 kör
12. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 1 kör
13. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 1 kör
Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 18 kör
Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 23 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 1:08.499s
2. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:08.571s
3. SoĂłs Gyula / ZORRO Cooper T81B 1:09.445s
4. Oláh Gábor / ZORRO Cooper T81B 1:09.519s
5. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 1:09.690s
6. Majer Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:09.805s
7. Posta János / S/Power Cooper T81B 1:10.150s
8. Szabó Szilárd / RRR Lotus 49 1:10.182s
9. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B 1:10.253s
10. Soós Gábor / Brabham BT24 1:10.479s
11. Babinszki Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1:10.801s
12. Sárai Róbert / SF Ferrari 312 1:11.543s
13. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 1:13.064s
14. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 1:13.676s
15. Porczió László / Tireburner Ferrari 312 1:13.895s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 1:09.027s
2. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:09.675s
3. Oláh Gábor / ZORRO Cooper T81B 1:09.713s
4. SoĂłs Gyula / ZORRO Cooper T81B 1:09.805s
5. Majer Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:09.929s
6. Szabó Szilárd / RRR Lotus 49 1:10.129s
7. Posta János / S/Power Cooper T81B 1:10.177s
8. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 1:10.376s
9. Babinszki Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1:10.433s
10. Sárai Róbert / SF Ferrari 312 1:10.739s
11. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B 1:10.761s
12. Soós Gábor / Brabham BT24 1:11.268s
13. Porczió László / Tireburner Ferrari 312 1:11.666s
14. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 1:12.162s
15. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 1:14.093s




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

SoĂłs Gyula
BĂ©ke gyerekek, bĂ©ke! Hát Ă©n nem is tudom hol kezdjem! Nem gyakoroltam sokat, valamint a mĂşlt heti futamokon sem tudtam indulni. AzĂ©rt az sejtettem, hogy a szokásos helyemen tudok lenni a Cooperrel a BRM-es srácok mögött. Egy körön jĂł is voltam, viszont 14 körnĂ©l többet nem mentem egyszerre, szĂłval a versenytempĂłm előttem is rejtĂ©ly volt. Az edzĂ©sen sikerĂĽlt egy PB, ami kellett is, mert az addigi legjobbamat Convar is megfutotta. A rajtot megĂşsztuk, előre is hátra is figyelni kellett, de szerencsĂ©re mindenki Ă©sznĂ©l volt. Milán Ă©s Szeglet egyből egymásnak estek a lag miatt nem mertem teljesen rájuk menni, Ă­gy aztán Convar is mĂ©terekre jött mögöttem. Aztán volt az a koccuk vagy 6 kör után, mi kerĂĽltĂĽnk előre. Van azĂ©rt már rutinom nyomás alatt vezetni, de Gabi rendesen megdolgozott! Sok-sok aprĂł hiba volt, sokszor nagyon közelre kerĂĽlt, de valahogy tartottam magam. Persze teljesen lefőttem közben, pulzus meg szerintem ilyen 160 körĂĽl. A mezőny többi rĂ©szĂ©ről fogalmam sem volt, annyira nincs egyens, hogy csak nĂ©ha lopva pillantottam a pribire, Ă­gy szokásomtĂłl eltĂ©rően a mezőny vĂ©ge is meglepett mikor rájuk mentĂĽnk, nem kĂ©szĂĽltem rájuk a pribiről. SzerencsĂ©re nem volt gond sehol. Nagyon lassan teltek Ă­gy a körök, majd mintha az is kezdett volna zavarni, hogy fogy a benya, gyorsul a kocsi, de nem tudtam kihasználni. A T1-ben másodszorra indult meg a segge, Gabi ellĂ©pett. Mivel Ăşgy Ă©reztem gyorsabb mögöttem, attĂłl fĂ©ltem rögtön meglĂ©p, Ă­gy már a kör vĂ©gĂ©n be akartam ilyeszteni a sikánnál, amit egĂ©szen előzĂ©si kĂ­sĂ©rletnek vehette, mert sok helyet adott,de vĂ©gĂĽl itt mĂ©g nem mentem el, hanem Ă­gy közel kerĂĽltem a cĂ©legyenesebn, Ă©s a T1-ben sikerĂĽlt kifĂ©keznem. ĂŤgy maradt mĂ©g vagy 8-10 kör az előtte valĂł műsorbĂłl. Már csak 2 kör volt hátra, Ă©s Gabi mĂ©g mindig kemĂ©nyen jött, prĂłbáltam Ă©n is gyorsulni, Ă©s ekkor követtem el a legnagyobb hibám! A starkeys kanyar vĂ©gĂ©n (az a gyors balos a 2. szekiben) valahogy fűre Ă©rkeztem a jobb hátsĂłval. Rendesen meglepett, az ĂĽtő megállt bennem, teljesen keresztbe állt, de valahogy összeszedtem. Persez Gabi már mellettem volt, de nem tudtam hol, prĂłbáltuk ott a szűkĂĽlő cikkcakkban közelĂ­teni a jobbost. Én nem tudom mi mentett meg minket a kocctĂłl, valahogy keresztbe csĂşszott előttem, ki a fűre. NĂ©ztem nagyon a pribit, jön-e, aztán láttam, hogy szerencsĂ©re igen. Meleg volt na! Itt már teljesen szĂ©testem, lefutottuk a 2 kört, de Ă©n nem vettem Ă©szre a kockást! EzĂ©rt biztos ami biztos mentem egy 31.-et is. SzĂłval nem mindennapi volt na! Teljes Cooper dobogĂł sem mindennapos. Glenre meg BRM!

Oláh Gábor
Mindenekelőtt: Ăłriási pozitĂ­v csalĂłdás volt a verseny, messze felĂĽlmĂşlta várakozásaimat. Már az edzĂ©s is. Nem Ă©rtem, mi törtĂ©nt az utolsĂł 24 Ăłrában, de elkezdtem először 9,7-eket menni, az időmĂ©rőn meg “abnormális“ mĂłdon 9,5-eket. Ez a versenydrukk? A verseny: magamhoz kĂ©pest egĂ©sz jĂłt rajtoltam (majdnem olyan pálya előzĂ©si szempontbĂłl mint Monaco, ergo a quali Ă©s a rajt kulcsfontosságĂş), meg is tartottam a helyemet. Innentől el is kezdődött a crazy train. Arra gondosan ĂĽgyeltem, hogy Gyula visszapillantĂł tĂĽkreinek legalább a 75 %-át mindig be kell töltenem, hogy sakkban tartsam (itt jegyzem meg, hogy neked is respect Gyula, mert ezt amĂşgy az ellensĂ©geimnek sem kĂ­vánnám ). Mert azt eldöntöttem már az elejĂ©n, hogy kivárásra fogok menni, semmi kĂ©tesbe nem akartam belemenni. Egyszer el is jött a nagy lehetősĂ©g, hibázott egy csöppet, de nem tudtam Ă©lni vele, Ocean kollĂ©ga hamarosan lenyomott mint a rajzszeget. Nagyon komoly volt az a fĂ©ktávod, Ă©s mĂ©g csak le sem csĂşsztál az Ă­vről! Innentől vissza az egĂ©sz, a köv. komoly szitu a 28. körben volt amikor lement neki a jobb hátsĂłja a fűre Ă©n meg ijedtemben tĂşl nagy Ă­vben kerĂĽltem Ă©s Ă©n is lecsĂşsztam a fűre. Emiatt Ă©n is elvesztettem a kontrollt, ezĂ©rt átcsĂşsztam a pályán. FĂ©ltem is, nehogy kiĂĽssĂĽk egymást, Ă­gy fellĂ©legeztem, amikor Ăşjra megláttam magam előtt. Mellesleg sztem nem Ă©rtĂĽnk volna ám össze akkor se ha nincs bug, Ă©n alaposan kikockáztam otthon. Bár a kisujjamat nem tettem volna oda... Miután Ă©n is összeszedtem a kocsit, az uccsĂł körben csakazĂ©rtis mentem mĂ©g egy 9,7-et, csakhogy Gyula nehogymá jĂłl Ă©rezze magát. Az “esemĂ©ny“ ennyi volt, ja, Ă©s mĂ©g az elejĂ©n, az Old Hairpinban egyszer megállt bennem az ĂĽtő, amikor gusztustalanul lassan, alattomosan megindult a hátulja fĂ©ktávon. Ă–sszegzĂ©skĂ©nt: naná, hogy nagyon happy Ă©s elĂ©gedett vagyok, mĂ©g nem is voltam 2.! Én azĂ©rt nem vagyok olyan telhetetlen, mint a pĂ©ldakĂ©pem (lásd aláírásom). Egyelőre. Gratulálok a győztesnek, Milánnak pedig mĂ©gegyszer köszönet a fantasztikus setupĂ©rt Ă©s a wr grooveĂ©rt.

Posta János
A hosszabbik szabadedzĂ©sen vĂ©gig az Ăşj kormányt prĂłbálgattam, Ă­zlelgettem a H-váltĂłt meg a kemĂ©nyebb pedálokat. Kb. 20 kör kellett mire sikerĂĽlt összehoznom egy 1:10.4-es kört --tehát közel a megszokotthoz--, majd további 10 kör alatt kialakult valamifĂ©le tempĂł is. De Ă©reztem, hogy a +3-4 tized sok lesz ezen a pályán, meg egyĂ©bkĂ©nt is nagyon bizonytalan maradtam a pálya egyes rĂ©szein. VĂ©gĂĽl Ăşgy döntöttem, hogy a vadiĂşj sportcipő után visszalĂ©pek inkább a rĂ©gi, kitaposott papucsba. Az időmĂ©rő szoros volt, durván sűrű volt megint a mezőny közepe. A hetedik rajthellyel tökĂ©letesen elĂ©gedett is voltam. 10.1 - PB közeli Ă©lmĂ©ny. Ăšgyis lehetett tudni, hogy a versenyen sok minden változni fog mĂ©g. Elrajtoltunk. Az előttem menőkhöz nem nagyon tudtam szĂłlni, a mögöttem jövők meg hozzám nem szĂłlhattak, Ăşgyhogy kissĂ© esemĂ©nytelen volt a verseny. LekörözĂ©sek tarkĂ­tották, illetve a tudat kb. a táv felĂ©től, hogy Milán egyre közeledik a mĂ©lyből. Az utolsĂł előtti körre meleg is lett a pite, de szerencsĂ©se meg tudtam tartani a dobogĂłs helyemet. Grat a Z-nek a kettős győzelemhez!

Krajsek Milán
RĂ©g volt már hogy vĂ©gigĂ©rtem egy futamon, Ă©s egyĂ©bkĂ©nt is ennyire sűrű lett volna. Este hat ĂłrátĂłl a saját beállĂ­tásom megalkotásával szenvedtem, de alig sikerĂĽlt befĂ©rni velĂĽk 9 alá. Az edzĂ©sen viszont bejött egy hĂşzĂłs pb, amit Szeglet setupjának köszönhettem. Látszik, hogy Ă©rt hozzá na... Azt mondjuk álmomban se gondoltam, hogy (mákkal de) lenyomom vele. A pole-bĂłl indulás kb. semmit se Ă©rt, mert Szeglet lerajtott (mint mindig) Ă©s mindjárt belĂĽlre is pofátlankodott. Azonnal lányos zavarba estem attĂłl, hogy mĂ©gis Ă©n megyek elől. Nem is tudtam egy Ă©rtelmes kört menni amĂ­g Szeglet ott erőszakoskodott mögöttem. Ment rendesen a vĂ­vás, hogy a bejárat hol a kijárati Ă­veket kellett fognom. Majd hirtelen eltűnt Ă©s kĂ©t centire mögöttem jelent meg, amikor a hosszĂş egyenesre fordĂ­tĂł jobbos fĂ©kezĂ©si pontja következett. Illletve csak következett volna, már ha fĂ©keztem volna. A BRM terep kĂ©pessĂ©gei hát, hogy is mondjam... Mire kimásztam a homokbĂłl már a 10. voltam. KĂ©tsĂ©gbe nem estem azĂ©rt, mert az eleje a cooperes beállĂ­tásaim kĂĽl. verziĂłival ment, csak nem lehetnek olyan gyorsak! Mindenki nagyon előzĂ©kenynek tűnt, mintha köröznĂ©m őket. Aztán megint feltűnt mögöttem a erőszakos BRM (de hogy kerĂĽlt ez ide???), Ăşjabb pár kör kakaskodás után vĂ©gre feladta a motorja! EgyedĂĽl összeszedettebb tudtam lenni, repĂĽltem a dobogĂł Ă©s Jani felĂ©. KĂ©t kör volt vissza, amikor megprĂłbáltam kifĂ©kezni a sikán előtt. Egy kicsit sok lett, nem mertem befordĂ­tani, mert akkor mindketten ott maradunk volna. Mentem tovább egyenesen, Jani pedig ahelyett hogy megijedt volna, a rá jellemző higgadtsággal szĂ©pen kikerĂĽlt. Maradt Ă­gy a 4. hely, ennek ellenĂ©re nagyon Ă©lveztem az egĂ©sz futamot. Köszönöm szĂ©pen mindenkinek az Ă©lmĂ©nyt! KĂĽlön kössz Szegletnek a nem tĂşl minősĂ©gi, de baromi izzasztĂł csatákat. Nagy gratula a három Cooperesnek! Gyulám nincs mese, megĂ©rdemled te már azt a BRM-et!

Babinszki Gábor
Az eddigi legjobb rajtom sikerĂĽlt, 5 helyet jöttem előre. 2-3 körig tudtam tartani az Ă©lboly tempĂłját majd szĂ©p lassan kezdtem leszakadni. Innentől egyhangĂş versenyem volt, egy-kĂ©t aprĂł hibát vĂ©tettem de nem kerĂĽlt pozĂ­ciĂłba. Mikor Milán megĂ©rkezett a nyakamba, Ăşgy meglepődtem hogy kimentem a fűre. EszmĂ©letlen tempĂłt diktált. Gratulálok a dobogĂłsoknak!

Soós Gábor
Nos összessĂ©gĂ©ben jĂł kis futam volt ez, ahogy a pályátĂłl várhatĂł volt, felvonultattunk itt mindent amiĂ©rt az autĂłversenyt szeretjĂĽk, csaták, tömegjelenetek, előzĂ©sek, Ă©s igen sajnos ĂĽtközĂ©sek, dehát ez benne van, ezt mindannyian vállaljuk amikor odaállunk a rajtrácsra, balesetekbe keveredhetĂĽnk, kilökhetnek minket, akaratlanul is kilökhetĂĽnk másokat. EdzĂ©sen hoztam egy pb közeli időt, nagyon nem is erőltettem, Ăşgyis a versenyen dől el minden. Rajtnál Sziszka megtorpant, Robival meg beragadtunk mögĂ©, majdnem mindenki elment, vesztettĂĽnk pár pozĂ­ciĂłt. Első pár kör jĂł sűrű volt, Robival volt egy gyors ĂĽtĂ©sváltásunk, GabĂł hátulrĂłl hatalmas nyomás alatt tartott, Sziszka többször hibázott, volt hogy fĂ©lre kellett rántanom a kormányt hogy elkerĂĽljem az ĂĽtközĂ©st, de nagyon vigyáztam rá, mĂ©gjobban magamra, ilyenkor mindig azt mondogatom, nincsen reset, ezt az autĂłt kell bevinni a cĂ©lba. Aztán a második körben a sikán fĂ©ktávján hátulrĂłl megpöcköltem Sziszkát aki sajnos kiforgott, termĂ©szetesen vĂ©letlen volt az eset, sok választásom nem volt, hátulrĂłl többen toltak előre, olyan fĂ©ktávot vettem mint máskor, szerintem Sziszka egy kicsit hosszabbat, Ă©s tĂşlzottan is lelassĂ­tott, ettől persze a felelősĂ©g az enyĂ©m, a bĂĽntetĂ©semet meg is fogom kapni, bocsánatot kĂ©rek az esetĂ©rt, Ă©n hibáztam. KĂ©sőbb Májer Tomi többször támadott de ez egy jĂłl vĂ©dhető pálya, Ă­gy sikerĂĽlt beĂ©rni a cĂ©lba. ElĂ©gedett vagyok eddig az idei teljesĂ­tmĂ©nnyemmel, nagyon szoros a bajnokság, -r-esek hihetetlen stabilak nem is kell nekĂĽnk az a reset, ja Ă©s a Brabham beelőzte a Hondát. Glen ur.-ből kemĂ©ny lesz.

Szabó Szilárd
hatalmas harc volt, alig volt már vissza a versenyből 28 kör, mikor SoĂłs Gabi a sikánban kirakott a versenyből ĂĽgyesen, innentől elszállt minden kedvem, csak az járt a fejembe hogy mi a szarĂ©rt kell ez a második körben...nem is ment valami jĂłl, nem a pályára koncentráltam.....aztán kicsit megnyugodtam, vĂ©gĂĽl asszem sikerĂĽlt egy Lotus rekordot menni a pályán...aztán mikor utolĂ©rtem Gabit mĂ©g felmerĂĽlt bennem a kĂłsza gondolat hogy talán visszaadja a második körben elvett helyemet, de hát ennyire nem volt gentleman, Ăşgyhogy mĂ©g Majer Tomi is megĂ©rkezett ránk, hagytam az utolsĂł pár körben kĂĽzdjön Ő aztán vagy leszek nevető harmadik, vagy nem..nem lettem. boldog semmikĂ©pp, elĂ©gedett a versenyben futott PB-mel - 5 ezreddel jobb mint a Kvali - Ă©s a Lotus rekorddal mondjuk vagyok, lehetett volna ebből több is...

Porczió László
Nem ismertem igazán a pályát (vagy elfelejtettem), ezĂ©rt a szabadedzĂ©s egyetlen Ăłrájában prĂłbáltam kiismerni. Ez meg is látszott az időmĂ©rőn nyĂşjtott teljesĂ­tmĂ©nyemen ami a szĂ©gyenteli utolsĂł hely lett :-D. A versenyen prĂłbáltam minĂ©l Ăłvatosabban közlekedni a bajnokságban eddig nyĂşjtott rĂ©mes bĂĽntetĂ©si statisztikám miatt is. Az első körben sokan kiestek előlem Ă­gy 5 helyet is előbbre kerĂĽltem, majd szĂ©pen visszaelőzgettek miközben hibáztam is párat, aztán kezdtek javulni a köreim Ă©s az időmĂ©rőhöz kĂ©pest sokat javĂ­tottam. Nyugisan mentem Ă­gy megĂşsztam resetelĂ©s nĂ©lkĂĽl a vĂ©gĂ©n pedig a 11. hely jött össze.

Szegletes Gábor
Futam előtt aludtam, ami eddig sosem jött be igazán, de mivel Ricsi bejelentette, hogy nem jön, igazábĂłl nagy tĂ©tje a dolognak nem volt. Tegnap nagyon jĂłl ment gyakorláson, megfutottam a világ legjobb első szektorát is, de komolyan. : ) EdzĂ©s: semmi nem jött ki, erőltettem. Ugyan az, mint Rouen-ben, Milán teljesen megĂ©rdemelten vitte el a pole-t. MĂ©g az Ăłra után is prĂłbálkoztam, de már az első szekiben rontottam. Jellemző, hogy ezĂşttal is 6-7 tized maradt benne a pribihez kĂ©pest. Futam: verseny setupom egĂ©sz kiĂ©rlelt volt (mint a penĂ©szes szalámi), nem is ment rosszul. Milánnal korrekt kĂĽzdelmet vĂ­vtunk, de a netem lagos volt ma. AzĂ©rt sokszor mentĂĽnk közel, prĂłbáltam szinte minden kanyarban, de nem könnyű előzni itt. : ) Nem is sikerĂĽlt, de aztán egy fĂ©ktávon Milán kiment egyenesen, azt hiszem egy laggal ĂĽtöttem ki. Azt hittem ki is lĂ©pett, folytattam a negyedik helyen. Előttem azt hiszem MTomi volt, e kiforgott a nyĂşjtott jobbos kigyorson (remĂ©lem nem miattam!). Pár kör Ă©s közvetlen előttem volt Gyula Ă©s Convar, nagy harcban az első helyĂ©rt. Mire utolĂ©rtem őket, feltűnt Milán a pribin, szĂłval Ăşgy döntöttem ebbe a harcba kár beleszĂłlni, mert szĂ©pen mentek. Inkább bevártam Milánt. Volt megint pár szĂ©p kanyar, “látszott a rutin“. Volt egy mentĂ©sem, amikor kitört a hátulja, Ă©s visszaváltás közben lepadlĂłztam azt hiszem a BRM-et, Ă©s valahogy összeszedtem (autoclutch mindenek felett...). 1-2 kör mĂşlva azonban megadta magát a motor, gondolom ez miatt. Pukk. TanĂ­t a GPL. : ) Köszönöm a futamot, Ă©s gratulálok minden cĂ©lba Ă©rőnek. A pálya nehĂ©z, de szerintem nagyon Ă©lvezetes, Ă©s amit a futambĂłl láttam, az sokkal magasabb szĂ­nvonalĂş volt, mint Snetterton Ă©s Rouen. SzĂłval 5-ös. A hiányzĂłk remĂ©lem hoznak igazolást.

Papdi Tamás
Ezt jobbnak láttam nem erőltetni... Pedig a rajtom egĂ©sz jĂł volt.


http://hgplm.gtr-masters.hu/