East London GP eredmények

Jim Clark Kupa, East London, 2010. 06. 01.


részletes nézet

Krajsek Milán (BRM P115) nyerte East London nagydíját. Krajsek Milán a 2. helyről rajtolva Kis Richard előtt ért célba a „Jim Clark Kupa” 2010. 06. 01.-i futamán. A dobogó harmadik fokára Posta János állhatott. A leggyorsabb versenykört szintén Kis Richard futotta.


logo


Verseny (43 kör, 168 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 59:45.089s
2. Kis Richard / BRM Only BRM P115 +17.840s
3. Posta János / S/Power Honda RA300 +34.993s
4. Soós Gyula / ZORRO Cooper T81B +37.116s
5. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B +45.118s
6. Petra Gergely / IMAS Lotus 49 +1:13.818s
7. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 +1:22.733s
8. Porczió László / Tireburner Lotus 49 2 kör
9. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 2 kör
Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 6 kör
Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 23 kör
Oláh Gábor / IMAS Cooper T81B 38 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:21.422s
2. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 1:21.553s
3. Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 1:21.963s
4. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B 1:22.289s
5. Oláh Gábor / IMAS Cooper T81B 1:22.359s
6. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 1:22.420s
7. Posta János / S/Power Honda RA300 1:22.579s
8. Petra Gergely / IMAS Lotus 49 1:22.675s
9. Soós Gyula / ZORRO Cooper T81B 1:22.761s
10. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 1:23.465s
11. Porczió László / Tireburner Lotus 49 1:24.033s
12. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 1:24.512s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:21.485s
2. Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 1:22.011s
3. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 1:22.398s
4. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B 1:22.521s
5. Petra Gergely / IMAS Lotus 49 1:22.524s
6. Posta János / S/Power Honda RA300 1:22.636s
7. Soós Gyula / ZORRO Cooper T81B 1:22.981s
8. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 1:23.213s
9. Oláh Gábor / IMAS Cooper T81B 1:23.434s
10. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 1:23.811s
11. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 1:24.240s
12. Porczió László / Tireburner Lotus 49 1:24.390s




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Krajsek Milán
Erre a versenyre sem tudtam tisztességesen felkészülni, ezért kedden igyekeztem pótolni a hiányosságokat, aminek megint a verseny setup itta meg a levét. Az edzés a felkészüléshez képest jól sikerült, a várakozásomnak megfelelően a 2. helyre kerültem. Ricsi rajtnál valamiért rondán beragadt, és ezzel az ölembe hullott az első hely. Ez azért igazán kellemetlen, mert messze földön híres első köröket fut. Megtankolva eleinte csak olyan féktávokat tudtam venni, hogy az autó szélességének 2x bejártam oldal irányban, köszönhetően a pocsék verseny setupnak. Előfordulhat, hogy Ricsit emiatt fel is tartottam néhány helyen, de egyáltalán nem volt szándékos. Izgalmasra sikeredett így az eleje, sosem tudtam pontosan, hogy épp melyik BRM akar letolni a pályáról. Sajnos Ricsi valami fura indíttatásból kiállt a boxba, amiből csak annyit láttam, hogy eltűnik a pribiről. Azt hittem végleg kiszállt a buliból. Visszavettem a tempóból és Szeglettel próbáltam funolni egy kicsit, de amíg elől voltam nem nagyon “mert“ támadni, gondolom véletlenül sem szeretett volna kiütni. Az utolsó kanyarban előre engedtem, aztán több kevesebb sikerrel kergetni próbáltam. Annyira lelassultunk a vívástól, hogy szép lassan felért ránk a mezőny. Szeglet kicsit hibázott, meg akartam várni, de a pribin újra megláttam Ricsit. Talán mondnom sem kell, hogy veszett sebességgel közeledett. Fun/off. Így hogy egyedül maradtam, nagyjából sikerült konzerválnom a távolságot köztünk. Az utolsó harmadban, belefutottam egy akkora lagba, hogy a kormányt is majdnem kitekerte a kezemből. A továbbiakban nem számolta a köreimet a szerver, és csak reménykedhettem, hogy nem vág ki végleg. A legvégére felforrósodott a helyzet, két körrel a vége előtt Ricsi már lőtávolban volt. Az mentett meg, hogy a sikán előtt valószínűleg füvet fogott az első kereke, ezért a látványos befutó elmaradt, 10 kör virtuális hátránnyal kocogtam be a célba. Az idényről: ehhez a címhez elég sok szerencsés tényező kellett, kezdve Szeglet más irányú elfoglaltságaitól, Ricsi motor hibáin át, az 1200-as induló kreditig bezárólag. A közeljövőben valószínűleg nem adódik ilyen kedvező helyzet, ezért örülök, hogy sikerült kihasználnom a lehetőséget. Mindenkinek köszönöm a gratulációkat, és a versenyeket! Nagy grat a ZORRO-nak az aranyhoz! Gyulának külön elismerésem azért mert betegen is végignyomta, és újra győztes csapatot hozott össze!!

Posta János
Erre a futamra megint sikerült rendesen felkészülnöm, de a pályarutin azért még mindig jócskán elmaradt mondjuk egy alap pályához képest. A szabadedzésre is bementem pár körre, de nem volt valami megnyugtató az a 24 alja idő... Szerencsére az időmérőn összeszedettebb voltam, a 22.5-ös kör még a vártnál is jobb volt. De szükség is volt rá, mert nagyon sűrű volt a mezőny közepe. A rajtnál jól jöttem el, egy rövid időre sikerült Norbi Ferrariját is sakkban tartani, de aztán leggyorsult, sőt Convart is megelőzte a kör végére. Mögöttem Gyula haladt biztonságos távolban, úgyhogy igyekeztem lépést tartani az előttem haladókkal. Norbi a második körben kicsúszott előlünk, majd néhány körrel később Convar is követte. Erre valahogy kiengedtem, mert egyre inkább lemaradtam Gabótól, Gyula pedig zárkózott felfelé. Aztán a tizedik kör környékén közénk csöppent Ricsi is, aminek az lett az eredménye, hogy Gyula teljesen felért rám. Ricsi második próbálkozásra átgázolt rajtunk, mi egy elég stresszes fogócskába kezdtünk. Előttünk Gabó hibázott egy kicsit, és újra lőtávolba került. Gyula éppen ekkor előzött meg engem, kissé le is maradtam, de aztán összeszedtem magam, megfutottam a legjobb köreimet és visszaértem a nyakára. Persze megint jött egy hiba és ott álltam méginkább lemaradva... :argh: Szerencsére ekkor már hátra nem nagyon kellett figyelni, újra nekivágtam a felzárkózásnak. Milán közben kiszállt a játékból, Szeglet pedig visszacsúszott Gabó és Gyula elé/közé/mögé. Mire leült a por, Szeglet kilépett én pedig ismét ott voltam nem sokkal Gyula mögött. A következő körben Gabó is benézhetett valamit, mert mindketten meg tudtuk előzni. Két körrel később Gyula esett ki a ritmusból, Gabóval nyertünk egy-egy helyet. Az utolsó körben aztán még mindenki odatette magát, Gabónak ez egy kicsúszásba torkollott a sikánnál, így simán beértem másodiknak. Ezek az utolsó körök mindenesetre erősen megdobogtatták a szívemet. Egészen hasonló feeling volt mint annak idején a 16. kupás versenyen. Főleg jó volt, hogy jól jöttem ki az egészből : ) A verseny után aztán kiderült, hogy Milán végig bent volt, csak a gép nem számolta a köreit, úgyhogy a második hely az valójában harmadik, és Milán pedig végre bezsebelte a bajnoki címet. HATALMAS GRAT!! Ez a befejezés azt hiszem, passzolt a szezonhoz. Nagyon komoly meccsek voltak jóformán minden versenyen. Köszi mindenkinek a részvételt! Grat a ZORRO csapatnak a bajnoki címhez! Külön köszönet Benőnek, a Slower Power erősebbik felének : ) Majdnem megcsíptük az első helyet ; ) Aki tud, jöjjön nyáron is versenyezni! : )

Soós Gyula
Azt hiszem lázasan sosem versenyeztem még, most már emellé is pipát tehetek. Nehéz volt felvenni a ritmust az edzésen, forgalom is volt, így aztán teljesen meglepődtem, amikor a 4. mért köröm új PB lett. Ekkor az előkelő 4. helyen álltam a 22.7-el. Nem tudtam mi jön még... Az jött, hogy gyakorlatilag ezt a teljes középmezőny überelte, és az edzés végére a 9. helyen találtam magam. De legalább a feltankolt autóval megbarátkoztam közben. Kicsit féltem a versenytől abból a szempontból, hogy mások közelségét hogyan reagálom majd így le, lázasan, de remélem azért nagy gondot senkinek nem okoztam. Főleg Janival és Gabóval voltak szoros körök, de az elején, míg én voltam az üldöző, nekem is el kellett vennem párszor Jani mögött, így talán nem vetted zokon, ha fordítva is megesett. Lényeg a lényeg, a 9. rajthelyről gyakorlatilag előzés nélkül haladtam felfelé az 5. helyig. Ez azért volt fontos, mert tudtam, hogy nem engedhetem el Janit, akkor oda a csapat-arany. Így is rizikós volt, hogy ha tesóm nem hoz annyi pontot Benőn, mint én bukok Janin, akkor övék a cím. Jani egyszer rosszul jött ki a 4. szeki elején a jobbosból, és az utolsó kanyarban kifékeztem. Pár körig keményen támadott, de közben ráestünk Gabóra, és amire nem is készültem, sikerült elé kerülnöm. Ekkor viszonylag biztonságban éreztem magam, mivel láthatóan közelről gyilkolták egymást. Ez lett a vesztem, 2 körrel a vége előtt egy sima célegyenes eleji kigyorson megbokrosodott az olasz ménes, és mire ráncbaszedtem őket, mindketten elmentek. Ekkor azt hittem maradok 5., és izzadva figyeltem előttem a csatát a dobogóért, mondom ha Jani elmegy, nekünk bukta. Végül a sikánban Gabó hibázott, én meg befutottam Jani mögött, teljesítettem a tervet. Nagyon izgalmas befejezés volt mindkét címet illetőleg, főleg az esti kavarással, örülök, hogy végig bírtam a tempót. És természetesen GRAT Milánnak a címhez, amiért már rég megdolgozott!

Fejes Gábor
Nem nagyon szeretem a palyat, nem is vagyok valami jo rajta, ehhez kepest egesz jol sikerult a verseny 2/3-a, a dobogosoktol 10-15mp-re lemaradva, de 2-5mp elonnyel Jani-Gyula paros elott haladtam. Amikor kiautoztam egy kis elonyt Janiekkal szemben, akkor mindig hibaztam, kellett, hogy fenyegetve erezzem magam, csak akkor tudtam normalisan menni Kb 7-10 korrel a vege elott beesett Szeglet elem, nagyon megzavart, teljesen kiestem a ritmusbol, igy tobb hiba utan, Gyulaek konnyen utolertek. Egesz eddig egyedul autoztam, ezert nem nagyon tudtam igy hirtelen felmerni az elottem halado autok fekezesi pontjait, foleg Jani a Hondaval okozott neha riadalmat szamomra, kesz csoda, hogy 1-1 kanyarban nem futottam ra. Kovetkezo evadban az ilyen helyezeteket higgadtabban fogom kezelni

Soós Gábor
Well, most úgy értékelek hogy még nincs hivatalos végeredmény, lehet egy hellyel hátrébb kerülök majd. Edzésen hoztam az időmet amit tudok, valahogy nem fekszik nekem ez a pálya, így elég hátulról indultam. Rajtnál Gergő megtorpant előttem, én meg már nem tudtam kikerülni, így sajnos kiforgattam, mégegyszer bocsánat, restellem a dolgot. Ezek után sikerült hiba nélkül, bár nem a legjobb tempóban végigérni, Gergő gyorsabb volt mögöttem, kétszer is utólért, de hibázott is mindkétszer. Megint elég sok volt a kilépő, így lecsökkent a köztem és Benő között lévő versenyzők száma, ami a csapatbajnoki szempontjából volt kritikus, de úgy tűnik még a büntetéssel együtt is behúztuk. Grat tesómnak a betegen nyújtott teljesítményhez, kellett a címhez, grat a Slower Powernek is, eszméletlen mennyiségű pontot szedtek össze, izgalmas volt a vége. Grat Milánnak is, és egyáltalán mindenkinek, aki jelenlétével emelte a bajnokság színvonalát. Szezon végére kicsit megcsappant a létszám, remélem következő szezonra lesznek visszatérők, régi motorosok, és juniorok.Igazából elég egyhangú szezonom volt, kiemelkedő eredményt most nem sikerült hozni, lehet ehhez minimum egy Ferrari kell nekem, de az is igaz mióta win7 alatt tolom vhogy nem az igazi, még mindig nem találom magam. Ja és jöjjön mindenki funolni nyáron, jó kis programnak tűnik, még ovál is lesz, jee!

Porczió László
Na ez a pálya aztán mindennek nevezhető de kellemesnek nem, Silverstone-al pedig semmilyen közös vonást nem találtam benne. :P Az előfutam előtt is versenyeztem már itt, de sehogy se sikerült megkedvelnem ezt a pályát. Az időmérőn csak röhejes 1:24-es időt sikerült összehoznom ami csak a 11. rajthelyre volt elég. A rajtnál Gabi és Gergő gabalyodott egymásba de sikerült elkerülnöm őket, Gabit hamar visszaengedtem mert tudtam, hogy gyorsabb lesz, majd a továbbiakban is estek ki előlem így egészen a 8. helyig jutottam. Gergő üldözött még egy darabig, de mivel sokáig nem bírtam hiba nélkül így visszaelőzött. Ezek után gyakorlatilag alig volt tiszta köröm, sorra fékeztem el magam vagy sodródtam le a pályáról, többször a bokor adta a másikat de legalább végigmentem reset nélkül, igaz a végére 2x-es körhátrányt szenvedtem el. Azért a végén még Benővel jót versenyeztünk de ennek is a lekörözések vetettek véget, végül a kiesések miatt a 8. hely jött össze. A bajnokságban a 9. helyen végeztem, a Tireburner Racing pedig, sztárpilótánkkal Szeglettel a 6. lett. Sajnos azt kell mondjam az élmezőny és a sereghajtók közti különbséget akár az idei F-1 szezonhoz is lehet hasonlítani. Nekem a hosszabb versenytávval nincs bajom de az ehhez hasonló rövid, gyors pályák nem igazán szerencsések, gyakorlatilag folymatosan a leköröző versenyzőkre kell figyelni ami jelentősen visszaveti az amúgy is lassú versenyzőket. Ráadásul a szezonbeli addon pályák egyike sem jött be számomra. Pozitivum viszont, hogy jóval kevesebb resetet használtam ezen a bajnokin. Grat Milánnak és a ZORRO csapatnak! Köszi a versenyzést mindnekinek!

Szegletes Gábor
Nagyon rossz emlékeim voltak egy évekkel ezelőtti bajnokiról, sőt azt hiszem másoknak is okoztam hasonló élményeket akkor, szóval, leginkább kötelességből jöttem meg VROC-ra fél 8 körül, aztán 8-tól már be is mentem. A setupom borzasztó volt, nagyon csirke korszaki, ezzel nem is tudom hogy mentem annó... Pár kattintás a standard-ek felé, és máris csak a pályára kellett koncentrálni. Mentem kb. 10 kört, még állítottam dőlésen, diffin, jött egy 22,4 körüli kör, de hát még gyakorlatilag a féktávokat mértem fel. Betankoltam a gépet 43 körre, és egy hosszabb etapot terveztem futni, ami alatt jobban elsajátítom a pályát, meg kifigyelem a gumikat. Ez teljes mértékben sikerült, bár sokat nem mentem, de a lényeget megláttam. Szóval 10 perccel a vége előtt le is léptem kb. a szerverről. Aztán qualon újra kevés üza, és jöttek a szektorok. Szorongattak hátulról, sőt Gabó meg is előzött egy 22,2x-es körrel, szóval muszáj volt menni. A végére egészen összeállt a ritmus egykét kritikus helyet kivéve, így a pribi már 21,5x volt, sőt, az utolsó körömön meg is volt a 21,65 körüli idő, de az utolsó kanyarban túlcsúsztam... Mindegy, nem osztott, nem szorzott, harmadik helyen jó helyen voltam. Pláne úgy, hogy a rajtot Ricsi bealudta, de annyira, hogy még szélárnyékra se volt igazán jó, gyakorlatilag ki kellett kerülni. Telitankkal nem mentem qualon, érdekes volt a T1, de sikerült megoldani, senki nem akart azt hiszem kötözködni. Aztán volt egy elváltásom, azaz 2. helyett 3-ban fordultam és a kigyors az egyik jobbosból nem nagyon torzította a szemgolyómat, Ricsi itt vissza is előzött. A futam első szakaszában Milán és Ricsi kicsit gyorsabbak voltak, aztán visszalassultak, volt olyan, hogy vagy 5-6 kört is mentem elől, ha jól rémlik. Ilyenre abszolút nem is számítottam. Eléggé oda tudtam figyelni kb. 10-15 körig, ilyenkor jött a tempó is, bár még mindig voltak olyan helyei a pályának, ahol körről körre tizedeket buktam. Volt itt T1-ben előzés (meglepetésre működött a hatodik fokozat), kifékezés, visszaelőzés, éppen elkerülés, koccanás, minden, ami kellhet. Aztán a 30. kör után folyamatosan szétesett a ritmus, ebben benne volt az is, hogy össze-vissza felváltottam, mert a kazán hátul a futam addigi részében kapott rendesen. Nem tudtam odafigyelni, meg is pördültem egyszer, Gabóék utol is értek... jól van, mondom, akkor most nem lesz felváltás, megpróbálok lemenni 21 közepe-aljára, mert így csak esek vissza. Aztán másfél körön belül egy féktávon 3->2 váltás során el is durrant a BRM, a TDi-t meg Bernie továbbra sem engedi... Lényeg, hogy egész jó futam volt, addonon nem is számítottam hasonlóra sem magamtól. Köszönöm mindenkinek a futamot, a ZORRO-nak és Milánnak pedig gratulálok a címhez! Kijárt már!

Oláh Gábor
Közepes edzés közepes idővel, Gabó be is jött elém, meglepett, szép volt. Rajt: közepes, de Norbi a T3-ban szépen körbeautózott, -1 hely. Pár kör semmi, de egyszercsak megbosszulta magát az 50-50 fék, és a sikán féktávján eldobtam a vasat. Amitől úgy bepipultam (1x azért, mert úgy még soha nem indult el a fara, hát persze hogy most kellett, másodszor pedig azért, mert akármily óvatosan gurultam, csak megperdültem a fűben), hogy nyomtam egy esc-t majd rá egy enter-t és kiléptem. Magáról a bajnokságról: összességében csalódott vagyok a teljesítményem miatt. Túl sok volt a hiba, tempóban is nagyobb fejlődést vártam magamtól. Az őszi szereplés után ezt az eredményt mindenképpen visszalépésnek érzem. Viszont...nyertem egy bajnokit, és ez sokmindenért kárpótol. Sőt, ennek fényében azt kell mondjam, inkább 6 ilyen szezont, mint egy őszit. Végezetül én is gratulálok Milánnak és a ZORRO-nak! De meg kell dicsérjem csapattársamat, Gergőt is, aki szemmel láthatóan rohamosan fejlődik, versenyről versenyre egyre jobb! Daytona-ban találkozunk!


http://hgplm.gtr-masters.hu/