Kyalami GP eredmények

Jim Clark Kupa, Kyalami, 2010. 02. 16.


részletes nézet

A 2010. 02. 16.-n rendezett Kyalami-i viadal győztese Szegletes Gábor lett. A „Jim Clark Kupa” versenyén a második helyet Vörös Tamás, a harmadikat Szeredi Norbert szerezte meg. A leggyorsabb versenykört szintén Szegletes Gábor futotta.


logo


Verseny (40 kör, 164 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 54:47.759s
2. Vörös Tamás / Mad Eagle Brabham BT24 +5.511s
3. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 +7.980s
4. Posta János / S/Power Cooper T81B +18.489s
5. Soós Gyula / ZORRO Honda RA300 +19.665s
6. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 +31.102s
7. Szabó Szilárd / RRR Eagle T1G +31.407s
8. Fejes Gábor / 2 Laps Honda RA300 +1:19.788s
9. Sárai Róbert / SF Brabham BT24 1 kör
10. Oláh Gábor / IMAS BRM P115 1 kör
11. Porczió László / Tireburner Ferrari 312 1 kör
12. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 3 kör
Kis Richard / BRM Only BRM P115 25 kör
Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B 26 kör
Petra Gergely / IMAS Ferrari 312 30 kör
Sándor Tibor / Ferrari 312 36 kör
Csomor Benö / S/Power Brabham BT24 40 kör
Görömbei Lajos / RRR Cooper T81B 40 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B 1:19.504s
2. Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 1:19.791s
3. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:19.801s
4. Oláh Gábor / IMAS BRM P115 1:20.502s
5. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 1:20.771s
6. Vörös Tamás / Mad Eagle Brabham BT24 1:20.799s
7. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 1:20.907s
8. Sándor Tibor / Ferrari 312 1:21.056s
9. Posta János / S/Power Cooper T81B 1:21.056s
10. Soós Gyula / ZORRO Honda RA300 1:21.090s
11. Szabó Szilárd / RRR Eagle T1G 1:21.248s
12. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 1:21.689s
13. Petra Gergely / IMAS Ferrari 312 1:21.902s
14. Sárai Róbert / SF Brabham BT24 1:21.920s
15. Fejes Gábor / 2 Laps Honda RA300 1:21.990s
16. Porczió László / Tireburner Ferrari 312 1:22.200s
17. Csomor Benö / S/Power Brabham BT24 1:22.760s
18. Görömbei Lajos / RRR Cooper T81B 1:31.344s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 1:20.246s
2. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:20.426s
3. Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B 1:20.443s
4. Szabó Szilárd / RRR Eagle T1G 1:20.691s
5. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 1:21.054s
6. Soós Gyula / ZORRO Honda RA300 1:21.107s
7. Posta János / S/Power Cooper T81B 1:21.195s
8. Vörös Tamás / Mad Eagle Brabham BT24 1:21.328s
9. Fejes Gábor / 2 Laps Honda RA300 1:21.476s
10. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 1:21.554s
11. Oláh Gábor / IMAS BRM P115 1:22.126s
12. Sárai Róbert / SF Brabham BT24 1:22.272s
13. Porczió László / Tireburner Ferrari 312 1:22.676s
14. Petra Gergely / IMAS Ferrari 312 1:23.027s
15. Sándor Tibor / Ferrari 312 1:23.067s
16. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 1:23.140s
Csomor Benö / S/Power Brabham BT24 köridő nélkül
Görömbei Lajos / RRR Cooper T81B köridő nélkül




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Szegletes Gábor
Beugrottam, Ricsi valamiért mögém qualizott, Milán pedig a Cooper miatt verve volt, első helyre tudtam előre ugrani az első körben. Volt pár előzési kísérlete Ricsinek, őt pedig Milán támadta. Mindketten gyorsabbak voltak nálam. Aztán Ricsi T1 előtt benézett, nekem pedig leért féktávon a balhátsóm, tudtam menteni, de így is kisodródtam a fűre, elment Ricsi és Milán is. Maradtam szépen lefele, aztán előbb Milán, majd 1-2 kör múlva Ricsi kocsija mellett is elmentem a T1-ben. Innentől csak sétakocsi, egy-két kört megnyomtam, kb. kétszer kicsúsztam. Utolsó körben azon gondolkodtam, hogy vajon melyik szezonban lehetett az a jó kis hosszú teljes fordulatom Kyalami futam végén.

Szeredi Norbert
A T2-ben több autóval is koccantam, de valahogy sikerült kikeveredni shift-R nélkül. Amúgy egész jó volt, először Soós Gabival csatáztam, majd Vtomit sikerült utolérnem 1x, de hibáztam. Jó ez a 3. hely.

Posta János
Na, ez nem volt egyszerű. Az időmérőn hoztam ugyan az elvárt 21.0-t, de még azzal is csak a kilencedik kockát szereztem meg a rácson. A rajt közepes volt, T1 óvatos, T2-ben pedig kénytelen voltam lemenni a fűre, hogy kikerüljem a baleseteseket. De nem úsztam meg meg balról csak belém forgott valaki... Kicsit paráztam, hogy sérült-e az autó, de volt annyi mákom hogy nem. Ráadásul a kör végén, köv kör elején el is mértem a T1 féktávot, így tovább romlott a morál... Lassan azért belerázódtam, és az ötödik körben már jött is a 21.6, kezdtem megnyugodni. Gyula mondjuk erősen hajtott, de sikerült kontroll alatt tartanom. Aztán végül csak befért mellém T1 előtt, én meg szépen lecsúsztam... :argh: Köv körben nagy meglepetésemre Gyula visszaengedett, de mivel nem rögtön az előzés után volt, inkább úgy sejtettem, hogy valami helyi zavaró tényezője lehetett (telefon?). Lett egy kis előnyöm, amit úgy dédelgettem, hogy biztonságban maradjak. Sajnos ezt a lekörözöttek nem igazán könnyítették még - Portion és Convar is elvett egy kicsit, Gyulának meg éppen jól jött ki minden, így aztán a végére ismét csak meleg lett a pite. Az előzési kísérlet azonban nem jött össze, utána pedig már nem volt újabb lehetőség, így maradtam a helyemen. Az előttem haladókhoz nem nagyon tudtam szólni. Grat a győztesnek, dobogósoknak!

Soós Gyula
Jó társaságban repül az idő - szokták mondani. Megint hamar elröppent a 40 kör. Hát még az edzés! Óriási forgalom volt, alig volt tiszta köröm, mikor letettem a verdát a 21.0-mal elégedett voltam, és a 6. helyen álltam. Míg a versenysetupot próbálgattam, a kollégák nem lazsáltak, visszaestem egész a 10. helyig, amit azért nem vártam na. Ráadásul a rajtot sem próbáltam el a 90 literrel töltött Hondával, szinte lefulladtam, valaki el is ment. Ezen alig tettem túl magam, máris láttam a repülő autókat a T2-ben - sikerült belekeveredni. Bár nekem is resetelnem kellett, viszonylag korán távoztam a helyszínről, és rögtön Jani nyomába eredtem. Kergettem-kergettem, de mindig jobban csinálta a kigyorsítást a célegyenesre, nem tudtam megközelíteni. Aztán egyszer hibázott, mellé mentem, sikerült is megelőznöm, de nagyon sodródtam kifelé, ahol ő volt, és a tükörben csak annyi látszott, hogy megbicsaklik a kocsija, és kicsúszik. Gondoltam a bal hátsóm megpöckölte. Először bevártam, majd el is engedtem - mint utólag kiderül feleslegesen... Ezután kábé megint 30 körig üldöztem, de mindig volt 2-3 sec előnye. Aztán Portion és Convar lekörözése hozta meg az esélyemet, mire rajtuk Jani átjutott, megint 1 secre voltam. Ismét volt egy jobb kigyorsom, ismét bementem, és bár előtte körökig a satuközeli féket gyakoroltam a T1-nél, nem sikerült megállni, lesodródtam. Már letettem az előzésről, erre az utolsó körben a hajtűben teljesen ráestem Janira. Ezen annyira meglepődtem, hogy elszúrtam a következő balost, így nem lett szoros finish. A rajthelyemet, és a rajtbalesetet is nézve ugyancsak jó ez a 5. hely, persze ketten megint kiléptek az elejéről...

Soós Gábor
Edzésen mentem egy kapitális új pb-t, benchmark áttörve, már csak a “zöld pokol“ maradt. Magamat leptem meg legjobban ezzel a körrel, nem gondoltam hogy ötödiknek indulok majd. Rajtnál Convar-t sikerült legyorsulni, VTomi viszont mindkettőnket lehagyott, viszont cserében én kimaradtam minden zűrből. A versenytempóm az sajnos siralmas volt, Norbi 3 kör alatt eltüntette 7 sec előnyömet, később Jani is hasonló ütemben közeledett 20 sec-ről. Féltávnál jöttek a szokásos hibák, egy kicsi, majd egy nagyobb, ezúttal legalább a reset-et megúsztam. Futam előtt gondolkodás nélkül aláírtam volna a hatodik helyet, így viszont, nem is tudom, akár még harmadik hely is benne lehetett volna. De ha meg azt nézem hogy sil-ben Ferrarival akartam indulni, még túl jól is sikerült a futam, ha így mennek tovább a dolgok addig még a Brabi-t is elveszítem.

Szabó Szilárd
Nos, összességében elégedett vagyok a tegnapi teljesítménnyel. Elég sokat sikerült készülni rá és hát ugye vagyok abban a szerencsés helyzetben, hogy TOP autóval mehetek, a pályára is eléggé jól ráéreztem - a magam bénácska módján - nomeg a hétfői gyakorlás is elég sokat lendített rajtam, mert elleshettem pár kanyarvételi technikát. A kvalit nem erőltetem túlságosan 2x ugrottam neki és messze elmaradtam a saját legjobbamtól, de gondoltam mindegy is, mert a rajt nem (sem?) az erősségem és a kivárásra játszok inkább. Futam alatt igazából sok minden nem történt velem. T2-ben a fülemig ért a szám mikor szépen elhussantam a szanaszét repkedő autók között, aztán egyszer csak előttem termett a semmiből egy autó - lagg? - amin felkenődtem és meg is forogtam. sokadik helyen folytattam, de szépen haladtam felfelé, élőben láttam a Sándor Tibi - Gabó előzési manővert, tanulságos volt, Porczió Lacival is volt egy emlékezetes viadalom, aztán kapaszkodtam felfelé Sós Gyulára, azonban mikor utolértem a sodrós jobbos - Sunset bend? - kissé elhagyta a hátsó fertályomat a tapadás, nem túl nagy időveszteséggel visszajöttem a pályára és Laci a ferkával ismét elém került. Megelőztem és folytattam Gyula üldözését, de nem tudtam már felkapaszkodni rá, pedig időközben megfutottam a legjobb körömet is. Hátulról Soós Gábor kezdett ekkor közeledni aki végül is egy megforgásomat követően a célegyenesre fordítóban elment mellettem, elég szorosan mentem mögötte az utolsó pár körben de előzésre már nem volt lehetőségem. így megismételtem eddigi legjobb helyezésemet egy 7. helyet. Élveztem a futamot, nem is nagyon fáradtam el, és ismét sikerült Shift-R nélkül abszolválni a versenyt stabil 21 körüli időkkel legtöbbször - néha kicsit felette néha kicsit alatta - és a pribi szerint az elméleti legjobbam már 19 vége volt a futam végére.

Oláh Gábor
Ne haragudj Tibi (nomeg mindenki, aki belekeveredett) az 1. kör T2-ért, én voltam a ludas. Nem tudtam hogy mellettem vagy. A T1-et is már együtt vettük be, és mivel a kijárat után besorolt mőgém egy Ferka, azt hittem te vagy az. Hát, mint azóta visszanéztem, tévedtem, az egy másik Ferka volt A tisztelt versenybíróságtól kérem az eset kivizsgálását, és várom a büntit...

Porczió László
Kyalamit valahogy nem érzem igazán, de ez a verseny sem hozott hozzá közelebb. Gondoltam most kihagyom a szeszélyes Lotust és inkább Ferrarival indulok, stabilabban tudtam vele menni de lassabban is ezért az időmérőn csak a 16. hely jött össze. A rajtnál a zöld zászlóból semmit se láttam, emiatt jókora fáziskéséssel indultam el, a lemaradás miatt viszont sikerült megúsznom a nagy balhét, bár a vissza támolygó autók egyikébe azért sikerült belekoccolnom. Ezután a 9.-10. hely környékén autóztam, majd az előlről kiesők révén a 9. helyre kerültem. Viszonylag stabilan mentem kb. 10 körön át, aztán a gumik felhevülése miatt valamellyest lassultam így mögöttem, Oláh Gabi egyre jobban jött fel, majd meg is előzött, gondoltam nagyon nem harcolok vele mert úgyis gyorsabb, na erre pár kanyarral később keresztbe fordulva az ideális íven találtam, sajnos nem tudtam se elkerülni se igazán lelassulni így jól bele rongyoltam. Reset nélkül mentem tovább de valami gebasz csak történt, mert a motor nem pörgött fel mindenképp resetelnem kellett, ennek hatására 3 helyet estem vissza, majd pár körrel később eldurrant a hidegen hajszolt motorom, a sokk hatására a lekörözések se jöttek ki túl jól ezért bocs az éríntettektől, a végére csak a 11. hely jött össze.

Papdi Tamás
Időmérőn egy egész jó 21.6-os kört sikerült mennem,a verseny már pocsékabb volt. T2-ben volt némi hepaj, a nagy óvatoskodásban convarba sikerült ktészer is beleakadnom, mire eléggé távol küzdöttem magam a pályáról menetiránynak háttal. Utána gyorsan visszaelőztem őt, majd valamelyik körben kicsúsztam, a kerítésről pedig elé pattantam vissza, a motor itt meg is köszönte az estét. Utána csetlettem-botlottam, volt még shift+r, meg számtalan lekörözés, remélem nem tartottam fel senkit. Pau talán jobb lesz.

Kis Richard
Időmérő:, 2 felfutásból (2x5-6 kör, ebből kivezető meg első 1-2 kör nem számít, lagymatag gummák miatt), nem volt tiszta köröm, legjobb mérten is 2 keresztben álló autót kerülgettem. Verseny: Régóta nem kellett folyamatosan ennyit előre és hátra is figyelni, nagyon bejött. Milán gyorsabbnak tűnt Cooperre, Szegletet meg még mindig nehéz megelőzni hiába nem gyak. mostanában. Verseny első néhány körében volt pár hajmeresztő visszaváltásom, gondolom ez tett be BRM mocijának, végülis jól szórakoztam.

Krajsek Milán
Az edzés Ricsiéhez hasonlóan sikerült, pedig rengeteg önzetlen emberrel találkoztam. Valahogy nem álltak össze sosem az ideális feltételek. Az utolsó percben sikerült egy “csak legalább tiszta legyen“ típusú körrel, nem feltétlenül megérdemelten megszerezni az pole-t. A sorsom ettől függetlenül meg volt pecsételve Szeglet (rajt)technikája miatt, T1-T2ben még egymás mellett fordultunk, aztán T3-ban már kívülre kényszerültem, ami teljesen vert helyzet. Ezzel még nem lett volna amúgy baj, de Szeglet egy pár pillanata eltűnt, ettől beparáztam, amit Vörös Tomi és Ricsi is ügyesen kihasznált. Fél körrel később Tomit visszaelőztem, aztán kezdődött a hármas adok-kapok. A 15. körben Sikerült félig meddig Ricsi szélárnyékába kerülnöm, amivel annyira elégedett voltam, hogy elfelejtettem bekalkulálni, hogy pár méterrel előbb kezd majd fékezni a traktorral. A szituációt csak a zandy-s módszerrel tudtam menteni, vagyis kirántottam jobbra, és a kanyart levágva a betonfalnak csattantam, de legalább Ricsi megúszta. Jó pár másodpercig nem tudtam resetelni a forgalom miatt, ezért inkább hagytam a fenébe. Persze így utólag, marha nagy hiba volt. Mindenesetre az utóbbi idők legjobb 15 köre volt! Kösz mindenkinek, és grat annak aki megérdemli!

Petra Gergely
Bocs mindenkitől, akit esetleg akadályoztam a lekörözéseknél. 1xerűen nem tudtam ezt a lomha, dagadt dögöt a pályán tartani. Nem volt időm megszokni az irányítását. Gumik állandóan túlmelegedtek, segge folyamatosan kitört...ahhh... Ráadásul még a belépést is elb....tam a rajtnál, így helyből +1 kör.

Görömbei Lajos
Nos nem tudom miért de egész este a laggal küzdöttem ne is tudtam hozni semmilyen épkézláb időt. Nem egészen értem mi volt e gond a netemmel soha nem laggolt még a GPL. Bocsánat ha az időmérőn valakinek el..tam a körét esetleg de nem volt szándékos. Még a bemelegítéssen letettem a ferkáról mert éreztem hogy a mozgása miatt felejtős. A coopert meg csak most, hogy nézelődtem a versenyen vettem észre hogy Defaultal és agyig tankolva próbáltam körbezavarni az időmérőn. Az se volt egy sétagalopp.


http://hgplm.gtr-masters.hu/