Versenyzői nyilatkozatok
Oláh Gábor
Én egĂ©sz hĂ©ten gyakoroltam majd mindennap v.melyik funracen. Persze mindig nem lehet, mivel a fizetĂ©sem nem innen kapom, aztán ott az asszony, meg a haverok, buli, fanta De szĂłval sokat. AzĂ©rt itt is mp-eket jelent a gyakorlás ám! Előre jelzem, Siverstoneban mĂ©g többet fog számĂtani, ott több kanyar van
Kedd: már a szabadedzĂ©sen is jobbára versenyszimuláciĂłt gyakoroltam. Ezt ismĂ©t javaslom mindenkinek, hogy max. 1 Ăłrát töltsön el a best idő kergetĂ©sĂ©vel, utána prĂłbáljon meg 90%-on menni, de teljes versenytávon.
IdőmĂ©rő: 1'29,5“ után kĂ©nyelmesen hátradőltem mondván, hogy megvan. Aztán majd kiesett a szemem: Roland 1'29,3“! ĂŤgy a vĂ©gĂ©re csak kijöttem, de őszintĂ©n, nem hittem benne, Ă©s mĂ©gis: 1'29,2“!
Verseny: a rajt tĂşl jĂł lett, mert hiába gyakoroltam ezt is, csak felpörgettem. Most tĂşlĂ©lte a kocsi, mĂşltkor nem. Nagy parával mentem az első körökben, őszintĂ©n mondom, nĂ©ha Isten kezĂ©ben voltam, hogy eldobom-e. Aztán lassan-lassan kezdtem megnyugodni, mert láttam hogy az előnyöm csak nő Ă©s nő a Lacival szemben. Aztán asszem a 6. körben majdnem elszĂşrtam, de nem kanyarban, hanem elfelejtettem váltani!!! Na lehetett stresszelni megint, hogy kibĂrja-e a motor. KibĂrta! A verseny 2. felĂ©ben már teljes tartalĂ©kon mentem, 50 m-rel vettem hamarabb a fĂ©ktávokat, semmit sem kockáztattam, egy lekörözĂ©st 1 kör alatt oldottam meg, sebaj...És vĂ©gĂĽl begurultam meg lol
SzĂłval fantasztikus volt nyerni, erre vártam Ă©vek Ăłta!!! És már Ă©rtem, Schumi miĂ©rt örĂĽlt annyira: lehet hogy kĂvĂĽlről sima ĂĽgy vezetni, belĂĽlről sosem unalmas.
KöszönetnyilvánĂtások: köszönöm Ă©desanyámnak, Ă©desapámnak, TĂĽndĂ©mnek (hogy tűri ), a haveroknak, a munkahelyemnek, Neumann Jánosnak, Bill Gatesnek, Sierrának, Papyrusnak, Alisonnak, az internetszolgáltatĂłmnak, a hardvereim összes gyártĂłjának, kĂĽlön a Logitechnek Ă©s nem utolsĂłsorban nektek, főleg a GPL Help fĂłrumos senioroknak, hogy annyit Ă©s annyiszor Ă©s oly gyorsan segĂtettek mindenben április Ăłta! Na Ă©s a jobb lábamnak
“Egy kĂ©k zászlĂłt viszont remĂ©lem nem kĂ©sőn vettem Ă©szre,egy Ferrarit kellett elengednem,a Lesmo 2.után sikerĂĽlt.“ - Én voltam, de no para
“Gábornak a stabil Ă©s gyors versenykörökĂ©rt!“ - Látod, nem hiába erőltettem Ă©n tavasszal ezt a segĂtsĂ©gekkel akarok menni dolgot meg hogy majd csak fokozatosan leszokni. AzĂ©rt a segĂtsĂ©gekkel is kapsz rendesen a játĂ©k fizikájábĂłl, Ă©s pl. a fĂ©ksegĂtsĂ©g miatt tanultam ennyire tisztelni a fĂ©ktávot. Tehát nálam bejött ez a fokozatosság, de Ăłva intenĂ©k mást ettől, lehet, hogy Ă©n vagyok az egyedi eset.
“Az autĂł a futamon lassĂş volt, mint egy tank, a cĂ©legyenesben nem ment 300-at, valĂłszĂnűleg a 16 környi benya miatt...“ - Ezt Ă©n sem vágom, gondolom most is Alisonnal mentĂ©l, mint Ă©n, nem? Az enyĂ©m pedig versenyen is ment 306-ot. Bár Ă©n csak 13 körre tankoltam...Nem állt vissza defaultra???
És köszönöm Ăgy utĂłlag is a gratuláciĂłkat. És Ă©n is viszont Akinek meg nem ment a dolog, gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni! Legrosszabb esetben akár az AI ellen offlineba legalább. Az is segĂt legalább abban, hogy szokd, ha melletted vannak. Mert Silverstone jĂłval trĂĽkkösebb lesz.
Gebei László
Futam előtt szinte semmit se gyakoroltam, ezĂ©rt elĂ©g kellemes meglepetĂ©st okozott ez a verseny. SzabadedzĂ©seken mĂ©g nem a gyors körökre mentem, hanem hogy hiba nĂ©lkĂĽl autĂłzzak. Aztán az időmĂ©rőn sikerĂĽlt egy jĂł kört összeraknom, a többin hibáztam ezĂ©rt a pole nem kerĂĽlt elĂ©rhető közelsĂ©gbe. A futam jĂłl alakult számomra másodikkĂ©nt jöttem el a rajttĂłl. MegprĂłbáltam követni Gábort de olyan ritmust vett fel hogy kĂ©t kör után nem láttam már. Pár körig prĂłbáltam mĂ©g erőltetni, de hibáztam a parabolicában, Ă©s Ăşgy döntöttem hogy inkább Ă©rjek be a cĂ©lba hiba nĂ©lkĂĽl. Következő körben megĂ©rkezett a hátam mögĂ© Jani. KĂ©t körrel a vĂ©ge előtt összeakadtunk a parabolicában, megvárt aztán arnyĂ©kkĂ©nt követett. Az utolsĂł körben a Curva GrandĂ©ben kettőt váltottam vissza Ă©s alig bĂrtam összeszedni az autĂłt, sajnos pont Jani előtt bĂ©náztam Ă©s lassĂtania kellett, ezĂ©rt megelőztĂ©k őt is. VĂ©gĂĽl a juniorok között 2. lettem. Nagyon örĂĽlök ennek az eredmĂ©nynek, Ă©s annak hogy csak 2 pont a hátrányom a bajnokságban. Silverstonban támadok majd
Mégegyszer gratulálok Gábornak nagyon jót ment.
Papdi Tamás
DĂ©lután mĂ©g Sopronban voltunk tĂşristáskodni, este 7-re Ă©rtĂĽnk haza, fĂ©l kilenc vĂ©ge felĂ© benĂ©ztem az edzĂ©sre, Ă©s ennyi volt a mai gyakorlásom a futamra. Ezelőtt se mentem sokat mondjuk, sokkal rosszabbnak Ă©reztem az autĂłt, mint Watkins Glenben. Ennek megfelelően edzĂ©sen az utolsĂł, 14 rajthelyet szereztem meg egy nem tĂşl acĂ©los idővel, ez valĂłjában egy kilencediket (utolsĂłt) Ă©rt a juniorok között.
Rajtot jĂłl kaptam el, a csihipuhibĂłl kimaradtam, 3. voltam az első kanyarban. Aztán a Lesmoban megprödĂĽltem, Gergő megelőzött. És inentől kezdve a futamom hasonlĂtott egy burleszkre: Gergő a Parabolicában kicsĂşszott, maradtam harmadik. Jani a 3. körben utolĂ©rt, Ascari után megelőzött, de a Parabiolciában kicsĂşszott, maradtam harmadik. A következő körben mondjuk biztosra ment, mert a cĂ©legyenesben előzött meg inkább A hetedik körben megcsĂşsztam a Lesmoban, GabĂł utolĂ©rt Ă©s megelőzött. Ő mondjuk nem csĂşszott ki a Parabolicában Az utolsĂł körre utolĂ©rt Majer Tomi, megelőzött, Ă©s... KicsĂşszott a Parabolciában (mondtam már, hogy mennyire szeretem ezt a kanyart? ) Az utolsĂł mĂ©terekre Gyula is felzárkĂłzott mögĂ©m, de hálisten előzni már nem maradt ideje, Ăgy ötödik lettem (juniorok közt 3.).
Az autĂł a futamon lassĂş volt, mint egy tank, a cĂ©legyenesben nem ment 300-at, valĂłszĂnűleg a 16 környi benya miatt...
MracskĂł JĂłzsef
Hát vĂ©ge lett a várva várt futamnak amiről felemás a vĂ©lemĂ©nyem. A rajtot jĂłl kaptam el,de valaki egyből kilökött oldalrĂłl mintha dodzsemeznĂ©nk.Aztán ilyen kilökĂ©snek mĂ©g kĂ©tszer voltam szenvedő alanya.Én komolyan számĂtottam rá hogy tĂ©nyleg figyelĂĽnk, főleg hideg gumin az első egy-kĂ©t körben. Ezzel el is ment a versenyem, hiába jöttem előre 4-5 helyet,összesĂtĂ©sben csak a 10.helyen zártam.Ha nincsenek ezek az incidensek akkor a juniorok között meg lett volna a dobogĂł. Annyiban jĂł volt a futam,hogy önhibámbĂłl nem hagytam el a pályát, elĂ©g állandĂł köröket futottam.Egy kĂ©k zászlĂłt viszont remĂ©lem nem kĂ©sőn vettem Ă©szre, egy Ferrarit kellett elengednem, a Lesmo 2.után sikerĂĽlt. Gratulálok Mindenkinek, a győztesnek.
Petra Gergely
IsmĂ©t grat mindenkinek, a győztesnek kĂĽlön is!
LeĂrom az Ă©n szemszögömből, hogy milyen volt a verseny.
Az időmĂ©rön legalább fĂ©l másodperc bennem, illetve az autĂłban maradt, de valahogy nem jött ösze, valamint az időből is kifutottam, vĂ©ge lett az edzĂ©snek, Ăgy lett 6. rajthely.
A verseny jĂłl kezdődött, első körben a Parabolicáig 3. helyre feljöttem, majd a Parabolica fĂ©ktávját elcsesztem, Ăgy viszaestem egy helyet, amit a cĂ©legyes utáni első kanyarban prĂłbáltam visszaszerezni, de egyrĂ©szt nem fĂ©rtem volna be, mĂ©srĂ©szt elĂ©ggĂ© ráfutottam az előttem lĂ©vőre, Ăgy vĂ©szfĂ©k, aztán keresztbe egyszer, utána Lesmonál mĂ©g egyszer, Ă©s valaki belĂ©m jött, mert sajna rossz helyen voltam keresztbe. UtĂłlag is elnĂ©zĂ©st kĂ©rek.
ValĂłszĂnűleg már ekkor elkezdett szarakodni a kormányom, mert utána jobrra 15-20° fokos szögben kellett tartanom, hogy egyenesen tudjak menni, Ăgy előfordult, hogy cikáztam az egyenesekben Ăşgyis, hogy voltak mögöttem (persze nem direkt), Ă©s a kanyarok bevĂ©tele is kĂĽlön kihĂvást jelentett. PrĂłbáltam előzĂ©kenyen elengedni, azokat, akik mögöttem jöttek, de Ăgy is sokszor a fĂĽvön kötöttem ki, de legalább az utolsĂł előtti helyet megcsĂptem. A vĂ©gĂ©re sikerĂĽlt egy kicsit megszoknom a kormányt Ăgy is.
Ha, jól emlékszem nagyjából ez volt.
Egyébként nagy élmény volt, nagyon élveztem a dühöngésekkel együtt is, amit a kormány váltott ki.
Már most várom Silverstone-t!
Szabó Szilárd
Nade most tĂ©nyleg...ez vicc volt. Rajt után mĂ©g az egyenesbe egy keresztbe pörgő forgĂł Ferrarit prĂłbáltam volna elkerĂĽlni, nem sikerĂĽlt..aztán a második körben a Curva grandeban volt annyi roncs, hogy esĂ©lyem se volt kikerĂĽlni..pedig sárgára már lassĂtottam. Ezekután elment a kedvem.