Monaco GP eredmnyek

15. kupa, Monaco, 2007. 09. 04.


rszletes nzet

Kis Richard (Cooper T81B) nyerte Monaco nagydjt. Kis Richard a 2. helyrl rajtolva Varga Ádám eltt rt clba a „15. kupa” 2007. 09. 04.-i futamn. A dobog harmadik fokra Szegletes Gábor llhatott. A leggyorsabb versenykrt szintn Kis Richard futotta.



Verseny (30 kr, 94 km)


# versenyz aut versenyid
1. Kis Richard / ZSÍR Cooper T81B 43:30.686s
2. Varga Ádám / Ferrari Ferrari 312 +14.023s
3. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 +51.067s
4. Fejes Gábor / 2 Laps Ferrari 312 +58.570s
5. Balog Szabolcs / Tornádó Cooper T81B +1:09.514s
6. Posta János / Historic Brabham BT24 +1:23.775s
7. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1 kr
8. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 1 kr
9. Soós Gábor / Tornádó Ferrari 312 2 kr
10. Majer Tamás / Junior Eagle T1G 2 kr
11. Porczió László / Historic Ferrari 312 2 kr
12. Brixel László / Fácán Ferrari 312 3 kr
Nagypál Péter / Junior Brabham BT24 18 kr


Idmr edzs / Rajtrcs


# versenyz aut krid
1. Varga Ádám / Ferrari Ferrari 312 1:24.809s
2. Kis Richard / ZSÍR Cooper T81B 1:24.906s
3. Balog Szabolcs / Tornádó Cooper T81B 1:25.036s
4. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:25.410s
5. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:27.069s
6. Fejes Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1:27.393s
7. Posta János / Historic Brabham BT24 1:27.938s
8. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 1:28.390s
9. Soós Gábor / Tornádó Ferrari 312 1:29.117s
10. Porczió László / Historic Ferrari 312 1:30.050s
11. Majer Tamás / Junior Eagle T1G 1:30.223s
12. Brixel László / Fácán Ferrari 312 1:31.128s
13. Nagypál Péter / Junior Brabham BT24 1:31.522s


Leggyorsabb versenykrk


# verenyz aut krid
1. Kis Richard / ZSÍR Cooper T81B 1:25.299s
2. Balog Szabolcs / Tornádó Cooper T81B 1:26.052s
3. Varga Ádám / Ferrari Ferrari 312 1:26.058s
4. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:26.819s
5. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:27.206s
6. Fejes Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1:27.404s
7. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 1:27.616s
8. Posta János / Historic Brabham BT24 1:27.954s
9. Soós Gábor / Tornádó Ferrari 312 1:30.576s
10. Porczió László / Historic Ferrari 312 1:30.621s
11. Majer Tamás / Junior Eagle T1G 1:30.679s
12. Nagypál Péter / Junior Brabham BT24 1:31.356s
13. Brixel László / Fácán Ferrari 312 1:31.659s




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt rhet el

Versenyzi nyilatkozatok

Kis Richard
Monacó nagy kedvencem, a máshol már nem is, de itt mindenképp nyerni akartam. Sokat gürcöltem hozzá, hogy a cooppal ennyit faragjak az időmérőhöz, Ádám meg jól meglepett a 24,xx-es pole idejével. Gratula érte Verseny eleje szerencsémre jól alakult, én majdnem besokaltam, Ádám meg elovatoskodta, végülis elsőként fordultam rá a hosszabb emelkedőre a Saint Dévont után. Pár kanyarral utána már csak az járt az eszembe hogy valahogy elönyhöz jussak, gondoltam Ádám majdcsak magára talál és talán jobb nekem ha addigra már messzebb vagyok a Ferraritól. Aztán láttam hogy Szeglet mester feltünik a pribludán 2. dikként. Ennek megörültem, Brm-től annyira nem paráztam versenyen.... Pribludát sem figyeltem már, próbáltam hiba nélkül menni. Lenyugottam, hogy körről-körre később hallani a hajtű utáni rövidke lejtős egyenesben a BRM sikító hangját... 9-10 kör telt el így, aztán utolértem az első körözendő versenytársakat Talán 4-5 autó mellett mentem el minden gond nélkül, kifejzetten korrektűl engedtek el maguk mellett. Úgy voltam vele hogy semmit nem akartam erőltet csak biztonsággal végigmenni, nem érdkelt ha olykor 4-5 kanyaron át autóztam valamelyik mögött, türelmesen megvártam míg észrevettek és ez rendre bevált... De aztán hogy az élet ne legyen fenékig tejfel voltak zürjeim is... 2x forgott meg elöttem lekörözendő versenyző... pedig egyiknek sem voltam a “nyakán“, sajna viszont mindig olyan részen történt a szitu, hogy esélyem sem volt már kivédeni az ütközést, így 2x is csattantam a palánkon, persze mind2x menetiránnyal szemben Igazából coop jól birta még ezt is, én pedig egyáltalán nem voltam pipa senkire sem. 12-dik körben pedig volt egy pindurka hibám, ami aztán majdnem totálkárral végződött. Elbambulhattam egy pillanatra, ráadásul egy igen egyszerü részen, majdhogynem egyenesben, (na azért félek én Spától) Az eset a T1 utáni hosszabb emelkedős részen történt, ahol is, a bal hátsóval megcsiptem a korlátott, ami aztán úgy 210 környékén beforgatott, na ott rendesen leizzdatam!!! Utolsó 5-10 körben még gondolkodtam rajta hogy megyek valami jó kört, hamár ennyi előnyöm van, két-három necces elfékezés viszont hamar kikezdte a virtushoz való bátorságom. A végére már úgy vártam a kockás zászlót mint a messiást, hát ennyi! Spán azért jóvval 1xrűbb lesz minden, vagy 3x ilyen széles Szeglet és Szabi a favorit (már csak a kreditjeik miatt is), majd valami erős vassal levernek minket, úgy mint vak a poharat!

Varga Ádám
Hinnye de jó verseny volt ez. Az időmérő eleje nagyon nem ment. Bíztam benne, hogy összejön az 1:24, de még az 1:25 közepe se jött, mert mindig elrontottam valamit. Aztán amikor a végén azon iparkodtam, hogy legalább egy 1:25 alja meglegyen összejött a csoda! Olyan boldog voltam, hogy vagy kétszer körbeszaladtam a lakásban újjongva, a család persze meg csak nézett. 1 hete ez az idő lebeg a szemem elött, és amikor a legkevésbé számítok rá, akkor jön össze. A rajtom végülis jó lett, mivel csak Ricsi ment el! De amit összeszerencsétlenkedtem az első körben az félelmetes volt. Bambultam a tükörre, amit persze Szeglet töltött ki, és közben a hideg gumikon meg a megtankolt autóval minden féktávot elmértem. Szeglet meg csak röhögött rajtam! A visszafordítónál a külső íven fordultam, mert beijedtem Szeglettől, meg talán el is mértem. A lényeg hogy fordultam a szalmabálákon, Szegletet belül elengedve, viszont a kanyar végén a szalmabálák kicsit belógnak a pályára, tehát beljebb kellett jönnöm, és ekkor összeakadtam Szabival, aki Szeglet mögött fordult osonóban. Még nem néztem vissza az esetet, így többet nem is mondok róla. Ha nem versenybaleset volt, akkor majd Szegleték megnézik és megbüntetnek. Ezt követően Szegletet üldöztem majd felváltva hibázva történtek a helycserék. Végül a 13. körben az alagút után féktávon sikerült beesni Szeglet mellé. Azt hittem kicsit sok lesz, kapaszkodtam a kormányba rendesen, de végül nagyon prímán kijött, még Szeglet is elismerte, hogy szép volt. Ezután Szeglettől sikerült egy picit elszakadnom, végül megadta magát a motorja, és innentől már sima volt a futam. Szeretnék gratulálni Ricsinek a győzelméhez, na és persze minden célbaérőnek. Illetve még ezúton szeretném megkörözni a lekörözöttek udvariasságát. Nagyon olajozottan és profin ment a dolog. Ha valakit utolértem, az kicsit szélesebben vette a kanyart, én meg belül elfordultam, és folytatódhatott a verseny. Így kell ezt csinálni. Nem szeretem amikor lemenekülnek az ember elől a pályáról, mert én nem szeretném elrontani senki versenyét, és nem egy jó érzés látni, hogy előlem ugrik ki a fűre. Szóval, köszi mégegyszer.

Szegletes Gábor
Pont olyan idióta futam volt ez, mint amilyen idióta a pálya a többihez képest. Edzésen 24,6-os szektoridőkhöz képest sikerült egy nagyerős 25,4-et futni, ezzel egyálalán nem voltam elégedett. Annál inkább a rajttal! Szabi meglett, a többiekhez kevés volt a hely, illetve nem volt tiszta az első kanyar, Ádám érzésem szerint nagyon korán fékezett, blokkolt is nekem a jobb eleje. Első körben már tudtam hogy Ricsi és Ádám gyorsabb, igyekeztem hát addig előzni, amíg közel voltak. Ádámra sikerült is ráijeszteni a bukkanó után, aztán benéztem a balos visszafordító féktávján, ő pedig kimenekült jobbra. Tisztán meg tudtam előzni, Szabi, aki mögöttem jött, azonban összeakadt vele. Kevésszer láttam a replayt, egyelőre nem mondok semmit. A következő több mint 10 körben Ádám támadott, de keményen. A BRM-el jóval lassabb voltam, próbáltam tehát végigvédekezni a maradék 29 kört. : ) Persze nem jött össze, először a T1-ben hibáztam, de Ádám meg a T2-ben így visszavettem a 2. helyet. Aztán egy lekörözött tolatott ki elém megpörgése után az ideális ívre, elrántottam a kormányt, Ádám elment, de egy körrel később megint hibázott. Végül a 13-15. körben előzött meg mintaszerűen a sikán után, nagyon szép volt . Fel is robbant a BRM dühében, meg gondolom azért benne volt a sok félreváltás is, amikor üresben padlóztam. Minden esetre, most jogosan tette, irgalmatlan amit kapott. Ha ezt kibírta volna, nem is mennék többet mással : D. A futam hátralévő részében bekapcsoltam a robotpilótát, eseménytelenül teltek a körök. Azért két körrel a vége előtt csak sikerült eldobnom, a balos visszafordító után a jobb hátulja hozzáért a bálához, és ez megforgatott. Amúgy szépen mentem, csak lassan, dehát Ádámtól védtem az íveket, utána meg nem volt tétje. Ricsi megúszta az izgalamakat azzal, hogy mi egymással voltunk elfoglalva, illetve senki lassabb nem került elé. Szép volt, szép győzelem . Összességében elégedett vagyok a 3. hellyel, legalább van kreditem rendesen. Majd meglátjuk a bajnokság során, mit is ér ez (remélem sokat).

Balog Szabolcs
Nekem izgalmas versenyem volt. Szeglet lerajtolt aztán jött az a jó kis tömegjelenet ott a Loews kijáratánál... Megpróbáltam a lehető legszűkebben elfordulni Szeglet mögött de sajna ütköztünk Ádámmal. Majd a VB megnézi és eldönti hogy mi is volt a dolog . Ezekután a mezőny után vetettem magam és hamar feldolgoztam magam az 5. helyig. Itt szeretnék nagyon mély elnézést kérni a Mestertől akivel két ragyogó csatám is volt és kérem hogy ne haragudjon a kontaktok miatt nagyon ronda lagolás volt (meginn nem volt a netem a toppon). Megjegyzem én többször visszaengedtem a Mestert magam elé hogy azért ne igy előzzem meg! Replayből ragyogóan látszik hogy többször én mentem a korlátnak csakhogy a Mestert ne törjem össze. Én megpróbáltam a lehető legsportszerűbb lenni és elnézést kérek a Mestertől és Mindenkitől ha nem voltam az. Egyébként Nagypál Peti amikor beforogtál elém nem voltam mérges. Nem tehettél a dologról igazából esélyed nem volt hogy elkerüld. Nekem lehet hogy lett volna bár kicsi de nem jött össze. Nincs semmi baj! Igy legalább szereztél Nekem egy nagyon élvezetes meccset a Mesterrel! Elégedett vagyok ezzel az 5.helyezéssel és nagyon élveztem a derbit. Majd meglátjuk mi lesz Spában!

Posta János
Időmérőn mihelyst összejött egy 27-es kör, meg is álltam az erőlködéssel. Gabót talán még megcsíphettem volna egy jobb napon, de bőven elégedett voltam a hetedik rajthellyel is. A start jól sikerült - belső ívről talán könnyebb is volt indulni. T1 féktávján Gabó elé kerültem, és beálltam VTomi mögé a “vonatba“. Az örök mumus T2-t sikeresen abszolválta a mezőny, már kezdtem megnyugodni, hogy megússzuk. Aztán a hajtű után beindult a partizás. Próbáltam lassan átgurulni az övezeten (vagy ha úgy tetszik, a járdakövezeten, haha), de kaptam hátulról egy ütést, ami után meg se nyikkant a jó öreg Repco motor... A lejtőn igyekeztem elgurulni az útból, aztán totál káosz és kellett egy shift-r is mire kikecmeregtem az egészből. Meglepő módon nyertem az ügyön, ötödik voltam az első kör végén. Gabó elém került ugyan, de láttam, hogy VTomi kettővel mögöttem jön. Hamar kisakkoztam, hogy Szabi esett még vissza. Úgy-ahogy lépést tudtam tartani Gabóval, de sehogy sem sikerült közelebb kerülnöm hozzá. Aztán megjelent mögöttem Szabi, majd az utolsó kanyarban egy kis pöccintéssel elém került. Sajnos ezután már nem volt százegyes a kormányom... Szerencsére sikerült hamar hozzászoknom a megváltozott körülményekhez, és VTomi maradt mögöttem. Kicsit később Szabi és Peti vártak a T1-ben, és én megint ötödik voltam - mögöttem szorosan VTomival. Aztán Szabi felzárkózott és ismét ő volt mögöttem. Tartottam négy körön át (közben egy újabb kontakt), aztán - megint az utolsó kanyarban - elment mellettem. Élőben én sárgazászlósnak láttam a manővert, úgyhogy kicsit morcos voltam. A replay alapján már bizonytalanabb vagyok... Mindegy, esélyem nem volt visszaelőzni, VTomi közben visszaesett kicsi, úgyhogy igyekeztem tartani a tempót és nem kört kapni Ricsitől. Hatodik helyet terveztem erre a futamra, az bejött, úgyhogy no problem. Grat a győztesnek és az első áldozóknak!

Vörös Tamás
Hát nem volt egy egyszerű futam. Az időmérőn sikerült megszereznem az 5. helyet 1:27.07-el, majd a rajt is jól ikerült, simán eljött a mezőny, de a hajtű után jött a tömegszerencsétlenség. Ádám és Szabi keresztbeálltak előttem, amennyire lehetett megpróbáltam félrehúzódni, de elekadtam a szalmabálában, megpróbáltam tolatni, de nem sikerült, mert már jöttek a többiek. Végül shift+r, de az elindulás nem volt egyszerű, kocsik röpködtek jobbra-balra és felettem is , de nagynehezen kikecmeregtem, és az alagút előtt megelőztem két kocsit, így a 7. voltam. Majd nem sokkal később beértem Soós Gabit, és egy kis koccanás árán sikerült megelőzni, ezért bocs, de már Szabi is nagyon le akart tolni, és a következő körben el is engedtem. Majd később itt-ott koccantam a fallal, ami nem tett jót a kormányzásnak, és elég instabillá vált a kocsi, de ennek ellenére sikerült Janit beérni. Később Szabi koccant a T1-ben és megint mögém került, majd hárman vonatoztunk jópár kört. Kerestem a pontot, hogy hol tudnám Janit megelőzni, de a sikán után hibáztam és Szabi megelőzött. A következő körben sikerült telibetrafálnom a falat a sikánban, és alaposan visszaestem, így már csak a 7.hely megszerzésére maradt esélyem. Grat a győztesnek, és minden célbaérőnek!

Soós Gyula
Mozgalmas idénykezdet volt, az már biztos. Edzéssel elégedett voltam, a köridő, és a 8. rajthely is reális volt számomra. Volt ugyan egy páratlan köröm, ahol első 3 szektor pb lett, és ha csak az addigi 4. szektoridőmet futom hozzá, megvan egy 27.3, de elfékeztem a végét. A rajt borzalmas lett, pedig gyakoroltam is. Előre a kanyarív miatt a fal volt, így kénytelen voltam jobbra kormányozva rajtolni, és bizony kitört a segge. Mikor egyenesbe szedtem azt hittem már nem okozok galibát, de tesóm ekkor akadt belém. Többiek szerencsére elfértek. Aztán ami a hajtűnél várt, az nem volt egyszerű. Sajna megforgattam egy Eagle-t, de végülis mind1 volt, mert be volt dugulva az egész út. Őt megvártam, és utolsóként fordultam meg, majd láttam egy egérutat balra, és pár kocsit megelőztem. Jött az alagútra fordító, mentem az ideális íven, de egy Ferrarit nem láttam a belsőn, elfékezte, kitolt a falhoz. Aztán csak elfordultam valahogy, és elindultam. Nem volt egyszerű először elérni az alagútig. Volt még pár mozgalmas kör a tesóm, Tomi, Szabi vonattal, meg egy kissé reckíros előzésem (tesóm ellen), aztán beálltam a helyemre és körözgettem a saját tempómban. Összejött egy pb is (27.6), szóval a kezdés után bőven jó ez az 5 pont.

Soós Gábor
Well, azt hiszem kihoztam a max.-ot ebből a futamból, érdekes volt hogy egész héten brabyvel készültem, mégis 1 órával a futam előtt kipróbáltam a Ferrarit és 4. körömben új pb-t mentem, innentől nem volt kérdés mivel indulok. Edzésen tovább javítottam a pb-men, így sikerült Monacót is bezöldíteni a rankon, már alig várom Nürby-t, ha ott sikerülne javítani elérhető közelségbe kerülne a negatív. Ja igen a futam, rajtot ritka jól kaptam el, aztán összeakadtam tesómmal, aki kicsit kersztebe indult, nem volt vészes, sőt még jól is jött hogy utolsóként indultam a mezőny után, így kimaradtam a tűzijátékból, és 6.-ként zártam az első kört. Pár körön kersztül vonatoztunk kicsit, lévén 3 gyorsabb versenyző szorult mögém. Én tudom, hogy Vörös Tomi sokkal gyorsabb volt, és feltartottam, dehát ilyen az autóverseny, számtalan példát látunk ilyenre, de ilyenkor nem az a megoldás hogy letoljuk a lassabbat, kétszer is! Miután helyre állt az erősorrend, már csak be kellet gurulnom a 9. helyen, értékes pontokat szerezve a csapatnak. Megint sikerült shift r nélkül végig menni pedig az autó tele volt sérüléssel, mint a szerelők elmondták futam után. Összeségében sokat fejlődtem Monacó-n a nyári tutam óta, 3 sec javulás, és most 1 körrel kevesebbet kaptam.

Majer Tamás
Az időmérőn nem erőltettem a dolgot, csak a végén mentem ki két körre. A rajtnál egy picit bealudtam és két Ferrarit is kerülgetnem kellett, így páran elmentek mellettem. Az első körben próbáltam nyugodtan menni, gondolván, hátha lesz valami zűr. Lett is. A balos visszafordítóra már eleve szélesen fordultam rá, Soós Gyula pedig a belső íven érkezett, ezért összeakadtunk. Sajnos ezután rögtön nyomtam egy Shift-R-t, (nem tudom minek?) amivel sikerült egy Ferrarit felpöckölnöm az égbe. A futam elején többször is hibáztam, de aztán belejöttem és viszonylag stabilan mentem a végéig. Összességében nagyon élveztem a futamot. Izgultam, lassú voltam, sokat hibáztam, de jó volt. Szóval köszönöm mindenkinek, és bocs, ha valakinek gondot okoztam.

Porczió László
Jó volt a verseny, csoda, hogy nem lettem utolsó. A rajtnál megúsztam a gebaszt, de a viszafordítónál hiába álltam meg a balhénál mégis belelöktek így ott perdültem-fordultam kb. fél percig mire kievickéltem, aztán gondoltam nem engedem magam legyorsulni de sajna összeakadtam Gyulával így aztán már csak az utsó helyről folytathattam, a továbiakban az újonc srácokkal és Brixel Lacival küzdöttünk, végül az erdmény: nem lettem utolsó.

Nagypál Péter
Na most mar osszeszedtem a gondolataimat, ezutan a szornyu palya utan. Szet gyakoroltam magam, es lehet ez volt a baj. Az idomero edzesig tok jo volt minden. Aztan mintha elfelejtettem volna mindent. Nagy nehezen hoztam a kotelezo utolso helyet. A rajtot felettebb jol kaptam el, szep ovatosan mentem a tobbiek utan, aztan fordultam a hajtuben es leesett az allam. Szoval a roncsderbi ehhez kepest... Tok jol ellaviroztam mindenki kozott erre a fal mellett jobbrol valaki elemallt, de olyan szinten, hogy mire tolatni akartam volna, mar elment mindenki. Gondoltam magamban, nem is baj legalabb nem okozok galibat. Aztan azt hiszem Porczio Laci hibazott, majd a csapattars (Majer Tomi) is, aztan Brixel Laci is. Orultem neki, hogy jovok fel mint a talajviz, egesz jo koroket is kezdtem el menni, amikor sikeresen megforogtam, es elment mindenki. Mire osszeszedtem magam, addigra Kis Ricsi utolert aztan jottek szepen lassan a tobbiek is. Probaltam mindenkit szepen elengedni, na ez Balog Szabiig sikerult is, a T1-nel annyira neztem a tukrot, hogy sikerult megforognom, es amikor visszacsapodta a palankrol, pont Szabi ele pattantam. Ekkor gondoltam ugy, hogy jobb ha nem artok senkinek ezek utan, igy kileptem. Hat ennyi volt..


http://hgplm.gtr-masters.hu/