Nürburgring GP eredmények

Kiss Zoltán Emlékkupa, Nürburgring, 2007. 05. 22.


részletes nézet

A 2007. 05. 22.-n rendezett Nürburgring-i viadal győztese Szegletes Gábor lett. A „Kiss Zoltán Emlékkupa” versenyén a második helyet Kis Richard, a harmadikat Balog Szabolcs szerezte meg. A leggyorsabb versenykört szintén Kis Richard futotta.


logo


Verseny (5 kör, 114 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Szegletes Gábor / Fácán Cooper T81B 40:30.420s
2. Kis Richard / ZSÍR Cooper T81B +11.612s
3. Balog Szabolcs / Tornádó Cooper T81B +47.737s
4. Vörös Tamás / Ferrari 312 +1:47.051s
5. Posta János / Historic Ferrari 312 +1:52.529s
6. Babinszki Gábor / Ferrari Ferrari 312 +2:45.343s
7. Fejes Gábor / Ferrari 312 +2:49.591s
8. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 +2:51.724s
9. Soós Gábor / Tornádó Lotus 49 +3:16.201s
10. Porczió László / Historic Ferrari 312 +5:23.883s
11. Varga Ádám / Ferrari Cooper T81B +6:46.938s
12. Brixel Balázs / ZSÍR Ferrari 312 +9:15.976s
Brixel László / Fácán Lotus 49 4 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Kis Richard / ZSÍR Cooper T81B 7:56.710s
2. Szegletes Gábor / Fácán Cooper T81B 8:00.183s
3. Vörös Tamás / Ferrari 312 8:14.422s
4. Posta János / Historic Ferrari 312 8:25.663s
5. Fejes Gábor / Ferrari 312 8:29.355s
6. Soós Gábor / Tornádó Lotus 49 8:34.003s
7. Brixel László / Fácán Lotus 49 8:34.710s
8. Porczió László / Historic Ferrari 312 8:36.074s
9. Babinszki Gábor / Ferrari Ferrari 312 8:37.067s
10. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 8:38.992s
11. Brixel Balázs / ZSÍR Ferrari 312 9:22.640s
12. Balog Szabolcs / Tornádó Cooper T81B köridő nélkül
13. Varga Ádám / Ferrari Cooper T81B köridő nélkül


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Kis Richard / ZSÍR Cooper T81B 8:01.888s
2. Szegletes Gábor / Fácán Cooper T81B 8:02.788s
3. Balog Szabolcs / Tornádó Cooper T81B 8:04.950s
4. Vörös Tamás / Ferrari 312 8:16.597s
5. Posta János / Historic Ferrari 312 8:20.577s
6. Fejes Gábor / Ferrari 312 8:21.582s
7. Babinszki Gábor / Ferrari Ferrari 312 8:28.501s
8. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 8:31.352s
9. Soós Gábor / Tornádó Lotus 49 8:36.618s
10. Porczió László / Historic Ferrari 312 8:47.183s
11. Varga Ádám / Ferrari Cooper T81B 9:10.877s
12. Brixel Balázs / ZSÍR Ferrari 312 9:35.984s
13. Brixel László / Fácán Lotus 49 10:24.878s




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Szegletes Gábor
Ricsi annyira jót ment qualin, ami nekem csak egy “ha minden teljesen jól kijön“ körben sikerülhetett volna, úgyhogy hamar verseny setup-ra váltottam. Szerencsére sikerült lerajtolnom Ricsit, és az első körös hibáim ellenére előtte is maradtam. A kör végére még pici előnyre is szert tettem. A második is még jól sikerült, Ricsi csak 8 vagy 9 tizedet közeledett, innentől azonban mindent elizgultam. A negyedikre Ricsi teljesen utolért, én meg tartottam ahogy bírtam, kihasználtam, hogy ezen a pályán nemigen lehet előzni, a hosszú egyenesek kigyorsításain pedig valószínűleg a setup miatt rendre gyorsabb voltam. Utolsó körnél az első döntött teknőbe befékeztem, de már annyira remegett a kezem, hogy kiestem belőle, és itt ment el Ricsi, na mondom... Követtem azért, rúgtam a Coopernek, és láss csodát, harmadik szektor végén egy ugratónál úgy láttam beért neki az alja (futam után mondta, hogy fűre ért a balhátsó), és menthetetlenül kipörgött a pályáról. Innentől már csak pár kanyart kellett megcsinálnom úgy, hogy ne legyek 15 mp-cel lassabb, és sikerült. Szóval derült égből első győzelem a bajnokságban. : ) Azért boldogabb lettem volna, ha tudom tempóban azt amit Ricsi, meg nem csúszok ki, hanem mondjuk végig tartom.

Kis Richard
Kemény versenynek tűnt már egy héttel korábbról is, sejtettem, hogy első az sorban Szeglettel leszünk ketten és hogy a rajtot elbukom vele szemben... Valami mágiát sejetek a dologban, őt még soha nem sikerült lerajtolnom! Aztán a verseny pedig nagyon húzos volt, az első pár körben nem találtam a tempómat, 4-5dikben mire meglett, rá kellett jönnöm hogy nem tudok sehol sem elmenni, nincs elég hely hozzá! Párszor volt rá lehetőségem, mikor Szeglet hibázot egy aprót, de mindig az lett a szitu vége hogy leért valamelyik oldala a gépnek a fűre, vissza kellett vennem Az utolsó körben már nagyon rajta voltam, nem nagyon tudott elhúzni tőlem, aztán az első döntött balosban kicsuszott, én meg játszi könnyedséggel megelőztem... utána meg gyözelmem biztos tudatában már azon járt az agyam hogy mekkora egy verseny volt ez is... Szeglet piszok jól tartotta magát... stb. Euforia kb. 10 kanyarig tartott, úgyanis egy egyszerű dobantó után rosszúl fogtam talajt és egy jobbkanyar elött a balos leért a fűre, megpördültem.... Szeglet elhúzott...... Állati mérges voltam magamra, amiért ilyen gyorsan kiengedtem. A hosszú egyenesben már azonban vidáman repesztett, biztos másodikként... majd legközelebb nyerek! Amúgy az időmérő engem is váratlanul ért, semmit sem csináltam másképp egy megszokott kör volt... a héten lehet átülök a Lotiba is

Vörös Tamás
A verseny előtti gyakorláson sikerült megfutnom egy 8:08-as kört, ami eddigi legjobb időm a Ringen, aztán az időmérőn csak egy mért kört mentem, ami 8:14-re sikeredett, de ez bőven elég volt a 3. helyre. A verseny azonban már nem úgy alakult ahogy vártam, csúnya hibát követtem el a rajtnál, azthiszem Gabóval mentem össze, egyszerűen nem vettem észre, hogy mellettem van. Majd a mezőny végéről folytattam, és a nagy igyekezetben letoltam Brixel Lacit a pályáról. Később többen is kicsúsztak előlem, és felértem a 4. helyre, és próbáltam tartani a lépést Szabiékkal, aminek fánakrohanás lett a vége a 2. körben. Ezután több hibát is elkövettem, és a 3. kör végén Jani megelőzött, de a következő körben sikerült a 4. helyet visszaszereznem. Azthiszem megint csináltam néhány meggondolatlan dolgot, elnézést kérek Gabótól és Lacitól, és várom a versenybírák döntését.

Posta János
Az időmérőn előjött egy ritkán előjövős probléma, ami nem tudom, hogy a GPL nagyszerűsége vagy a kormányom kisszerűsége: a visszaváltás nem mindig működött, magyarán váltóproblémáim voltak. Nagyon ritkán találkozom ezzel a hibával, és mivel a versenyen minden oké volt, hajlamos vagyok azt gondolni, hogy ez nem bug hanem feature : D Szóval, az időmérő nem volt tökéletes, de a 8:25 elfogadható volt. Főleg, hogy a negyedik helyre is elég volt. Azt gondoltam, hogy Ricsihez, Szeglethez és Szabihoz nem sok közöm lesz a versenyen, és feltételeztem, hogy Tomit se sokat látom, ha elkapja a fonalat. Viszont nem voltam biztos abban, hogy Gabó és Captain nem javul-e fel a versenyen. Így aztán a top 6-ot céloztam meg. A rajtnál persze mindent beleadtam, gondoltam a T1 mindig is problémás Nürbin, úgyhogy jobb lesz mihamarabb eltűnni a színről : ) Ehhez képest főszereplő lettem. Jobb rajtot vettem mint Tomi, aki szintén szemellenzővel indult (haha), viszont féltávon a T1-hez áthúzott a sávomba, úgyhogy bemutattam egy csinos kis pörgést a palánk mellett... Pár autó belekeveredett még az ügyünkbe, de így is csak utolsó előttiként fordultam be T1-be... Az első kör (8:51) végére nagy nehezen sikerült felvenni újra az alapállást. Úgy tűnt, hogy elég eseménytelen lesz a verseny további része, mert előttem mindenki gyorsabb volt, mögöttem mindenki lassabb, én pedig nem terveztem nagyot hibázni : ) Aztán Tominak valahogy nem jött ki a lépés és a második kör (8:21) végére már látótávolságba kerültem hozzá, a harmadik körben (8:20) pedig meg tudtam előzni. Valahogy úgy tűnt, mintha elengedett volna, amivel eléggé megzavart, így a negyedik kört (8:27) rendesen elbaltáztam. A Karussel előtt kettővel, a bukkanós jobbosban akkorát repültem a szemközti kerítésbe, hogy majdnem megnyekkent a gép. Szerencsére nem kellett shift-r, bár éreztem némi változást az irányításban. A kör végére aztán vissza is adtam a negyedik helyet.. Mivel az utolsó körét nagyon megnyomta Tomi, már nem volt esélyem visszavágni (8:20), maradt az ötödik hely. Grat Ricsinek az új pályacsúcshoz, Szegletnek pedig a győzelemhez! ; )

Babinszki Gábor
Jó kis versenyem volt. Lerajtoltam egy-két autót előlem (újabban nagyon jól rajtolok, úgy látszik kezdek ráérezni), elkerültek a balesetek, csak 2-3 kisebb megpördülésem volt, nem kellett shift-r sem, új pb... szóval jó volt A Janitól kapott setup sokkal stabilabb volt a Fast 01-nél, nagyon bejött. A verseny alatt egy percre sem lazíthattam, az első kör végére rendeződtek az erőviszonyok, Szabi, VT, Jani is visszaszerezték az őket megillető pozíciójukat, nekem annyi dolgom volt hogy Gabóék előtt érjek célba. Stabil versenyzéssel sikerült is, de végig 3-6 mp-el voltak mögöttem szóval nyomni kellett.

Soós Gyula
A verseny előtt simán kiegyeztem volna a 8. hellyel. Így utána azt mondom, ha a rajtnál nem keveredek bele a buliba, lehetett volna jobb is. Az edzés most sem izgatott nagyon, sejtettem, hogy szoros lesz a verseny a mezőny közepén. A rajtom jó volt, de a repkedő Ferrarik közül a Janiét nem tudtam elkerülni. Nagyon soká pörögtem, így Janival ketten eredtünk a mezőny után. Már kezdtem beleélni magam, hogy csatázunk 1-2 kört megint, de most hamar elment. Ellenben tesómmal jó 20 percig kergettük egymást, aztán csatlakozott Fejes Gabó is a klubhoz. Még fél szemmel figyelgettem Captain-t a pribin, mert elérhető távolságban volt. A 3. kör felé tesóm lemaradt, Gabóval mentünk ketten, itt is volt néhány helycsere, nem keveset “füveztünk“ Captain se nagyon ment még el, próbáltam hajtani, de a végén, amikor az utolsó kör utolsó szektorában Gabó elé kerültem a nagy igyekezetben újabb hiba jött, és nemhogy a 6. hely lett elérhetetlen, de a 7.-et is elveszítettem. 8:30 alatt most nem sikerült mennem, de a versenyidő javult 3 mp-et, ez is valami :)

Soós Gábor
A versenyidők alapján reálisnak tünik az eredmény, mégis csalódás volt számomra, hogy 3 helyet visszaestem a futamon. Vagy csak a kollégák ültettek fel az edzésen. Vagy megint beigazolódott, hogy 1 körös pilóta vagyok könnyű kocsival, igaz edzésen bennmaradt 4 sec legalább, versenyen nem tudtam megfutni ezeket a köröket. Amúgy sima verseny volt, vigyáztam magamra és a mocira főleg, nem mertem padlót nyomni a hosszú egyenes végén, ugratókon is elvettem a gázt, és láss csodát kibírta az 5 kört, kissebb hibák voltak, ill. az ucssó körben megforogtam 1x, de nem kellett shift r. Megmondom őszintén sunyi módon arra számítottam 1-2 moci eldurran előttem de nem nagyon tapasztaltam ilyesmit.

Porczió László
Nagy kinlódás volt ez. Az edzésen nem tudtam a legjobbamat hozni így a 8. helyről indultam. A rajtnál lerajtoltam mindenkit valami gebasz volt előttem repkedtek a ferrarik, én meg elmentem köztük, így a 3. helyre jöttem fel. Nemsokáig tartottam ezt a helyet egyszer elfékeztem magam és onnantól kezdve totál elvesztettem a fonalat, kb 100x reseteltem, többet voltam füvön mint aszfalton ami ezen a pályán normál vonal vezetés mellett még nem is volna rosz de én pörögtem nem mentem. Még az első körben visszaestem a 10 helyre és ezen nem is tudtam változtatni. Legközelebb Nürnburgringet skippelem.

Varga Ádám
Úgy érzem ezen a pályán kerültem legközelebb a rajongóimhoz, ugyanis a rajt után egy Ferrarin eldobbantva a nézőtéren landoltam. Az időmérőn nem történt semmi. Már azt hittem elkések (a bátyámat fuvaroztam) mikor a VROC-ban megláttam hogy még 18 perc van hátra. Elösször nem értettem a dolgot, amikor eszembe jutott, hogy a Nürbin mindig hosszabb edzésidőt használunk. Az időmérőn futottam egy kis bemelegítőkört, kellett is, mert most használtam életemben elösször billel a GPL-t, mivel a kormányom szervízben van. Hát én azt mondom, hogy minden tiszteletem a billes kollégáké! Olyan billel vezetni a Nürbin, mintha baltacsapásokkal kellene kifaragnod egy 10 cm magas női szobrot. Nagyon durva!!! A rajt után elkaptam Soós Gyula Ferrariját. Amikor láttam a balesetet elkezdtem fékezni, de majd nézzétek meg mennyire lassul ABS-el. Aztán amire láttam, hogy a pörgésből pont elöttem áll meg Gyula Ferrarija, még félrerántottam a kormányt, vagyis a bill-t, de már késő volt. Utánna csak próbáltam életben maradni a Nürbin, és nem körhátrányt kapni. Sajnos volt pár megpörgés, meg egy Shift-R is. De végül nem kaptam körhátrányt, viszont kaptam 2 pontot és egy Ferrarit!!!

Brixel László
Sajnos csak fél körig adatott meg a versenyzés élménye, mert bár az elején sikerült kikerülnöm a balesetet, egy perc múlva VörösTomi megpörgetett egy gyors szakaszon, és sajnos a Momo elállítódott, így sok shiftR után sem tudtam mit csinálni a kormánnyal. Pedig az idömérö rendben volt, és talán tudtam volna tartani a lépést a középmezönnyel. Na mindegy, talán Monzán...


http://hgplm.gtr-masters.hu/