Monaco GP eredmények

Jim Clark Kupa, Monaco, 2010. 05. 18.


részletes nézet

Posta János bizonyult a legjobbnak a „Jim Clark Kupa” sorozat 2010. 05. 18.-n rendezett Monaco-i futamán. A második helyen Oláh Gábor futott be, míg a harmadik pozíciót Krajsek Milán szerezte meg. A leggyorsabb versenykört szintén Krajsek Milán futotta.


logo


Verseny (50 kör, 157 km)


# versenyzõ autó versenyidõ
1. Posta János / S/Power Cooper T81B 73:45.089s
2. Oláh Gábor / IMAS Cooper T81B +1.172s
3. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 +8.535s
4. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B +34.127s
5. Soós Gyula / ZORRO Cooper T81B 1 kör
6. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 1 kör
7. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 3 kör
Kis Richard / BRM Only BRM P115 34 kör
Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 36 kör
Porczió László / Tireburner Ferrari 312 46 kör


Idõmérõ edzés / Rajtrács


# versenyzõ autó köridõ
1. Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 1:25.087s
2. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:25.156s
3. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 1:25.751s
4. Posta János / S/Power Cooper T81B 1:26.553s
5. Oláh Gábor / IMAS Cooper T81B 1:26.879s
6. Soós Gyula / ZORRO Cooper T81B 1:27.428s
7. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B 1:27.667s
8. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 1:28.523s
9. Porczió László / Tireburner Ferrari 312 1:29.998s
10. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 1:34.513s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyzõ autó köridõ
1. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 1:26.009s
2. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:26.551s
3. Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 1:26.752s
4. Soós Gyula / ZORRO Cooper T81B 1:26.785s
5. Oláh Gábor / IMAS Cooper T81B 1:26.958s
6. Posta János / S/Power Cooper T81B 1:27.051s
7. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B 1:27.743s
8. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 1:29.060s
9. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 1:31.102s
10. Porczió László / Tireburner Ferrari 312 1:31.209s




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhetõ el

Versenyzõi nyilatkozatok

Posta János
Ha 49 körös lett volna a verseny, akkor azt mondanám, hogy csodás estém volt. De 50 körös volt, és az azt az ötvenediket bizony nem teszem ki az ablakba... Akkora Milán már biztos távolságba szakadt, ezért kicsit erőltettem a vége felé, legyen már egy vállalható, 27 alatti versenyköröm. Egész jól is alakult, “lila“ első szektor, egy jó-közepes második, aztán az alagútból kifelé ráfutottam bal oldalon a padkára. Sok ilyen volt már, gázelvétel, kis korrekció, kis bosszankodás, 1 mp eldobása, és minden megy tovább. Kivéve tegnap, mert éppen ekkor kicsiny családom belekérdezett a versenyembe, én meg kizökkentem, és paff. Két-három pöri után éppen az ideális ívre érkeztem, próbáltam egy shift-r-t, de közben láttam, hogy csúszik felém Milán, és minden hiába... Szerencsémre Convar jobban le volt maradva, és lekörözött sem érkezett, így a következő próbálkozásra már kaptam az új Coopert, és lábujjhegyen topogva beóvakodtam a célba. Előtte mi volt? Időmérőn egy 26 tetejében reménykedtem, de még jobb is lett. A rajtnál persze kiderült, hogy szerencsésebb lett volna eggyel rosszabb pozícióból indulni, mert így kívülről nem tudtam megfogni Convart a T1-ben. Körözgettünk, majd visszaesett közénk Milán, aztán meg Gyulától kaptam egy nyakast a hajtűben. Rendesen felöklelt, beleestem a bálákba, de volt annyi mákom, hogy nem ragadtam ott, és az autónak sem lett érezhető baja. Pozíciót sem vesztettem, pár kör alatt utolértem Convar és Milán kettősét, majd amikor ütköztek az utolsó kanyarban, el is mentem mellettük. Hamarosan visszaesett elém, majd mögém Szeglet, és aztán igen hamar Ricsi is. Talán négy-öt kört mentem az élen, Ricsivel a nyakamon, de aztán Ricsi eltűnt. Ezután jött tiszta 30-35 kör, amikor többé-kevésbé sikerült tartani a távolságot az éppen mögöttem haladóval (Gabó, majd Milán). A vége felé Milán kezdett ugyan közelíteni, de aztán elmaradt a csata. A lekörözések talán egy kivétellel, egészen jól alakultak, köszönöm mindenkinek!

Oláh Gábor
Hát ez se volt egy egyszerű bajnoki. Még mindig emésztem az élményeket, és az éremnek megint 2 oldala van: Egyfelől: nem tudok mást mondani most sem, minthogy ismét rendesen megleptem magam, mennyire össze tudtam kapni magam a végére. Nem altatás volt, tényleg nem ment a felkészülés (igaz, nekem legalább volt időm készülni). A mélypont péntek volt, amikor úgy 1,5 óra gyak alatt egy 28,6-ot tudtam összehozni. Bár szombaton már javult a helyzet, mert 28,2-nél jártam , de mégis úgy éreztem (és hiába a keddi 27-es körök, vmit “elfelejthettem“, vagy észrevétlenül másképp csinálok), hogy új setup kell. Végül (ezt úgy értsétek, hogy 3 nap alatt döntöttem el ) a wg evo-ra szavaztam, dehát ezzel csak az alapok lettek fixálva, aztán még ki tudja hányszor kattintgattam 50-53 között a féken, a váltóáttételezésről nem is beszélve, főleg az 5. fokozatot illetően. Ugyanis a másik aggasztó dolog az volt, hogy úgy fogyasztottam a Maserati mocikat, mint Pistike a Tibi csokit. Még az uccsó int long is balul végződött (igaz, hétfőn már jött egypár 27, sőt egy 26 is), ott dobtam el, ahol addig soha, a St. Devoteban. Mivel úgy láttam, hogy az első kerekekben túlnőtt a nyomás, mind2nél lejjebbvettem eggyel a nyomást, és mostmár lesz ami lesz... Na, kedd, bajnoki időmérő, 26,8, ez mondom több mint korrekt, pláne, hogy Jani 26 felével úgysem versenyezhetek. Verseny: a rajtot szuperül elkaptam (ennyi AI elleni rajt után illett is ), Janit meg is csíptem vele. Persze az 1. kör szokás szerint rém izgulósan, így ramatyul sikerült, főleg a Rascasse (tudom, ez még nem a Rascasse, de nem baj ), Jani be is jött mellém, de én is tapostam neki, csak előtte maradtam. Utána sikerült stabilizálni a pozíciómat, sőt Milán hibája után még1 helyet nyertem, aki persze egyből szorongatott, míg egyszercsak belémjött a Rascasseban. Szerencsére reset nem kellett és vmivel Gabó mögött vettem fel újra a ritmust, de hiába fogtam be, sztem ő is feljebbkapcsolt egy fokozattal, mert felvett és meg is tartott egy távolságot velem szemben. Közben Milán meg engem ért utol, küzdöttem egy kicsit de miután 1x ismét túl szélesen vettem a Rascasset, mondom nem erőltetem tovább, nincs értelme, főleg hogy közben Gabó így ellóg. Kisvártatva Milán be is fogta, ők is acsarkodtak egy kicsit, egész addig amíg mostmeg Gabónak akadt gondja. Ezután már nem sok minden történt, előttem szünet, mögöttem szünet, egészen az uccsó körig. És most jön a másfelől, a dráma csőstül jött: az alagútban bedadogott a motor (elfogyott a benya, de mi az hogy wg-ben mostmár etekintetben sem lehet megbízni? ), közben sárga zászló, na akkor mondom ésszel a kigyorson. Nem is volt gond, de a sikán után megláttam egy piros Coopert, és tudtam ez csak a Jani lehet. Hát persze hogy most csúsztam meg a sikánból kijövet, nem győztem összeszedni a masinát. A lényeg, hogy oda lett a lendület, így az esély is, hogy melléérjek. Ezután már csak arra volt szufla, hogy elkísérjem a célig. Grat Janinak és minden célbaérkezőnek! Egy 73 perces faltól falig derbin ez már önmagában komoly fegyvertény sztem.

Krajsek Milán
Az előfutam után egy szabad percem sem volt gyakorolni. Este 7 körül vadásztam magamnak egy új setupot, amivel pár kör után 25,3-at tudtam menni. Gondoltam ennél jobb már úgyse lesz, de versenyre még komoly finomhangolást igényelt a beállítás, így hát azzal köröztem tovább. Ennek az lett vége, hogy a rajtrácsra úgy álltam, hogy egy métert se mentem megtankolva. A rajt jól sikerült, néhány tapogatózós kör ellenére nem szakadtam le Ricsiéktől túlságosan. Az 5. kör táján elérkezettnek láttam az időt arra, hogy tempót autózzak, de erősen túlbecsültem a képességeimet. T2-ben forgás, Convar beelőzött. Sajnos a jobbos hajtű féktávját benéztem. Convar autóját felökletem, majd kicsi a rakást játszottunk. Nagyon sajnálom az esetet, elnézést kérek érte! A felzárkózás és a fél élmezőny kiszállása után, Gabóval vívtunk a 2. helyért. Majd 10 körig kellett türelmesen várnom mire Gabó hibázott, elfékezte magát ugyanott ahol előtte Convart kivégeztem. Láttam ahogy nekimegy a báláknak, a következő pillanatban egy kis lökést éreztem balról, majd villant egy kereke a tükörben. A Replayt megnéztem és kiderült, hogy visszadobta a bála, én pedig nem hagytam autónyi helyet. Az eset nem annyira egyértelműen mint Convarnál, de mindenesetre ezért is sűrű elnézést kérek! Az utolsó körben az alagút kijáraton felnéztem a pribire, ami szerint az addig vezető Jani 1-1,5 sec.-re előttem van, és kb. áll. Mondani is felesleges, hogy egyből lepadkáztam, keresztben csúszva meggyőződhettem róla, hogy Jani valóban áll. El is csaptam, ahogy azt illik. Még két pont mínusz, de legalább visszaadtam Convarnak amit előtte elvettem tőle. Az idényt szerencsémre East Londonnal zárjuk, oda megpróbálom hozni az add-on formámat.

Soós Gyula
Hát ez borzalmas volt. Sajnos teljes egy hét alatt egyetlen kört sem tudtam menni, így a mai teljesítményem ezt hűen tükrözte. Pár körig még jól mentem a kupacban, majd a hajtűben sajnos megpöcköltem Janit. Nem láttam mi történt veled, de mivel Convar előtt maradtál, remélem nem volt túl nagy gond. Innen teljesen szétzuhantam, 1 jó kör után 3 nem sikerült, a kocsit teljesen irányíthatatlanra törtem. Milán mögém került de annyit bénáztam előtte is, hogy féltem kiütöm valahol, valamint arra gondoltam resetelni fogok, ezért elengedtem. Majd pár kör sikerült, aztán újabb kalamajkák, már tesóm is utolért. Végül a motor adta meg magát, eddig húztam az első kocsival. Ezután kiautóztam egy kis benzint, majd néhány kör besikerült. Hirtelen a 2. szektorban találtam fél másodpercet(!), így a pribin megjelent egy 26.4-es kör. Elkezdtem ezért hajtani, egy 26.7-es PB sikerült is. Utolsó kört nagyon megnyomtam, 3 jó első szektor után a 4.-ben benne hagytam 5 tizedet... A pribire így 26.3 került. Ha gyakoroltam volna, akár igen jó is lehetett volna ez a futam. Mindkét címért jó meccs lesz.

Soós Gábor
Nehéz volt, dehát erre számítottunk. Elég harmatos és visszafogott teljesítménnyel rukkoltam elő, semmi extra nem történt, kár hogy ilyen kevesen voltunk, így a középmezőny helyett a mezőny végén találtam magam, ez a létszám probléma végül még szorosabbá tette a csapatversenyt is, egyetlen pont előnyünk maradt, fel kell kötni a bugyogót, 0,4%-on múlott hogy nem mehetek majd Ferkával.

Szegletes Gábor
Mentem hétfőn is egy bemelegítő 10 kört, és kedd este is a szokásosnál többet. Ennek ellenére nem nagyon jöttek a jó körök, viszont verseny setuppal első 4-5 kör kifejezetten jó volt. Aztán qualon többé-kevésbé meg tudtam csinálni, amit akartam, jöttek a szektorok, persze a magam határain belül. Aztán volt egy egész jó gumimelegítős köröm, a végén, a sikán után a balosnál kigyorson meglett a fal, de nem vettem el, végül ez lett a 25,09..A következő, “éles“ kör meg csak 25,3x lett, sőt, a végéig se jött jobb, szóval... várom a büntetést. Futam: eljöttem, első pár kör nem volt annyira gáz, azután azonban a gumikkal nem bírtam. Ricsi gyorsabb volt, és mikor rontottam a kigyorsot a már említett balosban, mellém is ért az utolsó kanyar féktávján. Összeértünk, forogtam, gumik toppon, aztán a nagy üldözésben padkáztam a sikán előtt és vittem a bálát is, nem álltam bele, csak a futómű ment el. Ricsi bevárt, vagy nem is tudom mi lett vele, de a gumik nála is jók lehettek, mert többet is hibázott. Az elütött futóművel kontrollálhatatlanul melegedtek a gumik, én legalább is nem tudtam úrrá lenni, többször forogtam, egyre hátrébb estem, végül kiléptem mielőtt kárt tettem volna valakiben.


http://hgplm.gtr-masters.hu/