Kyalami GP eredmények

19. kupa, Kyalami, 2009. 02. 03.


részletes nézet

Soós Gyula (Ferrari 312) nyerte Kyalami nagydíját. Soós Gyula a 3. helyről rajtolva Szegletes Gábor előtt ért célba a „19. kupa” 2009. 02. 03.-i futamán. A dobogó harmadik fokára Fejes Gábor állhatott. A leggyorsabb versenykört szintén Soós Gyula futotta.


logo


Verseny (24 kör, 98 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 32:15.852s
2. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 +7.715s
3. Fejes Gábor / 2 Laps Ferrari 312 +15.801s
4. Kis Richard / BRM Only BRM P115 +18.295s
5. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 +28.193s
6. Szeredi Norbert / Ferrari Ferrari 312 +56.938s
7. Sárai Róbert / Fácán Ferrari 312 +1:07.401s
dq Porczió László / Tireburner Lotus 49 +1:17.089s
Babinszki Gábor / 2 Laps Ferrari 312 15 kör
Posta János / S/Power Brabham BT24 17 kör
Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 20 kör
Sándor Tibor / Stardust Ferrari 312 24 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:19.663s
2. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:19.709s
3. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 1:19.821s
4. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:20.090s
5. Sándor Tibor / Stardust Ferrari 312 1:20.375s
6. Sárai Róbert / Fácán Ferrari 312 1:20.482s
7. Fejes Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1:20.712s
8. Szeredi Norbert / Ferrari Ferrari 312 1:21.187s
9. Posta János / S/Power Brabham BT24 1:21.296s
10. Babinszki Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1:21.396s
11. Porczió László / Tireburner Lotus 49 1:21.712s
12. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 1:22.485s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 1:19.645s
2. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:19.833s
3. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:20.182s
4. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:20.430s
5. Fejes Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1:20.583s
6. Sárai Róbert / Fácán Ferrari 312 1:20.621s
7. Szeredi Norbert / Ferrari Ferrari 312 1:20.975s
8. Babinszki Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1:21.439s
9. Porczió László / Tireburner Lotus 49 1:22.134s
10. Posta János / S/Power Brabham BT24 1:22.424s
11. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 1:24.979s
Sándor Tibor / Stardust Ferrari 312 köridő nélkül




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Soós Gyula
Azt hiszem jól megy a szekér mostanában. Szombaton a britekkel igen jó futamom volt Spában, sikerült győzni. Kyalamin a Ferrari miatt bíztam a 2 BRM-es mögött egy 3. helyben. Az edzés hozta is a papírformát. Még a rajt is, de a fiúk elől egymásnak estek rögtön, én meg ott toporogtam mögöttük. Asszem Ricsit még a 2. kanyarban sikerült megelőzni, Szegletet pedig a plusz lóerőkkel a kör végén. Pár körig nem nagyon tudtam elszakadni, de aztán kicsit lenyugodtam, meg fogyott az üzi is, így elmentem 3-4 mp-re. Elég erős tempót mentem, így kicsit túlmelegedtek a gumik, próbáltam spórolni. Ekkor Szeglet elkezdett közeledni, nem volt mese, újra beletapostam, szerencsére a gumik bírták. Egyre gyorsult a kocsi, így a végén még a leggyorsabb kör is meglett. Jó szezonkezdet, 2 hét múlva Monza, BRM.

Szegletes Gábor
Hú, nagyon jó szezonkezdet volt! Keveset gyakoroltam, és Kyalami sem az én pályám (Mexikó után azt hiszem messze itt vagyok legmesszebb a WR-től). Edzésen már lehetett érezni, hogy ez nem lesz sétagalopp, Ricsi határozottabban gyorsabbnak tűnt, annak ellenére, hogy végül csak pár századdal előzött meg. Mögöttünk a 7. helyig bezárólag gyakorlatilag 1 mp-en belül volt a mezőny. Futam: mivel szerettem volna a pole-ra rámenni, nem mentem a 20:20-kor még változtatott verseny setuppal, a főpróbát a futamra hagytam. A taktika az volt, hogy laposabb gumikkal vágok neki a futamnak, az első felében lassú leszek, majd amikor a többieknek túlmelegszik, akkor jövök én. A rajtot jól kaptam el, bementem Ricsi mellé, de aztán mintha Cooperben ülnék, elfogyott a lendület, nagyon lehetett érezni a lapos gumikat. T1-ben átsodródott hozzám, szerencsére bőven óvatos voltam, nem lett baj. T2 felé így én voltam belül, és most én sodródtam át hozzá, szerencsére bőven óvatos volt, nem lett baj. Közben jött hátulról Gyula is. Igyekeztem menni, ahogy engedte a setup, de Gyula hamar megfogott. Körönként pár tizeddel végig gyorsabb volt, mögöttem Gabó pedig nem akart leszakadni. Aztán a taktikám működött annyiból, hogy tudtam gyorsulni, ahogy teltek a körök, és ő kicsit lemaradt, de Gyula mindig tudott újítani, talán csak egy 3-4 körös periódus volt, amikor gyorsabb voltam. Ricsi időközben hátraesett, de a forrú gumijai ellenére ő is szinte végig gyorsabb volt nálam. Bejöttem másodiknak, de a lényeg: végre volt küzdelem, voltak többen, akik stabilan tudtak jót jönni. Köszi mindenkinek a futamot, remélem sok ilyenünk lesz még! A most sok kreditet vesztők közül aki Monzán bevállalja a Hondát, akár maradhat is az élmezőnyben, csak ki kell tapasztalni, mikor pukkan. Advanced-on azért biztosan végig lehet menni. A BRM-es idők 28 első felében lesznek.

Vörös Tamás
Edzésen sikerült összehoznom egy elég jó kört, amivel a 4. helyet szereztem meg, aztán elkövettem életem legrosszabb rajtját. Kissé nagy gázzal indultam, és amire észbekaptam, már keresztben állt a kocsi, szóval sikerült rendesen kiforgatnom . Sebaj, elindultam a mezőny után, majd köszönhetően a sok koccanásnak pár kör múlva újra a 4. voltam. Sikerült is sokáig tartani ezt a helyet, bár Ricsi kezdett egyre jobban közeledni, majd a verseny közepe felé egy kicsit elnéztem egy kanyart és kisodródtam, így sikerült megelőznie. Ez után a verseny hátralévő részében már nem nagyon erőlködtem, majd végül begurultam az 5. helyen. Kezdésnek nem rossz, bár jobb is lehetett volna, főleg ha nem rontom el a rajtot. Mindegy, majd talán Monzában.

Porczió László
Nagyon gyenge futam volt ez számomra még magamhoz képest is Sajnos zéró gyakorlásra volt időm, így a pb-met meg se tudtam közelíteni az időmérőn. A 11. helyről rajtolva sikerült jónéhány balhét megúsznom, így egészen a 4. helyig jutottam, de nem nagyon bírtam a tempót és nemsokára már a 6. helyen voltam. Ez a pozíció tarthatónak tünt ugyan, de sajnos újra hibáztam és végül a 8. helyen kötöttem ki. Remélem a következő futamra lesz időm jobban felkészülni, mert még elpártolnak a szponzoraim

Babinszki Gábor
Nagyon gáz versenyem volt. Az első körökben az összes ütközéses szituációba belekeveredtem - a saját hibámon kívül. Az egyetlen pozitívum hogy Kya kizöldült a ranken.

Posta János
Igen szomorú vagyok. A múlt heti kis gyakorlásom alapján pedig reménykedhettem a tisztességes helytállásban, de a hét elejei sok munka okozta fáradtság és a család (mint erős zavaró tényező) keresztül húzta a számításaimat. Az edzésen csak nehezen jött egy 21 alja kör (reményem sem volt megközelíteni az egyéni csúcsomat), a verseny pedig szintén a 22-es körökről szólt. Amíg szólt. A Repco motor sajnos nem bírta. A hatodik helyet talán sikerült volna megcsípnem. Grat a győztesnek és a dobogósoknak!

Sándor Tibor
Vártam ezt a debütáló futamot de a technika elpártolt tőlem. Qual nem sikerült valami jól de bíztam a futamban. Tudtam, h ha kellően odafigyelek 21 alatti köröket tudok menni szinte végig. Nyomom a zöldet a rajtnál és lefagyott. Na nem baj majd talán Monzában több szerencsém lesz. Grat aki végigment.


http://hgplm.gtr-masters.hu/