Mosport GP eredmények

John Surtees Kupa, Mosport, 2010. 10. 12.


részletes nézet

A 2010. 10. 12.-n rendezett Mosport-i viadal győztese Posta János lett. A „John Surtees Kupa” versenyén a második helyet Soós Gábor, a harmadikat Oláh Gábor szerezte meg. A leggyorsabb versenykört szintén Posta János futotta.


logo


Verseny (45 kör, 178 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Posta János / sPower Ferrari 312 62:21.744s
2. Soós Gábor / ZORRO Lotus 49 +7.717s
3. Oláh Gábor / IMAS Brabham BT24 +15.557s
4. Fejes Gábor / 2 Laps Brabham BT24 +24.272s
5. Petra Gergely / IMAS Lotus 49 +25.565s
6. Majer Tamás / Mad Eagle Lotus 49 +41.591s
7. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 +1:03.751s
8. Soós Gyula / ZORRO Brabham BT24 +1:11.344s
9. Brixel László / Fácán Lotus 49 1 kör
10. Csomor Benö / sPower Ferrari 312 2 kör
11. Tarr Dávid / PiRaTe Cooper T81B 2 kör
Kis Richard / BRM Only BRM P115 33 kör
Sárai Róbert / SF Brabham BT24 34 kör
Szabó Szilárd / RRR Eagle T1G 36 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:20.940s
2. Soós Gyula / ZORRO Brabham BT24 1:21.324s
3. Soós Gábor / ZORRO Lotus 49 1:21.412s
4. Oláh Gábor / IMAS Brabham BT24 1:21.522s
5. Posta János / sPower Ferrari 312 1:21.577s
6. Fejes Gábor / 2 Laps Brabham BT24 1:21.861s
7. Petra Gergely / IMAS Lotus 49 1:21.920s
8. Majer Tamás / Mad Eagle Lotus 49 1:22.468s
9. Szabó Szilárd / RRR Eagle T1G 1:22.803s
10. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 1:23.349s
11. Csomor Benö / sPower Ferrari 312 1:23.923s
12. Sárai Róbert / SF Brabham BT24 1:25.178s
13. Tarr Dávid / PiRaTe Cooper T81B 1:25.782s
14. Brixel László / Fácán Lotus 49 köridő nélkül


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Posta János / sPower Ferrari 312 1:21.629s
2. Soós Gyula / ZORRO Brabham BT24 1:21.756s
3. Fejes Gábor / 2 Laps Brabham BT24 1:21.886s
4. Majer Tamás / Mad Eagle Lotus 49 1:22.047s
5. Oláh Gábor / IMAS Brabham BT24 1:22.105s
6. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:22.152s
7. Brixel László / Fácán Lotus 49 1:22.309s
8. Soós Gábor / ZORRO Lotus 49 1:22.361s
9. Petra Gergely / IMAS Lotus 49 1:22.417s
10. Szeredi Norbert / SF Ferrari 312 1:22.536s
11. Szabó Szilárd / RRR Eagle T1G 1:23.745s
12. Tarr Dávid / PiRaTe Cooper T81B 1:24.273s
13. Csomor Benö / sPower Ferrari 312 1:24.353s
14. Sárai Róbert / SF Brabham BT24 1:24.553s




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Posta János
Vittoria! Vittoria! Nem mondanám, hogy minden a terv szerint alakult. Például az időmérőn csak nehezen sikerült hozni azt, ami a szabadedzésen még lazán jött. Ami persze borzasztó messze volt a betervezett 21.1-től, így sajnos csak az ötödik helyre voltam jó. Öröm az ürömben, hogy már időmérőn is egy egészséges szintre tankolva futottam, így legalább a verseny elején nem értek meglepetések az autó súlyát illetően. A rajt mondjuk nem sült el valami jól, Gabó is elém került, viszont voltam olyan szerencsés, hogy megúsztam a Gyula pörgő-forgó autójával való találkozást. A következő néhány körben Gabi mögött haladtam. Gyorsabb voltam a pálya egyes részein, de sajnos éppen azokon a részeken nem lehetett előzni. Ahol lehetett volna, ott meg kijött a Lotus-fölény. A hátul duruzsoló másik Lotus (Tomi) azért csak belehajtott egy szélárnyékos sprintbe, ami csúnyán be is néztem és kicsúsztam a bukkanót követő jobbosban. Kész szerencse, hogy nem értem hozzá senkihez... Összeszedtem magam a bokrokban (megúsztam a shift-r-t), majd kissé kedvetlenül beálltam a Gergő-Gabó páros mögé. Meglepve láttam, hogy Tomi mögöttem van -- gondolom ő is szállt utánam abban a jobbosban. Két-három kör telt így el négyesben, amikor újra bakiztam egyet -- máris a kiváló hetedik helyre estem vissza... Mögöttem a csapattársam. Már előre féltem mit kapok tőle a verseny után : D Aztán elől történt valami, Ricsi és Gabó pihent a hajtűben -- nyertem két helyet. Kicsit később Gergő hibázott Tomi előtt, majd Tomi is vétett egyet -- már harmadik voltam, és kezdtem pozitívan látni a világ dolgait. Lekapcsoltam a pribit és elkezdtem üldözni Gabit, mögöttem Gergő illetve később Gabó. Szépen felzárkóztam Gabira, de mielőtt igazán szorongatni kezdhettem volna, ismét eldobtam a vasat... Ha jól emlékszem a kettes kijáratánál csúsztam a bokrokba. Egy festett hajszállal Gabó előtt értem vissza az aszfaltra, aki ettől érezhetően felgyorsult, mert simán tapadt rám a következő 7-8 körben. Fel is értünk szépen Gabi mögé. Kb ekkor köröztük le Lacit, ami nekem első próbálkozásra nem sikerült valami fényesen: T3-ban a fűre sodródtam, Gabó természetesen elsuhant mellettem -- így ismét a negyedik helyen pislogtam, hogy mit is kellene tenni. A verseny utolsó harmadában-negyedében aztán elég koncentrált voltam, így nemcsak hogy a balszerencse került el, hanem még mákom is volt, ráadásul kétszer. Először is pont mire felzárkóztam Gabi és Gabó kettősére Convar hibázott(?) elől, és kialakult egy csinos kis négyes. Hét körrel a vége előtt volt köztünk 2-3 mp -- lásd mellékelt ábra. Aztán valahogy minden olyan egyszerű lett: Convar és Gabó kicsúsztak a Bukkanó Utáni Gonosz Jobbosban, Gabi megforgott T1-ben, én meg bekocogtam a célba. Kösz minden résztvevőnek! És grat mindenkinek, aki végigtolta a a bő egyórát!

Soós Gábor
Először is gratulálok a győztesnek, csakhogy letudjam a kötelező köröket, mielőtt szabadjára engedem gyötrő kétségeimnek a hullámait. Ha futam előtt valaki felajánlja a második helyet gondolkodás nélkül belemegyek, de én is azt mondom hogy így utána... Négy év körüli gpl pályafutásom alatt bajnoki győzelemhez ilyen közel még nem álltam, és egy teljesen ártalmatlan szituációban kiúszott alólam a kocsi. Borzalmas pillanatok, mikor észreveszed hogy ez sok és megindul a kocsi, ellenkormányzok de hiába, csúszik tovább, már tehetetlen vagyok csak nézem utasként ahogy megpördül, valószínű egy ferkát még simán visszahoztam volna, de sajna a loti már csak ilyen szigorú. Egy piruett az aszfalton rögtön megyek tovább, de már késő, Jani közben elhúzott. Edzésen új pb, szenzációs harmadik hely, 2 zorro az első háromban, pribin már 21.0-ás kör. Rajt óvatosan, Convar kilő mellettem, innen vigyázás a mocira, felkészülésen rossz tapasztalat, 800-1000 fordulattal hamarabb váltás, lagymatag tempó, szerencse, egész első helyig fel, hibázás, befutás második helyen, továbbra is egyik kedvenc pályám, már-már silverstone-i magaslat, 3 bajnoki dobogómból kettő itt, nem piskóta, következő esélyre bajnoki győzelemhez van újabb négy évem.

Oláh Gábor
Gyerekek, én nem szépítek, hihetetlenül csalódott vagyok. Igazi kudarc volt a tegnap este. Pedig 30 kört vezettem, de éppen ezért...ezt azért még fel kell dolgozni Persze gondoltam és meg is írtam itt, hogy csak idő kérdése lesz Mosport mikor darál be. Még jó, hogy vagy fél vagy egy évig ide se kell jönni...

Fejes Gábor
Vegyesek az erzeseim a tegnapi futammal kapcsolatban. Egyfelol nagyon jo uldozesek voltak, masfelol tele volt a futamom olyan hibakkal, amiket nehezen fogadok el magamtol. Eloszor is bocs az elso kor miatt, a visszaforditoban kialakult kaosznak en is okozoja vagyok. Lattam, hogy egy Brabham bajba kerult a dombteton, ezert nagyobbat fekeztem, aminek az lett a vege, hogy kemenyen beutott az auto alja (ahogy olvasom, Gyula is igy jart). A kovetkezo eset szinten a visszaforditoban tortent, Ricsivel valami gond lehetett, ezert szepen felreallva engedte a mezonyt, igen, csak nekem nem sikerult elmennem mellette meg igy sem. Brabival 2-esben veszem azt a reszt, hogy ne progjenek tul a kerekek, nulla nyomatek vegig, egyszeruen nem birtam belul maradni. Bocs Ricsi, hogy utana ott benaztam elotted. Ezutan jottek a jo reszek, ketten - harman, neha negyen uldoztuk egymast. Par korrel a vege elott egy ujabb kicsuszasnak koszonhetoen (jo kutyakent kovettem Convart a sisnyasba is) 3. helyen alltam, Gabitol 6-7mp-re lemaradva. Ahhoz kepest, hogy volt olyan, hogy 1mp-re voltam az elso helyezettol, nem igazan tetszett ez a pozicio, ezert a vegen is nyomtam neki mint diszno, meg is lett az eredmenye, negyed korrel a vege elott eldurrant a motorom, 4. hely. Mivel nem nagyon tudtam felkeszulni a futamra, evvel az eredmennyel a futam elott kiegyeztem volna, de az utolso 10 kor esemenyeit figyelembe veve, nem vagyok tulsagosan elegedett.

Petra Gergely
A végére nyak és derékfájás, de ennek ellenére rendkívül élveztem a futamot! Edzésen új pb, a verseny egy-két hibát leszámítva - mely persze helyezésekbe került - várakozásaimat felülmúlta. Király volt! Köszönöm!!

Soós Gyula
Még jó, hogy nem tegnap este nyilatkoztam a versenyemről. Most, hogy aludtam rá egyet, jóval enyhébb változat következik. Persze így is csapnivaló volt(am), nincs mentség. Az időmérőn megleptem magam azzal, hogy 2 teljes tizedet javítottam a PB-men, ami elég is volt a 2. kockához, a mögöttem toporzékoló Ferrari, Lotus és egyebek horda előtt. Az első fél kör jól is ment, aztán jött az, amire valószínűleg sohasem találok majd magyarázatot: a hajtű előtti lejtőn beérhetett az alja és valami olyan hirtelen kikapta az autót a kezemből, hogy semmit nem tudtam csinálni. Pedig hétfő-kedd már csak feltankolt autóval köröztem, az edzés vége felé háromszor is kigurultam a feltankolt kocsival, sehol semmi ilyesmi nem jelentkezett. Sőt, a verseny másik 44 körében sem, csak ott, csak akkor... Így aztán a 2. helyet egy 15.-re cseréltem és a mezőny után eredtem (egy reset után, mivel a palánkon tompítás tönkre vágta a jobb oldali futóművet.). 1 teljes kört sikerült mennem ezután, amikor a hajtű után felrobbant a motor. Na itt azért majdnem az esc felé nyúltam, de mondom akkor is végig megyek! Újabb reset, és 50 mp hátrányból el is kezdtem a versenyzést. Sajnos ez sem ment simán: először is Sziszkától kell elnézést kérnem: készültem rá, hogy az ugrató előtt hamarabb fékezel majd nálam, belülre is húzódtam, hogy ne legyen gond, de nem előzni akartam. Viszont te ettől lehet még nagyobbat fékeztél, a lényeg, hogy belülre kerültem melléd. Annyira próbáltam helyet hagyni, hogy a jobb elő padkára ment, megdobott, vittelek téged is, sry... Aztán Dawe-el volt még egy meg nem értésünk lekörözéskor. Mikor elfoglaltam a 8. helyet, akkor kábé 20 kör volt hátra, meg Norbi előttem 27 seccel. Sejtettem, hogy nem lesz meg, így rágyúrtam az FL-re. A pribi kiírja az élen haladó legjobb körét, így azt tudtam, hogy Ricsitől, Convartól és tesómtól jobb köröm van, ám ekkor az élre állt Jani az ő 21.6-jával, úgyhogy dolgoztam-dolgoztam az ügyön, de csak 21.75 sikerült. Talán azzal biztathatom magam, hogy majd legközelebb!

Brixel László
Nekem a lábam fagyott le az új, króm pedálokon, de végigcsináltam Sajnálom, hogy utolsó helyről kellett indulnom, de hát a büntetés arra való, hogy az embernek rossz legyen. Egész jó köröket tudtam menni (magamhoz képest) a kicsit módosított GH setuppal, a 100-110 fokos gumik bírták a tempót. A hatodik körben ütköztem valakivel, elnézést kérek, csattanás után sodródtam vissza a pályára. Mivel a mezőny végén mentem, sok esélyem nem volt felzárkózni, jöttek a lekörözések, és hiába mentem volna gyorsabban, muszáj volt elengednem pár embert. Végig érződött a versenyen, hogy mindenki biztonságra autózik, illetve hogy a három alien nincs köztünk... Gratulálok minden célbaérőnek!

Tarr Dávid
Au a nyakam, asszem kicsit kényelmetlenül ültem, vagy nem tom.Na meg a visszafordító sem használt neki, mert ott nagyon kellett tekerni a kormányt eccerübb lett volna gázzal befordítani, de az akkor már majdnem olyan lett volna, minha lottóznék, azt meg nem teszem, szóval gondoltam itt sem fogok lottózniKissé fárasztó volt a futam 20 kör volt hátra amikor éreztem, hogy u még ennyi van....A cooper igazán jó választás volt.Másik kocsival nem tudtam volna “sifterr“ nélkül végig menni az tuti

Sárai Róbert
Lassan már másból sem állok csak mentegetőzésből. Ezt elba..tam. nem tudom miért de a jövő hétre emlékeztem ezért hát nyugodtan ültem a babérjaimon és néztem a barátok köztet mikor a barátnőm kérdezte, hogy ma nem recsegtetet a kormányt? áááááá Szó szerint 0 gyakorlás..... Viszont az tetszett, mikor a rajt után a katlanban a roncsok között csukott szemmel átfértem...lehet a szőke nők jobban vezetnek mint ahogy gondolnánk. Mindenesetre a módszerük működik Bocsánat azthiszem Convar -től..de nem bírtam félreállni a brabival remélem az ijedtségen túl nem okoztam nagyobb galibát.

Szabó Szilárd
Erről nem szívesen beszélnék..


http://hgplm.gtr-masters.hu/