Monza GP eredmények

19. kupa, Monza, 2009. 02. 17.


részletes nézet

Posta János (Lotus 49) nyerte Monza nagydíját. Posta János a 6. helyről rajtolva Kis Richard előtt ért célba a „19. kupa” 2009. 02. 17.-i futamán. A dobogó harmadik fokára Szegletes Gábor állhatott. A leggyorsabb versenykört szintén Posta János futotta.


logo


Verseny (21 kör, 121 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Posta János / S/Power Lotus 49 31:16.286s
2. Kis Richard / BRM Only BRM P115 +0.909s
3. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 +4.135s
4. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 +14.115s
5. Soós Gábor / Lotus 49 +17.249s
6. Sándor Tibor / Stardust Lotus 49 +23.497s
7. Soós Gyula / ZORRO BRM P115 +31.292s
8. Babinszki Gábor / 2 Laps Lotus 49 +33.323s
9. Sárai Róbert / Fácán Ferrari 312 +40.604s
10. Fejes Gábor / 2 Laps Honda RA300 +1:11.261s
11. Szeredi Norbert / Ferrari Ferrari 312 +1:28.014s
12. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 1 kör
Krajsek Milán / Stardust BRM P115 7 kör
Szabó Szilárd / Ferrari 312 20 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:28.139s
2. Sándor Tibor / Stardust Lotus 49 1:28.491s
3. Babinszki Gábor / 2 Laps Lotus 49 1:28.512s
4. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:28.542s
5. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 1:28.687s
6. Posta János / S/Power Lotus 49 1:28.793s
7. Sárai Róbert / Fácán Ferrari 312 1:28.923s
8. Szeredi Norbert / Ferrari Ferrari 312 1:28.980s
9. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:29.135s
10. Soós Gábor / Lotus 49 1:29.168s
11. Soós Gyula / ZORRO BRM P115 1:29.909s
12. Fejes Gábor / 2 Laps Honda RA300 1:29.927s
13. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 1:31.460s
14. Szabó Szilárd / Ferrari 312 1:32.731s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Posta János / S/Power Lotus 49 1:28.376s
2. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:28.530s
3. Babinszki Gábor / 2 Laps Lotus 49 1:28.567s
4. Sárai Róbert / Fácán Ferrari 312 1:28.573s
5. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:28.589s
6. Sándor Tibor / Stardust Lotus 49 1:28.745s
7. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:28.902s
8. Soós Gábor / Lotus 49 1:28.934s
9. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 1:29.269s
10. Soós Gyula / ZORRO BRM P115 1:29.502s
11. Szeredi Norbert / Ferrari Ferrari 312 1:29.765s
12. Fejes Gábor / 2 Laps Honda RA300 1:31.058s
13. Csomor Benö / S/Power Ferrari 312 1:31.279s
14. Szabó Szilárd / Ferrari 312 2:03.362s




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Posta János
No, az az igazság, hogy kellett ehhez a Loti is. Meg, hogy Szegleték BRM-eztek. Tényleg nem volt semmi gyak, viszont a rutin --amit a verseny előtt Szeglet említett-- jól jött. Az időmérőn direkt versenyre tankolva kezdtem, és egész hamar ott voltam a 28-as zónában. Ezt jó jelnek vettem, ezután már tudtam, hogy dobogós lehetek, ha nem lesz semmi zűr. A rajtnál és az első körben is jól jött ki a lépés. A 2. kör elején Captainnel volt egy koccunk, de szerencsére sértetlenül megúsztam. Aztán meg tempóztam előre. Láttam, hogy a vezető hármas szépen elvan, 1 mp-et biztos eldobtatok körönként. Monza az kegyetlen: egy kis hiba is keményen büntet, egy nagy hiba meg egyenesen önkreteszi az ember versenyét. Úgyhogy igyekeztem nem túlvállalni semmit. Ezzel együtt is hatalmas csaták alakultak ki. Köszi srácok!

Szegletes Gábor
Nnnos, edzésen hamar tudtam jót menni, a többi a Lotusosokra volt bízva. Végül meglett a pole : ). Mentem a verseny beállítással elég sokat a 30 perc alatt. Tegnap mentünk Ricsivel és Norbival már egy 21 köröst, egyértelmű volt, hogy futamon lényegében eltűnik Ricsi és köztem az a 4 tizedes különbség, ami qualon általában megvan, szóval próbáltam rágyúrni, és jól is ment. Aztán a futam: rajtnál Tibi (és a Lotus) állva hagyott, közöm nem volt hozzá. Első kb. 7-8 körben nagyon jót csatáztunk, miközben Ricsi és Jani (Jani?!) hátulról figyeltek. Sok időt buktam a sok előzési kísérlet miatt, nem tudtam elszakadni, pedig a futam elején általában gyorsabb vagyok, mint Ricsi. Aztán Tibi kipörgött, megörököltem az első helyet, Ricsi és Jani pedig szorosan követtek. Egykét kör, és Ricsi meg is előzött, aztán Jani is. Próbáltam keményen támadni, amíg lehetett, de ezzel csak az időt buktam. Voltak NAGYON jó jelenetek, pl. mikor 3-an mentünk a T1 felé, vagy mikor a Lesmo1-ben volt egy elhibázott előzési kísérletem, megúszott féktávon az autó hátulja, kissé át is sodródtam Jani “sávjába“, majd a végén 7:1-es kopp ellenkormányzással tudtam csak összeszedni a BRM-et. De számtalan videóba illő, centizős jelent, előzési kísérlet... Sajnos sok idő is ottmaradt, visszafogtuk egymást. Mire Jani átverekedte magát rajtunk és tisztázódott a kép, Ricsitől úgy 2 mp-re voltam, és kb. 10 kör volt hátra. Utolsó körre a hátrány 1,1 mp lett, mentem pár jobb kört, főleg a legvégén. Aztán utolsó kör első kanyarjában rosszul értem utol Benőt, pont a kanyar bejárata után estem rá, ő pedig lassú volt, mert Janit és Ricsit épp előtte engedte el. Itt nagyot kellett fékezzek, így lett a végén 3 vagy 4 mp a hátrány. Talán az Ascari előtt/után szélárnyékba kerülhettem volna, ez már sosem derül ki : ). Összességében nagyon élveztem a futamot, végig keményen kellett menni, hogy az embernek egyáltalán esélye legyen. Különösen nagyot nem hibáztam, a 2-3 hely azon múlott, hogy egyszerűen rosszul jöttem ki a szélárnyékozásból és az előzési kísérletekből. Ezzel nem szeretném kisebbíteni Ricsi érdemeit, a futamon gyakorlatilag 1 tempónk volt, teljesen megérdemelten futott be 2-nak, szép volt! Azt hiszem Soós Gabi is dícséretet érdemel, 4-5 helyeken autózott, végül 5-nek jött be, nem rossz visszatérés . És persze kösz mindenkinek a futamot ; ) Janinak pedig hatalmas nagy grat, futam előtt altatott, hogy 65 mod, meg hogy nem volt gyakorlás, meg hogy a havat hányta. PERSZE JANI! : D

Sándor Tibor
Qual: Nagyon sokat benne hagytam majdcsak 8 tizedet. De végül is a 2 hely is jo volt. Mindenesetre jo volt látni a 27.7-es pribit Race: Eleje nagyon jo volt Szegletet sikerült megelöznöm a rajtnál aztán vagy 7-8 körön át mentünk elöl Ricsi jött még azt hiszem. De sajnos hibáztam megforogtam és elment a lendület. Aztán eldurrantottam a motort is ezután elkezdtem tempot menni nem volt már sok vesziteni valom. Feljöttem pár helyet de az elejét már nem volt esélyem sem utólérni. Gratulálok mindenkinek Mesternek külön és a brm “csapatnak“ is a tempojukhoz. Bizom benne, h lesznek még hasonlo versenyek ahol lehetöleg nem hibázom majd. Köszönöm a versenyt!

Soós Gyula
Ugyan a felkészülés során 29.4-re sikerült letornázni a BRM-es időmet, sokat azért nem reméltem a versenytől, mert normális autóval szinte mindenki hozza már a 28-at is. Edzésen ennek megfelelően 11. lettem. Itt volt egy kis izgi, mert 1 perccel az edzés vége előtt a GPL kivágott az asztalra, hibát észlelt és leállt. Nem kicsit lettem depis, de sikerült visszacsatlakoznom gyorsan, profilerből. A rajtot egész jól elkaptam, de a BRM-el képtelenség előzni, legalább hátrébb nem estem. T1-nél máris voltak megforgók úgy emlékszem, pár kör alatt előzés nélkül azt hiszem előrejutottam a 6. helyig. Aztán persze jöttek hátulról a gyorsabb kollégák. Előbb tesóm előzött a Lotival, majd a mögém került Tibi. Annyira kiszolgáltatottnak éreztem magam. És esély se volt visszatámadni. Végülis nagyon jó a 7. hely, az edzés alapján éppencsak a 10-be vártam magam. Hibám sem volt, 1-2 rossz íven vett kanyar. A végén Captain rendesen rámijesztett, körönként hozott 1 (vagy többet is) mp-et, ha van még 1 kör, szerintem meg kellett volna adjam magam. Ja és sajnálom azt a koccot Robival az első körben, a tankom meg sem érezte, csak a pörgő autót láttam a tükörben...

Babinszki Gábor
Van bennem némi hiányérzet a versennyel kapcsolatban... A rajtot körülöttem mindenki jobban kapta el mint én, de szerencsére csak egy helyet buktam. Sajnálom a második körös incidenst Janival, mert ha ott engedek és nincs kocc, akkor versenyben lehettem volna a dobogóért úgy érzem. Ettől függetlenül jó kis üldözőversenyem volt, mindig volt kit kergetnem és nem unatkoztam.

Fejes Gábor
Tomoren beszamolnek a Monzai futamomrol: RACE - MECHANICAL PROBLEMS REPORT Leader of the race starts lap 1 Gabo Fejes - spotters reporting: minor problems with left front tire. medium problems with right front tire. minor problems with left front suspension. medium problems with right front suspension. the car has an engine problem. Szeglet, Jani, jelentkeznek tiszteletbeli tagnak az “iden nem hasznalok Shift + R-t“ mozgalomba Lesmo1-ig sem jutottam el ep borrel, legyszives legyunk ovatosabbak az elso korben...

Szabó Szilárd
hát hirtelen ötlettől vezérelve elindultam. kb 1 óra gyakorlás után nem mondanám hogy magabiztos voltam. A setuppal nem sokat tököltem, a GPL plusszból jött valami Monza Q meg Monza R ebből a Monza R-t használtam... Kvalin sikerült a PB-met megfutnom...hehe 1:32.7 asszem. ezzel sikerült az előkelő utolsó helyet megszereznem, nem is baj..legalább nem zavarok senkit a versenyen már a közepesen szar rajtommal is sikerült lerajtolni az előttem levő kollégát, majd még pár helyet előre léptem a T1-ben fejre állók miatt. Aztán Lesmo2-ből kijövet beakadtam a sövénybe, doh..shift-R - ezt is kipróbáltam - aztán a második körben T1 előtt féktávon megcsíptem a füvet kicsit, fennakadtam a palánkon, bal oldal elszállt, motor kigyulladt...namondom itt kell ezt abbahagyni összességében elmondhatom hogy kipróbáltam ezt is..és hát azt kell mondjam, hogy hiába szimulátorok ősatyja meg minden, de nekem továbbra se jön be. Maximális elismerésem Nektek, hogy ezzel ilyen szinten nyomjátok. ui.: amit végképp furcsállottam hogy F1-es géppel úgy kell menni mint egy Cobrával...kilincsel előre , lehet akkoriban ez volt a divat?


http://hgplm.gtr-masters.hu/