Monaco GP eredmények

17. kupa, Monaco, 2008. 09. 02.


részletes nézet

Kis Richard (BRM P115) nyerte Monaco nagydíját. Kis Richard a 1. helyről rajtolva Szegletes Gábor előtt ért célba a „17. kupa” 2008. 09. 02.-i futamán. A dobogó harmadik fokára Vörös Tamás állhatott. A leggyorsabb versenykört szintén Kis Richard futotta.


logo


Verseny (30 kör, 94 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Kis Richard / ZSÍR BRM P115 44:02.697s
2. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 +0.434s
3. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 +12.715s
4. Posta János / Dinoco Lotus 49 +16.619s
5. Soós Gyula / ZORRO Cooper T81B +43.054s
6. Majer Tamás / Mad Eagle Brabham BT24 +57.704s
7. Soós Gábor / English Ferrari 312 1 kör
8. Szeredi Norbert / N82 Ferrari 312 1 kör
9. Varga Ádám / Ferrari Honda RA300 1 kör
10. Babinszki Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1 kör
11. Porczió László / Tireburner Ferrari 312 1 kör
Rácz Ádám / Rookie Honda RA300 4 kör
Sándor Tibor / Stardust Cooper T81B 14 kör
Köszegi Tamás / ZORRO Ferrari 312 23 kör
Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B 30 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Kis Richard / ZSÍR BRM P115 1:25.937s
2. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:25.977s
3. Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B 1:26.016s
4. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:26.739s
5. Köszegi Tamás / ZORRO Ferrari 312 1:26.905s
6. Posta János / Dinoco Lotus 49 1:26.965s
7. Soós Gyula / ZORRO Cooper T81B 1:27.418s
8. Soós Gábor / English Ferrari 312 1:27.842s
9. Majer Tamás / Mad Eagle Brabham BT24 1:28.049s
10. Szeredi Norbert / N82 Ferrari 312 1:28.448s
11. Varga Ádám / Ferrari Honda RA300 1:28.555s
12. Porczió László / Tireburner Ferrari 312 1:28.643s
13. Rácz Ádám / Rookie Honda RA300 1:29.828s
14. Babinszki Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1:30.398s
15. Sándor Tibor / Stardust Cooper T81B 1:31.480s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Kis Richard / ZSÍR BRM P115 1:25.899s
2. Posta János / Dinoco Lotus 49 1:26.091s
3. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:26.382s
4. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:26.903s
5. Soós Gyula / ZORRO Cooper T81B 1:27.576s
6. Varga Ádám / Ferrari Honda RA300 1:27.870s
7. Majer Tamás / Mad Eagle Brabham BT24 1:28.020s
8. Babinszki Gábor / 2 Laps Ferrari 312 1:28.645s
9. Szeredi Norbert / N82 Ferrari 312 1:28.676s
10. Soós Gábor / English Ferrari 312 1:28.767s
11. Köszegi Tamás / ZORRO Ferrari 312 1:28.973s
12. Sándor Tibor / Stardust Cooper T81B 1:29.291s
13. Porczió László / Tireburner Ferrari 312 1:29.849s
14. Rácz Ádám / Rookie Honda RA300 1:31.667s
Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B köridő nélkül




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Szegletes Gábor
Huhh, leizzadtam! Edzés: nagyon rossz idők mindenki részéről, valahogy senki sem ért oda a gyakorláshoz az elejéből. De legalább szoros volt, a végén ugyan négy századdal lemaradtam a pole-ról. Rajt: bementem Ricsi mellé balról a T1 előtt, szépen befékeztem, aztán egyszercsak lökés, palánk, Ricsivel ütköztünk, én belülről LAG-nak éreztem. Első 3 kör az azzal telt, hogy próbáltam rájönni, hogy most az üza miatt nem fordul-e a gép, vagy be lett állítva a futómű. Futam után a reportból kiderült, hogy gyanúm beigazolódott, be lett állítva: 1m08.440s Gabor Szegletes - spotters reporting: minor problems with left front suspension. minor problems with left rear suspension. Magyarul a bal oldala finoman meg lett egyengetve. Féltávig összeszedtem vagy 3 mp hátrányt Ricsitől, aztán megindítottam a hajót, bementem 2-re, egész belelendültem, mentem is egy 26,3-at, ami szerintem akkor leggyorsabb kör volt, meg a többi köröm is jó lett, de mindez csak arra volt jó, hogy lássam, hogy Ricsi ütközik a kaptató tetején Sándor Tibivel. Mivel sima lekörözési balesetnek gondoltam, bevártam Ricsit. Azért persze nem sikerült pontosan visszaállítani a baleset előtti különbséget, rajta maradtam, sikán után a Tabac féktávján bepróbálkoztam, hatalmas palánk lett belőle, végleg szétvertem a BRM-et. Ricsi nem kanyarodott be, látva az ámokfutásom, így csak a palánknak mentem neki. Amíg dobáltam vissza a fokozatokat a szörnyetegnek, Ricsi belémjött hátulról, megforgás, voltak ott civilek is (lekörözöttek), rendes kalamajkát csaptunk... Kocsinak vége, gumik sütnek, innentől tempót nem volt értelme figyelni. Leesett nagyon a színvonal, volt még Ricsi és én köztem vagy 2 elengedés. Utolsó körökre teljesen utolértem valahogy Ricsit, nem tudom hogy, mert a kocsi K.O. volt, aztán még a Virage-ban kiforgattam. Megint elengedtem. Utolsó kör utolsó kanyar kigyorson megtoltam, de nem forgott ki. Beértünk, ennyi. Gyakni kellett volna, akkor tisztán is futhattunk volna szoros futamot, meg persze sokkal gyorsabban. Pár csemege: 12m04.440s Gabor Szegletes - spotters reporting: medium problems with left front suspension. 24m04.440s Gabor Szegletes - spotters reporting: minor problems with right front suspension. medium problems with left rear suspension. minor problems with right rear suspension. 26m04.440s Gabor Szegletes - spotters reporting: severe problems with left front suspension. 29m00.440s Gabor Szegletes - spotters reporting: minor problems with left front tire. severe problems with left rear suspension. 44m04.440s Gabor Szegletes - spotters reporting: minor problems with right front tire. A rajton kívül ennyi kár érte a BRM-et, azt hiszem egyik sem volt véletlen. Becsületére váljék, a motort még ez sem tudta kinyírni, pedig van köze a kasztnit ért ütéseknek a motor élettartamához. Valamint a futómű annyira nem húzott sosem, egyszerűen nem fordult, meg a szektoridők mentek felfelé. Mértem fogyasztást, írom a táblázatba, ennyi siker volt ma este. Ricsinek természetesen gratulálok, valószínűleg tisztán is ez lett volna a befutó, magamnak olyan 30% esélyt adnék, de nehéz reálisan megítélni.

Posta János
Nehéz futam volt. Az időmérőn sehogy se akart jönni egy igazán jó kör, ezért meg kellett elégedjek a hatodik rajthellyel. A rajtot ráadásul rosszul kaptam el, így Gyula is elhúzott mellettem... Kicsit féltem az első körös tolakodástól, de szerencsére semmi nagyobb probléma nem történt. Mivel K.Tomi még az első körben kiszállt az élmezőnyből, Milán pedig (mint utólag kiderült) el sem indult, a második kört már az ötödik helyről kezdhettem. A verseny első negyedében Gyulát hajtottam, mögöttem pedig M.Tomi tartotta a lépést. Kicsit meglepődtem, hogy Gyula előtt még V.Tomit is tisztán láttam, azaz nem tudott elhúzni Ricsiékkel az első körökben. Aztán a hatodik körben Gyula hibázott a Mirabeau-nál, így végre gyorsabb tempót tudtam diktálni és üldözőbe vettem V.Tomit. Azonban viszonylag hamar utolértük az első lekörözetteket és ez kissé megnehezítette a dolgot. Egy pici feltartás mindig volt (ez egy ilyen pálya), de amit egyiken nyertem Tomival szemben, azt a másikon el is vesztettem. Egyszer épp csak meg tudtam fogni az autót a sikán után, de egy hajszállal sikerült Gyula előtt maradnom. A verseny felétől nagyon durva vonatozást mutattunk be Tomival. Végig 1 mp-re voltunk egymástól. Nem nagyok akart hibázni, és láttam, hogy nem lesz könnyű dolgom megelőzni. Végül az utolsó körben, a sikánból elég rosszul jött ki Tomi, én pedig a Tabac féktávján beestem mellé. Sajnos túl nagy volt a sebesség, túl kevés a hidegvér (meg hát a poros íven is voltam ) így aztán csúnyán elszúrtam az egészet... Volt annyi mákom, hogy senki nem jött mögöttünk, így nem vesztettünk pozíciót. Elnézést mégegyszer... (Tomi, néztem a replayt. Volt neked ott shift-R-ed? Nálam úgy látszik, hogy leszakadt mindkét első kereked, és felrobbant a motorod is, gurulsz egy picit, és mozgás közben egyszercsak megjavult az autód... ) Kezdetnek végülis nem rossz ez a negyedik hely. Köszi mindenkinek az elengedéseket az edzésen és a versenyen is!

Soós Gyula
Végülis minden jó, ha a vége jó. 5. helyet szerettem volna megcsípni a kis Cooperrel, és sikerült. 7. rajthelynél jobbat nemigen tudtam volna, az edzés végén próbálgattam inkább a rajtot. 2 kísérletből 2 motorbumm, szép előjel. Plusz a múlt heti motorhiba, bevallom lélekben nem voltam erős. Igen óvatosan kezdtem hát, de Janit még így is megelőztem, majd egész hamar a 4. helyen találtam magam. Janit fel tudtam tartani pár körig, de egyszer lecsúsztam az ideális ívről, már el is slisszant. Na mondom megvan a cél, csak végig kéne menni. MTomit sikeresen leráztam, a motorra is vigyázni tudtam, de a lekörözések rendre izzadságcseppeket varázsoltak a homlokomra. Egyszer valaki a célegyenesben poroszkált az ideális íven, alig tudtam félrerántani onnan, aztán valaki a sikán után jött szembe velem, többször csak úgy úsztam meg, hogy a falba rántottam a kocsit. Így Tomi többször közel került, de még kitartottam, és bár az utolsó körben is volt még kit kerültegni, csak behoztam az olaszok csodamotorját.

Soós Gábor
Nah remek kis szezonkezdet volt ez, nem is számítottam ilyen jóra. Ha figyelembe vesszük hogy múlt héten még gyakorlatilag körbe se tudtam menni a pályán csak küzködtem faltól-falig, ezért nem is indultam az előfutamon. Aztán hétvégén tesóm látva szenvedésem adott pár jó tanácsot, amik nagyon bejöttek, ezúton is köszi. Edzésen negyedik körömben futottam egy kapitális pb-t, sose mentem még 28 alatt, én lepődtem meg a legjobban. Rajtnál Jani picit beragadt előttem, így el kellett vennem a gázból, oldalra nem mertem manőverezni. Jól is ment minden a hajtűig, de ott Jani lecsúszott az ívről, én próbáltam belül maradni amennyire csak tudtam, de Jani mégis beforgott vhogy, mögöttünk jött Majer Tomi, azt hiszem ő terelhette a helyes irányba. Futam harmadánál volt egy kis koncentráció kiesés, shift-r, motor probléma, találkák a korláttal, de összeségében elégedett vagyok a hetedik hellyel. És egy futam alatt megvan a tavalyi pontjaim negyede.

Varga Ádám
Én este kimásztam a szerelőaknából, leporoltam a kormányom, és olyan 8-kor csatlakoztam a gyakorlószerverre. Próbáltam megtalálni azt a Honda setupot, amivel mentem már itt. A Fast01 nagyon ismeretlen volt, a második lehetőséget a GH-t választottam versenyre, de igazából szerintem régen én wilke setuppal mentem itt, de az nem volt bemásolva a profilba. Az időmérő olyan lett amilyen, tudtam hogy ezen a versenyen a kreditmentés mellett a minnél több pontmentés lehet csak a célom. A első körökben szerintem minden balesetbe keveredtem, egyszerűen szűk Monaco ezek kikerüléséhez. A versenyről emlékezetes maradt nekem, amikor leköröztek. Itt kérek elnézést Szeglettől, hogy egy kicsit feltartottam. A pribin csak Ricsit láttam, neki félreálltam a kis egyenesben, és amint mellém ért, már nyomtam is a gázt, hogy szorosan mögötte fordulhassak, de ott volt még Szeglet is, ez váratlanul ért, bocsi. Egyébként a versenyem eseménydús volt, mindig történt valami körülöttem, vagy volt valaki látótávon belül, sose vált unalmas körözgetéssé a verseny. A verseny közepétől Norbit üldöztem, de igazából nem tudtam hol megelőzni. Egyszer az alagút elött jól sikerült a kigyorsításom, így a sikán után be tudtam esni Norbi mellé, de nagyon elspóroltam a féktávot, hogy szorosan a fal mellett tudjak fordulni. Norbi jó szűken fordult, össze is értünk, de szerencsére nem lett belőle baleset. Utánna már nem is volt értékelhető helyzetem. Csak követtem, de túl hosszú volt az 1-esem, és a visszafordítókból nem tudtam elég jól kigyorsítani ahoz, hogy ne szakadjak le Norbiról. Talán ha rövidebb lett volna az 1-es, több helyzetem lett volna, így viszont nagyon esélyem se volt megelőzni, csak követtem türelmesen hátha hibázik. A vége elött 3 körrel viszont én hibáztam az utolsó féktávon, és lemaradtam. Összességében élveztem a versenyt, mert mindig volt valaki körülöttem, sose éreztem időmérős körözgetésnek a futamot. Kreditből, most én vagyok a leggazdagabb, büntetésre nem számítok és még némi pontot is sikerült szereznem, amellett, hogy élveztem a szezonnyitót.

Babinszki Gábor
Kb féltávig minden olyan szépen ment. Aztán jött egy kis koncentrációvesztés, hiba, majd futottam a pénzem után. Az célegyenes előtti utolsó kanyarban történő lekörözésnél elnézést az érintettektől (3. és 4. helyezettek talán?). A legrosszabbkor álltam bele a szalmabálákba, mozdulni sem mertem olyan közel voltatok hozzám.

Porczió László
Monacón már az időmérő sem gyenge, nagy volt a forgalom ezért, nem volt könnyű tiszta kört futni. Végül az utolsó percekben sikerült egy pb-t mennem, de az is csak a 12. helyre volt elég. A rajtot jól kaptam el, de nem akartam balhét így nagyon óvatosan közlekedtem, a visszafordítónál tudtam, hogy necces lesz a dolog ezért nagy óvatossággal közelítettem, de hátulról meglöktek ezért az előttem lévőt mégis csak meg koccoltam, és valamiért elé kerültem, de az alagút előtt visszaengedtem. A 2. körre már a 8. helyen voltam, és ezután jött a bénázás. Sehogysem sikerült elkapnom a tempót, majd az erölködésben jöttek a palánkzúzások ezért több resetem is volt. Egészen a 13. helyre estem vissza, és már jöttek is a lekörözők. A lekörözők után összeszedtem magam és viszonylag jól mentem, így az előlem kicsúszkálók miatt feljöttem a 11. helyre ami a végeredmény is lett, végül is az 5 pont is jobb a semminél :)

Rácz Ádám
Bocs mindenkitől, elég rossz verseny volt. És akkor most fölöslegesen mentem végig? a verseny 86 százalékát teljesítettem, 4 kör hátránnyal mondom ha másért nem, akkor a pontokért, erre nem leszek pontozva.

Sándor Tibor
Épp beestem a qual végére. Sajnos nem volt idöm gyakorolni a versenyre . De a legnagyobb gond az volt, h rámentem a fehér vonalra a célegyenesben és kifagyott. Pedig eldöcögtem volna.

Köszegi Tamás
Hát ez szarul sikerült. Nem részletezem, bocsi Gyula

Krajsek Milán
Egy hete intéztem ezt a kérdést a csapatársamnak miután egy métert sem tudott megtenni az előfutamból: Ma megkaptam a válasz saját magmatól, illetve a legújabb nVidia drivertől! Mco-n a jobb oldali sor bizony belelóg a boxba! . Hogy lehet valaki ekkora hülye??? Mostanában nem nagyon értem rá semmire, de ha mégis akkor a “konkurenciát“ gyengítettem (iRacing). Szal ma este 7 felé láttam először viszont a pályát, a múlt héten megtett 15 kör után. Ezért gondoltam, hogy jobb lesz a Cooper, Ricsi-Szeglet lenyom úgyis. Fél óra után kiderült, hogy stabilan nem tudok menni, de meglepően hamar visszajöttek az emlékek a vezetéstechnikáról, egy pole elég simának tűnt. Viszont éreztem, hogy max. 1,5 kört tudok hiba nélkül megtenni, semmi értelme nem lett volna előröl indulnom, csak tömegbalesetet csináltam volna. Edzésen 40 körre tankolva gondoltam már elég lomha lesz az öreg coop! Hát elég necces lett így is, kollegák kicsit alulmúlták a várakozásaimat ! Végülis pont az lett amit akartam: 3. starthely, kis szerencsével balesetmentes első néhány körre és egy kis levegőre számíthattam magamkörül. Na akkor nyomtam egy a zöld gombot, és ezzel vége is lett a futamnak, a kép vibrált, semmit se tehettem. Az 1.-2. üldözéses jelenetét néztem élőben. Nem volt rossz, de azért a versenyzést is inkább csinálni jó. Talán majd egy hónap múlva újra megpróbálhatom és esetleg készülök is! Remélem!


http://hgplm.gtr-masters.hu/