Mexikóváros GP eredmények

17. kupa, Mexikóváros, 2008. 12. 30.


részletes nézet

A 2008. 12. 30.-n rendezett Mexikóváros-i viadal győztese Soós Gyula lett. A „17. kupa” versenyén a második helyet Szeredi Norbert, a harmadikat Szegletes Gábor szerezte meg. A leggyorsabb versenykört Krajsek Milán futotta.



Verseny (20 kör, 100 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Soós Gyula / ZORRO Lotus 49 36:08.568s
2. Szeredi Norbert / N82 Ferrari 312 +50.216s
3. Szegletes Gábor / Fácán Honda RA300 +50.588s
4. Porczió László / Tireburner Lotus 49 +1:18.153s
5. Posta János / Dinoco BRM P115 +1:23.571s
6. Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B +1:23.901s
7. Vörös Tamás / Mad Eagle Cooper T81B +1:27.527s
8. Majer Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 +1:35.164s
9. Csomor Benö / Ferrari Ferrari 312 1 kör
Köszegi Tamás / ZORRO Ferrari 312 14 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B 1:46.427s
2. Soós Gyula / ZORRO Lotus 49 1:47.022s
3. Szegletes Gábor / Fácán Honda RA300 1:47.604s
4. Köszegi Tamás / ZORRO Ferrari 312 1:47.785s
5. Szeredi Norbert / N82 Ferrari 312 1:48.858s
6. Porczió László / Tireburner Lotus 49 1:49.769s
7. Majer Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:49.936s
8. Vörös Tamás / Mad Eagle Cooper T81B 1:50.451s
9. Posta János / Dinoco BRM P115 1:51.748s
10. Csomor Benö / Ferrari Ferrari 312 1:53.646s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B 1:46.368s
2. Soós Gyula / ZORRO Lotus 49 1:47.429s
3. Szegletes Gábor / Fácán Honda RA300 1:47.833s
4. Köszegi Tamás / ZORRO Ferrari 312 1:48.763s
5. Majer Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:49.576s
6. Szeredi Norbert / N82 Ferrari 312 1:49.601s
7. Vörös Tamás / Mad Eagle Cooper T81B 1:50.199s
8. Posta János / Dinoco BRM P115 1:50.829s
9. Porczió László / Tireburner Lotus 49 1:50.858s
10. Csomor Benö / Ferrari Ferrari 312 1:53.563s




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Soós Gyula
Nos. Reméltem egy jó eredményt, de győzelmet azért nem. De hát ez van, ha a menők skippelnek, vagy betliznek. Az edzés nyugis volt, utolsó mért körömben jöhetett volna egy PB, de már az utolsó kanyar előtt dadogni kezdett... Pribin 46.2 volt, de sebaj, hagytunk máskorra is valamit. A rajt érdekes volt. Talán sosem indultam még így, hogy a kuplung felengedése után betapadtak a hátsók, nem volt füstölés. Ettől kicsit lassan lendült be a Lotus, de annál stabilabban, az egyenes végére leráztam Szegletet, illetve legyorsultam Milánt. Figyeltem hátra, én simán elfordultam, de ott jött a csatt, így egyből nagy előnyöm lett. Autókáztam jó tempóban, figyelve mindenre. Kicsit fura volt, hogy nagyon melegedtek a gumik, 1-1 megnyomott kör után egy 48-asban hűtöttem őket. 5 körrel a vége előtt vettem észre, hogy igen túltankoltam magam, még 20 liter benga volt. Jó kör így nem lett, viszont a célba is vittem vagy 12 liter benzint. *** Kár, hogy Ricsi nem jött, de azért örülök az összetett 2. helynek. (Jobb lett volna a pályán megszerezni. ) És bár Tomi csapattárs kilépett, gratula neki a közös csapatbajnoki címhez. Újoncként szép eredmény. A ZORRO pedig folytatta a megkezdett hagyományt.

Szeredi Norbert
A rajtnál szerencsésen elkerültem a T1-beli balesetet, és ezzel fel is jöttem a 2. helyre. Gyulát nem volt esélyem utólérni, a mögöttem lévőktől pedig szép lassan távolodtam, de kb 6-7 körrel a vége előtt Szeglet feljött a 3. helyre és innentől fogyatkozni kezdett az előnyöm. Utolsó körben már 2 mp-re megközelített és sokkal gyorsabb volt mint én, utolsó kanyart el is rontottam a nagy igyekezetben, ekkor összekoccantunk, de Gabi megvárt a cél előtt, amit akkor nem is értettem, így végül meglett a 2. hely. Grat minden célbaérőnek!

Szegletes Gábor
Bár nem valószínűt ikszeltem a közvéleménykutatáson, 19:00 felé feltámadt bennem a kedv egy kis Mexikóra Hondával, szóval 20:25 körül már a szerveren voltam. Régi kormány, másik gép, kis monitor kombináció megint szedte áldozatait, első 10 körből 48-at sikerült csak mennem. Aztán qualon már jött egy 47,6, ami messze van a kevés gyak után, szokásos felszereléssel futott 46,0-tól, de mégsem szomorkodtam. Az idő a 3. rajthelyet jelentette. Futam: gombos kuplunggal is legjobban kaptam el a rajtot, Gyula szélárnyékába mentem, Milán mellett pedig mindketten elmentünk. 2. helyen fordultam (volna), aztán besűrűsödtek az események. Kanyar közepe felé beúszott Milán jobbról, azt hiszem ezúttal ez nem lag volt. KTomi szorosan mögöttem jött és nem tudta lereagálni ezt, hátulról eltalált, palánk, felborulás, autók mindenfelé. Azt hiszem hármónkon kívül még valaki belekeveredett, de a többiek mintha átvészelték volna a dolgot, a buli a palánknál volt szerencsére, és nem a pálya közepén. Utolsó helyek egyikéről folytattam egy reset után, és egész jó versenyzéssel jöttem fel úgy a 4. hely környékére, kb. 10 kör alatt. Aztán azon a bizonyos kigyorson nekimentem a padkának, ami úgy megdobott, hogy két forgás után, pályának szemben álltam meg a füvön. 2 helyet veszítettem, Jani és KTomi visszaelőztek. Az autón a jókora ütés ellenére nem éreztem változást, mondjuk nem is voltam 100%-ig képben a végéig sem, úgy értem nem éreztem a kocsit. Meg kell nézni a report-ot, hogy volt-e suspension problem. KTomi kiállt, Janit pedig utolértem és lehondáztam a célegyenesben. 4. hely. Pár kör alatt Portion-t is utolértem, megtörtént az előzés. Norbinak elég nagy előnye volt, Milán pedig kezdett hátulról üldözni. Volt egy hibám az utolsó kanyarban, palánkra mentem és odaragadt az autó, 1-esbe kellett lelassítsak, mire lejött, sok idő elment itt. Ő is hibázott, így nem ért utol, ellenben Norbira jöttem felfelé. Utolsó kört már mögötte kezdtem meg, és a kör második felében már tényleg közvetlen mögötte mentem. Utolsó kanyarba az ő széklárnyékában érkeztem, de nem tudtam bebújni. Ő besokallt és kintebb sodródott, mellémentem. Aztán ahogy visszatért, koccantunk, szerencsére nem jött be a lag, mert akkor szerintem még a palánkon is átrepül : ) Nem voltam benne biztos, hogy nem voltam ludas az ügyben, ezért lelassítottam és visszaengedtem, így maradtam harmadik. Köszönöm a versenyt mindenkinek, én élveztem, pedig ez a MEX-HON párosítás nem egy kellemes. Grat Gyulának és Norbinak!

Porczió László
Jó zárófutam volt ez nekem. Az edzésen ugyan nem sikerült nagyot alkotnom, de azért 1:50 alá sikerült lemennem ami a 6. rajthelyre volt elég. A rajtot jól elkaptam és próbáltam Norbit legyorsulni, de jóval a kanyar előtt visszavettem nehogy balhét okozzak. Mégis történt balhé de a mezőny legelején amit sikeresen elkerülve egészen a 3. helyig jutottam. A versenytáv feléig tartottam is a dobogós poziciót, ezalatt csak Kőszegi Tomi próbált megelőzni, de az egyik kanyar után eltünt közvetlen mögülem, nemtudom mi történhetett remélem nem értünk össze. A 10. körben aztán megérkezet Szeglet és a visszafordítóban meg is előzőtt, őt követte Milán de sajna az ő előzése nem volt ilyen sima mivel, a célegyenes előtti kanyarban nekisodródtam a palánknak amiről visszapattanva pont az engem éppen előző Milánt pörgettem meg, nemtudom, hogy de nagyon gyorsan utólért, és gondoltam el is engedem, ha már galibát okoztam neki. Ezután Jani vett üldözőbe, de sikeresen tudtam tartani a tempót így nem került közelebb hozzám, de azért a visszafordítóban mindig nagyon figyeltem, hogy mennyire van tőlem Végül az 5. helyen sikerült beérnem, ami ebben a nem túl sikeres bajnoki idényemben a legjobb helyezés. A pontversenyben pedig már megint a 12. helyen zártam a 17. kupát is.

Posta János
A karácsonyi futam óta nem ültem autóban, BRM-ben pedig különösen nem. Ennek ellenére a tegnap estém egész jól alakult. Az időmérőn egy közepes eredménnyel hoztam a hozható maximumot, aztán pedig futottam egy nagy hibáktól mentes versenyt. Jó volt. Kicsit sajnálom, hogy Portion kollégát nem tudtam megfogni. Az évadom egyáltalán nem úgy alakult, ahogy terveztem. Úgy gondolom, meg volt a formám a dobogóhoz. Így viszont kész csoda, hogy végül beértem a negyedik helyre. Szegletnek mégegyszer gratulálok a triplázáshoz és köszi mindenkinek a szezont!

Krajsek Milán
Nem kommentálnám a versenyen nyújtott teljesítményemet, inkább csak elnézést kérek az összes érintettől. A pontokat még ne nagyon számolgassák akik mögöttem értek be, mert egy +30sec minimum hozzájön még. Az időmérő még ok volt, de a versenyre csak a 19. körben elkövetett pb. maradt mint pozitívum. Nem is nagyon értem hogyan sikerült, mert az összes kerék másfelé állt már mint eredetileg. Grat mindenkinek aki megérdemli!

Köszegi Tamás
Időmérő jó volt de a versenyt nagyon elrontottam. Rajtnál már érzetem hogy nem fog menni és sorra jöttek a hibák. Inkább úgy döntöttem kilépek, hogy ne akadályozzam a többieket. Grat Gyula az egész szinte a te érdemed és bocsánat, hogy kiléptem.


http://hgplm.gtr-masters.hu/