Watkins Glen GP eredmények

16. kupa, Watkins Glen, 2008. 07. 15.


részletes nézet

Szegletes Gábor (Lotus 49) nyerte Watkins Glen nagydíját. Szegletes Gábor a 1. helyről rajtolva Posta János előtt ért célba a „16. kupa” 2008. 07. 15.-i futamán. A dobogó harmadik fokára Babinszki Gábor állhatott. A leggyorsabb versenykört szintén Szegletes Gábor futotta.



Verseny (33 kör, 122 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Szegletes Gábor / Fácán Lotus 49 36:25.780s
2. Posta János / Historic Cooper T81B +6.184s
3. Babinszki Gábor / 2 Laps Lotus 49 +17.318s
4. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 +24.026s
5. Sárai Róbert / Ferrari 312 +36.485s
6. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 +37.536s
7. Porczió László / Historic Ferrari 312 +45.987s
8. Krajsek Milán / ZORRO Ferrari 312 +46.018s
9. Soós Gábor / Tornádó Cooper T81B 1 kör
10. Majer Tamás / Mad Eagle BRM P115 1 kör
Varga Ádám / Ferrari Honda RA300 18 kör
Szeredi Norbert / Ferrari 312 33 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Szegletes Gábor / Fácán Lotus 49 1:03.578s
2. Krajsek Milán / ZORRO Ferrari 312 1:03.990s
3. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:05.369s
4. Varga Ádám / Ferrari Honda RA300 1:05.402s
5. Posta János / Historic Cooper T81B 1:05.584s
6. Szeredi Norbert / Ferrari 312 1:05.599s
7. Sárai Róbert / Ferrari 312 1:05.623s
8. Babinszki Gábor / 2 Laps Lotus 49 1:05.840s
9. Porczió László / Historic Ferrari 312 1:06.049s
10. Soós Gábor / Tornádó Cooper T81B 1:06.760s
11. Majer Tamás / Mad Eagle BRM P115 1:07.577s
12. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 köridő nélkül


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Szegletes Gábor / Fácán Lotus 49 1:04.034s
2. Krajsek Milán / ZORRO Ferrari 312 1:04.690s
3. Babinszki Gábor / 2 Laps Lotus 49 1:05.382s
4. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:05.689s
5. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 1:05.768s
6. Sárai Róbert / Ferrari 312 1:05.807s
7. Posta János / Historic Cooper T81B 1:05.811s
8. Varga Ádám / Ferrari Honda RA300 1:05.845s
9. Porczió László / Historic Ferrari 312 1:06.366s
10. Majer Tamás / Mad Eagle BRM P115 1:07.410s
11. Soós Gábor / Tornádó Cooper T81B 1:07.753s
Szeredi Norbert / Ferrari 312 köridő nélkül




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Posta János
Időmérőn egy akkora új PB-t húztam elő a kabátujjból, hogy magam is meglepődtem De nagyon szoros volt a közepe, ezért kicsit féltem, hogy a versenyen majd lenyomnak a ferraris/lotusos kollégák A rajt sima volt, besoroltam Ádám mögé, hogy klasszikust idézzek: beakasztottam a húskampót. Közelebb viszont nemigen tudtam férkőzni, de jó volt látni, hogy VTomi is csak kevéssel van előttem. Aztán Ádám kicsúszott, hátul Captain is messzebb került, én meg kicsit egyedül maradtam, és konstans távolságra tempóztam Tomi mögött. Féltáv környékén Milán visszaesett mögém, de pillanatok alatt helyre tett. Hogy aztán később ismét elcsússzon. Nem tudom, mi volt abban a körben mert Szeglet és Tomi is sokat vesztett - Captainnel be is húztunk a második-harmadik helyre. Amíg Szeglet bohóckodott előttem, addig Tomi toltra rám Captaint. Már kedztem aggódni, hogy túl szorosan leszünk amikor egyesével kiszálltak mögülem a srácok, és onnan már biztos volt a második hely. A grafikon azért szépen mutatja, hogy Szeglet milyen lassan is ment előttem... Tomi, ez a futam biztosan nem lett volna meg neked, ne is bánkódj rajta. A évadról csak annyit hogy minden jó ha a vége jó Köszi mindenkinek! Gyertek ősszel is!

Babinszki Gábor
Nem gondoltam volna, hogy pont itt és pont most fogom az első bajnoki dobogómat megszerezni két hete kormány nem volt a kezemben, és csak az időmérőre tudtam leülni “gyakorolni“. elővettem a jó öreg atomstabil Lotus setupomat és elkezdtem róni a köröket. A rajt megint rosszul sikerült, ment a segge az autónak jobbra-balra de most szerencsére nem ütöttem ki senkit. Kiesett előlem egy Ferka, Jani mögött voltam ekkor és próbáltam nem leszakadni, de csak hibáztam egyet a Loop-ban és összeszedtem egy kis hátrányt. Magányosan körözgettem ezután, aztán azt vettem észre hogy 3. vagyok és Szeglet+Jani 2-3 mp-re előttem. A nagy izgalomban el is dobtam megint, de a befutóra valahogy újra 3. lettem, és egy pb is összejött a verseny alatt. Gratulálok mindenkinek, klassz szezon volt!

Soós Gyula
Ez nagyságrendekkel jobb befejezése volt a szezonnak, mint vártam. A ritmust sem találtam most, ráadásul UR-ből igen kemény versenyre számítottam. Szerencsére nem hibáztam, előzni is sikerült 1-2-szer, mások kipördültek, egész hamar a 6. helyen találtam magam. Majd mögém került Milán, elém meg VTomi, de nem éreztem jól magam a szendvicsben, így egy gyengéb fékezésnél elengedtem Milánt. Csak pár kört volt hátra, vártam mi lesz előttem a csata vége, és nagy szerencsémre ütköztek a fiúk, ölembe hullott a 4. hely. Amit a bajnokságban is sikerült megtartani. Grat Szegletnek a bajnoki címhez, Milánnak, hogy a végéig szorossá tette, Szabinak, hogy több hiányzással is 3. lett, Janinak, hogy a gyenge kezdés után így felzárkózott, stb...

Vörös Tamás
Hát emberek, azthiszem elértem arra a pontra, hogy komolyan fontolóra veszem, hogy befejezem a GPL-es pályafutásom. Nagyon régóta szerettem volna már bajnokit nyerni, és most ott voltam méterekre tőle, de aztán jött egy bénázás és odalett az egész. De ez még hagyján, a jobb végeredménynek is annyi, mindenképpen szerettem volna feljönni a 7. helyről, de ez sem sikerült, pedig nagyon jó esélyem lett volna rá. Nagyon összeszedetten autóztam a verseny első 3/4 részében, de aztán a végére teljesen szétestem. Kétszer bénáztam a loopban, majd az utolsó kanyar egy kész katasztrófa volt. Teljesen a padlóra tett ez a verseny, elképzelhető hogy a következő szezonban már nem fogok indulni.

Porczió László
Még mindíg nem érzem ezt a pályát igazán, bár a verseny alatt már kezdtem kapizsgálni a lényegét. Az időmérőn pb-vel ugyan de csak a 9. helyre hoztam a ferkát. A rajt után próbáltam minél óvatosabban menni ez egész jól is sikerült, és a kicsúszók miatt a 6. helyig jutottam, ebben Ádám motor robbanása is közreműködött. Közben Gyula került mögém, egy ideig tartottam vele a tempót, aztán egyre közelebb jött és jobbnak láttam ha nem tartom fel. Ezek után elég sokáig stabilan tudtam autózni, amig a bal első túl hevülése okán egyre lassultam, majd jópárszor megfaroltam a célegyenes előtt így visszaestem a 8. helyre ami a végeredmény is lett. Talán jobb eredménnyel zártam volna az idényt ha Mosportot nem hagyom ki, de így is több pont jutott mint az előző bajnokságban igaz akkor is csak a 12. helyen zártam, de legalább van még hova fejlődnöm :-)

Varga Ádám
Erre a futamra a Snetterton futamra készített saját Honda setupomat akartam átalakítani. Az átalakítás viszont csak egyre tolódott, míg végül elérkezett a verseny napja, én meg állhattam a rajtrácsra Snetterton setuppal... Az időmérőm nagyon jól sikerült, nagyon örültem, hogy a végén a nagyon szoros középső boly elejére ugorhattam. Viszont aggasztott, hogy már az időmérőn elrobbant egyszer a motorom, holott realistic sérüléssel sem szoktam ölni a motorokat, és nem egy GP távot végigmentem 1 motorral. Na mindegy, szóval a rossz előjelre való tekintettel, mindegyik fokozatra raktam egyet. A rajt jól sikerült, maradtam a helyemen. Utána körökön keresztül vonatoztunk Vörös Tomival és Posta Janival olyan 1-1,5mp-re egymástól. Végül a célegyenre fordító jobbost elnéztem és kipördültem. Ekkor ha jól emlékszem 2-en elmentek, amire sikerült visszatérnem a pályára. Néhány kanyarral arréb meg megadta magát a motor. Shift-R és folytattam. Soós Gabit még visszaelőztem, meg valaki kipördült előlem, de utánna megint volt egy megpördülésem, ahol a hátsók el is melegedtek. Valaki elé pont vissza tudtam jönni, de a túlhevült gumikon nem tudtam tartani a Loopban a versenytempót, ott megint megpörögtem. Innen már nem volt kedvem folytatni. Jól indult ez a szezon,csak kár, hogy sokminden közbecsúszott. Gratulálok Szegletnek a bajnoki címhez.

Szeredi Norbert
Azthiszem ez a verseny méltó befejése volt ennek a szezonomnak A rajtnál elkezdett alul villogni a chat-kurzor, esc-el el ki akartam lépni belőle, de erre az egész versenyből kilépett..


http://hgplm.gtr-masters.hu/