Zeltweg 1971 GP eredmények
John Surtees Kupa, Zeltweg 1971, 2010. 10. 26.
Verseny (26 kör, 154 km)
helyezés | versenyző / csapat | autó | kör | versenyidő | hátrány | hátrány+ | km/h | pont | |
1. | ![]() |
Kis Richard BRM Only | BRM P115 |
26 | 45:30.564s | |
202.62 | 20 | |
![]() ” | |||||||||
2. | ![]() |
Krajsek Milán Stardust | BRM P115 |
26 | 45:43.306s | 12.742s |
201.68 | 16 | |
![]() ”Maximálisan elĂ©gedett vagyok az eredmĂ©nnyel, mostanában nem sikerĂĽlt versenyem ilyen jĂłl. Gyakorolni termĂ©szetesen most sem volt időm, ezĂ©rt a felkĂ©szĂĽlő futam tapasztalatai alapján vakon lőttem kĂ©szre a setupot... edzĂ©sre. Valamit betalálhattam, mert szinte körönkĂ©nt Ăşjabb pb.-k jöttek. Ennek ellenĂ©re a 2. hely borĂtĂ©kolva volt. A rajtom jobban sikerĂĽlt mint RicsiĂ© de nem mertem erőszakoskodni T1-ben. Viszont jĂł elálltuk az utat a többiek elől. Az első 3-4 kör azzal telt, hogy megszokjam a nehĂ©z vasat, mire ráéreztem, Ricsi már pont elĂ©g messze volt ahhoz, hogy ne tudjam ijesztgetni. FĂ©l táv körĂĽl megprĂłbáltam robbantani de RicsinĂ©l több volt a puskapor. Kicsit mĂ©g tovább forszĂroztam a tempĂłt, amitől az autĂł a szokásos piros számokkal válaszolt Ă©s Ricsi távolodott. A tĂşlzott Izgalmak elkerĂĽlĂ©se Ă©rdekĂ©ben Ă©s a 115°-os olaj miatt, inkább visszavettem. Convar szerencsĂ©re nem volt lőtávolban, kĂĽlönben elĂ©ggĂ© megizzadtam volna. Az utolsĂł kĂ©t körben lehűtöttem a gumikat is Ă©s ráhajtottam a FL-ra, nem sokon mĂşlt, de a mi kis kĂĽlön versenyĂĽnket legalább megnyertem. Kösz a versenyt Ă©s Grat mindenkinek! | |||||||||
3. | ![]() |
Oláh Gábor IMAS | Brabham BT24 |
26 | 45:49.993s | 19.429s |
06.687s |
201.19 | 14 |
![]() ”Nem volt egy rossz verseny, bár azĂ©rt most is volt pár kisebb baki... EdzĂ©s: nem Ă©rdekel mit hisztek. Leptem már meg magamat, de ennyire mĂ©g soha Totál görcsből csináltam ugyanis...eleve kĂ©sve lĂ©ptem fel a serverre, aztán az első 45,6 után egyre csak a valamiĂ©rt eldobott körök jöttek. Közben az idő vĂ©szesen telt...szĂłval annál az utolsĂł körnĂ©l már igencsak remegett a lábam Na mindegy, szĂłval belĂĽlről nagyon gáznak Ă©reztem. Verseny: jĂł rajt, dehát itt annyira aláz a Lotus hogy BxL csak ott volt a T1-ben a belső Ăven. Aztán meg ott is maradt, igazábĂłl nem is tudtam mit akar, paráztam is hogy nehogy ĂĽtközĂ©s legyen belőle, gondoltam eleve szĂ©lesen fordulok...SzĂłval hogy ez az ő csapdája volt-e, vagy a sajátomĂ©ba estem bele, azt nem tudom, mindenesetre besokallt a T2-ben, az biztos Ez 2 pozĂciĂłmba kerĂĽlt, mert közvetlen ezután Sziszkának is meg kellett adnom magam 2 körig ment is vonat, aztán fĂ©l kör alatt megváltozott minden: először BxLnek besokkalt a T4, az utolsĂł kanyarban meg ráijesztettem Sziszkára ami az Ă©n szempontombĂłl nagyon jĂłl sĂĽlt el Ă©s Ăşjra a 3. helyen mehettem. És kb. ennyi volt az esemĂ©ny, mert MilánĂ©k közbe elhĂşztak. Milánt azĂ©rt prĂłbáltam tartani (ill. igazábĂłl utolĂ©rni Ă©s leelőzni ), de kevĂ©s voltam ahhoz, hogy igazán komolyan kelljen vennie. Mindenesetre asszem mĂ©g ilyen közel sosem voltam az alienekhez Kreditrendszertől Ă©s gyakorlás mennyisĂ©gĂ©től fĂĽggetlenĂĽl, bár mint Ricsitől megtudtam, mĂ©g Ă©n sem gyakorlok eleget És a vĂ©gĂ©re mĂ©g a táblás emberem is megtanult számolni | |||||||||
4. | ![]() |
Petra Gergely IMAS | Lotus 49 |
26 | 46:22.349s | 51.785s |
32.356s |
198.85 | 12 |
![]() ”Várakozáson felĂĽli vĂ©geredmĂ©ny szĂĽletett az Ă©n szemszögemből. Az edzĂ©s 1xűen nem ment. Nem sikerĂĽlt ráhangolĂłdni mĂ©g akkor a vezetĂ©sre, elidegeskedtem, pedig offline ment, mint a szĂ©l a loti. A versenyre sikerĂĽlt összeszednem magam, másoknak meg “szĂ©tesni“, Ăgy sikerĂĽlt szĂ©pen-lassan fejjebb jönni. Nagyon izgalmas Ă©s szĂ©p pillanatokat okozott egy-kĂ©t előzĂ©s. Leo előzĂ©sĂ©nĂ©t megelőzően bevallom, azt hittem, hogy vagy bevár, mert már unatkozott egyedĂĽl, vagy pedig gond van a kocsijával, mert tĂ©nyleg elĂ©g könyedĂ©n utĂłlĂ©rtem, Egy idei követtem, aztán sikerĂĽlt előznöm, bár utána mĂ©g jĂł ideig a nyomomban volt, nem kis stresszt okozva ezzel nekem. Rendesen megizzadtam, de megĂ©rte. Köszönöm! | |||||||||
5. | ![]() |
SoĂłs Gyula ZORRO | Brabham BT24 |
26 | 46:27.639s | 57.075s |
05.290s |
198.47 | 11 |
![]() ”Hát-hát, vegyesek az Ă©rzelmeim az 5. hellyel kapcsolatban. Az edzĂ©sen kiautĂłztam amit tudtam (45.1), az azĂ©rt meglepett, hogy ez csak a 6. helyre volt elĂ©g, röpködtek a 44-ek rendesen. De számĂtottam rá, hogy a verseny más lesz, Ă©s lehet majd előrelĂ©pni. Az eleje izgalmas volt, T1-T2-ben is többen egymás mellett fordultunk, a T2-ben picit fűre is mentem, szĂłval hátraestem 1-2 helyet. Aztán csatlakoztam ahhoz a vonathoz, amiben Convar, Jani, BxL, Sziszka Ă©s Gergő volt, nagy volt a mozgolĂłdás előttem, Ă©reztem, hogy tudnĂ©k gyorsabban menni, de az űrhajĂłk ellen esĂ©lyem sem volt az egyenesben, kivártam. Meg is lett az 5. hely elĂ©g hamar, Janit kezdtem támadni Ă©ppen, amikor BxL megtorpedĂłzott hátulrĂłl... Nem jött jĂłl, pláne, hogy beszorultam megint a torpedĂłk mögĂ©. SzerencsĂ©re pár kör után Ăşjra magam maradtam, Ă©s megkezdtem a nagy hajrát, Jani olyan 12 mp-re volt előttem, őt vettem cĂ©lba. Pár körrel a vĂ©ge előtt Gergő megelőzte, ennek nem örĂĽltem, mert eddig legalább tartották egymást. Sőt, ahogy nĂ©ztem, Gergő elkezdte lerázni Janit, itt már láttam, hogy a 4. hely elment. VĂ©gĂĽl az 5. is neccesen lett meg, csak a legutolsĂł körre Ă©rtem fel Janira. SzerencsĂ©re lassabban csinálta a T2-őt mint Ă©n, a Bosch előtti szakaszon mellĂ© Ă©rtem, Ă©s egyĂĽtt fordultunk. Nem tudom pontosan hogy volt, mĂ©g nem láttam repit, de a következő balos előtt már Ă©n voltam előrĂ©bb. | |||||||||
6. | ![]() |
Posta János sPower | Brabham BT24 |
26 | 46:28.268s | 57.704s |
00.629s |
198.43 | 10 |
![]() ”Az időmĂ©rőn kihoztam magabĂłl a maximumot (valahol a pb környĂ©kĂ©n), de mindez csak a nyolcadik helyre volt elĂ©g. Egy jĂł rajt után az első nĂ©hány kör igen izgalmasan alakult, aztán kicsit nyugalmasabb körözgetĂ©s következett. Azt azĂ©rt láttam, hogy nem fogok csak Ăşgy becsorogni a negyedik helyen, mert Gergő nagyon jött a Lotival -- be is fogott, meg is előzött. Aztán mĂ©g Gyula is megnyomta a vĂ©gĂ©t, Ă©s az utolsĂł körben kiutalta nekem a hatodik helyet. Nem volt valami fĂ©nyes futam rĂ©szemről, de azĂ©rt örĂĽlök annak a nĂ©hány nagy mentĂ©snek, amit vĂ©ghez vittem, Ă©s a helyezĂ©st tekintve is legalább az elvárt minimumot elĂ©rtem... | |||||||||
7. | ![]() |
Fejes Gábor 2 Laps | Brabham BT24 |
26 | 46:39.206s | 1:08.642s |
10.938s |
197.65 | 9 |
![]() ” | |||||||||
8. | ![]() |
Soós Gábor ZORRO | Ferrari 312 |
26 | 47:04.422s | 1:33.858s |
25.216s |
195.89 | 8 |
![]() ”Ahhoz kĂ©pest hogy az előfutamra csak nagyon keveset tudtam kĂ©szĂĽlni, most inkább teljesen ki is hagytam a gyakorlást a bajnokira, mĂşlt hĂ©t Ăłta az edzĂ©sen mentem először, hoztam is a kis 45-ös körömet, bár sokra nem mentem vele. Ilyen előzmĂ©nyek mellett mĂ©g az is közrejátszott hogy nemigazán kedvelem a pályát, a setupom se olyan volt amilyet Ă©n szeretek, edzĂ©sen 1 kör után elpukkant a motorom, jöhetett megint a spĂłrolĂłs ĂĽzemmĂłd, szĂłval Ăşgy Ă©reztem ez lesz nekem a tökĂ©letes alibi futam, ahol csak vĂ©gig kell mennem, hál Ă©gnek nem növeltetek körszámot. VĂ©gĂĽlis ez meg is valĂłsult volna, gyakorlatilag hiba nĂ©lkĂĽl vĂ©gigmentem, “sifterezni“ mĂ©gis kellett ugyanis BxL engem is megtorpedĂłzott, kĂ©sőbb ugyan nagyon sportszerűen visszaengedett, de attĂłl tartok meg kell Ăłvnom az esetet, mert Ăşgy Ă©rzem itt ment el a hetedik helyem. | |||||||||
9. | ![]() |
Szabó Szilárd RRR | Lotus 49 |
26 | 47:25.442s | 1:54.878s |
21.020s |
194.44 | 7 |
![]() ”szĂ©p remĂ©nyekkel vágtam neki, egy kis ideig mĂ©g a 3. helyen is autĂłztam, aztán jött pár hiba Ă©s visszaestem, majd 2x elsötĂ©tĂĽlt a monitorom Ă©s “No signal“ nĂ©zett velem farkasszemet. Nem Ă©rtem...Ăgy asszem elĂ©gedett lehetek a 9. helyemmel... | |||||||||
10. | ![]() |
Tarr Dávid PiRaTe | Ferrari 312 |
24 | 46:13.361s | 2 kör |
2 kör |
184.15 | 6 |
![]() ” | |||||||||
11. | ![]() |
Csomor Benö sPower | Brabham BT24 |
24 | 46:33.523s | 2 kör |
20.162s |
182.82 | 5 |
![]() ” | |||||||||
– | ![]() |
Brixel László Fácán | Lotus 49 |
22 | 40:44.517s | 4 kör |
2 kör |
191.51 | – |
![]() ”Sajnálom, azt hittem a látĂłtávolság mĂłdosĂtásával működni fog ez a pálya, de nem Ăgy lett. IdőmĂ©rőn mĂ©g remĂ©nykedtem, bár nagyon beszaggatott a Bosch kanyarban, hiába volt levĂ©ve 500 mĂ©terre a látĂłtáv A verseny mĂ©g rosszabb volt. Ki is ĂĽtöttem egy-kĂ©t autĂłt, hiába nyomtam teljes erőből a fĂ©ket, se fĂ©kezni, se kormányozni nem sikerĂĽlt. Sajnálom, ha valaki emiatt veszĂtett Ă©rtĂ©kes helyeket. Aztán a vĂ©gĂ©re mĂ©g a pontoktĂłl is megfosztott a gpl. 3-4 kör lehetett, amikor egy falhoz ĂĽtközĂ©snĂ©l kidobott a game. Erről ennyit. SzĂ©p pálya ez, csak sajnos nem működik a gĂ©pemen. Gondolom mĂ©g bĂĽntetĂ©st is kapok, szĂłval f@sza, jobb lett volna, ha kihagyom. | |||||||||
– | ![]() |
Papdi Tamás Stardust | Ferrari 312 |
12 | 23:49.062s | 14 kör |
10 kör |
178.69 | – |
![]() ” | |||||||||
– | ![]() |
Babinszki Gábor 2 Laps | Lotus 49 |
2 | 4:12.182s | 24 kör |
10 kör |
168.76 | – |
![]() ”Az edzĂ©sen semmi nyoma nem volt a lagnak, ellenben már a rajtnál villogott mindenki körĂĽlöttem. T1 után mivel senkit nem láttam körĂĽlöttem csak nĂ©ha pillanatokra, lehĂşzĂłdtam a pálya szĂ©lĂ©re ahol valaki eltrafált hátulrĂłl. Gondoltam hátha elmĂşlik ez az egĂ©sz, megprĂłbálom mĂ©g utolĂ©rni a nĂ©pet ami sikerĂĽlt is, de a következő lagnál Ă©n vertem telibe valakit fĂ©ktávon hátulrĂłl szĂłval kilĂ©ptem. A körĂĽlöttem lĂ©vők mit láttak? Nem szoktam lagolni, szĂłval nem tudom mi lehetett |
Versenybírósági döntések
A versenybĂrĂłság megvizsgálta a bejelentett eseteket, Ă©s a következő döntĂ©seket hozta: Papdi Tamás: Az első körben figyelmetlensĂ©gből elhagyja a pályát, megpördĂĽlĂ©sĂ©vel tömegbalesetet okoz. FigyelmeztetĂ©sben rĂ©szesĂĽl. Brixel LászlĂł: 12:40 SoĂłs Gyulát, majd 14:00-nál SoĂłs Gábort ĂĽti ki a versenyből. A kĂ©t esetĂ©rt kĂĽlön-kĂĽlön is figyelmeztetĂ©s jár, további sĂşlyosbĂtĂł tĂ©nyező, hogy Gábort nem várta be. A versenybĂrĂłság a határidő lejárta után Ă©s rossz helyen tett bejelentĂ©sĂ©t nem veszi figyelembe. BĂĽntetĂ©se: utolsĂł rajthely a következő futamán, valamint egy figyelmeztetĂ©s. Oláh Gábor: 21:10-nĂ©l kiĂĽti az őt szabályosan elengedő versenyzőtársát, ezĂ©rt figyelmeztetĂ©sben rĂ©szesĂĽl. ÉrvĂ©nyben lĂ©vő bĂĽntetĂ©sek: UtolsĂł rajthelyes bĂĽntetĂ©s: Brixel LászlĂł FigyelmeztetĂ©ssel rendelkezik: Brixel LászlĂł Csomor Benő Oláh Gábor Papdi Tamás SoĂłs Gyula SzabĂł Szilárd
A pontverseny állása a futam után
Kis Richard 66, Szegletes Gábor 60, Fejes Gábor 57, Posta János 44, Oláh Gábor 44, Soós Gyula 43, Szabó Szilárd 38, Majer Tamás 36, Soós Gábor 33, Brixel László 33, Petra Gergely 31, Csomor Benö 27, Krajsek Milán 26, Tarr Dávid 22, Szeredi Norbert 18, Belényesi Zoltán 7, Csányi Tamás 6, Sárai Róbert 5, Görömbei Lajos 3, Papdi Tamás 0, Babinszki Gábor 0, Leitner Norbert 0, Domán Ariel 0,
Időmérő edzés / Rajtsorrend
helyezés | versenyző / csapat | autó | köridő | hátrány | hátrány+ | kör | km/h | % |
1. | Kis Richard / BRM Only | BRM P115 | 1:43.998s | 3 | 204.62 | ![]() |
||
2. | Krajsek Milán / Stardust | BRM P115 | 1:44.098s | 00.100s | 8 | 204.42 | ![]() |
|
3. | Oláh Gábor / IMAS | Brabham BT24 | 1:44.279s | 00.281s | 00.181s | 5 | 204.06 | ![]() |
4. | Brixel László / Fácán | Lotus 49 | 1:44.937s | 00.939s | 00.658s | 8 | 202.78 | ![]() |
5. | Szabó Szilárd / RRR | Lotus 49 | 1:45.109s | 01.111s | 00.172s | 8 | 202.45 | ![]() |
6. | SoĂłs Gyula / ZORRO | Brabham BT24 | 1:45.164s | 01.166s | 00.055s | 8 | 202.35 | ![]() |
7. | Petra Gergely / IMAS | Lotus 49 | 1:45.417s | 01.419s | 00.253s | 7 | 201.86 | ![]() |
8. | Posta János / sPower | Brabham BT24 | 1:45.477s | 01.479s | 00.060s | 6 | 201.75 | ![]() |
9. | Soós Gábor / ZORRO | Ferrari 312 | 1:45.783s | 01.785s | 00.306s | 5 | 201.16 | ![]() |
10. | Babinszki Gábor / 2 Laps | Lotus 49 | 1:45.891s | 01.893s | 00.108s | 6 | 200.96 | ![]() |
11. | Fejes Gábor / 2 Laps | Brabham BT24 | 1:48.687s | 04.689s | 02.796s | 6 | 195.79 | ![]() |
12. | Tarr Dávid / PiRaTe | Ferrari 312 | 1:48.769s | 04.771s | 00.082s | 6 | 195.64 | ![]() |
13. | Papdi Tamás / Stardust | Ferrari 312 | 1:50.697s | 06.699s | 01.928s | 5 | 192.23 | ![]() |
14. | Csomor Benö / sPower | Brabham BT24 | 1:50.909s | 06.911s | 00.212s | 2 | 191.87 | ![]() |
A legjobb köridők eloszlása
Leggyorsabb versenykörök
helyezés | versenyző / csapat | autó | köridő | kör | km/h | % |
1. | Krajsek Milán / Stardust | BRM P115 | 1:44.060s | 26. | 204.49 | ![]() |
2. | Kis Richard / BRM Only | BRM P115 | 1:44.113s | 24. | 204.39 | ![]() |
3. | Fejes Gábor / 2 Laps | Brabham BT24 | 1:44.672s | 23. | 203.3 | ![]() |
4. | Oláh Gábor / IMAS | Brabham BT24 | 1:44.708s | 24. | 203.23 | ![]() |
5. | SoĂłs Gyula / ZORRO | Brabham BT24 | 1:45.010s | 22. | 202.64 | ![]() |
6. | Petra Gergely / IMAS | Lotus 49 | 1:45.398s | 24. | 201.9 | ![]() |
7. | Brixel László / Fácán | Lotus 49 | 1:45.530s | 19. | 201.65 | ![]() |
8. | Szabó Szilárd / RRR | Lotus 49 | 1:45.899s | 17. | 200.94 | ![]() |
9. | Soós Gábor / ZORRO | Ferrari 312 | 1:45.951s | 24. | 200.84 | ![]() |
10. | Posta János / sPower | Brabham BT24 | 1:46.021s | 25. | 200.71 | ![]() |
11. | Babinszki Gábor / 2 Laps | Lotus 49 | 1:47.359s | 2. | 198.21 | ![]() |
12. | Tarr Dávid / PiRaTe | Ferrari 312 | 1:48.556s | 24. | 196.02 | ![]() |
13. | Papdi Tamás / Stardust | Ferrari 312 | 1:50.757s | 2. | 192.13 | ![]() |
14. | Csomor Benö / sPower | Brabham BT24 | 1:53.165s | 11. | 188.04 | ![]() |
A legjobb köridők eloszlása
http://hgplm.gtr-masters.hu/