Zeltweg 1971 GP eredmények

John Surtees Kupa, Zeltweg 1971, 2010. 10. 26.


kompakt nézet+ nyilatkozatok Verseny (26 kör, 154 km)


helyezés versenyző / csapat autó kör versenyidő hátrány hátrány+ km/h pont
1.
Kis Richard
BRM Only
BRM P115
BRM P115 H16 3.0
26 45:30.564s  

202.62 20




2.
Krajsek Milán
Stardust
BRM P115
BRM P115 H16 3.0
26 45:43.306s 12.742s

201.68 16

Maximálisan elĂ©gedett vagyok az eredmĂ©nnyel, mostanában nem sikerĂĽlt versenyem ilyen jĂłl. Gyakorolni termĂ©szetesen most sem volt időm, ezĂ©rt a felkĂ©szĂĽlő futam tapasztalatai alapján vakon lőttem kĂ©szre a setupot... edzĂ©sre. Valamit betalálhattam, mert szinte körönkĂ©nt Ăşjabb pb.-k jöttek. Ennek ellenĂ©re a 2. hely borĂ­tĂ©kolva volt. A rajtom jobban sikerĂĽlt mint RicsiĂ© de nem mertem erőszakoskodni T1-ben. Viszont jĂł elálltuk az utat a többiek elől. Az első 3-4 kör azzal telt, hogy megszokjam a nehĂ©z vasat, mire ráéreztem, Ricsi már pont elĂ©g messze volt ahhoz, hogy ne tudjam ijesztgetni. FĂ©l táv körĂĽl megprĂłbáltam robbantani de RicsinĂ©l több volt a puskapor. Kicsit mĂ©g tovább forszĂ­roztam a tempĂłt, amitől az autĂł a szokásos piros számokkal válaszolt Ă©s Ricsi távolodott. A tĂşlzott Izgalmak elkerĂĽlĂ©se Ă©rdekĂ©ben Ă©s a 115°-os olaj miatt, inkább visszavettem. Convar szerencsĂ©re nem volt lőtávolban, kĂĽlönben elĂ©ggĂ© megizzadtam volna. Az utolsĂł kĂ©t körben lehűtöttem a gumikat is Ă©s ráhajtottam a FL-ra, nem sokon mĂşlt, de a mi kis kĂĽlön versenyĂĽnket legalább megnyertem. Kösz a versenyt Ă©s Grat mindenkinek!




3.
Oláh Gábor
IMAS
Brabham BT24
Brabham BT24 Repco V8 3.0
26 45:49.993s 19.429s
06.687s
201.19 14

Nem volt egy rossz verseny, bár azĂ©rt most is volt pár kisebb baki... EdzĂ©s: nem Ă©rdekel mit hisztek. Leptem már meg magamat, de ennyire mĂ©g soha Totál görcsből csináltam ugyanis...eleve kĂ©sve lĂ©ptem fel a serverre, aztán az első 45,6 után egyre csak a valamiĂ©rt eldobott körök jöttek. Közben az idő vĂ©szesen telt...szĂłval annál az utolsĂł körnĂ©l már igencsak remegett a lábam Na mindegy, szĂłval belĂĽlről nagyon gáznak Ă©reztem. Verseny: jĂł rajt, dehát itt annyira aláz a Lotus hogy BxL csak ott volt a T1-ben a belső Ă­ven. Aztán meg ott is maradt, igazábĂłl nem is tudtam mit akar, paráztam is hogy nehogy ĂĽtközĂ©s legyen belőle, gondoltam eleve szĂ©lesen fordulok...SzĂłval hogy ez az ő csapdája volt-e, vagy a sajátomĂ©ba estem bele, azt nem tudom, mindenesetre besokallt a T2-ben, az biztos Ez 2 pozĂ­ciĂłmba kerĂĽlt, mert közvetlen ezután Sziszkának is meg kellett adnom magam 2 körig ment is vonat, aztán fĂ©l kör alatt megváltozott minden: először BxLnek besokkalt a T4, az utolsĂł kanyarban meg ráijesztettem Sziszkára ami az Ă©n szempontombĂłl nagyon jĂłl sĂĽlt el Ă©s Ăşjra a 3. helyen mehettem. És kb. ennyi volt az esemĂ©ny, mert MilánĂ©k közbe elhĂşztak. Milánt azĂ©rt prĂłbáltam tartani (ill. igazábĂłl utolĂ©rni Ă©s leelőzni ), de kevĂ©s voltam ahhoz, hogy igazán komolyan kelljen vennie. Mindenesetre asszem mĂ©g ilyen közel sosem voltam az alienekhez Kreditrendszertől Ă©s gyakorlás mennyisĂ©gĂ©től fĂĽggetlenĂĽl, bár mint Ricsitől megtudtam, mĂ©g Ă©n sem gyakorlok eleget És a vĂ©gĂ©re mĂ©g a táblás emberem is megtanult számolni




4.
Petra Gergely
IMAS
Lotus 49
Lotus 49 Cosworth V8 3.0
26 46:22.349s 51.785s
32.356s
198.85 12

Várakozáson felĂĽli vĂ©geredmĂ©ny szĂĽletett az Ă©n szemszögemből. Az edzĂ©s 1xűen nem ment. Nem sikerĂĽlt ráhangolĂłdni mĂ©g akkor a vezetĂ©sre, elidegeskedtem, pedig offline ment, mint a szĂ©l a loti. A versenyre sikerĂĽlt összeszednem magam, másoknak meg “szĂ©tesni“, Ă­gy sikerĂĽlt szĂ©pen-lassan fejjebb jönni. Nagyon izgalmas Ă©s szĂ©p pillanatokat okozott egy-kĂ©t előzĂ©s. Leo előzĂ©sĂ©nĂ©t megelőzően bevallom, azt hittem, hogy vagy bevár, mert már unatkozott egyedĂĽl, vagy pedig gond van a kocsijával, mert tĂ©nyleg elĂ©g könyedĂ©n utĂłlĂ©rtem, Egy idei követtem, aztán sikerĂĽlt előznöm, bár utána mĂ©g jĂł ideig a nyomomban volt, nem kis stresszt okozva ezzel nekem. Rendesen megizzadtam, de megĂ©rte. Köszönöm!




5.
SoĂłs Gyula
ZORRO
Brabham BT24
Brabham BT24 Repco V8 3.0
26 46:27.639s 57.075s
05.290s
198.47 11

Hát-hát, vegyesek az Ă©rzelmeim az 5. hellyel kapcsolatban. Az edzĂ©sen kiautĂłztam amit tudtam (45.1), az azĂ©rt meglepett, hogy ez csak a 6. helyre volt elĂ©g, röpködtek a 44-ek rendesen. De számĂ­tottam rá, hogy a verseny más lesz, Ă©s lehet majd előrelĂ©pni. Az eleje izgalmas volt, T1-T2-ben is többen egymás mellett fordultunk, a T2-ben picit fűre is mentem, szĂłval hátraestem 1-2 helyet. Aztán csatlakoztam ahhoz a vonathoz, amiben Convar, Jani, BxL, Sziszka Ă©s Gergő volt, nagy volt a mozgolĂłdás előttem, Ă©reztem, hogy tudnĂ©k gyorsabban menni, de az űrhajĂłk ellen esĂ©lyem sem volt az egyenesben, kivártam. Meg is lett az 5. hely elĂ©g hamar, Janit kezdtem támadni Ă©ppen, amikor BxL megtorpedĂłzott hátulrĂłl... Nem jött jĂłl, pláne, hogy beszorultam megint a torpedĂłk mögĂ©. SzerencsĂ©re pár kör után Ăşjra magam maradtam, Ă©s megkezdtem a nagy hajrát, Jani olyan 12 mp-re volt előttem, őt vettem cĂ©lba. Pár körrel a vĂ©ge előtt Gergő megelőzte, ennek nem örĂĽltem, mert eddig legalább tartották egymást. Sőt, ahogy nĂ©ztem, Gergő elkezdte lerázni Janit, itt már láttam, hogy a 4. hely elment. VĂ©gĂĽl az 5. is neccesen lett meg, csak a legutolsĂł körre Ă©rtem fel Janira. SzerencsĂ©re lassabban csinálta a T2-őt mint Ă©n, a Bosch előtti szakaszon mellĂ© Ă©rtem, Ă©s egyĂĽtt fordultunk. Nem tudom pontosan hogy volt, mĂ©g nem láttam repit, de a következő balos előtt már Ă©n voltam előrĂ©bb.




6.
Posta János
sPower
Brabham BT24
Brabham BT24 Repco V8 3.0
26 46:28.268s 57.704s
00.629s
198.43 10

Az időmĂ©rőn kihoztam magabĂłl a maximumot (valahol a pb környĂ©kĂ©n), de mindez csak a nyolcadik helyre volt elĂ©g. Egy jĂł rajt után az első nĂ©hány kör igen izgalmasan alakult, aztán kicsit nyugalmasabb körözgetĂ©s következett. Azt azĂ©rt láttam, hogy nem fogok csak Ăşgy becsorogni a negyedik helyen, mert Gergő nagyon jött a Lotival -- be is fogott, meg is előzött. Aztán mĂ©g Gyula is megnyomta a vĂ©gĂ©t, Ă©s az utolsĂł körben kiutalta nekem a hatodik helyet. Nem volt valami fĂ©nyes futam rĂ©szemről, de azĂ©rt örĂĽlök annak a nĂ©hány nagy mentĂ©snek, amit vĂ©ghez vittem, Ă©s a helyezĂ©st tekintve is legalább az elvárt minimumot elĂ©rtem...




7.
Fejes Gábor
2 Laps
Brabham BT24
Brabham BT24 Repco V8 3.0
26 46:39.206s 1:08.642s
10.938s
197.65 9




8.
Soós Gábor
ZORRO
Ferrari 312
Ferrari 312 V12 3.0
26 47:04.422s 1:33.858s
25.216s
195.89 8

Ahhoz kĂ©pest hogy az előfutamra csak nagyon keveset tudtam kĂ©szĂĽlni, most inkább teljesen ki is hagytam a gyakorlást a bajnokira, mĂşlt hĂ©t Ăłta az edzĂ©sen mentem először, hoztam is a kis 45-ös körömet, bár sokra nem mentem vele. Ilyen előzmĂ©nyek mellett mĂ©g az is közrejátszott hogy nemigazán kedvelem a pályát, a setupom se olyan volt amilyet Ă©n szeretek, edzĂ©sen 1 kör után elpukkant a motorom, jöhetett megint a spĂłrolĂłs ĂĽzemmĂłd, szĂłval Ăşgy Ă©reztem ez lesz nekem a tökĂ©letes alibi futam, ahol csak vĂ©gig kell mennem, hál Ă©gnek nem növeltetek körszámot. VĂ©gĂĽlis ez meg is valĂłsult volna, gyakorlatilag hiba nĂ©lkĂĽl vĂ©gigmentem, “sifterezni“ mĂ©gis kellett ugyanis BxL engem is megtorpedĂłzott, kĂ©sőbb ugyan nagyon sportszerűen visszaengedett, de attĂłl tartok meg kell Ăłvnom az esetet, mert Ăşgy Ă©rzem itt ment el a hetedik helyem.




9.
Szabó Szilárd
RRR
Lotus 49
Lotus 49 Cosworth V8 3.0
26 47:25.442s 1:54.878s
21.020s
194.44 7

szĂ©p remĂ©nyekkel vágtam neki, egy kis ideig mĂ©g a 3. helyen is autĂłztam, aztán jött pár hiba Ă©s visszaestem, majd 2x elsötĂ©tĂĽlt a monitorom Ă©s “No signal“ nĂ©zett velem farkasszemet. Nem Ă©rtem...Ă­gy asszem elĂ©gedett lehetek a 9. helyemmel...




10.
Tarr Dávid
PiRaTe
Ferrari 312
Ferrari 312 V12 3.0
24 46:13.361s 2 kör
2 kör
184.15 6




11.
Csomor Benö
sPower
Brabham BT24
Brabham BT24 Repco V8 3.0
24 46:33.523s 2 kör
20.162s
182.82 5





Brixel László
Fácán
Lotus 49
Lotus 49 Cosworth V8 3.0
22 40:44.517s 4 kör
2 kör
191.51

Sajnálom, azt hittem a látĂłtávolság mĂłdosĂ­tásával működni fog ez a pálya, de nem Ă­gy lett. IdőmĂ©rőn mĂ©g remĂ©nykedtem, bár nagyon beszaggatott a Bosch kanyarban, hiába volt levĂ©ve 500 mĂ©terre a látĂłtáv A verseny mĂ©g rosszabb volt. Ki is ĂĽtöttem egy-kĂ©t autĂłt, hiába nyomtam teljes erőből a fĂ©ket, se fĂ©kezni, se kormányozni nem sikerĂĽlt. Sajnálom, ha valaki emiatt veszĂ­tett Ă©rtĂ©kes helyeket. Aztán a vĂ©gĂ©re mĂ©g a pontoktĂłl is megfosztott a gpl. 3-4 kör lehetett, amikor egy falhoz ĂĽtközĂ©snĂ©l kidobott a game. Erről ennyit. SzĂ©p pálya ez, csak sajnos nem működik a gĂ©pemen. Gondolom mĂ©g bĂĽntetĂ©st is kapok, szĂłval f@sza, jobb lett volna, ha kihagyom.





Papdi Tamás
Stardust
Ferrari 312
Ferrari 312 V12 3.0
12 23:49.062s 14 kör
10 kör
178.69





Babinszki Gábor
2 Laps
Lotus 49
Lotus 49 Cosworth V8 3.0
2 4:12.182s 24 kör
10 kör
168.76

Az edzĂ©sen semmi nyoma nem volt a lagnak, ellenben már a rajtnál villogott mindenki körĂĽlöttem. T1 után mivel senkit nem láttam körĂĽlöttem csak nĂ©ha pillanatokra, lehĂşzĂłdtam a pálya szĂ©lĂ©re ahol valaki eltrafált hátulrĂłl. Gondoltam hátha elmĂşlik ez az egĂ©sz, megprĂłbálom mĂ©g utolĂ©rni a nĂ©pet ami sikerĂĽlt is, de a következő lagnál Ă©n vertem telibe valakit fĂ©ktávon hátulrĂłl szĂłval kilĂ©ptem. A körĂĽlöttem lĂ©vők mit láttak? Nem szoktam lagolni, szĂłval nem tudom mi lehetett





Versenybírósági döntések

A versenybĂ­rĂłság megvizsgálta a bejelentett eseteket, Ă©s a következő döntĂ©seket hozta: Papdi Tamás: Az első körben figyelmetlensĂ©gből elhagyja a pályát, megpördĂĽlĂ©sĂ©vel tömegbalesetet okoz. FigyelmeztetĂ©sben rĂ©szesĂĽl. Brixel LászlĂł: 12:40 SoĂłs Gyulát, majd 14:00-nál SoĂłs Gábort ĂĽti ki a versenyből. A kĂ©t esetĂ©rt kĂĽlön-kĂĽlön is figyelmeztetĂ©s jár, további sĂşlyosbĂ­tĂł tĂ©nyező, hogy Gábort nem várta be. A versenybĂ­rĂłság a határidő lejárta után Ă©s rossz helyen tett bejelentĂ©sĂ©t nem veszi figyelembe. BĂĽntetĂ©se: utolsĂł rajthely a következő futamán, valamint egy figyelmeztetĂ©s. Oláh Gábor: 21:10-nĂ©l kiĂĽti az őt szabályosan elengedő versenyzőtársát, ezĂ©rt figyelmeztetĂ©sben rĂ©szesĂĽl. ÉrvĂ©nyben lĂ©vő bĂĽntetĂ©sek: UtolsĂł rajthelyes bĂĽntetĂ©s: Brixel LászlĂł FigyelmeztetĂ©ssel rendelkezik: Brixel LászlĂł Csomor Benő Oláh Gábor Papdi Tamás SoĂłs Gyula SzabĂł Szilárd




A pontverseny állása a futam után

Kis Richard 66, Szegletes Gábor 60, Fejes Gábor 57, Posta János 44, Oláh Gábor 44, Soós Gyula 43, Szabó Szilárd 38, Majer Tamás 36, Soós Gábor 33, Brixel László 33, Petra Gergely 31, Csomor Benö 27, Krajsek Milán 26, Tarr Dávid 22, Szeredi Norbert 18, Belényesi Zoltán 7, Csányi Tamás 6, Sárai Róbert 5, Görömbei Lajos 3, Papdi Tamás 0, Babinszki Gábor 0, Leitner Norbert 0, Domán Ariel 0,


Időmérő edzés / Rajtsorrend


helyezés versenyző / csapat autó köridő hátrány hátrány+ kör km/h %
1. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:43.998s     3 204.62 100%
2. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 1:44.098s 00.100s   8 204.42 100.1%
3. Oláh Gábor / IMAS Brabham BT24 1:44.279s 00.281s 00.181s 5 204.06 100.27%
4. Brixel László / Fácán Lotus 49 1:44.937s 00.939s 00.658s 8 202.78 100.9%
5. Szabó Szilárd / RRR Lotus 49 1:45.109s 01.111s 00.172s 8 202.45 101.07%
6. SoĂłs Gyula / ZORRO Brabham BT24 1:45.164s 01.166s 00.055s 8 202.35 101.12%
7. Petra Gergely / IMAS Lotus 49 1:45.417s 01.419s 00.253s 7 201.86 101.36%
8. Posta János / sPower Brabham BT24 1:45.477s 01.479s 00.060s 6 201.75 101.42%
9. Soós Gábor / ZORRO Ferrari 312 1:45.783s 01.785s 00.306s 5 201.16 101.72%
10. Babinszki Gábor / 2 Laps Lotus 49 1:45.891s 01.893s 00.108s 6 200.96 101.82%
11. Fejes Gábor / 2 Laps Brabham BT24 1:48.687s 04.689s 02.796s 6 195.79 104.51%
12. Tarr Dávid / PiRaTe Ferrari 312 1:48.769s 04.771s 00.082s 6 195.64 104.59%
13. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 1:50.697s 06.699s 01.928s 5 192.23 106.44%
14. Csomor Benö / sPower Brabham BT24 1:50.909s 06.911s 00.212s 2 191.87 106.65%


A legjobb köridők eloszlása



















































































Leggyorsabb versenykörök


helyezés versenyző / csapat autó köridő kör km/h %
1. Krajsek Milán / Stardust BRM P115 1:44.060s 26. 204.49 100%
2. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:44.113s 24. 204.39 100.05%
3. Fejes Gábor / 2 Laps Brabham BT24 1:44.672s 23. 203.3 100.59%
4. Oláh Gábor / IMAS Brabham BT24 1:44.708s 24. 203.23 100.62%
5. SoĂłs Gyula / ZORRO Brabham BT24 1:45.010s 22. 202.64 100.91%
6. Petra Gergely / IMAS Lotus 49 1:45.398s 24. 201.9 101.29%
7. Brixel László / Fácán Lotus 49 1:45.530s 19. 201.65 101.41%
8. Szabó Szilárd / RRR Lotus 49 1:45.899s 17. 200.94 101.77%
9. Soós Gábor / ZORRO Ferrari 312 1:45.951s 24. 200.84 101.82%
10. Posta János / sPower Brabham BT24 1:46.021s 25. 200.71 101.88%
11. Babinszki Gábor / 2 Laps Lotus 49 1:47.359s 2. 198.21 103.17%
12. Tarr Dávid / PiRaTe Ferrari 312 1:48.556s 24. 196.02 104.32%
13. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 1:50.757s 2. 192.13 106.44%
14. Csomor Benö / sPower Brabham BT24 1:53.165s 11. 188.04 108.75%


A legjobb köridők eloszlása












































































































A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el


http://hgplm.gtr-masters.hu/