Albi GP eredmnyek

Grand Prix versenyek, Albi, 2007. 07. 24.


rszletes nzet

Babinszki Gábor bizonyult a legjobbnak a „Grand Prix versenyek” sorozat 2007. 07. 24.-n rendezett Albi-i futamn. A msodik helyen Krajsek Milán futott be, mg a harmadik pozcit Vörös Tamás szerezte meg. A leggyorsabb versenykrt Varga Ádám futotta.



Verseny (80 kr, 291 km)


# versenyz aut versenyid
1. Babinszki Gábor Matra MS80 (69) 92:28.136s
2. Krajsek Milán Ferrari 312 (69) +7.214s
3. Vörös Tamás Lotus 49B (69) +25.137s
4. Varga Ádám Ferrari 312 (69) +1:02.515s
5. Brixel László Matra MS80 (69) 1 kr
6. Soós Gyula Matra MS80 (69) 1 kr
7. Posta János McLaren M7 (69) 2 kr
8. Szegletes Gábor Lotus 49 2 kr
Soós Gábor Matra MS80 (69) 76 kr


Idmr edzs / Rajtrcs


# versenyz aut krid
1. Varga Ádám Ferrari 312 (69) 1:08.037s
2. Krajsek Milán Ferrari 312 (69) 1:08.211s
3. Vörös Tamás Lotus 49B (69) 1:08.234s
4. Brixel László Matra MS80 (69) 1:08.810s
5. Babinszki Gábor Matra MS80 (69) 1:09.192s
6. Soós Gyula Matra MS80 (69) 1:10.621s
7. Posta János McLaren M7 (69) 1:11.281s
8. Soós Gábor Matra MS80 (69) 1:12.285s
9. Szegletes Gábor Lotus 49 1:15.655s


Leggyorsabb versenykrk


# verenyz aut krid
1. Varga Ádám Ferrari 312 (69) 1:07.441s
2. Brixel László Matra MS80 (69) 1:07.924s
3. Babinszki Gábor Matra MS80 (69) 1:08.001s
4. Vörös Tamás Lotus 49B (69) 1:08.082s
5. Soós Gyula Matra MS80 (69) 1:08.089s
6. Krajsek Milán Ferrari 312 (69) 1:08.118s
7. Posta János McLaren M7 (69) 1:09.098s
8. Szegletes Gábor Lotus 49 1:09.535s
9. Soós Gábor Matra MS80 (69) 1:11.153s




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt rhet el

Versenyzi nyilatkozatok

Babinszki Gábor
Szintén kevés gyakorlás, egyedül a Matra-hoz volt setupom az is monzai, úgyhogy azt gyúrtam picit. Óvatos időmérő, még óvatosabb rajt. Kicsit szűknek éreztem a pályát az autókhoz, igyekeztem senkinek nekimenni az első körökben. Aztán szépen lassan kipotyogtak az autók előlem, így a 15. kör tájékán átvettem a vezetést. Pünkösdi királyság volt, a Tomi-Milán-Ádám trió hamar utolért. Igyekeztem tartani a vezetést, de jóval gyorsabbak voltak nálam, csak idő kérdése volt az előzés. Ez egy kocc után sikerült is, visszaestem a 4. helyre, de szerencsére shift-r nem kellett. Ádám kiszállt a vezető trióból, én meg kezdtem utolérni Milánékat. Talán a könnyebb autó miatt de hamar utolértem Tomit, megelőzni viszont csak a hosszú egyenes féktávján volt esélyem, a pálya többi pontján nem tudtam elég közel kerülni hozzá. Egyszer csak hibázott itt, lecsúszott az ívről, én bebújtam a belső ívre viszont kigyorson összeértek autóink és Tomi megpördült. Milán nyomába eredtem, 2-3 mp-re utol is értem de lőtávolba nem sikerült érnem, a kritikus pillanatokban mindig hibáztam egy picit és oda lett a szélárnyék lehetősége. Majd kb. 10 körrel a vége előtt eldurrant a mocija, ölembe hullott az első hely és innentől kezdve már csak be kellett hozni a járgányt a célba.

Krajsek Milán
Először is gratulálok Captain, az első győzelmedhez! Azt észrevettem a replayek elemzésénél, hogy Tomi teljesen más setup-al megy mint én (elöl 12, hátul 14-es szárnyállás), az egyenesekben kb. 10 többet ment a Matra mint a Ferrari. Arra számítottam, hogy megtankolva kisebb lesz a különbség, és többet tudok hozni a kanyarokban. Nem jött be, a taktika teljes csőd volt? Tomi elfüstölése után az élre kerültem, de a 3. körben kicsúsztam. Pár körre beragadtam Captain mögé, hiába voltam kanyarban látványosan gyorsabb, az egyenesekben akkor is távolodott, amikor én voltam szélárnyékban. A nagy rohanásban megint hibáztam, visszaestem 4.-nek. Itt jött a verseny egyik legjobb része, hol Ádámmal, hol pedig Tomival gyepáltuk egymást. Aztán csak Tomi maradt előttem, jó hosszú vonatozás következett (jót harmonikáztunk az idővel a kanyar/vég sebesség különbség miatt). Amikor a Lotusa megadta magát, megörököltem az első helyet. Kezdtem egyre jobban élvezni a körözgetést, ahogy fogyott a benzin, de féltávnál az én motorom is feladta. Amíg a lomha autóval küzdöttem, Captain simán utolért, és egy még hosszabb üldözés kezdődött. Nagyon ragaszkodtam az első helyhez, de csak úgy tudtam tartani, ha maximumon használtam az autót. Meg is lett az eredménye, pár körrel a vége előtt, a motorból megint elrepült pár alkatrész. Pechem volt a végén, de ettől függetlenül az egyik legjobb versenyem volt. Az elején a két elfékezést leszámítva, nem sokat hibáztam, ez nagy dolog az én esetemben, pláne hogy utálom ha üldöznek. Örültem, hogy ilyen sokan voltunk és ilyen szoros volt a verseny GP távhoz képest. Gratulálok mindenkinek, nagy élmény volt!

Vörös Tamás
Sokáig gondolkoztam, hogy Matrával vagy Lotus-al induljak, végül a Lotus mellett döntöttem. Szabadedzésen sikerült megjavítanom a Matrás körömet, időmérőn viszont csak harmadik lettem, de így is az első sorból indulhattam. Aztán versenyen a Lotus már nem úgy működött, ahogy szerettem volna, rögtöt az első métereken megadta magát a motor, így a mezőny végéről kellett folytatnom, aztán kb a 25. körre sikerült magam felküzdeni az első helyre. Úgy 10 körig tudtam is tartani, Milán eleinte szorosan a nyomomban volt, de aztán ahogy fogyott a benzin, kezdtem egy kicsit gyorsabbnak érezni magam, de ekkor megint eldurrant a motor. Visszaestem a második helyre, és megkaptam a nyakamba Babinszki Gabit, és az újra nehézzé vált autóval nem tudtam elszakdni tőle.Viszont Milán lassult, a 10mp 3-ra csökkent már köztünk, amikor a hosszú egyenes végi kanyarban Gabi megforgatott, majd nem sokkal később harmadszor is elfüstölt a motor, pedig direkt ügyeltem, hogy véletlenül se pörgessem túl a váltásoknál, de hiába. Úgylátszik a 69-es Lotus sem volt megbízhatóbb mint a 67-es . Kár, hogy így alakult, mert lehetett volna még egy jó kis csata az élen, így viszont már csak a 3. hely megszerzésére volt esélyem. Mindezek ellenére élveztem a versenyt, fantasztikus ezekkel a 69-es szörnyekkel menni. Gratulálok Babinszki Gabinak a győzelemhez, és mindenkinek, aki célbaért. Jó futam volt.

Varga Ádám
Nagyon jó kis verseny volt ez. Az időmérőn sikerült megcsípnem az első rajthelyet, de tudtam, hogy ez egy GP távnál semmit nem jelent. A rajt után Tominak egyből eldurrant a motorja, ezután a 2. helyen Milánt követtem, de ő is hibázott. Ezek után az első 10-15 köröm sima autókázás volt, majd kicsúsztam az egyenes végén és Captain, Tomi és Milán is elment. A következő körökből láttam, hogy nagyon egyforma időket autózunk, és nagyon örültem hogy a hátralévő 60 körben milyen jó kis meccsek lesznek itt. Sajnos a nagy izgalomban ismét eldobtam az autót, és ezután minnél jobban visszaakartam kapaszkodni az elejére, annál többször eldobtam. A végén az utolsó hibámnál Milán és Captain le is körözött. Na akkor eldöntöttem, hogy visszaveszem a köröm. Bejött az öcsém a szobámba, mondtam neki üljön le, mert most kihajtom a sz*rt is a Ferrariból. Nagyon örültem hogy vissza tudtam venni a körhátrányomat, és mi sem bizonyítja jobban hogy betartottam az ígéretemet, minthogy az utolsó köröm lett a versenyben futott leggyorsabb kör! Nagyon szépen köszönöm a Ferrarinak, hogy ilyen remek kocsit építettek nekem. Nekiküldtem falnak, szalmabálának, ugrattam, pörögtem-forogtam vele, de mégis végigvitt ugyanaz az autó a versenyen. Igaz kicsit alulkormányzott volt a setupom, és csak a verseny közepe-vége felé éreztem csak rá arra, hogy a 67-től eltérően jobban ráhúzhatom a kocsi elejét a kanyarívre, mert sokkal később “fekszik“ fel a 69-es eleje. De végül megszoktam, és a verseny végét nagyon élveztem. Gratulálok csapattárs a győzelmedhez

Brixel László
Jó kis verseny volt, nekem csak az elején volt problémám a MomoRacinggel, megint elállítódott a közepe, de kb az 5. körre stabilizáltam. Innen elkezdtem felzárkózni, de kellett volna vagy 120 kör, hogy visszaérjek oda, ahonnan indultam Szép lassan utolértem az embereket, és csak azt sajnálom, hogy Ádámot már nem sikerült elkapni a végén, valamitöl nagyon begyorsult, még a kapott körét is visszavette. Grat mindenkinek!

Soós Gyula
Annyi mondanivalóm van, nem is tudom hol kezdjem Na talán ott, hogy kábé 24 órával a futam előtt döntöttem el, hogy elindulok. És kábé 2 órával ez előtt próbáltam ki életemben először a 69 modot. Ehhez képest túl vagyok egy GP-futamon Autót egyet próbáltam összesen, a Matrat, mert ehhez volt setup. Edzésen a gyorskörömet elrontottam, de többen mások is, így enyém lett a 6. rajthely. A rajtom jól sikerült és a 4. helyen találtam magam. De mindig valaki gyorsbb volt mögöttem, így kicsit ingáztam a 4-6. helyek között. Az 5. helyen állapodtam meg kicsit és elég jó tempót tudtam menni, néha hoztam az élbolyon. Aztán Ádám hibázott, megörököltem a 4. helyet. Kicsit kergettük egymást, majd újra lemeradt. Ekkor jöt számomra a verseny legjobb része, magabiztosan tartottam a 4. helyet talán jó 30 körön keresztül. Sajnos az utolsó 15 körre szellemileg és fizikailag is elfáradtam, elkezdtem hibázgatni és előbb a 4. helyet vitte el Ádám, majd Laci az 5.-et. Viszont a pár apró megcsúszást leszámítva nem hibáztam nagyot, reset nélkül végigértem a Matraval. Gábornak nagy gratula első győzelméhez, sokáig nem tudtam ő, Milán, vagy Tomi fog nyerni.

Posta János
Nem igazán voltam versenyképes tegnap. A pénteki kevéske gyakorlás óta nem vettem elő a McLarent, sőt volt egy 67-es versenyem hétfőn. Így aztán nem is lepődtem meg, hogy az időmérőn nem jött az 1:08-1:09. A verseny elején még tartottam a lépést Gyulával, aztán megadta magát a motor, így lemaradtam rendesen. Felzárkózni nem volt esélyem, Laci viszont hamar utolért. Hosszú, monoton körözés következett, amit csak a lekörözések színesítettek. A végére kicsit összesűrűsödött a mezőny, úgyhogy a verseny második fele jobban telt. Azért az utolsó 10 körre totál elfáradtam. Grat Babinszki kapitánynak a győzelemhez!

Szegletes Gábor
Nos jó futamom volt nekem is, habár egyedül képviseltem a 67-es színeket. : ) Egykörös időmérőre kigurulva észleltem, hogy a kormánybeállítások nem töltődtek be, nagyon cseppet érdekes volt úgy vezetni, le is törtem a kereket a melegítő körben, aztán inkább reboot-oltam. : ) Rajtnál jött a következő gond, az FPS az stabilan 20 alatt tanyázott, nem is mertem nyomni neki, így is volt kapkodás rendesen. Persze aztán még az első körben eldobtam a leggyorsabb rész utáni féktávon, de szerencsére bírta a gép. Miután mindenki szépen eltávolodott, kezdtem belelendülni, és felmérni a helyzetet. Célom a tisztes helytállás volt, és ezt egy 10 kör után 3 kör hátrányban határoztam meg. : ) Körülbelül eddigre le is rendeződtek a kisebb csatáim, Brixel Lacival például. Egyenesben mindenkinél gyorsabb voltam, féktáv, kanyar azonban vastagon a tiétek volt. Egész jól és stabilan mentem, talán 1 megforgással, az első három jobbos egyikében terheltem volna a sárga balhátsót, eredmény forgás és piros hőmérséklet . A lekörözések jelentettek még feladatot, azt hiszem, aránylag jól sikerült megoldanom ezeket, de valaki azért beragadt mögém a hármas jobbosokban, ott nem tudtam félrehúzódni, elnézést. Amint áttörtem az 1:11-es határt, egész stabian jöttek a 10-es körök. Még volt hátra kb. 30 kör, amikor jött egy 09,92. A végéig volt pár lassabb periódus, meg Ádámmal harcoltunk, csak ő egy körrel bentebb volt. Lekörözött, eldobta, lekörözött, eldobta . Később egy 09,5x-el gyarapítottam a gyűjteményt, de a stabil jó köröknek addigra már vége lett. Végül két és egy fél kört kaptam, a második lekörözéstől számítva mintha kicsit belassult volna az élmezőny . Utolsó körökben megint besokalltam a második szektor végi féktávon, csak hogy ki legyenek szolgálva a nézők. Azt nem egészen értettem a legvégén, hogy akkor intett le a kockás zászló, amikor L1-et írt, pedig két kört kaptam. Levezetővel együtt 79 kört mentem, és maradt 26 liter benzin a gépben. Kicsit hangolt setup, kevesebb üza, még egykét (vagy három) GP táv offline, és szerintem itt az 1:07 elérhető. Kellemes kis pálya volt, leszámítva, hogy a második jobbos felé minden körben beszaggatott egy pillanatra (light verzió). Köszönöm mindenkinek a versenyt, jó volt ilyen sokan GP-t tolni.A győzelemhez gratulálok Captainnek!

Soós Gábor
Bocs, hogy kiléptem, már a délutáni gyakon éreztem, hogy baj lesz, megint elkezdett oldalra rángatni a kormányom, versenyen is 2 kör alatt vagy 3szor szálltam el miatta, nem láttam értelmét folytatni. Mérges vagyok, nem kicsit, nagyon. Jó kis futam lehetett volna, első hgplm futamom, amit feladtam. Mivel egy világszínvonalú Logitech kormányom van, megpróbálom, majd amit Szeglet javasolt a másik topikban, kikapcsolom a centering springet, meg a dampert, ha az sem segít nemtudom mi lesz.


http://hgplm.gtr-masters.hu/