Silverstone GP eredmények

Jim Clark Kupa, Silverstone, 2010. 03. 16.


részletes nézet

Kis Richard bizonyult a legjobbnak a „Jim Clark Kupa” sorozat 2010. 03. 16.-n rendezett Silverstone-i futamán. A második helyen Krajsek Milán futott be, míg a harmadik pozíciót Oláh Gábor szerezte meg. A leggyorsabb versenykört szintén Krajsek Milán futotta.


logo


Verseny (40 kör, 188 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Kis Richard / BRM Only BRM P115 58:47.039s
2. Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B +38.172s
3. Oláh Gábor / IMAS Cooper T81B +48.362s
4. Soós Gyula / ZORRO Cooper T81B +1:04.924s
5. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 +1:13.121s
6. Posta János / S/Power Cooper T81B 1 kör
7. Majer Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1 kör
8. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B 1 kör
9. Csomor Benö / S/Power Cooper T81B 2 kör
10. Szeredi Norbert / SF Brabham BT24 2 kör
11. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 3 kör
Porczió László / Tireburner Lotus 49 30 kör
Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 35 kör
Szabó Szilárd / RRR Eagle T1G 36 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 1:26.922s
2. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:26.972s
3. Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B 1:27.195s
4. Oláh Gábor / IMAS Cooper T81B 1:28.014s
5. Posta János / S/Power Cooper T81B 1:28.078s
6. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 1:28.118s
7. Soós Gyula / ZORRO Cooper T81B 1:28.207s
8. Szeredi Norbert / SF Brabham BT24 1:28.306s
9. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B 1:28.732s
10. Majer Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:28.778s
11. Porczió László / Tireburner Lotus 49 1:28.812s
12. Szabó Szilárd / RRR Eagle T1G 1:29.665s
13. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 1:30.281s
14. Csomor Benö / S/Power Cooper T81B 1:31.710s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Krajsek Milán / Stardust Cooper T81B 1:27.090s
2. Kis Richard / BRM Only BRM P115 1:27.223s
3. Szegletes Gábor / Tireburner BRM P115 1:28.002s
4. Soós Gyula / ZORRO Cooper T81B 1:28.172s
5. Posta János / S/Power Cooper T81B 1:28.519s
6. Oláh Gábor / IMAS Cooper T81B 1:28.582s
7. Soós Gábor / ZORRO Brabham BT24 1:28.779s
8. Majer Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:28.868s
9. Szeredi Norbert / SF Brabham BT24 1:29.088s
10. Fejes Gábor / 2 Laps Cooper T81B 1:29.119s
11. Porczió László / Tireburner Lotus 49 1:29.632s
12. Papdi Tamás / Stardust Ferrari 312 1:30.560s
13. Csomor Benö / S/Power Cooper T81B 1:30.825s
14. Szabó Szilárd / RRR Eagle T1G 1:31.110s




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Kis Richard
Tegnap nyitva volt ajtó-ablak, pálya sem nagy kedvencem, különösen hosszú melós nap után, hulla fáradtan ültem le játszani. Futamot megelőző bemelegítő edzéseken sem ment már, végig tele tankkal körözgetve rájöttem, verseny setup amit vagy 3-4 este bütyköltem össze fabatkát sem ér 106 literre tankolva, pláne hogy a váltókiosztást is csak 3 jól elnyújtott sebesség fokozatra volt belőve (3-4-5), néha olyan érzésem volt kigyorsoknál hogy beszart a gázpedál... gondoltam majd ha elérünk féltávig csak jó lesz, akkor majd robbantok. Verseny kb. hozta a megjósoltakat, Szeglet elhúzott mindjárt az elején, állat mód ment, én egyszer sem mentem le nagyon a fűre, vagy rontottam volna akkorát hogy méterekkel letérjek az ideális ívről, őt viszont többször is láttam, és még így is tizedeket adott körről körre. Mikorra 2mp. előnyt csinált magának már Milán nyakamon volt, egyre többször hallottam Cooper zümmögését, előzéstől még messze volt, de ő is gyorsabb volt nálam. Aztán T2-ben láttam Szeglet kirepül, azt hittem hogy kormány gondja van, ott így nem dobná el... robbanást nem láttam, nem tudtam mire vélni a dolgot. Kár érte, biztos győzelmet szalasztott el, tegnap tőlem ez volt a max., végére kaptam volna vagy 10-15secet. Milán még jött mögöttem vagy 10 kört biztos, gyorsabb is volt, ha szélárnyékig jut biztos lenyom... Pau után erre számítottam, hogy nem lesz kecmec, apránként bedarál aztán egyszer csak 5 sec. lett a különbség, már az öreguras tempó is belefért, hideg gumikon értem célba, még úgy hogy utolsó 4-5 kört végig erőltettem Fastest Lap reményében...

Krajsek Milán
A felkészülésem koránt sem volt olyan erős, mint Pau-ra. Az az egy edzés amit múlthéten elkövettem, biztató volt, de legközelebb kedd délután ültem autóba, akkor is csak fogyasztás mérésre, meg pár gyors körre futotta. 26 közepe estére, ettől még sima ügynek tűnt. Az időmérőre sajnos már én is fáradtan ültem le. El is rontottam rendesen, nem volt semmi zavaró körülmény, egyszerűen nem állt össze a kör. Ezzel a lendülettel rajtot is eltoltam, majd nekem is jó pár körbe került, mire a gumik üzem melegre hevültek. Miután összeszoktunk a géppel, többé-kevésbé rá tudtam mászni az elhúzótt párosra. Szeglet kiszállása után, erőltetett tempóval kb 1 mp.-re meg tudtam közelíteni Ricsit, majd amatőr módon raktam egy egyest féktávon, természetesen piruett lett a vége, jó piros hátsógumikkal. Az összeszedett 4 sec hátrány nem tűnt tragikusnak, ezért tovább erőltettem a tempót, ez újabb két pörgéshez vezetett. Gumihűtés után feltettem mindent egy lapra, sok esélyt amúgy nem láttam a felzárkózásra, hacsak Ricsi nem hibázik, ami csak akkor fordulhat elő ha nem hagyom autókázni. Nem hibázott, faragtam a távolságból körönként max. fél másodpercet, de ennyi. A hátsó egyenesben lenéztem párszor a motorhőfokra, általában 100 fok volt, majd 102-103, végül 104-nél a motort elszállt (lehet, hogy minden cooperes robbantott?). Shift-r után az újra nehéz autóval nem találtam a pályát, csak ténferegtem rajta. Szerencsére a FL-ot már jó előre bebiztosítottam, az már járt nekem! igazán jó verseny lehetett volna, ha nem csak pár kört tudok egyhuzamban koncentrálni. Mosportra megint ráfeszülök, azt hiszem az lesz idén az egyik utolsó cooperes versenyem... Grat mindenkinek, kösz az edzésen és a lekörözéseknél mutatott előzékenységet!

Oláh Gábor
Nincs bennem az az utálat, mint eddig, mostanra megbékéltem Silverrel. De azért továbbra sincs benne a szorosan vett kedvenceim között, kifejezetten idegörlőek a balosai. Nagyon könnyű túl- (fű) vagy alulvállalni (padka) őket. Mert akkor kezdődhet is a ringlispíl... Nálam csak 4 körre volt tankolva az ulee Q. Úgy gondolkodtam, hogy 20 perc alatt nincs idő “benzinégetős“ köröket futni. Felvezető, 2 gyors kör, azt szevasz. Az edzésen végülis csak bejött a taktikám. Tudtam, hogy a 27-hez már nagyon tip-topnak kell lennie a körnek, ezért miután megfutottam a 28,0-t, elégedetten hátradőltem. Nem láttam értelmét tovább erőlködni, azzal is csak fárasztva magam. A rajt nem is volt olyan rossz, hiszen megtartottam a pozíciómat, tőlem már ez is nagy dolog. De Jani beakasztotta a húskampót, tehát lazításról szó sem lehetett egészen addig, amíg egyszer az Abbeyben ki nem sodródott. De utána is kár volt elspórolni, mert ezzel megint nyertem egy játszópajtást. Most a Gyula jött fel rám, nem is kicsit. Nagyon nyomult, volt 2 kör, amikor nagyon izgi volt, szinte letolt a pályáról, be is kóstolt párszor. A csúcspont a célegyenes fej-fej mellett volt, de aztán vmi kisebb hibát/hibákat véthetett, mert lemaradt 2 secre. A kialakult hézagtól viszont sikerült felvennem a saját tempómat, kicsit fellélegezhettem. De csak télleg egy kicsit, mert 3-4 secnél sosem akart jobban lemaradni. Naszóval innentől csak arra törekedtem 1000-rel, hogy tartsam a távolságot, ami sikerült is, egészen a verseny végéig. Tehát ismét egy dobogó, úgy érzem, ismét kihoztam a maximumot magamból. Pedig nem jó előjelekkel vágtam neki ennek a bajnokinak. Csak szombaton kezdtem el gyakni (igaz, innentől minden nap 2 óra ), setupokkal megint nem jutottam dűlőre. Ezért végül úgy döntöttem, hogy akkor az őszivel megyek, már csak azért is! Nameg azt sem gondoltam volna, hogy meglesz hiba nélkül a 40 kör. Egy elváltásom volt, egyszer a T1-ben egyesig váltottam viszza, na, ott majdnem keresztbeálltam. + ilyenkor a para, hogy mit kaphatott a motor. És grat Ricsinek! Amúgy az kemény, hogy versenyen is több mint 1 secet kaptam tőled/tőletek körönként, ez egy pici üröm az örömben. Mert hogy őszinte legyek, én úgy álltam hozzá Silvernek, hogy akár 27 elejéket, de legalább 27 közepéket akarok menni. De belátom, ehhez még nagyon sok gombócot kell megennem.

Soós Gyula
Ezt a pályát nem lehet nem szeretni. Alig tudtam készülni, még múlt héten egy 30 körös etapot teljesítettem, illetve tegnap futam előtt egy 10 körben kipróbáltam a gh2-es setupot és le is okéztam versenyre. Mivel tudtam, hogy kell 3-4 kör mire felmelegszenek a gumik, az edzést 8 körre tankolva kezdtem, és az első igazán gyors körömben az utolsó kanyar előtt felrobbant előttem Norbi motorja, pörgött-forgott, én meg belementem. Rosszul esett, mert kezdhettem újra a teljes etapot gumimelegítéstől, és csak 2 perccel a vége előtt sikerült megfutni a 28.2-őt. Verseny setupot próbálgatni így már nem volt idő. De nem haragszom, mert később a futamon nekem is felrobbant a motor, és hiába óvatoskodtam a fékkel, én is forogtam össze-vissza. A 7. rajthely nem valami előkelő, de 27-es kör híján jobbra nem is készültem. Már épp a kanyaríven volt a rajthelyem, így igen óvatosan indultam, szerencsére mindenki más is körülöttem, így maradtam a helyemen. Tesómnál gyorsabb voltam, így muszáj volt megelőznöm, majd a csatázó Convar-Jani páros után eredtem. Jani kipörgött, és vetettem magam az “áldozat“ után. Mikor utolértem, engem is meglepő tempókülönbség volt köztünk. Kábé egy körig igen erősen támadtam Gábort, de elég nehéz volt, mert sok fontos féktáv nem látszik a másik kipufogójától 5 méterre, íg el is hibáztam 1-2-őt, és lemaradtam 2-3 secre. Ez még féltáv előtt volt, és mivel Szeglet is kiszállt, ez a harc már a dobogóért ment. Na innen egy jó 15 kör azzal telt, hogy hoztem 2 tizedet, majd visszabuktam. Próbáltam erős tempót menni, de azért a motort is kíméltem, tesóm sem volt messzebb 8 secnél, és Jani igen jött felfelé, egy reset sohgy sem fért volna bele. Aztán a vége előtt 5 körrel (ja igen, rendesen túltankoltam magam, 5 körre még 20L benzinem volt), mikor már gyors volt az autó beleadtam mindent, gondoltam megtámadom a dobogót. Le is ment a különbség 4-ről talán 2 sec alá is, a 39. körben PB-t futottam, és már egész közel láttam a T1-ben Gábort. Rálépek a gázra, bumm, a Maserati megelégelte. Szerencsére a mögöttem jövők eddigre lemaradtak, így belefért egy reset, és 93 liter bengával átcsorogtam a célvonalon. Remek kis futam volt, nagyot nem hibáztam, néhány pontatlan balos kanyar volt padkával, de semmi komoly.

Soós Gábor
Ezúttal nem sikerült kiemelkedő eredményt elérni, de azért eddig ez a legjobb helyezésem a szezonban. Edzésen 28.1-et sikerült hozni, hatodik hely lett belőle. A rajtom rosszul sikerült, de legalább pozíciót nem vesztettem. Nagyon nehezen sikerült bemelegítenem a gumikat, 4-5 kör biztos elment ezzel. Közben tesóm megtámadott, jobbnak láttam ha nagyon nem tiltakozok, hiszen még magammal küzdöttem lelkesen. Később sem igazán találtam a versenytempómat, több kanyarban bizonytalan voltam, előbb Gabó, majd Jani szorongatott hátulról, utolsó 10 körre aztán magam maradtam, végre lazíthattam egy kicsit, hiszen addig végig nagy nyomás alatt voltam. Ötödik hely lett a vége, ebben most ennyi volt.

Posta János
Jaj, ez borzalmas volt. Pedig jól indult, mert az időmérőn a 28.1 jobb volt mint amit vártam, az ötödik rajthely pedig teljesen elfogadható. Aztán az első körök is rendben voltak, mígnem a negyedik sok volt az Abbey és beforogtam a szemközti szervízútra... Ezután kellett 15 kör hogy legalább a közvetlenül előttem haladó Gabó-SGabi párost utolérjem. Gabó kicsúszott előlem igen hamar, Gabit viszont nem nagyon tudtam támadni. Végül a Maserati megadta magát. Gabó ekkorra már rendesen lemaradt, így belefért egy kényelmes shift-r és egy kiadós káromkodás. Végül kedvetlenül bekocogtam a hatodik helyen.

Papdi Tamás
Edzésen elértem a fényes utolsó előtt rajthelyet. Aztán a rajtnál már a zöld zászló felemelésekor megmoccantam picit, a lecsapáskor pedig elrajtoltam. Pár autót meg is előztem a T1-ig, onnantól kezdve a verseny során a menés-pörgés-menés-fejreállás-menés-pörgés szisztémát követtem. A végén sikerült annyit szerencsétlenkednem, hogy megkaptama 3. körömet is, de üsse kavics... Ennek ellenére továbbra is az egyik kedvencem Silver!

Porczió László
Jobban jártam volna ha el se indulok, már az első kanyarban összeakadtam Majer Tomival, ha én hibáztam bocs, aztán megforogtam és ismét Tomival találkoztam ezért is bocs, a kocsim tropa lett resetelnem kellett de mire elmentek a többiek máris fél perc hátrányom volt. Próbáltam felzárkózni, Papdi Tomit megelőztem de egyből ki is csúsztam, na itt dobtam le az ékszíjat és kiléptem.

Szegletes Gábor
Gyenge idővel pole, szektorok szuperek, tényleg ráéreztem . Rajtnál bőgetni kellett a kazánt, kettesből, hogy ne fulladjon le. Első körben mindenki bizonytalan volt, meglepődtem, hogy Ricsi nem evett meg, következő köröket megnyomtam, lehetett volna jobb, de keveset mentem a verseny settel, és nem akartam túlvállalni egyik jobbost sem. Ricsi hibázgatott párat, meglett a biztos távolság, kb. 1,2 sec, nem volt már szó szélárnyékról. Milán jött mögöttünk, aztán a 6. kör elején a BRM ledobta a láncot... Azt hiszem pariban tudtam volna lenni, és nagyon élveztem, ez számomra talán a legjobb pálya. Remek futamot vett el a H16, igaz nem vigyáztam rá különös figyelemmel, küldtem neki. Köszi mindenkinek a futamot!

Szabó Szilárd
kvali nem jött össze, messze elmaradt az időm a legjobbtól, bár az elméleti legjobb már 27 vége volt, de nem tudtam összehozni. Aztán elbambultam a rajtot, gondoltam sebaj, majd megyek a boxból, de hát egyből 1 kör hátrányba rakott, szóval feladtam.


http://hgplm.gtr-masters.hu/