Kyalami GP eredmények

16. kupa, Kyalami, 2008. 02. 26.


részletes nézet

Szegletes Gábor (BRM P115) nyerte Kyalami nagydíját. Szegletes Gábor a 3. helyről rajtolva Varga Ádám előtt ért célba a „16. kupa” 2008. 02. 26.-i futamán. A dobogó harmadik fokára Soós Gyula állhatott. A leggyorsabb versenykört szintén Varga Ádám futotta.



Verseny (24 kör, 98 km)


# versenyző autó versenyidő
1. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 32:32.524s
2. Varga Ádám / Ferrari Ferrari 312 +3.898s
3. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 +5.911s
4. Krajsek Milán / ZORRO BRM P115 +22.258s
5. Porczió László / Historic Lotus 49 +40.751s
6. Fejes Gábor / 2 Laps Honda RA300 +59.566s
7. Pechnig Rezsö / Eagle T1G +1:01.582s
8. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 +1:02.075s
9. Posta János / Historic Honda RA300 +1:11.902s
10. Majer Tamás / Mad Eagle Cooper T81B 1 kör
11. Sárai Róbert / Brabham BT24 1 kör
12. Babinszki Gábor / 2 Laps Honda RA300 1 kör
13. Brixel László / Fácán Lotus 49 1 kör
14. Csomor Benö / Ferrari Lotus 49 2 kör
Soós Gábor / Tornádó Lotus 49 4 kör
Balog Szabolcs / Tornádó BRM P115 23 kör
Kis Richard / ZSÍR BRM P115 24 kör


Időmérő edzés / Rajtrács


# versenyző autó köridő
1. Varga Ádám / Ferrari Ferrari 312 1:19.476s
2. Balog Szabolcs / Tornádó BRM P115 1:19.697s
3. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:20.002s
4. Kis Richard / ZSÍR BRM P115 1:20.049s
5. Krajsek Milán / ZORRO BRM P115 1:20.464s
6. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 1:20.594s
7. Porczió László / Historic Lotus 49 1:20.923s
8. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:20.958s
9. Brixel László / Fácán Lotus 49 1:21.232s
10. Soós Gábor / Tornádó Lotus 49 1:21.272s
11. Fejes Gábor / 2 Laps Honda RA300 1:21.670s
12. Pechnig Rezsö / Eagle T1G 1:21.866s
13. Posta János / Historic Honda RA300 1:21.977s
14. Babinszki Gábor / 2 Laps Honda RA300 1:22.287s
15. Sárai Róbert / Brabham BT24 1:22.295s
16. Csomor Benö / Ferrari Lotus 49 1:22.332s
17. Majer Tamás / Mad Eagle Cooper T81B 1:22.864s


Leggyorsabb versenykörök


# verenyző autó köridő
1. Varga Ádám / Ferrari Ferrari 312 1:19.985s
2. Szegletes Gábor / Fácán BRM P115 1:20.234s
3. Soós Gyula / ZORRO Ferrari 312 1:20.605s
4. Krajsek Milán / ZORRO BRM P115 1:21.103s
5. Vörös Tamás / Mad Eagle Ferrari 312 1:21.169s
6. Porczió László / Historic Lotus 49 1:21.311s
7. Posta János / Historic Honda RA300 1:21.674s
8. Fejes Gábor / 2 Laps Honda RA300 1:21.874s
9. Brixel László / Fácán Lotus 49 1:21.937s
10. Sárai Róbert / Brabham BT24 1:22.167s
11. Soós Gábor / Tornádó Lotus 49 1:22.402s
12. Pechnig Rezsö / Eagle T1G 1:22.573s
13. Csomor Benö / Ferrari Lotus 49 1:22.681s
14. Babinszki Gábor / 2 Laps Honda RA300 1:22.715s
15. Majer Tamás / Mad Eagle Cooper T81B 1:22.749s
16. Balog Szabolcs / Tornádó BRM P115 1:30.491s
Kis Richard / ZSÍR BRM P115 köridő nélkül




A GPL Replay Analyser teljes riportja itt érhető el

Versenyzői nyilatkozatok

Szegletes Gábor
Hát, nemigen tudtam gyakni, pontosabban 19:00-kor ültem le először ismerkedni a pályával. Ehhez képest egész hamar belerázódtam, és a qualon sikerült mennem egy 3. helyet érő időt, ami azért persze nem volt egy ász. Ricsi már itt diszkózott (net), szóval jött az első fekete pont. Rajtnál kettesből idultam, ami nagyon bejött, Ádámot is utolértem, Szabi pedig valamiért nem indult, ha jól értesültem, pedál gondjai voltak. Ádám mellé szúrtam külső íven, de azért maradt simán elöl. Az hamar kiderült, hogy nem fogok tudni vele menni, ezért arra koncentráltam, hogy Gyulát magam mögött tartsam úgy, hogy a BRM-et épségben tudjam. Lett is ebből keveredés, egy extra felváltás után 3-asban próbáltam abszolválni a balos visszafordítót, itt sokat vesztettem Gyulával szemben, de egyébként egész jó volt. A futam során folyamatosan rázódtam bele a dologba, egyre egyenletesebb köröket tudtam menni. Nem mondom, hogy ász voltam, de a 2x5 kör alatt jól beletaláltam a verseny beállításba (Ulit módosítottam). Aztán a futam közepe felé egyszercsak elém termett egy Ferrari, akiről azt hittem először, hogy le kéne köröznöm, csak piszokul védte az ívet lekörözötthöz képest, úgyhogy felpillantottam már pribire, és kiderült, hogy Ádám az, és a lekörözési kaland után próbál hideg fejjel újra ritmust találni. Hamar rájöttem, hogy resetelnie kellett a szivart, mert alig gyorsabb, mint én. Célegyenesre ráfordítóban benéztem, kicsit kibillentettem ezzel őt, és már a kigyorson ott is voltam mögötte, jópárszor elvettem az egyenesben, mire a boxoknál végülis elmentem mellette. Gyula még mindig ott volt szorosan, én pedig nagyon jó ritmust találtam, a 15. körön 20,2 lett, amivel már nagyon elégedett voltam. Igazából a 2. helyet nem akartam, első vagy harmadik volt a célom, ezért rúgtam itt neki annyira. Ádám ezek ellenére gyorsabb volt ez után is, volt pár keményebb körünk, végül a T2 féktávján hibázott, leérhetett neki a bal hátsó a fűre, ahogy akkor láttam. Pár kör volt már csak, simán behoztam a vasat. Igazság szerint, sok nálam esélyesebb pilóta volt ma, nagyon nagy szerencsének köszönhetem ezt a győzelmet, reálisan számolva kb. a 4. helyen küzdöttem volna. Mindenkivel történt ma valami rajtam kívül. Jó volt ilyen sokan versenyezni, és ahogy hallottam, a T1 is sima volt. : )

Varga Ádám
Én körülbelül 1 hete kezdtem a felkészülést Kyalami, de nem a versenypályán, hanem a tankkönyv mellett (GRE Help). Majd ezen könyv tanításait próbálgattam a pályán, illetve a Replay Analyser grafikonjaival ismerkedtem. Mivel az időm nagy részét az elméletbe öltem, így a rajtrácshoz egy néhány helyen módosított Fast01-el álltam, ezt még nagyon nem nevezném saját setupnak. Az időmérőm jól sikerült, de ez csak annak köszönhető, hogy Szabi is BRM-el indult, pedig én azt gondoltam Ferrarival jön. Na mindegy, szóval meglett az 1. hely, de 18-as időt nemhogy nem tudtam elérni, még a PB-mtől is jóval elmaradtam. A rajtot néhányszor elpróbáltam a gép ellen az 5. helyről. A rajtom nem tűnt rossznak, mivel Szegletet nem láttam az egyenesben, ha oldalra néztem. A T1 féktávját megintcsak elspóroltam, pedig ezt is gyakoroltam, na mindegy. A lényeg, hogy a célom sikerült, a T1 után Szeglet mögöttem volt. Végre sikerült az első körben a pályára koncentrálnom, és nem a tükröket bámultam, így lényegében a T1-től kezdve szépen lassan szakadtam le Szegletről. Kb a 6. körtől már teljesen biztonságosan autóztam, Szeglet és Gyula elég közel volt egymáshoz a pribim, gondolom ezért is tudtam tovább növelni az előnyömet. Na szóval már kezdtem elhinni, hogy életem legsimább rajt-cél győzelmét (szerintem ilyen nem is volt még nekem) arathatom. De amint ezt kigondoltam, az égiek jól pofánvágtak. A T3 után a dombtetőn ott állt keresztben egy Lotus, én meg nekimentem. Persze a kerekek azonnal letörtek, én meg ölbetett kézzel vártam, hogy a szánkóvá átalakult Ferrarim végre megálljon a füvön, nem 2 pillanat volt... Ezután Szeglet elé tett le a Shift-R a belső ívre - hideg gumik, telitank, idegbaj. Azonnal zártam a belső ívet a T5-ben Szeglet elöl, aztán az egyenesben sokat gondolkoztam, hogy merjek e bemenni a belső ívre, mert ha ott elmérem, miközben Szeglet körbeautóz a külső íven, akkor biztos kiütöm, és még büntetést is kapok. Így maradtam a belsőn, Szeglet könnyedén elment mellettem. Még 1-2 körön keresztül növelte előnyét, amire végre felmelegedtek a gumik, és nagyon lassan csökkeni kezdett a távolság. Már egész közel voltam, de a T2-ben mindig durván lemaradtam, mert nem láttam az aszfalton a féktáv kezdetét Szeglet kocsijától, így mindig nagyon hamar fékeztem és kezdtem kanyarodni. (Legközelebb ezt is begyakorolom a géppel) Aztán végül rászántam magam, és az egyik körben beljebb húzódtam, hogy lássam a féktáv kezdési pontját, de megcsúsztam. Ekkor jött egy istenes “K*RVA ÉLETBE MÁR!“, amire az egész család felriadt. Gyula mögé keveredtem vissza a pályára, de itt már tényleg annyira ideges voltam, hogy csúsztam másztam mindenfelé. Végül a T1-ben berongyoltam Gyula mellé, de kicsit túlvállaltam magam, mert nem bírtam tartani a belső szegélyt. Replay-ben még nem láttam, hogy Gyula pontosan hol volt hozzám képest, de akkor hálás voltam neki, hogy legalább ő észnél, hamár én nem. Ezután behoztam a kocsit a 2. helyre, gratuláltam, kiléptem, és elszívtam vagy 3 cigit. :)

Soós Gyula
Ez a futam, ez nagyon ott volt! 17 fő, csaknem fullgrid. Az edzésen a 3. körömben 1 tizeden belül futottam a PB-mhez, gondoltam ettől úgysem lesz jobb, így már a versenyre készültem utána. Az 1:20.6 a 6. rajthelyhez volt elég, de a rácson előttem nem állt senki, többen beragadtak, így balra kerülve, egyből a 3. helyen találtam magam. Annyira ideges voltam, úgy nyomtam a gázt csak, mintha tojás lenne a pedál alatt. A 3. körre aztán összeszedtem magam, kicsit elléptem Milántól, és egész jól tartottam a lépést Szeglettel. Ádám egyre húzott el elöl, és azért Szeglet is nyújtotta a távolságot, Milán meg hibázhatott, egyszercsak 10 mp lett az előny. Na ekkor kezdtem foglalkozni a gondolattal, hogy ez tényleg összejöhet. Pár kör múlva Ádám állt szemben a pálya mellett a T3 előtt, és mint kiderült, Benővel ütközött. Ekkor összejöttünk hárman rendesen, pár kört mentünk 2 mp-en belül, persze soká nem bírtam Szegleték tempóját. Pár körrel a vége előtt Ádám utolérte Szegletet, de nem sikerült az előzés, így a 2. helyen találtam magam. Befejeztem a spórolást, és elkezdtem nyomni, de Ádám csak jött, mint kiderült, itt futott két két leggyorsabb kört is, és utána simán megelőzött. De így is nagyon örülök, Mexikó után megvan a 2. dobogós bajnokim, és még Lotus sem kellett hozzá.

Krajsek Milán
Ennyire keveset még nem készültem bajnokira mint erre. Az edzésben a pribi szerint több mint fél másodperc maradt, de valószínű két hét alatt se futottam volna meg. Így az 5. hely nagyjából reális volt. A rajtpróbák ellenére, az indulást megint elk***am! Gyula ellépett mire T1-hez értünk. Ez első körökben 3mp körüli előnye volt, a célegyenesben jó nagyot kaptam tőle, a kanyargós részen kb. visszahoztam, de ennél több nem sikerült. A motor kezdett forrni, nem tudom hol robban a BRM de a 115 fok soknak tűnt, ezért feladtam inkább az üldözést. Később megforogtam a visszafordítónál (ahogy Szeglet, egy fokozattal feljebb kezdtem), mert spórolni akartam a motorral. A 3. hely esélye is elszállt ezzel. Portion elé keveredtem akit alig bírtam lerázni, majdnem szélárnyékot fogott az egyenesben Lotival, szóval izzadtam egy kicsit. Végül lett egy kis hely körülöttem, a felétől már csak kocsikáztam. Helyezés szempontjából sokkal jobb versenyem lett, mint amit remélhettem, de nem vagyok elégedett magammal. Kevés volt a gyakorlás nincs mit szépíteni rajta! Azért nagyon örülök, hogy a Zorro Team hozta a HGPLM15-ös formát ! Grat Szegletnek! Részvétem Szabinak, Ricsinek és a két Ádámnak, több szerencsét Zandvoort-ra! Ui.: Gyulához még lesz pár szavam! Nem rémlik, hogy ezt a csapattaktikát beszéltük volna meg!

Porczió László
Nagyon jól sikerült ez a versenyem, eddigi legjobb eredményemet értem el a kupában. Az időmérő első felében sikerült hoznom az addigi pb-met, így gondoltam kajálok és utána próbálkozok még. A szünet után pár kör múlva sikerült is 1:21 alá mennem és új pb-t hoznom ami a 7. helyre volt elég. A rajt jól sikerült a t1 előtt még próbáltam legyorsulni egy BRM-et, de gondoltam inkább óvatosra veszem a figurát és nem erősködtem, ezután Szabi utólért és nemsokat várt arra hogy megelőzzön, majd a kör végén a célegyenesben valamiért félreállt. Így az 5. helyre kerültem, mivel Ricsi el se rajtolt. Ezután mondhatnám unalmas volt a versenyem, de én jól éreztem magam, próbáltam minél óvatosabban menni, a motort se agyon pörgetni, így is sikerült párszor kicsúsznom de nem volt vészes, Rezső elég távol volt még és viszonylag jó időket is mentem. Milán egyszer keresztbe tette a BRM-et ekkor utól értem, de inkább a kimélő vezetésnél maradtam. Ekkora mezőnyben furcsa volt hogy semmi extra nem történt a környékemen míg máshol dúlt a háború. Örülök az 5. helynek, jól indult számomra a szezon, remélem Zandyn, is ennyire képben leszek.

Fejes Gábor
Bocs Leo, hogy belehajszoltalak a Hondaba. Nekem ott folytatodott ez az ideny, ahol az elozot abbahagytam. Az elso korben belekeveredtem egy elottem tortent utkozesbe, kb 6 helyet buktam vele. Ezutan elindultam folfele, arra ugyeltem, hogy a Hondat egyben behozzam. Nekem bejott az autovalasztas, sporoltam eleg kereditet Zandvoortra, ugyhogy valoszinuleg Cooperrel indulok :)

Posta János
Buta dolog volt Hondával indulni... Az egész este alapvetően pocsék volt számomra. Gabival szemben talán túl optimista voltam a harmadik körben T3-ban, én úgy éreztem ott már egymás mellett elfordulunk. Zandvoort. Lotus.

Babinszki Gábor
Nagyon nem volt jó választás a Honda, egyszerűen lassú voltam, a versenyen állandó alulkormányzottsággal és a bal első túlmelegedésével küzdöttem.

Csomor Benö
Ha azt mondom, tragikus volt számomra ez az idénykezdő futam, akkor még enyhén fogalmazok. Sokat gyakoroltam ezen a pályán, ami ráadásul a kedvenceim közé tartozik - na ez a legkevésbé jött át ma este. Az időmérőn megfutottam a kitűzött időt, sőt a futam is egész jól indult, alig pár shift-r az első 6-8 körben, megnéztem a grafikont is, azt kell mondjam, jól tartottam magam. Aztán az egyik (menetrendszerű) kicsúszás után elengedtem a mögöttem jövő két autót, oké, más biztos nincs a közelben, elkezdtem visszaaraszolni. Abban a pillanatban, amikor a teljes autó szinte keresztben fent volt a pályán, elsodort egy ferrari. Rögtön tudtam, hogy ez Ádám, ráadásul az első helyről. Na innen szétesett az egész versenyem, csak arra tudtam gondolni, hogy én ütöttem ki az első helyezettet, én, aki szinte lemenekül a pályáról, ha egy leköröző utolér. Ráadásul a csapattársam. Biztos vagyok benne, hogy büntetést is kapok ezért, meg is érdemlem. Ennyi. Levonom a tanulságokat (volt jópár), és mégegyszer bocs Ádám!


http://hgplm.gtr-masters.hu/